Flyt dig så hurtigt du kan

08-08-2020 13:25

Anja Nielsen

Kender du det? Du har en veninde, kammerat, kæreste, arbejdskollega etc. som er i super dårligt humør, og det bliver du påvirket af

Copyright Ridehesten.com
Hele meningen med livet, er at nyde hvert sekund du er i det.

Enten forsøger du at ændre personens energi og humør, for at du kan holde ud af være i det, eller så bliver du selv sur og irriteret, fordi du ikke kan holde personen ud og nu har deres humør og holdninger påvirket dig.

Stop, stop, stooooop.

Stop lige der. – og løb så den anden vej.

Hele meningen med livet, er at nyde hvert sekund du er i det.  Ja, nu skal du ikke slå dig fast på min holdning om, hvad livet handler om. Du må selvfølgelig gerne have en anden ide om, hvad livet betyder for dig.

MEN, hvis du spørger mig, så er det netop dét, livet handler om.

At skabe energi og ikke miste energi.

Problemet er bare, at du mister dyrebar energi, når du forsøger at ændre en anden person humør og holdninger. Det virker måske på kort sigt, men på lang sigt, kan du ikke ændre et menneske der ikke ønsker at ændre sig.

Tro mig, jeg har selv været der og oplever kvinder der dagligt bruger aaalt for meget energi, på at ændre fx deres mands, kollegas eller venindes humør og holdninger.

Jeg hjælper, som du sikkert ved, KUN kvinder der VIL. Jeg kan ikke hjælpe de der i bund og grund, ikke heeelt ønsker en forandring alligevel.

Det er også mit råd til dig, i dette skriv.

Det handler om, at kende og acceptere dine begrænsninger. For i dette tilfælde, er det vigtigt at kende dem. For når du gør det, kan du flytte dig fra bøvl og dårlig energi meget hurtigere, end hvis du bare VIL ændre den andens humør.

Jeg forstår godt, at hvis du kender en lysere vej og ser det gavnlige, ved ikke at være tungsindet og negativ, så er det lidt svært at lade personen blive dér hvor de er.

Men, du skal passe på DIG. – Kun DIG.

Når du kan mærke, at noget eller nogen napper dig, så er det på tide at flytte dig fra det tunge. Flyt dig og omgiv dig kun med noget der giver dig energi.

Slip situationen eller personen for en stund og sæt musik i ørerne. Gå en tur. Tal med en veninde, som hæver humøret. Når du kun rører ved det der giver dig energi, så bliver det hele en leg.

JA, I know, hvad du vil spørge om nu. ”Kan det virkeligt være SÅ simpelt, Anja?”

Svaret?

JA, det kan det.

Førhen, blev jeg stående i bøvl. Jeg ville bare ændre stemningen og humøret, hos den person som var nede og energiforladt. Både fordi det tog på mine reserver, fordi personen tappede på min energi, men også fordi jeg synes jeg vidste bedre. Jeg vidste jo hvor godt vedkommende ville få det, ved at tage ansvar og ændre humøret.

MEN, det gav altid bagslag for mig. For, ved at ville ændre kursen for personen, så mistede jeg jo også energi.

Så uanset, så var det en loose/loose situation.

Copyright Ridehesten.com
Når noget eller nogen napper dig og trækker i din energi, så flyt dig mod det der giver energi.

Så, hvis du vil skabe energi, i stedet for at miste energi, så er mit råd til dig, at du skal huske at flytte dig, hver eneste gang du mærker bøvl, tungsind og drama.

Simple as that.

Der findes ikke en fancy metode til at lære det.

Det handler om at prioritere DIG og DIN energi først.

Hver gang.

Giv det et shot.

Jeg lover dig, at det giver den fedeste følelse.

Når noget eller nogen napper dig og trækker i din energi, så flyt dig mod det der giver energi.

Kærlig hilsen

Anja

Powermind Academy

Find mig på Instagram her og på Facebook her.

Læs også

Brug stævnebanen til miljøtræning

21-09-2021 20:47, af Anja Nielsen

Okay, lad os lige begynde fra begyndelsen. Hver dag taler jeg med kvindelige ryttere, som for alt i verden, ønsker at ride stævner hvor de har HELT ro i maven

Når du står i kviksand til halsen

15-09-2021 19:41, af Anja Nielsen

Kviksand, det er en fæl fætter. Og man kan faktisk drukne i det! Når jeg bruger ovenstående sætning, så er det for at skabe at billede for dig. På den måde er det jeg skal til at fortælle dig, meget nemmere at forstå

Brug stævnebanen til miljøtræning

27-08-2021 12:19, af Anja Nielsen

Okay, lad os lige begynde fra begyndelsen. Hver dag taler jeg med kvindelige ryttere, som for alt i verden, ønsker at ride stævner, hvor de har HELT ro i maven. Det er den primære årsag til, at ryttere kontakter mig

Bliver du (også) ofte skuffet over dit resultat?

