Flyt dig så hurtigt du kan

08-08-2020 13:25, af Anja Nielsen

Kender du det? Du har en veninde, kammerat, kæreste, arbejdskollega etc. som er i super dårligt humør, og det bliver du påvirket af

Copyright Ridehesten.com
Hele meningen med livet, er at nyde hvert sekund du er i det.

Enten forsøger du at ændre personens energi og humør, for at du kan holde ud af være i det, eller så bliver du selv sur og irriteret, fordi du ikke kan holde personen ud og nu har deres humør og holdninger påvirket dig.

Stop, stop, stooooop.

Stop lige der. – og løb så den anden vej.

Hele meningen med livet, er at nyde hvert sekund du er i det.  Ja, nu skal du ikke slå dig fast på min holdning om, hvad livet handler om. Du må selvfølgelig gerne have en anden ide om, hvad livet betyder for dig.

MEN, hvis du spørger mig, så er det netop dét, livet handler om.

At skabe energi og ikke miste energi.

Problemet er bare, at du mister dyrebar energi, når du forsøger at ændre en anden person humør og holdninger. Det virker måske på kort sigt, men på lang sigt, kan du ikke ændre et menneske der ikke ønsker at ændre sig.

Tro mig, jeg har selv været der og oplever kvinder der dagligt bruger aaalt for meget energi, på at ændre fx deres mands, kollegas eller venindes humør og holdninger.

Jeg hjælper, som du sikkert ved, KUN kvinder der VIL. Jeg kan ikke hjælpe de der i bund og grund, ikke heeelt ønsker en forandring alligevel.

Det er også mit råd til dig, i dette skriv.

Det handler om, at kende og acceptere dine begrænsninger. For i dette tilfælde, er det vigtigt at kende dem. For når du gør det, kan du flytte dig fra bøvl og dårlig energi meget hurtigere, end hvis du bare VIL ændre den andens humør.

Jeg forstår godt, at hvis du kender en lysere vej og ser det gavnlige, ved ikke at være tungsindet og negativ, så er det lidt svært at lade personen blive dér hvor de er.

Men, du skal passe på DIG. – Kun DIG.

Når du kan mærke, at noget eller nogen napper dig, så er det på tide at flytte dig fra det tunge. Flyt dig og omgiv dig kun med noget der giver dig energi.

Slip situationen eller personen for en stund og sæt musik i ørerne. Gå en tur. Tal med en veninde, som hæver humøret. Når du kun rører ved det der giver dig energi, så bliver det hele en leg.

JA, I know, hvad du vil spørge om nu. ”Kan det virkeligt være SÅ simpelt, Anja?”

Svaret?

JA, det kan det.

Førhen, blev jeg stående i bøvl. Jeg ville bare ændre stemningen og humøret, hos den person som var nede og energiforladt. Både fordi det tog på mine reserver, fordi personen tappede på min energi, men også fordi jeg synes jeg vidste bedre. Jeg vidste jo hvor godt vedkommende ville få det, ved at tage ansvar og ændre humøret.

MEN, det gav altid bagslag for mig. For, ved at ville ændre kursen for personen, så mistede jeg jo også energi.

Så uanset, så var det en loose/loose situation.

Copyright Ridehesten.com
Når noget eller nogen napper dig og trækker i din energi, så flyt dig mod det der giver energi.

Så, hvis du vil skabe energi, i stedet for at miste energi, så er mit råd til dig, at du skal huske at flytte dig, hver eneste gang du mærker bøvl, tungsind og drama.

Simple as that.

Der findes ikke en fancy metode til at lære det.

Det handler om at prioritere DIG og DIN energi først.

Hver gang.

Giv det et shot.

Jeg lover dig, at det giver den fedeste følelse.

Når noget eller nogen napper dig og trækker i din energi, så flyt dig mod det der giver energi.

Kærlig hilsen

Anja

Powermind Academy

Find mig på Instagram her og på Facebook her.

