Du er ikke som de andre – elsk det

26-08-2020 07:28

Anja Nielsen

Du er ikke som de andre, du er noget for dig selv, som den gamle danske sang lyder. Og der er noget om netop dén påstand

Copyright Ridehesten.com
Det du gør, bliver du god til. Øv dig i at tænke at du er fantastisk. Elsk at du ikke er som de andre. Foto: Privat
Nyheden fortsætter efter annoncen

For du er ikke som de andre og det kan fortsætte med at du hade eller begynde at elske. For det ændrer sig ikke.

Heldigvis da!

Men, nogle gange vil vi bare ønske at vi er lige som de andre.

Det forstår jeg godt.

Vi synes ikke vi er gode nok, dygtige nok, hurtige nok, pæne nok osv.

Men, hvis du sagde sådan til mig, ville jeg spørge dig; ”I forhold til hvad?”

For det handler nemlig om at sætte dét spørgsmål ind i en målestok.

Sådan én der kan måle hvem eller hvad du måler dig op imod.

For dét at konstatere at du ikke er et eller andet nok, dén er altså lidt for tynd.

Der skal noget målbart på.

Så, hvem måler du dig med? – Hvad måler du dig med?

Ofte er vi ikke helt klar over, hvem eller hvad vi mener vi ikke er gode nok til.

Det er bare sådan noget ”man” siger.

”Jeg er ikke x, y eller z nok”

Nyheden fortsætter efter annoncen

Men, sæt dig lige og brug et par minutter og tænk over det.

”Hvem eller hvad er jeg egentligt ikke god nok til?”

HVIS du finder ud af det, så vil jeg bede dig om at mærke efter om det er en vanetanke eller om det er virkelighed.

Er det bare noget du er vant til at føle, men egentligt godt kan se at det ikke holder vand, nu hvor du har sat det ind i en målestok. Eller er det virkeligt, fordi du ikke ér god nok (lige nu) til at komme på landsholdet, eller tale flydende fransk, eller noget helt tredje?

Uanset, så skal du have fat i ansvarsknappen.

Du ved, den dér som ofte er ret irriterende at kigge på, fordi du ikke gider lave arbejdet i at tage ansvar.

Men, jeg har sagt til før og jeg siger det gerne igen; Du er selv ansvarlig for, hvad er sker for dig, med dig og imod dig.

Du skal til at tænke ” hvad gør jeg for at nå mit mål?” og så skal du følge de steps det kræver for at nå dit mål.

Når du tager ansvaret hjem og mærker efter, hvad du kan gøre for at ændre på den følelse du sidder med lige. Enten ved at smile af tanken, fordi du nu ved at det blot er en vane og ikke er virkelige, eller om det er virkelighed og du så tænke ”hvad kan jeg gøre for at ændre det, i stedet for at tænke ”hvorfor sker det her mod mig?”, så vil du mærke en poser indeni dig, som blusser op. Den power skal du samle på. Det er den der får dig frem i bussen.

Når du tager ansvaret hjem til dig selv og skaber vejen hen til det du drømmer om, så bliver du ustoppelig. Så kan du løse alle udfordringer der måtte komme din vej.

Blot ved at tænke løsninger i stedet for begrænsninger.

Simpelt, ikk?

Skab en dejlig dag

Kh Anja

Powermid Academy

Læs også

Er jeg bange eller er jeg spændt?

29-11-2021 15:48, af Anja Nielsen

Det kan faktisk godt være en tricky fætter den hér. For det er faktisk sådan, at følelsen af ??angst/bange er fysiologisk næsten den samme, som følelsen af ??spænding. Begge følelser giver en forhøjet puls og en følelse af sommerfugle i maven. Begge kan få dig til at svede

Du får hvad du forventer..