12-10-2020 12:53, af Anja Nielsen

Der er da ikke noget mere ærgerligt, end at komme ud af banen med rygsækken fyldt af fejl og skuffelse! Det forstår jeg godt

Din telefon er vigtigere end du er

15-09-2020 07:35, af Anja Nielsen

Det er noget af en påstand, jeg ved det. Men, prøv lige at tænke nærmere over det

Tips til mentalt fokus når du skal til stævne (video)

28-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Når du skal til stævne, er det super vigtigt at du forbereder dig mentalt. Det er faktisk lige så vigtigt (hvis ikke mere) som al træningen og klargøring af det rette udstyr

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Du er ikke som de andre – elsk det

26-08-2020 07:28, af Anja Nielsen

Du er ikke som de andre, du er noget for dig selv, som den gamle danske sang lyder. Og der er noget om netop dén påstand

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Trine Askjær-Jørgensen

Trine Askjær-Jørgensen
20 24 29 28
taj@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Landmand søger... skikkelig skovturshest

18-10-2021 12:14, af Thomas Bach Jensen

Allan Jensen fra tv-serien "Landmand søger kærlighed", der netop er aktuel på TV2 i denne tid, har også søgt efter en god og rolig skovturshest, og nu har han fundet kærligheden på Vilhelmsborg

Cathrine og Cassidy tilbage som vindere i Herning (video)

22-10-2021 21:52, af Annika Knudsen Lorentsen

De dygtige dressurheste dansede her til aften i Jyske Bank Boxen ved World Cup Herning, hvor de blev flot fremvist af deres ryttere. Sejren blev dansk, da Cathrine Dufour leverede en fremragende præstation, som blev belønnet med mere end 77 procent – en præstation som Cathrine også selv var særdeles glad for og hun udtrykte stor taknemmelighed overfor sin mangeårige partner Atterupgaards Cassidy

DV-hoppen Fiontini er solgt igen – denne gang til USA

21-10-2021 09:33, af Thomas Bach Jensen

Ved et besøg hos Patrik har den internationalt succesfulde Grand Prix-rytter Anna Buffini forelsket sig i den yderst talentfulde hoppe, og Fiontini – der var ejet i fællesskab af Stutteri EVO og Helgstrand Dressage – kan nu se en fremtid i møde i USA

Tak for dig, Bjarne – og for de første 50 år (video)

17-10-2021 17:43, af Thomas Bach Jensen

Helt uden Bjarne Nielsens viden var en hyldest for hans 50 års virke som træner sat i værk under dressurfinalerne ved Pavo og Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste på Blue, og det kom helt bag på den meget afholdte træner og højt respekterede dommer

Fra chancehest til international sejr i Boxen (video)

23-10-2021 12:27, af Kristine Ulsø Olsen

Det var en kæmpe oplevelse for Benedikte Brebøl Windfeld, da hun i går vandt sin første internationale start ved Almased Dressage Amateurs i Herning. Det har dog ikke altid stået skrevet i kortene at hun og Lorenzo skulle nå hertil, da hendes forældre for ni år siden købte den store vallak som chancehest for 30.000

17-årig tysker fløj over 2 meter (video)

23-10-2021 16:33, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved World Cup Herning 2021 er der netop afviklet Six Bar-springning og her blev det tyske Johanna Beckmann, der tog sejren, som den eneste fejlfrie over hele 2 meter

Søren stiler efter VM med Todt Un Prince Ask (video)

21-10-2021 14:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Todt Un Prince Ask er tilbage på startlisten efter en skadesperiode, hvor han i denne uge går nogle mindre klasser ved World Cup Herning. Hingstens faste rytter Søren Møller Rohde, chefberider på Stutteri Ask, håber på, at de bliver klar til VM her i Herning næste sommer

Welldone Dallas går på pension

18-10-2021 09:43, af Christine Krogh Frausing

Welldone Dallas går på pension, og skal fra nu nyde sit otium på Grønagergaard. Katrine fortæller om de største øjeblikke i deres karriere, og om hvad der nu skal ske

Anna Weilsby bider skeer med eliten i Herning (video)

21-10-2021 21:41, af Annika Knudsen Lorentsen

20-årige Anna Weilsby har i den grad haft succes her til aften ved World Cup Herning, hvor hun blev bedste dansker i Grand Prix-kvalifikationen, kun overgået af to udenlandske topryttere. Den unge dansker vandt desuden den 140 cm høje U25 Cup-klasse, hvor hun ligeledes leverede en toppræstation

Sezá solgt efter blot fire dage på Ridehesten.com