Læs også

Din telefon er vigtigere end du er

15-09-2020 07:35, af Anja Nielsen

Det er noget af en påstand, jeg ved det. Men, prøv lige at tænke nærmere over det

Du er ikke som de andre – elsk det

26-08-2020 07:28, af Anja Nielsen

Du er ikke som de andre, du er noget for dig selv, som den gamle danske sang lyder. Og der er noget om netop dén påstand

Tips til mentalt fokus når du skal til stævne (video)

28-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Når du skal til stævne, er det super vigtigt at du forbereder dig mentalt. Det er faktisk lige så vigtigt (hvis ikke mere) som al træningen og klargøring af det rette udstyr

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kronprinsessen dansede igennem sin debut (video)

12-09-2020 16:43, af Kristine Ulsø Olsen

H. K. H. Kronprinsesse Mary havde i dag sin stævnedebut i Frederiksværk, og hvilken debut det blev. Med over 72% red Kronprinsessen sig direkte ind i placeringerne blandt flere beridere

Ejer til aflivet hoppe i Holbæk: Det er jo sindssygt

14-09-2020 16:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

I fredags på Holbæk Rideklub blev den drægtige Ågerupgårds Carli aflivet som følge af voldsomme skader i endetarmen. Skader som ikke er opstået naturligt. Ridehesten.com har talt med ejeren Stina Myrholm, som gennemlever sit livs ondeste mareridt 

DRF siger farvel til holdleder Helle Krasnik Trolle

15-09-2020 11:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Pr. dags dato har Dansk Ride Forbund valgt at afslutte samarbejdet med den nuværende holdleder for seniorlandsholdet i dressur, Helle Krasnik Trolle, som fratræder stillingen med umiddelbar virkning

Drægtig hoppe skudt af jæger: Sådan forløb sagen

15-09-2020 15:50, af Annika Knudsen Lorentsen

For knap et år siden berettede vi om, at avlshoppen Calicia Møgelvang blev skudt på sin egen mark af en jæger. Her et år efter er det en nedtrykt hoppeejer der står tilbage med en meget lille sum penge i erstatning for den hoppe han var meget glad for

Kan du genkende mulig gerningsmand?

16-09-2020 14:05, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet har offentliggjort overvågningsbånd fra Holbæk Rideklub, hvor fjordhesten Ågerupgårds Carli blev aflivet i fredags på grund af voldsom mishandling. Politiet beder offentligheden om hjælp til at identificere manden 

Drægtig hoppe aflivet efter mulig dyremishandling

12-09-2020 14:31, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet efterforsker en forfærdelig sag om mulig dyremishandling fra Holbæk Rideklub, hvor en drægtig hoppe fredag morgen blev aflivet som følge af voldsomme skader 

Kronprinsesse Mary til start i Frederiksværk

12-09-2020 09:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

I dag rider H.K.H Kronprinsesse Mary to klasser ved dressurstævnet i Frederiksværk Rideklub. Hun deltager med Wasabi OLD, som har været redet af Nanna Merrald fra Blue Hors, og Edelman

Vandt championatskvalifikation efter 4 mdr. i sadlen

15-09-2020 12:39, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af 2019 forelskede Iben Østergaard sig i hesten Elversøes Jason, og derfor blev han hendes. Inden hun kunne begynde træningen af ham brugte hun måneder på sin PhD-afhandling i USA, men på trods af kun få måneder i sadlen på ham, lykkedes det Iben at vinde championatskvalifikation for 4-års heste i Frederiksværk

Også Isabell Werth rider på Sezuan-afkom

14-09-2020 13:47, af Thomas Bach Jensen

Dressursportens ukronede dronning, tyske Isabell Werth, der har vundet flere internationale mesterskabsmedaljer end nogen anden, er nu også faldet for et afkom efter DV-hinsten Sezuan, en sort skønhed ved navn Joshua

Forsamlingsforbud: Hvad betyder det for stævnerne?

18-09-2020 16:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Forsamlingsforbuddet er sænket til 50 personer, og det får heldigvis ikke betydning for en stor andel af stævnearrangører, men der er desværre nogle stævner der bliver ramt, og som er nødt til at foretage justeringer i deres planlagte stævner, meddeler Dansk Ride Forbund