Blog: Min konfirmation

27-05-2018 20:00, af Amira Aasted

Det unge dressurtalent, Amira Aasted er blevet konfirmeret. Læs alt om hendes store dag, gaverne og meget mere

 

Jeg vil gerne fortælle lidt om min konfirmation, for det var en helt fantastisk dag, som der gik alt for stærkt.

Ja jeg fik at heldigvis lov til at sove, men det var ikke hele min familie, der fik lov til det for min mor, far, papfar, mormor, morfar, storebror og nogle venner skulle pynt det lokale som vi havde lejet, men de kunne først komme til kl 03.00 om morgen.
Men jeg fik jo som sagt lov til at sove, og det gjorde jeg også indtil kl 05.00, hvor jeg ikke kunne sove mere, så jeg stod op og spiste lidt morgenmad, imens jeg så en film. Det var en rigtig god måde at starte dagen på, for jeg havde sagt til mig selv, at jeg ikke ville stresse den dag.

 

 

Min mor var hjemme kl 06:30 ca. og jeg skulle være til frisøren kl 07.15.
Da min mor kom hjem ordnede jeg min negle færdig og ellers sad mor og jeg bare ude i køkkenet og slappede af og hyggesnakkede om en masse ting, det var super hyggeligt.
Da det blev tid, kørte mor mig til frisøren og satte mig af, imens kørte hun hjem og gjorde sig klar. Mig og min veninde Barbara skulle have sat hår samtidigt, det var bare super hyggeligt, og da mit hår var færdigt, kom min mor og hentede mig, og vi kørte hjem.

Da jeg kom hjem var min storebror der, det var lidt mærkeligt at se ham i så fint tøj, for jeg er jo bare vant til at se ham i arbejdstøj. Jeg kom i min kjole, og min storebror og jeg fik taget nogle billeder. Så blev det tid til, at vi skulle i kirken. Jeg skulle konfirmeres kl 10.00. og vi var ved kirken kl 9:20, da jeg lige skulle dele nogle roser ud til min klasse.

Nå, kirken gik rigtig fint, og jeg fik sagt ja og blev dermed konfirmeret. Mange fra min familie var med i kirken, så jeg fik taget en masse billeder ved kirken. Da vi havde taget næsten billeder i 20 min. fik jeg den første overraskelse - min to bedste veninder, som også er søstre kom til kirken, jeg blev så glad, fordi vi er som 3 søstre os tre, så det betyder meget, at de var der.

Nå, hvad skulle jeg så køres i. Jeg havde virkelig ingen ide om, hvad jeg skulle køres i, men min mor sagde jeg skulle gå med hende, og der var der altså en KÆMPE stor limousine.
Jeg blev virkelig glad. Mine 4 fætre, 3 veninder og jeg satte os ind i den, og det hele var bare perfekt, der var champagne, og så kunne vi selv vælge musik, så det kunne ikke være bedre, når man sætter 8 teenagere ind i en limousine.

 

 

Min fest skulle holdes i Korsør, så min mor havde valgt et sted i Korsør, hvor jeg skulle have taget billeder, og så perfektionistisk som min mor er, havde min morbror, tante og storebror selvfølgelig kørt efter os, og da vi var nået frem til der, hvor vi skulle tage billeder, var min morbror udstyret med en liste med alle de forskellige billeder der skulle tages.
Da vi så var færdig med listen, var vi åbenbart i så god tid for min morbrors kommentar var bare “ja og nu er der så 45 min til frøken mor siger vi må komme” så vi tog nogle flere billeder, og vi kørte også ned i Korsør havn og tog nogle flere. Da vi så endelig nåede ud til festen stod alle mine gæster ude på vejen klar til at tage imod mig. Og da vi kom indenfor stod det, der var den gave jeg havde ønsket mig, et nyt kæmpestort stævneskab, jeg er så mega glad for det er helt vildt. Min fest gik også rigtig godt ,vi fik en masse god mad,  hørt en masse gode sange, og hørt en masse sjove, men også rørende taler, inklusiv min egen, der blev grædt, grinet, og ikke mindst danset en masse. Jeg er så glad for min fest, den var helt fantastisk, og  jeg ville ikke have ønsket mig den anderledes.       

Mange hilsner

Amira

Info

Om Amira Aasted

Jeg hedder Amira Aasted Jespersen. Jeg bliver 14 år her den 4. Juni, så det er meget snart.
Jeg bor i Skælskør nær Slagelse på Sjælland sammen med min mor og hendes kæreste. Min far og mor er skilt, men det mærker man ikke så meget, da de har det godt sammen, og jeg har som regel også både min mor og far med til de store stævner.

I Januar 2016 fik jeg en dressurpony mere, nemlig ham jeg har nu, Top Tilas kaldet Topper. Han var hingst, da jeg fik ham, men vi fik han kastreret i December 2016, da han blev temmelig hingstet, og jeg kunne ikke styre ham.
Han er 11 år nu.

