Du er ikke som de andre – elsk det

26-08-2020 07:28, af Anja Nielsen

Du er ikke som de andre, du er noget for dig selv, som den gamle danske sang lyder. Og der er noget om netop dén påstand

Copyright Ridehesten.com
Det du gør, bliver du god til. Øv dig i at tænke at du er fantastisk. Elsk at du ikke er som de andre. Foto: Privat
Nyheden fortsætter efter annoncen

For du er ikke som de andre og det kan fortsætte med at du hade eller begynde at elske. For det ændrer sig ikke.

Heldigvis da!

Men, nogle gange vil vi bare ønske at vi er lige som de andre.

Det forstår jeg godt.

Vi synes ikke vi er gode nok, dygtige nok, hurtige nok, pæne nok osv.

Men, hvis du sagde sådan til mig, ville jeg spørge dig; ”I forhold til hvad?”

For det handler nemlig om at sætte dét spørgsmål ind i en målestok.

Sådan én der kan måle hvem eller hvad du måler dig op imod.

For dét at konstatere at du ikke er et eller andet nok, dén er altså lidt for tynd.

Der skal noget målbart på.

Så, hvem måler du dig med? – Hvad måler du dig med?

Ofte er vi ikke helt klar over, hvem eller hvad vi mener vi ikke er gode nok til.

Det er bare sådan noget ”man” siger.

”Jeg er ikke x, y eller z nok”

Nyheden fortsætter efter annoncen

Men, sæt dig lige og brug et par minutter og tænk over det.

”Hvem eller hvad er jeg egentligt ikke god nok til?”

HVIS du finder ud af det, så vil jeg bede dig om at mærke efter om det er en vanetanke eller om det er virkelighed.

Er det bare noget du er vant til at føle, men egentligt godt kan se at det ikke holder vand, nu hvor du har sat det ind i en målestok. Eller er det virkeligt, fordi du ikke ér god nok (lige nu) til at komme på landsholdet, eller tale flydende fransk, eller noget helt tredje?

Uanset, så skal du have fat i ansvarsknappen.

Du ved, den dér som ofte er ret irriterende at kigge på, fordi du ikke gider lave arbejdet i at tage ansvar.

Men, jeg har sagt til før og jeg siger det gerne igen; Du er selv ansvarlig for, hvad er sker for dig, med dig og imod dig.

Du skal til at tænke ” hvad gør jeg for at nå mit mål?” og så skal du følge de steps det kræver for at nå dit mål.

Når du tager ansvaret hjem og mærker efter, hvad du kan gøre for at ændre på den følelse du sidder med lige. Enten ved at smile af tanken, fordi du nu ved at det blot er en vane og ikke er virkelige, eller om det er virkelighed og du så tænke ”hvad kan jeg gøre for at ændre det, i stedet for at tænke ”hvorfor sker det her mod mig?”, så vil du mærke en poser indeni dig, som blusser op. Den power skal du samle på. Det er den der får dig frem i bussen.

Når du tager ansvaret hjem til dig selv og skaber vejen hen til det du drømmer om, så bliver du ustoppelig. Så kan du løse alle udfordringer der måtte komme din vej.

Blot ved at tænke løsninger i stedet for begrænsninger.

Simpelt, ikk?

Skab en dejlig dag

Kh Anja

Powermid Academy

Læs også

You snooze – You loose

12-01-2021 15:02, af Anja Nielsen

Okay, okay. Hvad mener jeg så lige med den smarte overskrift? Lad mig lige tage det første først

Er tålmodigheden ved at slippe op?

