Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34

Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Copyright Ridehesten.com
Hvis du tænker ferie som den ene chance du har for at lade op, taber du mere end du vinder.

Hvorfor skal det altid være sådan, at du har kørt dig selv så hårdt, at du bare TRÆNGER så meget til ferie, at du bruger den første uge bare på at komme ned i gear?

Min ven, du overkompenserer. Du løber stærkt. For stærkt.

Sæt farten ned.

Angsten for ikke at være god nok, ikke dygtig nok, ikke flittig nok, ikke et-eller-andet-nok, dræber dig langsomt.

Dine forventninger til dig selv og andre er for høje. Når du sætter barren så højt, at du ikke kan nå den, så taber du.

Jeg taler ofte med mine kunder om, at forventninger ikke kan være for høje. Det kan de heller ikke, HVIS din refleksion følger med. Hvis du ikke er lige så god til at reflektere over dine fejl og udfordringer, som du er til at forvente, så mister du balancen.

Så er det at du begynder at tvivle på dig selv. Så er det at du begynder med dine nedbrydende tanker om ikke at være god nok. Når du begynder at sige og tænke, at du ikke er nok, så vil dine øjne og ører søge at bekræfte dig i den påstand.

Ghandi sagde engang:

Dine overbevisninger bliver dine tanker, dine tanker bliver dine ord, dine ord bliver dine handlinger, dine handlinger bliver dine vaner, dine vaner bliver dine værdier og dine værdier bliver din skæbne

Mere simplificeret kan man sige, at dine tanker bliver til dine følelser, dine følelser bliver til dine handlinger og dine handlinger bliver til dit liv.

Det er altså ret vigtigt at tænke over.

Så, hvis det vi siger til og om os selv, har en følelse der passer til. Vil det så bevirke at vi begynder at føle det vi siger? Vil vi så kunne påvirke hvordan vi har det, med det vi siger?

JA! DET KAN DU BANDE PÅ VI KAN!

Når du begynder at tænke, sige og føle at du er nok, vil du få roen og balancen helt ind i kroppen. Når du er rolig, træffer du valg som gavner dig og det du står for.

Hvordan ville det være, hvis du kunne tænke og tale dig selv op og derigennem få så meget power og tro på dig selv, at du begyndte at se dine succeser, fremfor kun at se dine fejl?

Hvordan ville det være at kunne tænke og tale dig selv til et bedre og mere fredfyldt liv? Det er noget af det jeg ofte spørger mine klienter om, enten på workshops eller i forløb hos mig. Det er vigtigt at få pudset intentionen af, så du nemmere kan se det du VIL have og ikke hvad du IKKE vil have.

Altså. Der er forskel på om du siger, at du HADER at være tappet for energi, eller siger at du vil ELSKE at have masser af energi til at lave det du drømmer om. Situationen er den samme. Ordenes mening er bestemt ikke de samme. Get it?

”Jamen, hvad skal jeg så gøre, Anja?”

Du skal tale pænt om og til dig selv, søde ven!

Du skal spejle dine ord i det du ville udsætte en 6-årig for. Hårdere må du ikke være overfor dig selv.

Begynd at lægge mærke til hvor hård du er ved dig selv.

Du bliver rystet over at blive bevidst om, hvor meget L*** du faktisk fylder dig selv med hver eneste dag!

Giv dig selv en mental pause. Træk vejret. Se succeserne. Tænk konstruktivt. Stop selvsabotagen. NU!

Copyright Ridehesten.com
Når du hepper på dig selv, bliver du fri. Du ser muligheder fremfor begrænsninger og du genvinder din motivation og energi.

Når først du forstår hvor meget du kan flytte dig, ved at vende alle de negative ord og tanker 180 grader, så skal du se mirakler!

Pludselig bliver det nemmere at komme på arbejde.

Pludselig har du mere overskud.

Pludselig griner du mere.

Pludselig ser du muligheder overalt.

Har du lyst til at leve i overskud og ikke føle dig tappet for energi? Har du lyst til at gå på ferie for at nyde ekstra tid med din familie, fremfor at holde ferie ”for at lade op”, så begynd med dig selv.

Det handler ikke om dit job.

Det handler ikke om dine kollegaer.

Det handler ikke om din familie, dine børn, dine venner.

Det handler om dig.

Det hele starter med dig.

Hvis du var i tvivl, så tror jeg på dig! Jeg synes du er unik. Jeg ved du kan gøre ALT du sætter dig for!

Læs også

Er jeg bange eller er jeg spændt?

29-11-2021 15:48, af Anja Nielsen

Det kan faktisk godt være en tricky fætter den hér. For det er faktisk sådan, at følelsen af ??angst/bange er fysiologisk næsten den samme, som følelsen af ??spænding. Begge følelser giver en forhøjet puls og en følelse af sommerfugle i maven. Begge kan få dig til at svede

Du får hvad du forventer..

07-11-2021 19:08, af Anja Nielsen

Kender du det? Du frygter eller forventer et nedslag eller at din hest ikke vil stå stille i paraden. Og hvad sker der? Det du frygtede

Barney har en stor fremtid i sporten

02-11-2021 15:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 6-årige Dansk Varmblodsvallak A.N. Barney er opdrættet af Anja og Nielsen Jørgen Nielsen, men blev allerede som føl solgt til Norge. Siden har han igen været et smut forbi Danmark, hvor han blev redet af Karen Møller Rohde fra Stutteri Ask. Nu er han igen udenlands, hvor han rides af den tyske toprytter Philipp Weishaupt

Du er ikke som de andre – elsk det

26-08-2020 07:28, af Anja Nielsen

Du er ikke som de andre, du er noget for dig selv, som den gamle danske sang lyder. Og der er noget om netop dén påstand

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Tips til mentalt fokus når du skal til stævne (video)

28-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Når du skal til stævne, er det super vigtigt at du forbereder dig mentalt. Det er faktisk lige så vigtigt (hvis ikke mere) som al træningen og klargøring af det rette udstyr

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

Bliv forelsket i processen

27-10-2020 16:54, af Anja Nielsen

Hvis du spørger mig, hvad én af hovedingredienserne er i opskriften på en vinder, så er det evnen til at skille fårene fra bukkene

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestevognsulykke kostede kusk livet

27-11-2021 21:58, af Christine Krogh Frausing

En kvindelig kusk kom alvorligt til skade i en hestevognsulykke, hvor kvæstelserne endte med at koste hende livet. Det var en løbsk hest der forårsagede ulykken, hvor hestevognen væltede med passagere i

Dansk magtdemonstration i Stockholm af Dufour og Krüth (opdateret)

28-11-2021 14:16, af Kristine Ulsø Olsen

Nærmest alting lykkedes i dag for både Cathrine Dufour og Carina Cassøe Krüth i küren ved Saab Top 10. De to danske piger red begge helt fænomenalt og det sikrede dem på flotteste vis anden- og tredjepladsen blandt verdens bedste ryttere

Maxie med hyldest til sin bedste ven der blev mobbet