Blog: En ekstra travl måned

08-05-2018 12:13, af Amira Aasted

En fuld stævnekalender, kursus hos Hasse Hoffmann og  konfirmation har givet Ridehesten Juniors faste blogger Amira sved på panden. Læs alt om Amiras særdeles travle måned

Copyright Ridehesten.com

 

Det har været en meget travl måned, hvor jeg har været til to mindre stævner med Piano. Vi red LA1, og han har bare været en stjerne. Han er en super cool hest at have med ude til stævner, og han er faktisk ligeglad med det meste. Ved stævnet sidst i april, varmede vi op i et ridehus med mega høj musik - altså jeg overdriver ikke, hvis det lød som en æresrunde i springning. Det var helt vildt, og mikrofonen som speakeren brugte larmede helt vild i højtalerne, men Piano var bare helt ligeglad med det. Det er lige sådan en hest man vil ride kür på.

Vi havde en helt fantastisk trav-tur, men i galoppen blev han hurtigt lidt stresset og laver nogle lidt mærkelig ting. Men vi skal ud og starte endnu flere stævner i maj, så han får en masse rutine, og nogle gode oplevelser.

Til kursus hos Hasse Hoffmann
Herhjemme rykker vi os virkelig meget. Min træner, Lisbet Seierskilde og jeg synes virkelig det går den rigtige vej. 
Vi har også været til kursus hos Hasse Hoffmann. Det var en rigtig fed oplevelse, og det er i hvert fald ikke sidste gang, vi gør det. Han gav os en masse super gode værktøjer til at komme videre. Jeg kan mærke, at det har gjort noget ved vores træning herhjemme. Han begynder og få mere bæring i de forskellige øvelser, og han udvikler også sine gangarter virkelig meget.

Jeg er så super glad for ,at jeg har fået Piano til rådighed, selvom det nogle gange kan være lidt irriterende at have følelsen af, at man skal starte forfra - fordi han er ung og ikke uddannet, men som Hasse sagde. “Man lære først at ride, når man kommer på hest.”Og han har jo ret, ihvertfald når du starter ud med en hest som er så ung, men det er jo også fedt, fordi så lærer jeg det jo også fra starten. Jeg har ikke bare fået en hest, der bare kan det hele, men jeg selv skal lære sammen med den, så tusind tak til Klaus Fogh, for at låne Piano Enshøj ud til mig, det er jeg super glad for!

Copyright Ridehesten.com

 

Denne måned er godt booket, fordi jeg er nemlig blevet konfirmeret den 6. maj.  Så pludselig er der en masse andre ting, man skal sætte ind i kalenderen så som kjole, frisør, og ja alt den planlægning der jo høre til, men det har været vildt spændende, og jeg har glædet mig helt vildt, selvfølgelig!

Copyright Ridehesten.com

Info

Om Amira Aasted

Jeg hedder Amira Aasted Jespersen. Jeg bliver 14 år her den 4. Juni, så det er meget snart.
Jeg bor i Skælskør nær Slagelse på Sjælland sammen med min mor og hendes kæreste. Min far og mor er skilt, men det mærker man ikke så meget, da de har det godt sammen, og jeg har som regel også både min mor og far med til de store stævner.

I Januar 2016 fik jeg en dressurpony mere, nemlig ham jeg har nu, Top Tilas kaldet Topper. Han var hingst, da jeg fik ham, men vi fik han kastreret i December 2016, da han blev temmelig hingstet, og jeg kunne ikke styre ham.
Han er 11 år nu.

Så gik det ellers stærk, jeg red ham til B-pony og startede mit første landsstævne i April måned 2016, hvor vi blev nr. 2 med 72% i PRT, og med de % blev han A-pony i et huk, og vi måtte måde ride ECCO Cup og starte Danmarksmesterskabet.
Det var så vildt.

Vi har siden haft international debut, og vundet Nordisk Mesterskab 2017 både for hold og individuelt.

