Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Copyright Ridehesten.com
Hvis du tænker ferie som den ene chance du har for at lade op, taber du mere end du vinder.

Hvorfor skal det altid være sådan, at du har kørt dig selv så hårdt, at du bare TRÆNGER så meget til ferie, at du bruger den første uge bare på at komme ned i gear?

Min ven, du overkompenserer. Du løber stærkt. For stærkt.

Sæt farten ned.

Angsten for ikke at være god nok, ikke dygtig nok, ikke flittig nok, ikke et-eller-andet-nok, dræber dig langsomt.

Dine forventninger til dig selv og andre er for høje. Når du sætter barren så højt, at du ikke kan nå den, så taber du.

Jeg taler ofte med mine kunder om, at forventninger ikke kan være for høje. Det kan de heller ikke, HVIS din refleksion følger med. Hvis du ikke er lige så god til at reflektere over dine fejl og udfordringer, som du er til at forvente, så mister du balancen.

Så er det at du begynder at tvivle på dig selv. Så er det at du begynder med dine nedbrydende tanker om ikke at være god nok. Når du begynder at sige og tænke, at du ikke er nok, så vil dine øjne og ører søge at bekræfte dig i den påstand.

Ghandi sagde engang:

Dine overbevisninger bliver dine tanker, dine tanker bliver dine ord, dine ord bliver dine handlinger, dine handlinger bliver dine vaner, dine vaner bliver dine værdier og dine værdier bliver din skæbne

Mere simplificeret kan man sige, at dine tanker bliver til dine følelser, dine følelser bliver til dine handlinger og dine handlinger bliver til dit liv.

Det er altså ret vigtigt at tænke over.

Så, hvis det vi siger til og om os selv, har en følelse der passer til. Vil det så bevirke at vi begynder at føle det vi siger? Vil vi så kunne påvirke hvordan vi har det, med det vi siger?

JA! DET KAN DU BANDE PÅ VI KAN!

Når du begynder at tænke, sige og føle at du er nok, vil du få roen og balancen helt ind i kroppen. Når du er rolig, træffer du valg som gavner dig og det du står for.

Hvordan ville det være, hvis du kunne tænke og tale dig selv op og derigennem få så meget power og tro på dig selv, at du begyndte at se dine succeser, fremfor kun at se dine fejl?

Hvordan ville det være at kunne tænke og tale dig selv til et bedre og mere fredfyldt liv? Det er noget af det jeg ofte spørger mine klienter om, enten på workshops eller i forløb hos mig. Det er vigtigt at få pudset intentionen af, så du nemmere kan se det du VIL have og ikke hvad du IKKE vil have.

Altså. Der er forskel på om du siger, at du HADER at være tappet for energi, eller siger at du vil ELSKE at have masser af energi til at lave det du drømmer om. Situationen er den samme. Ordenes mening er bestemt ikke de samme. Get it?

”Jamen, hvad skal jeg så gøre, Anja?”

Du skal tale pænt om og til dig selv, søde ven!

Du skal spejle dine ord i det du ville udsætte en 6-årig for. Hårdere må du ikke være overfor dig selv.

Begynd at lægge mærke til hvor hård du er ved dig selv.

Du bliver rystet over at blive bevidst om, hvor meget L*** du faktisk fylder dig selv med hver eneste dag!

Giv dig selv en mental pause. Træk vejret. Se succeserne. Tænk konstruktivt. Stop selvsabotagen. NU!

Copyright Ridehesten.com
Når du hepper på dig selv, bliver du fri. Du ser muligheder fremfor begrænsninger og du genvinder din motivation og energi.

Når først du forstår hvor meget du kan flytte dig, ved at vende alle de negative ord og tanker 180 grader, så skal du se mirakler!

Pludselig bliver det nemmere at komme på arbejde.

Pludselig har du mere overskud.

Pludselig griner du mere.

Pludselig ser du muligheder overalt.

Har du lyst til at leve i overskud og ikke føle dig tappet for energi? Har du lyst til at gå på ferie for at nyde ekstra tid med din familie, fremfor at holde ferie ”for at lade op”, så begynd med dig selv.

Det handler ikke om dit job.

Det handler ikke om dine kollegaer.

Det handler ikke om din familie, dine børn, dine venner.

Det handler om dig.

Det hele starter med dig.

Hvis du var i tvivl, så tror jeg på dig! Jeg synes du er unik. Jeg ved du kan gøre ALT du sætter dig for!

Læs også

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Lucky Punch blev årets dressurhoppe i DSP

01-09-2019 14:26, af Camilla Tiefensee Schrøder
Avl|

Søstrene Anja og Gitte Kjelstrup fra Stald Søgaard har avlet guldmedaljehoppen Søgaards Lucky Punch, som denne weekend blev kåret som årets dressurhoppe ved Dansk Sportsponyavls Eliteskue i Ikast

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Anne-Marie og Kenneth går egne veje

11-01-2020 11:01, af Thomas Bach Jensen

De to Helgstrand-beridere Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard åbner egen forretning dagen efter Dansk Varmblods hingstekåring

Swarovski får stor erstatning efter Donna Asanas død

12-01-2020 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Næsten ti år efter, at DV-hesten Donna Asana e. Don Schufro døde efter et dyrlægebesøg, har hestens østrigske ejer Evely Haim-Swarovski nu vundet retssagen mod dyrlægen og får udbetalt en erstatning på 250.000 euro

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser