Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Copyright Ridehesten.com
Så mange fikser på et ydre i stedet for at fikse på det der virkeligt betyder noget.
Nyheden fortsætter efter annoncen

Jeg kender det alt for godt! Jeg har selv været der.

Jeg lavede om i min lejlighed. Jeg gik til frisøren. Jeg købte en hund. Jeg fik nye briller. Jeg gav min kæreste noget nyt tøj. Og så videre……..

Jeg forsøgte at få kontrol over situationen. Jeg forsøgte at finde roen.

- For når alt det omkring mig spillede, måtte det vel for fanden da også begynde at spille indeni mig. Ikk?!

MEN DET GJORDE DET JO IKKE!

Jeg blev jo ikke mere glad. Jeg pegede jo stadigvæk på andre og ville have dem til at fikse mig. De måtte ikke gøre mig ked af det. De skulle være i verden, sådan som jeg synes de skulle være.

Men det virkede jo ikke! For DE kunne ikke gøre mig glad. Jeg havde fokus på det forkerte!

ALT andet end MIG!

Ja, okay. Det med frisøren og brillerne var jo ”fokus på mig”. Det ved jeg godt. Men ikke det fokus der kunne fikse det der var galt.

Det indeni, som var ked af det, frustreret, i afmagt, vred. Det kunne en frisør altså ikke fikse. Selvom det ville have været nemt, hva?

Så, da jeg én gang for alle fattede det.

Fattede at det ikke handlede om at der skulle tages action på alt det udenom mig, der ændrede tingene sig for alvor. Så blev det sjovt at være i live!

Jeg tør være stolt, jeg tror på mig selv, jeg er glad, jeg roser mig selv og jeg er skide ligeglad med andres forventninger. For det handler ikke om mig. Det handler om den måde de ser verden på.

Copyright Ridehesten.com
Da jeg først fangede essensen i at få styr på mine tanker, der steg min selvtillid og mit selvværd til helt nye højder.

Når jeg holder foredrag, så laver jeg ofte følgende øvelse med deltagerne:

Kender du det her:

  • Så får børnene nyt tøj
  • Så får du nyt tøj
  • Så køber du noget lækkert til hesten
  • Så køber du en lækker pude, eller et tæppe, eller em plante eller….
  • Så laver du om i huset
  • Så går du på slankekur

Ja, jeg kunne blive ved. Alt sammen et eksempel på, at du tager action de forkerte steder.

Det du gør her, er bare en ”pis i bukserne – løsning”. Det føles rart i kort tid.

Og når det heller ikke virker, så skal der købes noget mere, eller noget andet. Og sådan fortsætter det, lige indtil at du indser, at det handler om dit mindset. Det handler om det du siger til dig selv og det du bilder dig selv ind.

DET HANDLER OM DINE TANKER.                  

Det er såre simpelt. Succes er NEMT. Men der er ikke mange der har det, fordi vi har en grim tendens til, at ville gøre tingene sværere end de i virkeligheden er.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Hvorfor?

Fordi vi på den måde, kan undgå at tage action. Vi GIDER nemlig ikke at tage action på vores indre. Vi vil gerne have det godt, men vi GIIIIDER ikke. Så vi gør det sværere end det er. Dét at flytte sig.

Forskellen på en taber og en vinder er vedholdenhed. Intet mere. Indre mindre.

Nu ved jeg, at du synes jeg forenkler det. Det er sådan jeg kan. Altså forudse sådan noget.

Og når det sker, har jeg kun én ting at svare; Så gå lige tilbage i teksten og læs det med at komplicere tingene igen.

Jeg ved det her rører noget i dig. Hvis du altså har engageret dig i indlægget. Det er det der er formålet med denne tekst.

Jeg vil have dig til at tage stilling.

Bruger du tid på det forkerte fokus? Tager du masser af action, men bare ikke på det der virkeligt mangler fokus og action?

Hvis du gerne vil flytte dig fra A – B, så kræver det én ting.

AT DU BEGYNDER AT GÅ MOD B. Det er den hurtigste vej til B.