Læs også

Blog: Vintertid er træningstid

10-01-2019 17:21, af Johanne Jensen

Vinter betyder masser af træning for Johannes ponyer. Den seneste tid har blandt andet budt på et julekursus, hvor der er produceret et flot Kür-program til pony Da Capo

Blog: De bedste 3 år

09-01-2019 20:20, af Amira Aasted Jespersen

Amira har haft tre fantastiske år med ponyen Topper, men nu er det på tide, at Topper skal finde en nyt hjem. Læs alt om deres fantastiske rejse

Et skridt tilbage kan også være vejen frem

20-12-2018 09:35, af Rebecca Sofie Larsen

Der er ingen tvivl om at når jeg sætter mig i sadlen, er det med et fast mål for øje også selvom vejen derhen kan være lang, sådan fortæller Junior-blogger Rebecca i denne måneds blogindlæg

Blog: Min konfirmation

27-05-2018 20:00, af Amira Aasted

Det unge dressurtalent, Amira Aasted er blevet konfirmeret. Læs alt om hendes store dag, gaverne og meget mere

Blog: Topper til DM

07-09-2018 11:53, af Amira Aasted

Amira og Topper har været til endnu et DM, men denne gang var det med stævnestart efter længere tids pause. Måneden har også budt på ophør af et spændende samarbejde med Stutteri Enshøj

Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Blog: Et samarbejde med Stutteri Enshøj

11-02-2018 09:57, af Amira Aasted

Amira Aasted har netop fået endnu en hest i stalden. Den talentfulde unge dressurrytter, skal med en ny samarbejdsaftale, til at ride unghesten Piano Enshøj 

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak ( Vindt et sponsorat i 2018 )

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Amira Aasted Jespersen fik sit sponsorat

11-03-2017 19:43, af Cecilia Lindahl

Amira Aasted Jespersen blev den heldige vinder af Vind et Sponsorat, og i dag blev hun hyldet i forbindelse med Dansk Varmblods hingstekåring i Herning og messen Hest & Rytter

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl

cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hvordan ryttere bruger penge

14-01-2019 14:29, af Kristine Ulsø Olsen

Har du lige købt et svimlende dyrt vinterdækken til din hest, mens du igen i år må vente med at købe ny vinterjakke til dig selv? Se her 11 påstande om hvordan ryttere bruger deres penge i forhold til almindelige mennesker

Hvad laver hesten egentlig om natten?(Video)

08-01-2019 19:33, af Cecilia Lindahl

Mange er af den opfattelse, at hesten sover hele natten, præcis som os mennesker, men det er langt fra tilfældet

Dressursportens fremtid samlet i Tønder (video)

12-01-2019 15:48, af Britt Carlsen

Der er i år 13. gang Toosbuys Fond og ECCO Centeret i Tønder støtter op omkring en talentsamling for de unge dressurryttere - uden hest - og dagen i dag har budt på en høj grad af engagement fra de unge ryttere

Sådan hjælper du din hest med strækøvelser

12-01-2019 08:31, af Cecilia Lindahl

En god træningstime kan faktisk begynde dagen forinden, såfremt man har giver sig tid til at strække hesten godt ud efter endt træning. Gitte Andersen Søby fra Mysir Osteopati og Hestemassage giver en række gode råd til udstrækningsøvelser til hesten, som man kan udføre efter endt træning

Er hesten "død" for schenklen?

08-01-2019 12:25, af Cecilia Lindahl

Oplever du, at din hest ikke reagerer fremad for en let schenkel understøttet af et slag med pisken? Hasse Hoffmann fortæller her, hvordan du igen får hesten til at reagere for schenklen

Syv WFFS-positive hingste hos Schockemöhle

10-01-2019 23:34, af Charlotte Kondrup

Syv avlshingste hos Schockemöhle er testet positive for genfejlen WFFS

Beslaglagte heste sælges på auktion

09-01-2019 14:53, af Kristine Ulsø Olsen

Den venezuelanske OL-rytter Emanuel Andrade fik sidste år beslaglagt alle sine 14 konkurrenceheste, som følge af hans fars økonomiske kriminalitet. Nu vil alle heste blive solgt på en online auktion, her i blandt en VM og OL-hest

Fokus er målrettet EM (video)

11-01-2019 14:57, af Britt Carlsen

De seneste to dage har landstræner Nathalie zu Sayn-Wittgenstein taget pulsen på de bedste dressurryttere og deres heste ved en træningssamling på Blue Hors - målet i år er EM og den eftertragtede OL kvalifikation

Dufour: Det er hårdt, men det virker (video)

13-01-2019 11:07, af Britt Carlsen

Ved weekendens træningssamling for de unge dressurryttere på ECCO Center i Tønder har rytterne fået input til fysisk træning ved siden af ridning, og OL-rytter Cathrine Dufour fortalte om, hvordan den træning har gavnet hende

Dressurlandsholdet samles på Blue Hors