06-01-2021 14:14, af Anja Nielsen

Jeg forstår dig godt. Du har været så god! Du har accepteret at stævnerne lukkede ned. Du har holdt afstand. Du har brugt sprit, mundbind og hostet ned i ærmet

Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08, af Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Bliv forelsket i processen

27-10-2020 16:54, af Anja Nielsen

Hvis du spørger mig, hvad én af hovedingredienserne er i opskriften på en vinder, så er det evnen til at skille fårene fra bukkene

Flyt dig så hurtigt du kan

08-08-2020 13:25, af Anja Nielsen

Kender du det? Du har en veninde, kammerat, kæreste, arbejdskollega etc. som er i super dårligt humør, og det bliver du påvirket af

En ting du aldrig må gøre når du skal acceptere noget

02-06-2020 17:12, af Anja Nielsen

At acceptere noget, bliver ofte defineret på en måde der ikke gavner vores proces i forhold til netop at skulle acceptere det skete

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour: Det giver ro i maven

23-01-2021 18:38, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre år siden havde Cathrine Dufour kun Atterupgaards Cassidy som kunne gå Grand Prix, men nu begynder listen af udannede Grand Prix-heste at vokse og det giver både overskud og ro i maven hos Cathrine

Jytte Jarl lever ikke mere

23-01-2021 10:44, af Thomas Bach Jensen

I går mistede dansk ridehesteavl en stor personlighed, da Jytte Jarl sov ind i en alder af 91 år. Hun var en af de fremtrædende danske hingsteholdere i 60'erne og 70'erne, og efter 25 år på havet flyttede hun tilbage Danmark for at genoptage hesteavlen på Mors

Giver du din hest unoder?

20-01-2021 19:41, af Merete Haahr

Det er dybt frustrerende, hvis hesten udvikler dårlige vaner, men studier viser, at måden vi holder hesten på kan være med til at give den unoder og afvigende adfærd

18 heste, 3 lastbiler og 2 ryttere i Portugal

21-01-2021 20:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Martin Dinesen Neergaard og Kasper H. Hansen befinder sig nord for Paris på vej mod et 4-uger langt springstævne i Vilamoura, Portugal. De har 18 heste med sig

Arlandos skade satte gang i tankerne

24-01-2021 12:04, af Kristine Ulsø Olsen

Da Arlando blev skadet ved CHIO-stævnet i Aachen tilbage i 2018, satte det gang i nogle tanker hos Anna Zibrandtsen, som efterfølgende gennemgik alt management omkring hesten for at optimere fremadrettet

Atterupgaard venter otte føl - heraf to sæt tvillinger

18-01-2021 21:33, af Thomas Bach Jensen
Avl|

På det danske stutteri Atterupgaard, der er internationalt anerkendte for deres avl af dressurheste af høj kvalitet, ventes der i år otte føl, og heraf to sæt tvillinger fra to skylninger af befrugtede æg fra elitehoppen Miranda

Flot debut til Nanna Merrald og Atterupgaards Orthilia

21-01-2021 15:50, af Marie Helene Rigård Rohleder

Så er der endelig nogle danske dressurryttere til start i udlandet! Blue Hors-rytteren Nanna Merrald og Atterupgaards Orthilia blev placeret som nummer tre i grand prix'en til World Cup-stævnet i Salzburg

Schweizisk toprytter igen dømt skyldig

25-01-2021 14:54, af Annika Knudsen Lorentsen

Paul Estermann appellerede sin dom, som han modtog ved den schweiziske distriktsdomstol tilbage i 2019, og det betød, at kantondomstolen skulle vurdere sagen. Det har de nu gjort, og også de erklærer toprytteren skyldig i dyremishandling

Vi er heldige, at vi har hestene (video)

25-01-2021 17:09, af Annika Knudsen Lorentsen

Karoline Munk Færch har lavet en video, som beskriver de tanker hun gør sig omkring corona, og hvorfor hun netop føler sig heldig og priviligeret over at have hendes hest at tage ud til hver dag - har du det på samme måde?

Nanna Merrald: Jeg er så tilfreds med Orthilia

22-01-2021 17:43, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre måneder siden overtog Nanna Merrald tøjlerne på OL-hesten Atterupgaards Orthilia og i dag blev det til endnu en toppræstation i deres Grand Prix Special-debut ved World Cup-stævnet i Salzburg