Du er ikke som de andre – elsk det

26-08-2020 07:28, af Anja Nielsen

Du er ikke som de andre, du er noget for dig selv, som den gamle danske sang lyder. Og der er noget om netop dén påstand

Copyright Ridehesten.com
Det du gør, bliver du god til. Øv dig i at tænke at du er fantastisk. Elsk at du ikke er som de andre. Foto: Privat

For du er ikke som de andre og det kan fortsætte med at du hade eller begynde at elske. For det ændrer sig ikke.

Heldigvis da!

Men, nogle gange vil vi bare ønske at vi er lige som de andre.

Det forstår jeg godt.

Vi synes ikke vi er gode nok, dygtige nok, hurtige nok, pæne nok osv.

Men, hvis du sagde sådan til mig, ville jeg spørge dig; ”I forhold til hvad?”

For det handler nemlig om at sætte dét spørgsmål ind i en målestok.

Sådan én der kan måle hvem eller hvad du måler dig op imod.

For dét at konstatere at du ikke er et eller andet nok, dén er altså lidt for tynd.

Der skal noget målbart på.

Så, hvem måler du dig med? – Hvad måler du dig med?

Ofte er vi ikke helt klar over, hvem eller hvad vi mener vi ikke er gode nok til.

Det er bare sådan noget ”man” siger.

”Jeg er ikke x, y eller z nok”

Men, sæt dig lige og brug et par minutter og tænk over det.

”Hvem eller hvad er jeg egentligt ikke god nok til?”

HVIS du finder ud af det, så vil jeg bede dig om at mærke efter om det er en vanetanke eller om det er virkelighed.

Er det bare noget du er vant til at føle, men egentligt godt kan se at det ikke holder vand, nu hvor du har sat det ind i en målestok. Eller er det virkeligt, fordi du ikke ér god nok (lige nu) til at komme på landsholdet, eller tale flydende fransk, eller noget helt tredje?

Uanset, så skal du have fat i ansvarsknappen.

Du ved, den dér som ofte er ret irriterende at kigge på, fordi du ikke gider lave arbejdet i at tage ansvar.

Men, jeg har sagt til før og jeg siger det gerne igen; Du er selv ansvarlig for, hvad er sker for dig, med dig og imod dig.

Du skal til at tænke ” hvad gør jeg for at nå mit mål?” og så skal du følge de steps det kræver for at nå dit mål.

Når du tager ansvaret hjem og mærker efter, hvad du kan gøre for at ændre på den følelse du sidder med lige. Enten ved at smile af tanken, fordi du nu ved at det blot er en vane og ikke er virkelige, eller om det er virkelighed og du så tænke ”hvad kan jeg gøre for at ændre det, i stedet for at tænke ”hvorfor sker det her mod mig?”, så vil du mærke en poser indeni dig, som blusser op. Den power skal du samle på. Det er den der får dig frem i bussen.

Når du tager ansvaret hjem til dig selv og skaber vejen hen til det du drømmer om, så bliver du ustoppelig. Så kan du løse alle udfordringer der måtte komme din vej.

Blot ved at tænke løsninger i stedet for begrænsninger.

Simpelt, ikk?

Skab en dejlig dag

Kh Anja

Powermid Academy

Læs også

Din telefon er vigtigere end du er

15-09-2020 07:35, af Anja Nielsen

Det er noget af en påstand, jeg ved det. Men, prøv lige at tænke nærmere over det

Flyt dig så hurtigt du kan

08-08-2020 13:25, af Anja Nielsen

Kender du det? Du har en veninde, kammerat, kæreste, arbejdskollega etc. som er i super dårligt humør, og det bliver du påvirket af

Tips til mentalt fokus når du skal til stævne (video)

28-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Når du skal til stævne, er det super vigtigt at du forbereder dig mentalt. Det er faktisk lige så vigtigt (hvis ikke mere) som al træningen og klargøring af det rette udstyr

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kronprinsessen dansede igennem sin debut (video)

12-09-2020 16:43, af Kristine Ulsø Olsen

H. K. H. Kronprinsesse Mary havde i dag sin stævnedebut i Frederiksværk, og hvilken debut det blev. Med over 72% red Kronprinsessen sig direkte ind i placeringerne blandt flere beridere

Ejer til aflivet hoppe i Holbæk: Det er jo sindssygt

14-09-2020 16:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

I fredags på Holbæk Rideklub blev den drægtige Ågerupgårds Carli aflivet som følge af voldsomme skader i endetarmen. Skader som ikke er opstået naturligt. Ridehesten.com har talt med ejeren Stina Myrholm, som gennemlever sit livs ondeste mareridt 

DRF siger farvel til holdleder Helle Krasnik Trolle

15-09-2020 11:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Pr. dags dato har Dansk Ride Forbund valgt at afslutte samarbejdet med den nuværende holdleder for seniorlandsholdet i dressur, Helle Krasnik Trolle, som fratræder stillingen med umiddelbar virkning

Drægtig hoppe skudt af jæger: Sådan forløb sagen

15-09-2020 15:50, af Annika Knudsen Lorentsen

For knap et år siden berettede vi om, at avlshoppen Calicia Møgelvang blev skudt på sin egen mark af en jæger. Her et år efter er det en nedtrykt hoppeejer der står tilbage med en meget lille sum penge i erstatning for den hoppe han var meget glad for

Kan du genkende mulig gerningsmand?

16-09-2020 14:05, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet har offentliggjort overvågningsbånd fra Holbæk Rideklub, hvor fjordhesten Ågerupgårds Carli blev aflivet i fredags på grund af voldsom mishandling. Politiet beder offentligheden om hjælp til at identificere manden 

Forsamlingsforbud: Hvad betyder det for stævnerne?

18-09-2020 16:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Forsamlingsforbuddet er sænket til 50 personer, og det får heldigvis ikke betydning for en stor andel af stævnearrangører, men der er desværre nogle stævner der bliver ramt, og som er nødt til at foretage justeringer i deres planlagte stævner, meddeler Dansk Ride Forbund

Vandt championatskvalifikation efter 4 mdr. i sadlen