Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Copyright Ridehesten.com

Juni har været en særdeles travl måned. Jeg har haft fødselsdag, hvor jeg er blevet 14 år, men der har samtidig også været tid til et enkelt stævne i Ringsted.

Stævnestart i Ringsted
Meningen var jeg skulle ride LA1 og LA2, men min mor og jeg syntes det var begyndt at gå den rigtige vej, så det blev i stedet en LA2 og LA4.
Hos min træner, red jeg torsdag, inden stævnet lørdag, LA4 for første gang, og det gik virkelig godt - og med godkendelse fra min træner.

Jeg havde en virkelig god tur i LA2, og jeg kunne virkelig mærke, hvordan han har rykket sig på det sidste. Min LA4 gik ikke som forventet - vi vandt den nemlig, og dermed fik Piano sin første roset med hjem, og så endda i hans første LA4.
Mit næste stævne på Piano bliver til D4 horseshow på Odsherreds Rideklub, og det glæder jeg mig super meget til. Vi skal dog køre frem og tilbage hver dag i stedet for at stå opstaldet.

Copyright Ridehesten.com


DM på Hovgaard med Topper
Topper og jeg træner lige nu målrettet frem mod DM på Hovgaard. Vi har haft en irriterende pause, men nogle gange er det bare som om en pause er godt - for den pony har aldrig gået bedre. Han har fået så meget mere bæring, og han er meget mere afslappet. Min træner synes aldrig han har gået så godt som han gør nu - heller ikke engang, som da han gik Nordisk Mesterskab. Så det er bare mega fedt. Nu tæller jeg bare ned til DM på Hovgaard.

Copyright Ridehesten.com

 

Så er det ferietid
Det er snart ferie, og det står på den årlige tur til Lalandia. Vi tager afsted en torsdag, hvor jeg selvfølgelig rider inden, og så kommer vi hjem igen søndag, hvor jeg selvfølgelig også tager en ridetur - så det bliver til to dages ferie til hestene.
Her i sommerferien er jeg også inviteret til en ridelejr, hvor jeg skal holde et foredrag om min hverdag, mine stævne og ikke mindst om, hvordan det var at blive Nordisk Mester i 2017. Jeg glæder mig super meget til dig - jeg elsker at inspirere folk og give dem tro på, at hvis man bare kæmper nok for tingene, så skal det nok komme en dag, men det kræver blod, sved og tåre.
Meget sommerferie bliver der ikke til mig, men jeg tror også bedst jeg kan lide det på den måde, jeg kan ikke lide bare at ligge og lave ingenting, eller ikke vide, hvad jeg skal lave.

Sommerhilsner 

Amira

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Nytårsforsæt for ridepigen - ifølge den bedre halvdel

06-01-2020 16:32, af Philip Chr. Ulrich

Det er sæson for gode intentioner, når vi alle her i januar laver nytårsforsæt, som skal føre til en eller anden ændring i vores tilværelse for det bedre

Samling med Landstræneren

04-01-2020 17:36, af Amira Aasted Jespersen

Vi har været til træningssamling hos Dennis Fisker. En træningssamling som gav mange tips og tricks, blandt andet træning af changementer. Vi har også vundet guld til Sjællandsmesterskabet

År 2019: Et af de mest turbulente og lærerige år

31-12-2019 18:53, af Rebecca Sofie Larsen

2019 er næsten ovre, og for mit vedkommende har det været et meget turbulent og lærerigt år på mange måder, både i forhold til hestedelen, og på det personlige plan. I denne blog vil jeg kort fortælle om de mest væsentlige ting i forhold til hestedelen, som jeg vil tage med videre i livet, og hvad der har været godt og skidt i løbet af året

På Seierskilde sommerskole

19-08-2019 09:28, af Amira Aasted Jespersen

Seierskilde sommerskole  er en træningslejr som min træner holder hvert år, Hun holder den i tre uger i træk i sommerferien, og i år deltog jeg igen efter jeg  ikke har været med i 2 år

Blog: Min konfirmation

27-05-2018 20:00, af Amira Aasted

Det unge dressurtalent, Amira Aasted er blevet konfirmeret. Læs alt om hendes store dag, gaverne og meget mere

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Min nye stjerne

28-03-2019 12:59, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har fundet sin nye fremtidige stjerne. En fantastisk 7-års hoppe ved navn Atterupgaards Mandalay, også kaldet Panda. Læs alt om, hvordan Amira fandt hende og planer for fremtiden

Hvad er vigtigt når man får en ny hest?

13-05-2019 10:51, af Amira Aasted Jespersen

Hør Amira Aasted Jespersen fortælle om hvad hun mener er vigtigt at have fokus på når man får en ny hest i dette blogindlæg

Hvordan kender du din hest?

17-06-2019 16:21, af Amira Aasted Jespersen

Læs med her og hør hvorfor jeg mener det er vigtigt at man kender sin hest godt. Jeg har selv lige fået ny hest og derfor tænker jeg ekstra meget over at lære den at kende

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak (Vindt et sponsorat i 2018)

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser

14-01-2020 08:43, af Merete Haahr

Heste suger vores følelser til sig, og de reagerer meget stærkt og hurtigt på dem. En gruppe fritgående hopper, der ikke tidligere har haft megen kontakt med mennesker, udviste henholdsvis stress eller  afslapning, som reaktion på ”vrede” og ”glade” ansigtsudtryk og lyde

Swarovski får stor erstatning efter Donna Asanas død

12-01-2020 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Næsten ti år efter, at DV-hesten Donna Asana e. Don Schufro døde efter et dyrlægebesøg, har hestens østrigske ejer Evely Haim-Swarovski nu vundet retssagen mod dyrlægen og får udbetalt en erstatning på 250.000 euro

Anne-Marie og Kenneth går egne veje

11-01-2020 11:01, af Thomas Bach Jensen

De to Helgstrand-beridere Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard åbner egen forretning dagen efter Dansk Varmblods hingstekåring

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Henrik Palm Toft ny rytter på Bregnerødgård