Et sidste farvel

08-03-2019 17:45, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har netop sagt et sidste farvel til ponyen, der førte hende mod stjernerne. Selvom det unge talent endnu har to pony-år tilbage, så er ponytiden slut nu. Amira har nu sat jagten ind på en hest

Copyright Ridehesten.com

 

I denne måned har jeg sagt farvel til min bedste ven igennem 3 år. Det var en hård beslutning, fordi jeg stadig har to pony-år endnu,  men på grund af min højde var ponytiden nødt til at slutte allerede nu.

Men jeg ved at Topper er kommet hen til en virkelig talentfuld rytter, nemlig Ingeborg Cederholm. Jeg ved, at vi valgte den rigtige til Topper, og han får det helt fantastisk hos en mega sød familie. Jeg håber af hele mit hjerte, at Ingeborg får lov til at opleve alt det som Topper og jeg har oplevet - og mere til. Jeg ved, at han har så meget mere at byde på, men det bliver desværre ikke mig, der skal vise det.

 

Copyright Ridehesten.com

 

Jagten på en ny stjerne
Men min ridning stopper ikke her, fordi jeg elsker ride. Derfor går mine dage nu med at finde min nye stjerne. Og  det er godt nok svært, fordi jeg nu har fået et indblik i, hvilket eventyr jeg skal på med min nye hest. Så det er super vigtigt for mig, at jeg vælger den rigtige. Men nu har jeg prøvet nogle stykker, og der er selvfølgelig nogen, som er gode, men så er det også svært at vælge. de er gode på så forskellige måder, og jeg skal finde ud af, hvad det er jeg gerne vil have.

 

Copyright Ridehesten.com

 

Vi skal selvfølgelig til Herning
Jeg skal selvfølgelig til Hingstekåringen i Herning, og det glæder jeg mig helt vildt meget til. Jeg skal derop sammen med min mor, men jeg skal også være sammen med min veninde Laura Rohmann, som jeg normalt kun ser til stævner. Så det bliver også rart at se min veninde væk et andet sted et på stævnebanerne. Jeg glæder mig til at se, hvad de vælger at lave i år til Hingstekåringen, nu det er deres 40 års jubilæum. Jeg har fået billetter til Gallashowet, som er fuldstændigt udsolgt, så det glæder jeg mig rigtig meget til at se.

Mange hilsner Amira

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Blog: Til landsstævne i Vejle

11-02-2019 07:18, af Amira Aasted Jespersen
Blog|

Blogger Amira Aasted har denne måned været til landsstævne i Vejle. Et stævne, der på mange måder har været lærerigt for det unge talent. Læs alt om stævnet i hendes blog

Horseworld Cup er i gang i Vejle

25-01-2019 19:10, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

I denne weekend holder Vejle Rideklub landsstævne i dressur for ponyer, og i løbet af fredagen er første afdeling af Horseworld Cup blevet afviklet for både kat. 1, 2 og 3

Blog: De bedste 3 år

09-01-2019 20:20, af Amira Aasted Jespersen

Amira har haft tre fantastiske år med ponyen Topper, men nu er det på tide, at Topper skal finde en nyt hjem. Læs alt om deres fantastiske rejse

Røde roser og en god kammerat

19-11-2017 10:27, af Marie Helene Rigård Rohleder
Pony|

47 ponyryttere tog afsked med de glade ponyår til landsstævne i Hedensted lørdag aften, hvor den traditionsrige Rosenparade fandt sted. Her blev der også uddelt kammeratskabsprisen til en omsorgsfuld rytter

Dufour: Det er min historie

20-10-2018 10:05, af Britt Carlsen

- Jeg kan drømme stort, men det her har overgået mine drømme, fortæller Cathrine Dufour bl.a. i en stemningsfuld film om hendes rejse fra ponyårene til international toprytter

Århusmesterskaberne skudt i gang for ponyerne

27-03-2016 20:11, af Nanna Nørgaard

Hen over påsken afholdes der på Vilhelsmborg Århusmesterskaberne i spring for pony og over 300 ekvipager har i dag været til start.

