Et sidste farvel

08-03-2019 17:45, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har netop sagt et sidste farvel til ponyen, der førte hende mod stjernerne. Selvom det unge talent endnu har to pony-år tilbage, så er ponytiden slut nu. Amira har nu sat jagten ind på en hest

Copyright Ridehesten.com

 

I denne måned har jeg sagt farvel til min bedste ven igennem 3 år. Det var en hård beslutning, fordi jeg stadig har to pony-år endnu,  men på grund af min højde var ponytiden nødt til at slutte allerede nu.

Men jeg ved at Topper er kommet hen til en virkelig talentfuld rytter, nemlig Ingeborg Cederholm. Jeg ved, at vi valgte den rigtige til Topper, og han får det helt fantastisk hos en mega sød familie. Jeg håber af hele mit hjerte, at Ingeborg får lov til at opleve alt det som Topper og jeg har oplevet - og mere til. Jeg ved, at han har så meget mere at byde på, men det bliver desværre ikke mig, der skal vise det.

 

Copyright Ridehesten.com

 

Jagten på en ny stjerne
Men min ridning stopper ikke her, fordi jeg elsker ride. Derfor går mine dage nu med at finde min nye stjerne. Og  det er godt nok svært, fordi jeg nu har fået et indblik i, hvilket eventyr jeg skal på med min nye hest. Så det er super vigtigt for mig, at jeg vælger den rigtige. Men nu har jeg prøvet nogle stykker, og der er selvfølgelig nogen, som er gode, men så er det også svært at vælge. de er gode på så forskellige måder, og jeg skal finde ud af, hvad det er jeg gerne vil have.

 

Copyright Ridehesten.com

 

Vi skal selvfølgelig til Herning
Jeg skal selvfølgelig til Hingstekåringen i Herning, og det glæder jeg mig helt vildt meget til. Jeg skal derop sammen med min mor, men jeg skal også være sammen med min veninde Laura Rohmann, som jeg normalt kun ser til stævner. Så det bliver også rart at se min veninde væk et andet sted et på stævnebanerne. Jeg glæder mig til at se, hvad de vælger at lave i år til Hingstekåringen, nu det er deres 40 års jubilæum. Jeg har fået billetter til Gallashowet, som er fuldstændigt udsolgt, så det glæder jeg mig rigtig meget til at se.

Mange hilsner Amira

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Hvordan kender du din hest?

17-06-2019 16:21, af Amira Aasted Jespersen

Læs med her og hør hvorfor jeg mener det er vigtigt at man kender sin hest godt. Jeg har selv lige fået ny hest og derfor tænker jeg ekstra meget over at lære den at kende

På besøg hos Topper

31-05-2019 17:09, af Amira Aasted Jespersen

Nu er det snart ved at være noget tid siden jeg gav Topper videre til hans nye ejer Ingeborg. I denne måned havde jeg endelig tid til at tage op til Topper og se til ham igen

Hvad er vigtigt når man får en ny hest?

13-05-2019 10:51, af Amira Aasted Jespersen

Hør Amira Aasted Jespersen fortælle om hvad hun mener er vigtigt at have fokus på når man får en ny hest i dette blogindlæg

Røde roser og en god kammerat

19-11-2017 10:27, af Marie Helene Rigård Rohleder
Pony|

47 ponyryttere tog afsked med de glade ponyår til landsstævne i Hedensted lørdag aften, hvor den traditionsrige Rosenparade fandt sted. Her blev der også uddelt kammeratskabsprisen til en omsorgsfuld rytter

Sara med seks internationale sejre - i træk!

25-05-2018 12:36, af Britt Carlsen

Sara Aagaard Hyrm sluttede sine succesfulde pony år ved årsskiftet, og hun er allerede nu succesfuld med hesten Skovborgs Romadinov i juniorrækkerne med tre internationale sejre ved Equitour i Aalborg som resultat (VIDEO)

Århusmesterskaberne skudt i gang for ponyerne

27-03-2016 20:11, af Nanna Nørgaard

Hen over påsken afholdes der på Vilhelsmborg Århusmesterskaberne i spring for pony og over 300 ekvipager har i dag været til start.

Dufour: Det er min historie

20-10-2018 10:05, af Britt Carlsen

- Jeg kan drømme stort, men det her har overgået mine drømme, fortæller Cathrine Dufour bl.a. i en stemningsfuld film om hendes rejse fra ponyårene til international toprytter

Cathrine: OL er det ultimative

20-07-2016 15:30, af Britt Carlsen
OL|

For Cathrine Dufour er deltagelsen ved OL den ultimative drøm, noget hun har ønsket siden ponyårene. Den er gået i opfyldelse, så nu er det tid for nye mål

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

Så enkelt fjerner du hestebremseæg

24-06-2019 15:37, af Merete Haahr

Hvorfor er det så svært at fjerne hestebremseæg, når nu hestene bare kan slikke dem af? Det spørgsmål undrede Emelie Tapper, som til dagligt arbejder som hovsmed. Hun har nu fundet sin egen opskrift på, hvordan man kommer plagen til livs

Med 7-års hestene er UVM-holdet fuldendt

25-06-2019 14:33, af Thomas Bach Jensen

Det bliver for Danmark et spændende UVM i dressur i Ermelo til august, hvor tolv talentfulde DV-heste skal forsvare de danske farver. Her i eftermiddag har dommerne sat et 7-års hold, der bl.a. omfatter en tidligere UVM-medaljevinder

5- og 6-års holdene til UVM i dressur er sat

25-06-2019 12:55, af Thomas Bach Jensen

I sommervarmen på Vilhelmsborgs gårdsplads har dommere og publikum nydt den høje kvalitet i 5-års og 6-års holdene, og dommerne har nu sat navne på de hold, der skal repræsentere Danmark i Ermelo til august

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League

Ohlala er blevet pensioneret