En travl hverdag

14-02-2020 15:41, af Amira Aasted Jespersen

Jeg tror alle rytter kender følelsen af at det godt kunne være flere timer på et døgn. Min hverdag køre ihvertfald på højtryk for tiden

Copyright Ridehesten.com

På min skole har vi semesterprøver i 9 klasse, så jeg har lige færdiggjort mine første eksamener, og er nu ved at forberedre mig til de næste. Så fra skolens side er der en masse arbejde, før jeg til sommer kan sige farvel til folkeskolen, og hej til gymnasiet. Ang. min gymnasiale uddannelse har jeg valgt at søge om sportslig godkendelse hos Team Danmark, hvilket jeg også har fået. Det bliver super fedt at kunne få hjælp og støtte til at planlægge min skole og sport. Samtidig bor jeg også i Slagelse kommune som er en elitekommune under Team Danmark. Det gør, at vi i Slagelse har noget der hedder Slagelse Talent og Elite. Det er hvor man går i en klasse med andre elitefolk fra ens kommune. Man får tilbudt morgentræning to gange om ugen. Man får også tilbudt en masse kurser osv. For at kunne udvikle sit talent indenfor sin sport og meget mere. Jeg har søgt ind som Slagelse Talent og Elite elev, og været til optalelsesprøve hos dem. Men jeg får først endeligt svar fra dem d. 19 feb. 

Ikke så mange konkurrencer
Her for tiden er det ikke så meget de store stævner man ser mig til. Det betyder dog ikke, at jeg ikke er i fuld gang med min træning derhjemme. Med Panda handler det stadig om at få finpudset alle tingene, så vi er klar til landsstævnerne til sommer/efterår. Panda er dog ikke den eneste hest jeg rider hjemme i stalden. Jeg har samtidig også en salgshest i stalden som jeg er ved at ride op, for derefter at sælge den for nogle kunder. I disse dage har jeg også en helt særlig pony i stalden. Jeg har nemlig været så heldig at få lov til at passe Topper mens Ingeborg er på ferie med hendes familie. Det er super dejligt at have ham i stalden, og træne med ham igen. Når Topper bliver hentet af Ingeborg igen tjekker der en nye pony ind stalden som jeg så skal have i træning. Så jeg har skam massere af ting at se til fortiden. Men jeg synes det er super fedt at have muligheden for at have som mange forskellige slags heste i stalden. På den måde synes jeg også at jeg får trænet mine evner til at ride forskellige heste, som jeg tror er virkelig vigtig hos en rytter. 

Læs også

Praktik hos Stall Tannenhof i Tyskland

19-11-2019 14:01, af Amira Aasted Jespersen

I sidste uge tog jeg skridtet videre og var i praktik i Tyskland. Det var en helt fantastisk oplevelse, jeg fik en masse med hjem i rygsækken. Selvfølgelig skulle Panda ikke snydes for en tur mere på opleveren, så hun var da også med

Mit første landsstævne med Panda

01-10-2019 17:39, af Amira Aasted Jespersen

Først i sidste måned var jeg afsted til mit første landsstævne med Panda og her deltog vi i DM for klubhold, det var et stævne jeg havde glædet mig meget til

På Seierskilde sommerskole

19-08-2019 09:28, af Amira Aasted Jespersen

Seierskilde sommerskole  er en træningslejr som min træner holder hvert år, Hun holder den i tre uger i træk i sommerferien, og i år deltog jeg igen efter jeg  ikke har været med i 2 år

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Amarone lever ikke mere

10-02-2020 21:29, af Thomas Bach Jensen

Thomas Sandgaards landsholdshest, den kårede hingst og hele familien Mørup Sandgaards betydningsfulde og afholdte Amarone er død i en alder af 18 år

Regerende verdensmester er død

14-02-2020 10:19, af Thomas Bach Jensen

Vinder af verdensmesterskabet for 6-årige dressurheste i Ermelo i 2019, Zonik-sønnen Zucchero, er død af kolik knap 7 år gammel

Alexander Helgstrand gør op med fordomme (video)

11-02-2020 13:07, af Thomas Bach Jensen

Alexander Yde Helgstrand står ved sin sport og gør op med mange fordomme i en artikel i avisen Nordjyske, hvor han også fortæller, at han i år stræber efter EM i dressur for juniorer 

Sparer du for meget på strøelsen?

12-02-2020 11:29, af Thomas Bach Jensen

En undersøgelse har vist, at det er en dårlig ide at spare på strøelse. Særligt i løsdriftsstalde er det vigtigt for rangordenens lavest stående individer i gruppen med tilstrækkelig område med strøelse, hvor hestene kan hvile sig

OL-hingsten Desperados pludseligt død