Cathrine: OL er det ultimative

20-07-2016 15:30, af Britt Carlsen
OL|

For Cathrine Dufour er deltagelsen ved OL den ultimative drøm, noget hun har ønsket siden ponyårene. Den er gået i opfyldelse, så nu er det tid for nye mål

Sara med seks internationale sejre - i træk!

25-05-2018 12:36, af Britt Carlsen

Sara Aagaard Hyrm sluttede sine succesfulde pony år ved årsskiftet, og hun er allerede nu succesfuld med hesten Skovborgs Romadinov i juniorrækkerne med tre internationale sejre ved Equitour i Aalborg som resultat (VIDEO)

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Budkrig gav en stigning på mere end en million

24-03-2019 22:03, af Annika Knudsen Lorentsen

Auktion: Mange har vist interesse for auktionen af heste fra Stutteri Jens Kvist. Auktionen endte med mere end en times budkrig og det er den bedste hesteauktion til dato for Campen Auktioner

Auktion: Mere end 350 til eftersyn ved Jens Kvist

23-03-2019 17:49, af Annika Knudsen Lorentsen

Søndag den 24. marts klokken 20.00 bliver en unik kollektion af 46 sportsheste fra konkursboet Stutteri Jens Kvist i Gram solgt på netauktion ved Campen Auktioner. I dag, lørdag den 23. marts, var mere end 350 hestefolk fra ind- og udland kommet til eftersyn på hestene, hvor dyrlæge Niels Guus Andersen også var tilstede til at besvare spørgsmål

Fremvisning forud for auktion hos topavler

21-03-2019 13:57, af Thomas Bach Jensen

Campen Auktioner afholder netauktion af 47 heste fra topavler Jens Kvist i Sydjylland og har aldrig tidligere oplevet så massiv en interesse for de udbudte heste. På lørdag er der eftersyn og fremvisning af hestene hos avleren

Andreas Helgstrand gør comeback i stor tur (video)

20-03-2019 15:37, af Thomas Bach Jensen

Det er længe siden, man har set Andreas Helgstrand i stor tur, men det sker igen på fredag ved landsstævnet i Vejle, hvor hingsten Addict de Massa for første er til stævnestart i Danmark

Endnu en "OL-søster" til Stutteri Granly

26-03-2019 11:28, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Karen og Jef Frederiksen har før udtalt til magasinet Ridehesten, at de gerne griber en chance, når den byder sig. I weekenden greb de chancen for en god handel, da de erhvervede sig tre avlshopper fra Jens Kvist, hvorved de får endnu en søster til en kendt OL-hest i stalden. Og så byder historien også på hjertevarme

To UVM-medaljetagere til Helgstrand

19-03-2019 11:38, af Kristine Ulsø Olsen

Helgstrand dressage har netop erhvervet de to topheste Eye Catcher og Five Star, som begge har været medaljetagere ved UVM i deres yngre dage

Don Martillo taget ud af avlen pga. staldkrampe

26-03-2019 15:28, af Thomas Bach Jensen

Den tidligere UVM-guldvinder for 5-årige dressurheste, Don Martillo, tages nu ud af avlen, da mistanken om staldkrampe nu er bekræftet

Tragisk dødsfald ved Sunshine tour

18-03-2019 18:02, af Kristine Ulsø Olsen

Ved det spanske springstævne Sunshine Tour, startede denne uge på den værst tænkelige måde, da en hestepasser mandag morgen døde grundet brand i en lastbil

Marianne Helgstrand vinder Intermediare i Vejle

22-03-2019 21:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Vinderen af dagens sværeste klasse hos Vejle Rideklub blev Marianne Helgstrand, mens Lotte Skjærbæk og Årets Hingst Skovens Rafael blev nummer to

Hvem skal ride World Cup finalen i dressur?

22-03-2019 13:06, af Kristine Ulsø Olsen

Der er nu sat navne på hvilke ryttere som om to uger mødes ved World Cup finalen i Göteborg for at konkurrere om det eftertragtede World Cup trofæ