Så gik det ellers stærk, jeg red ham til B-pony og startede mit første landsstævne i April måned 2016, hvor vi blev nr. 2 med 72% i PRT, og med de % blev han A-pony i et huk, og vi måtte måde ride ECCO Cup og starte Danmarksmesterskabet.
Det var så vildt.

Vi har siden haft international debut, og vundet Nordisk Mesterskab 2017 både for hold og individuelt.

Læs også

Blog: Vintertid er træningstid

10-01-2019 17:21, af Johanne Jensen

Vinter betyder masser af træning for Johannes ponyer. Den seneste tid har blandt andet budt på et julekursus, hvor der er produceret et flot Kür-program til pony Da Capo

Blog: De bedste 3 år

09-01-2019 20:20, af Amira Aasted Jespersen

Amira har haft tre fantastiske år med ponyen Topper, men nu er det på tide, at Topper skal finde en nyt hjem. Læs alt om deres fantastiske rejse

Et skridt tilbage kan også være vejen frem

20-12-2018 09:35, af Rebecca Sofie Larsen

Der er ingen tvivl om at når jeg sætter mig i sadlen, er det med et fast mål for øje også selvom vejen derhen kan være lang, sådan fortæller Junior-blogger Rebecca i denne måneds blogindlæg

Blog: Topper til DM

07-09-2018 11:53, af Amira Aasted

Amira og Topper har været til endnu et DM, men denne gang var det med stævnestart efter længere tids pause. Måneden har også budt på ophør af et spændende samarbejde med Stutteri Enshøj

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Blog: Toppers comeback!

07-08-2018 21:28, af Amira Aasted

Så kom dagen, hvor Topper igen indtog stævnebanerne. Det var en længe ventet dag for både Topper, men i den grad også Amira, der har savnet alt det der. Læs alt om den store dag

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Blog: Et samarbejde med Stutteri Enshøj

11-02-2018 09:57, af Amira Aasted

Amira Aasted har netop fået endnu en hest i stalden. Den talentfulde unge dressurrytter, skal med en ny samarbejdsaftale, til at ride unghesten Piano Enshøj 

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak ( Vindt et sponsorat i 2018 )

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl

cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hvordan ryttere bruger penge

14-01-2019 14:29, af Kristine Ulsø Olsen

Har du lige købt et svimlende dyrt vinterdækken til din hest, mens du igen i år må vente med at købe ny vinterjakke til dig selv? Se her 11 påstande om hvordan ryttere bruger deres penge i forhold til almindelige mennesker

Hvad laver hesten egentlig om natten?(Video)

08-01-2019 19:33, af Cecilia Lindahl

Mange er af den opfattelse, at hesten sover hele natten, præcis som os mennesker, men det er langt fra tilfældet

Dressursportens fremtid samlet i Tønder (video)

12-01-2019 15:48, af Britt Carlsen

Der er i år 13. gang Toosbuys Fond og ECCO Centeret i Tønder støtter op omkring en talentsamling for de unge dressurryttere - uden hest - og dagen i dag har budt på en høj grad af engagement fra de unge ryttere

Sådan hjælper du din hest med strækøvelser

12-01-2019 08:31, af Cecilia Lindahl

En god træningstime kan faktisk begynde dagen forinden, såfremt man har giver sig tid til at strække hesten godt ud efter endt træning. Gitte Andersen Søby fra Mysir Osteopati og Hestemassage giver en række gode råd til udstrækningsøvelser til hesten, som man kan udføre efter endt træning

Er hesten "død" for schenklen?

08-01-2019 12:25, af Cecilia Lindahl

Oplever du, at din hest ikke reagerer fremad for en let schenkel understøttet af et slag med pisken? Hasse Hoffmann fortæller her, hvordan du igen får hesten til at reagere for schenklen

Syv WFFS-positive hingste hos Schockemöhle

10-01-2019 23:34, af Charlotte Kondrup

Syv avlshingste hos Schockemöhle er testet positive for genfejlen WFFS

Beslaglagte heste sælges på auktion

09-01-2019 14:53, af Kristine Ulsø Olsen

Den venezuelanske OL-rytter Emanuel Andrade fik sidste år beslaglagt alle sine 14 konkurrenceheste, som følge af hans fars økonomiske kriminalitet. Nu vil alle heste blive solgt på en online auktion, her i blandt en VM og OL-hest

Fokus er målrettet EM (video)

11-01-2019 14:57, af Britt Carlsen

De seneste to dage har landstræner Nathalie zu Sayn-Wittgenstein taget pulsen på de bedste dressurryttere og deres heste ved en træningssamling på Blue Hors - målet i år er EM og den eftertragtede OL kvalifikation

Dufour: Det er hårdt, men det virker (video)

13-01-2019 11:07, af Britt Carlsen

Ved weekendens træningssamling for de unge dressurryttere på ECCO Center i Tønder har rytterne fået input til fysisk træning ved siden af ridning, og OL-rytter Cathrine Dufour fortalte om, hvordan den træning har gavnet hende

Dressurlandsholdet samles på Blue Hors