Når du giver undskyldninger plads på vejen derhen, så forsinker du ankomsttidspunktet.

Det jeg taler med mine klienter om, det er overtænkning og hvordan vores resultater påvirker vores dømmekraft og vores slutmål. Når der er styr på den del, er det næste skridt at få fokus på HVAD der så skal til for at få kontrollen over overtænkningen.

Overtænkning kan blokere alle veje til dit mål.

Overtænker du?

Prøv at finde ud af hvem du gerne vil være.

Hvordan ser han/hun ud, hvordan møder han/hun modstand, hvilket humør er han/hun i – osv. Lige indtil du har et helt klart billede af, hvem DU gerne vil være.

Begynd at tilpasse ALT du gør, så det gavner den persona du lige har skabt inde i dit hoved.

Spørg dig selv ”Vil det gavne den jeg gerne vil være mere af, at jeg handler sådan her lige nu?”

Jeg lover dig, at du vil mærke forskel, hvis du er vedholdende og fokuseret.

Kærlig hilsen

Anja

Læs også

Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08, af Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Bliv forelsket i processen

27-10-2020 16:54, af Anja Nielsen

Hvis du spørger mig, hvad én af hovedingredienserne er i opskriften på en vinder, så er det evnen til at skille fårene fra bukkene

Bliver du (også) ofte skuffet over dit resultat?

12-10-2020 12:53, af Anja Nielsen

Der er da ikke noget mere ærgerligt, end at komme ud af banen med rygsækken fyldt af fejl og skuffelse! Det forstår jeg godt

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Jonathan spændte stigbøjlerne op (video)

19-11-2020 19:11, af Thomas Bach Jensen

Den danske springrytter Jonathan Hvalsøe Saul, der er i beriderlære hos Böckmann Pferde i Tyskland, måtte for nylig spænde bøjlerne godt op, da han skulle ride staldens ponyhingst til sportstest

Tre dressurhingste omkring 900 point

22-11-2020 14:43, af Thomas Bach Jensen

Ved den afsluttende prøve ved Dansk Varmblods 35-dages test på Tørring Ridecenter har dommerne i dag bedømt 15 dressurhingste. Holdet blevet toppet af tre hingste, der opnåede omkring 900 point

Over 2 millioner for dyreste hingst i Oldenburg

22-11-2020 21:08, af Annika Knudsen Lorentsen

Auktionen i forbindelse med kåringen i Oldenburger Pferdezuchtverband i Vechta er netop afsluttet, og dyreste hammerslag faldt på en dressurpræmiehingst e. For Dance, som blev solgt for over 2 millioner danske kroner

Danske hingste i top ved Oldenburger-kåring

21-11-2020 18:47, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Der var dansk succes ved hingstekåringen i Oldenburg i Tyskland, hvor fløjhingsten er danskejet, mens en af præmiehingstene er både danskejet og avlet

Brandslanger reddede islænder op af mudder

21-11-2020 08:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Midt på ugen lykkedes det brandvæsnet på Falster at redde en islænder op af et mudderhul, som hesten sad ubehjælpeligt fast i

Dansk rytter testet positiv i doping – foder under mistanke

24-11-2020 16:36, af Britt Carlsen

FEI har meddelt Dansk Ride Forbund, at militaryrytter Maibrit Laustsens hest Lillifee Ajk er testet positiv i en dopingtest foretaget ved UVM i Frankrig – foder er under mistanke

Hingsten Ferrari OLD er flyttet til sine nye tyske ejere

20-11-2020 17:32, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 8-årige hingst Ferrari OLD har forladt Helgstrand Dressage, og går nu en spændende fremtid i møde hos den tyske dressurstald Gestüt Ammerland

Auktionsføl vandt 35-dages testen (video)

22-11-2020 11:33, af Thomas Bach Jensen

Otte springhingste har i dag gået den afsluttende prøve ved Dansk Varmblods 35-dages test på Tørring Ridecenter. Vinderen af prøven i springning blev hingsten Cordento II DWB

Talentfuld walisisk rytter har mistet livet