Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Copyright Ridehesten.com
Så mange fikser på et ydre i stedet for at fikse på det der virkeligt betyder noget.

Jeg kender det alt for godt! Jeg har selv været der.

Jeg lavede om i min lejlighed. Jeg gik til frisøren. Jeg købte en hund. Jeg fik nye briller. Jeg gav min kæreste noget nyt tøj. Og så videre……..

Jeg forsøgte at få kontrol over situationen. Jeg forsøgte at finde roen.

- For når alt det omkring mig spillede, måtte det vel for fanden da også begynde at spille indeni mig. Ikk?!

MEN DET GJORDE DET JO IKKE!

Jeg blev jo ikke mere glad. Jeg pegede jo stadigvæk på andre og ville have dem til at fikse mig. De måtte ikke gøre mig ked af det. De skulle være i verden, sådan som jeg synes de skulle være.

Men det virkede jo ikke! For DE kunne ikke gøre mig glad. Jeg havde fokus på det forkerte!

ALT andet end MIG!

Ja, okay. Det med frisøren og brillerne var jo ”fokus på mig”. Det ved jeg godt. Men ikke det fokus der kunne fikse det der var galt.

Det indeni, som var ked af det, frustreret, i afmagt, vred. Det kunne en frisør altså ikke fikse. Selvom det ville have været nemt, hva?

Så, da jeg én gang for alle fattede det.

Fattede at det ikke handlede om at der skulle tages action på alt det udenom mig, der ændrede tingene sig for alvor. Så blev det sjovt at være i live!

Jeg tør være stolt, jeg tror på mig selv, jeg er glad, jeg roser mig selv og jeg er skide ligeglad med andres forventninger. For det handler ikke om mig. Det handler om den måde de ser verden på.

Copyright Ridehesten.com
Da jeg først fangede essensen i at få styr på mine tanker, der steg min selvtillid og mit selvværd til helt nye højder.

Når jeg holder foredrag, så laver jeg ofte følgende øvelse med deltagerne:

Kender du det her:

  • Så får børnene nyt tøj
  • Så får du nyt tøj
  • Så køber du noget lækkert til hesten
  • Så køber du en lækker pude, eller et tæppe, eller em plante eller….
  • Så laver du om i huset
  • Så går du på slankekur

Ja, jeg kunne blive ved. Alt sammen et eksempel på, at du tager action de forkerte steder.

Det du gør her, er bare en ”pis i bukserne – løsning”. Det føles rart i kort tid.

Og når det heller ikke virker, så skal der købes noget mere, eller noget andet. Og sådan fortsætter det, lige indtil at du indser, at det handler om dit mindset. Det handler om det du siger til dig selv og det du bilder dig selv ind.

DET HANDLER OM DINE TANKER.                  

Det er såre simpelt. Succes er NEMT. Men der er ikke mange der har det, fordi vi har en grim tendens til, at ville gøre tingene sværere end de i virkeligheden er.

Hvorfor?

Fordi vi på den måde, kan undgå at tage action. Vi GIDER nemlig ikke at tage action på vores indre. Vi vil gerne have det godt, men vi GIIIIDER ikke. Så vi gør det sværere end det er. Dét at flytte sig.

Forskellen på en taber og en vinder er vedholdenhed. Intet mere. Indre mindre.

Nu ved jeg, at du synes jeg forenkler det. Det er sådan jeg kan. Altså forudse sådan noget.

Og når det sker, har jeg kun én ting at svare; Så gå lige tilbage i teksten og læs det med at komplicere tingene igen.

Jeg ved det her rører noget i dig. Hvis du altså har engageret dig i indlægget. Det er det der er formålet med denne tekst.

Jeg vil have dig til at tage stilling.

Bruger du tid på det forkerte fokus? Tager du masser af action, men bare ikke på det der virkeligt mangler fokus og action?

Hvis du gerne vil flytte dig fra A – B, så kræver det én ting.

AT DU BEGYNDER AT GÅ MOD B. Det er den hurtigste vej til B.

Når du giver undskyldninger plads på vejen derhen, så forsinker du ankomsttidspunktet.

Det jeg taler med mine klienter om, det er overtænkning og hvordan vores resultater påvirker vores dømmekraft og vores slutmål. Når der er styr på den del, er det næste skridt at få fokus på HVAD der så skal til for at få kontrollen over overtænkningen.

Overtænkning kan blokere alle veje til dit mål.

Overtænker du?

Prøv at finde ud af hvem du gerne vil være.

Hvordan ser han/hun ud, hvordan møder han/hun modstand, hvilket humør er han/hun i – osv. Lige indtil du har et helt klart billede af, hvem DU gerne vil være.

Begynd at tilpasse ALT du gør, så det gavner den persona du lige har skabt inde i dit hoved.

Spørg dig selv ”Vil det gavne den jeg gerne vil være mere af, at jeg handler sådan her lige nu?”

Jeg lover dig, at du vil mærke forskel, hvis du er vedholdende og fokuseret.

Kærlig hilsen

Anja

Læs også

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen

bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Det blinde "føl" Maria trives og er fyldt 1 år

23-05-2020 16:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Sidste år fik stutteri Jepha føllet Maria, som var født uden øjne, og selvom det en overgang virkede urealistisk, at hun kunne få en god tilværelse, er Maria nu fyldt et år og trives på bedste vis

Avler har mistet tre heste til græssyge

26-05-2020 09:32, af Britt Carlsen

En nordjysk avler og og opdrætter har mistet tre ungheste til græssyge - først troede familien, det var kolik, men undersøgelser har vist noget andet

Det skal Daniel Bachmann nu!

26-05-2020 12:19, af Britt Carlsen

Nu er de sidste brikker faldet på plads for landsholdsrytter Daniel Bachmann Andersen, der har opsagt sin stilling på Blue Hors, for at flytte med familie og heste ind på det smukke ridecenter Kleppenhus ved Ebeltoft

Fiontini skal have tvillinger