07-11-2021 19:08, af Anja Nielsen

Kender du det? Du frygter eller forventer et nedslag eller at din hest ikke vil stå stille i paraden. Og hvad sker der? Det du frygtede

Barney har en stor fremtid i sporten

02-11-2021 15:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 6-årige Dansk Varmblodsvallak A.N. Barney er opdrættet af Anja og Nielsen Jørgen Nielsen, men blev allerede som føl solgt til Norge. Siden har han igen været et smut forbi Danmark, hvor han blev redet af Karen Møller Rohde fra Stutteri Ask. Nu er han igen udenlands, hvor han rides af den tyske toprytter Philipp Weishaupt

Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08, af Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Tips til mentalt fokus når du skal til stævne (video)

28-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Når du skal til stævne, er det super vigtigt at du forbereder dig mentalt. Det er faktisk lige så vigtigt (hvis ikke mere) som al træningen og klargøring af det rette udstyr

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Marie Helene Rigård Rohleder
29 92 98 22
mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Maxie med hyldest til sin bedste ven der blev mobbet

01-12-2021 18:16, af Christine Krogh Frausing

Maxie Nabi Christiansen red under dette Christmas Show Warm Up for sin bedste ven, Zac Kean Parry, der er blevet mobbet, slået og sparket så meget, at han har valgt at stoppe i ridesporten på ubestemt tid

Hundebøl: Jeg rider ikke for at blive verdensmester

06-12-2021 11:31, af Annika Knudsen Lorentsen

Tilbage i 2016 begyndte Claus Hundebøl for alvor at springe, og siden har det taget fart. I dag lever han af sporten og har debuteret flere heste i de højeste klasser

Kandar for første gang valgfrit i alle klasser

02-12-2021 16:00, af Trine Askjær-Jørgensen

Dansk Ride Forbund er netop kommet ud med de nye, reviderede disciplinreglementer, som gælder fra 1/1-2022, og det er ikke kun i springning, der er ændret på reglerne, for som noget nyt er kandar nu valgfrit fra sværhedsgrad 3 og op – også på landsplan

Hvis landet lukker, gør Christmas Show også

08-12-2021 12:39, af Annika Knudsen Lorentsen

På grund af regeringens varslede corona-restriktioner, har der netop været ryttermøde i forbindelse med Christmas Show på Vilhelmsborg. Her blev der orienteret omkring, at i værste fald så slutter Christmas Show fredag kl. 16.00

Syv danske dressurekvipager i verdens top-50

02-12-2021 06:26, af Thomas Bach Jensen

Mens Cathrine Dufour med Bohemian bibeholder deres andenplads på FEI's verdensrangliste i dressur, rykker de øvrige danske ekvipager op ranglisten

Prinsesse Märtha Louises datter tog sejren (video)

03-12-2021 22:05, af Thomas Bach Jensen

Ved Baltic Cup finalerne på Vilhelmsborg var det den norske prinsesse Märtha Louises datter, Emma Tallula Behn, der sejrede individuelt hos childrenrytterne her til aften

Snart må du tage til springstævne i alle farver bukser

02-12-2021 13:00, af Trine Askjær-Jørgensen

Så blev det officielt fra 1/1-22 må du hoppe i alle farver ridebukser til og med C-stævner. Her kan du læse om nogle af de interessante ændringer i springreglementet

27-årige Little Miss Milton vandt ved Christmas Show

30-11-2021 19:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 27-årige hoppe Little Miss Milton har netop været til start ved Christmas Show Warm Up for pony, hvor hun med sin rytter Anna Sofia Fuhrmann har leveret indtil flere nulrunder i klasser med en højde på op til 1 meter

Hundredvis trodsede vejret for at se hingste (video)

03-12-2021 18:28, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Det årlige juleshow med hingstefremvisning hos Helgstrand Dressage fandt sted torsdag aften, og trods noget tvivlsom farbarhed på mange nordjyske veje, så var hallen fuld af gæster fra ind- og udland, der var mødt op for at opleve den enestående samling af nyindkøbte unghingste

Flot passage sikrede Merrald mesterskabssejren (video)

05-12-2021 13:03, af Annika Knudsen Lorentsen

I sadlen på Blue Hors Zatchmo har Nanna Skodborg Merrald netop vundet Grand Prix Special hos Sportsrideklubben Aalborg, og dermod tog hun også sejren i det samlede jyske mesterskab i sværhedsgraden Grand Prix