Din telefon er vigtigere end du er

15-09-2020 07:35, af Anja Nielsen

Det er noget af en påstand, jeg ved det. Men, prøv lige at tænke nærmere over det

Copyright Ridehesten.com
Vær kræsen. Vælg nøje hvad og hvem du lukker ind. Foto: Privat
Nyheden fortsætter efter annoncen

”Min telefon er vigtigere end jeg er”…. Den svier lidt, gør den ikke?

Lad os lige se på hvad det egentligt betyder.

Du har helt sikkert en kode til din telefon, er det ikke rigtigt? Det er jo ”sådan noget man skal have”..

Du vil jo gerne sikre dig mod, at andre kan gå ind i det allerhelligste. Derinde hvor alle de følsomme oplysninger ligger.

Du har med sikkerhed både:

  • Telefonnumre
  • Beskeder
  • Mails
  • Billeder
  • Videoer
  • Osv liggende.

Men du har sikkert også:

  • Nemid
  • Kortoplysninger

… og jeg kunne blive ved, liggende.

Dét beskytter du med dit liv - Eller i hvert fald minimum med én sikkerhedskode.

Du vil både beskytte dig selv (og din telefon) mod folk der vil snage og i værste tilfælde, stjæle den.

Så, hvis uheldet nu skulle være ude, så har du i det mindste sikret, at tyven ikke kan komme ind og udnytte alt det der ligger på telefonen.

Super klogt, at du beskytter din telefon på den måde.

Men, beskytter du sig selv?

Beskytter du dit allerhelligste indeni, mod dårlig energi og mennesker der ikke giver dig noget godt?

Mod mennesker der stjæler din energi?

Hvis du følger mig her, på Facebook eller Instagram, så ved du også, at jeg taler meget om at tage ansvar. Jeg taler om det faktum, at du altid skal tage ansvar for hvad der sker for dig, med dig og imod dig.

Derfor klinger det måske lidt hult, når jeg her skriver om at beskytte dig selv mod mennesker der stjæler din energi.

For ingen kan jo stjæle noget fra dig, når du tager ansvar for din egen beskyttelse.

Men, tager du ansvar for din egen beskyttelse? - for det er præcist derfor jeg skriver, at ”du skal beskytte dig selv mod mennesker der vil stjæle din energi”.

For det vil mennesker og situationer gøre, hvis ikke du har en kode på dig selv.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Du skal simpelthen selv tage kontrollen over, hvem og hvad der får lov at komme helt ind og påvirke dig.

Hvordan gør du det, spørger du måske?

Det gør du ved at blive kræsen. Du skal udvikle en kræsen tilgang til, hvad og hvem du lukker helt ind.

Det er med andre ord kun de mennesker og situationer som du tillader adgang, der kan påvirke dig.

Hvis du lukker alt shit indenfor.

Altså mennesker, holdninger, ord, handlinger og situationer, så er der en banegård kørende indeni dig.

Det eneste du ikke kan høre, det er dig selv og din tro på dig selv og det du gør.

Du får med andre det liv du tillader.

Tillader du shit, får du shit.

Tillader du kun kærlighed og lethed, får du dét.

Tillad derfor kun mennesker og handlinger i dit liv, som gavner dig og den du gerne vil være.

Vælg kræsent og klogt, hvem og hvad der skal have lov at fylde i dit hoved.

Det der fylder i dit hoved, det tager tid fra det der virkeligt betyder noget.

Tid med farmor, søster, hesten, veninderne, far.

Den tid du bruger på at bekymre dig om andres meninger, og den tid du bruger på ar være ked af en andens holdning og handling, den tid er spildt.

Den tid du bruger på at rydde op efter alt det shit du tillader og inviterer ind i dit inderste, den tid kan du bruge på og sammen med dem du elsker i stedet.

Hvad vælger du ?

Kh Anja

Følg mig på Facebook her, og Instagram her. Eller bliv en del af min Facebook-gruppe her.

Læs også

You snooze – You loose

12-01-2021 15:02, af Anja Nielsen

Okay, okay. Hvad mener jeg så lige med den smarte overskrift? Lad mig lige tage det første først

Er tålmodigheden ved at slippe op?

06-01-2021 14:14, af Anja Nielsen

Jeg forstår dig godt. Du har været så god! Du har accepteret at stævnerne lukkede ned. Du har holdt afstand. Du har brugt sprit, mundbind og hostet ned i ærmet

Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08, af Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Du er ikke som de andre – elsk det

26-08-2020 07:28, af Anja Nielsen

Du er ikke som de andre, du er noget for dig selv, som den gamle danske sang lyder. Og der er noget om netop dén påstand

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder
29 92 98 22
mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bruttogrupperne for senior- og U25-ryttere er klar

13-01-2021 13:46, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner Natalie zu Sayn-Wittgenstein og holdleder Anne-Mette Binder har nu udtaget de ryttere, der skal udgøre bruttogrupperne for senior- og U25-ryttere i 2021

Løse heste på Vestmotorvejen skabte kaos og kø

09-01-2021 18:10, af Thomas Bach Jensen

I eftermiddag har Vestmotorvejen ved Køge været lukket efter et uheld med hestetrailer, hvor de firbenede passagere slap fri på motorvejen

Farvel til Unicorn's Royalisto

09-01-2021 11:14, af Thomas Bach Jensen

Den meget succesfulde danske springhest, Unicorn's Royalisto, som Bjarne Mark Jensen har fejret store triumfer med bl.a. i kostumespringningen i Dansk Varmblods Gallashow i Herning, er blevet aflivet i en alder af knap 20 år

Annabelle Rehn balancerer mellem to verdener

10-01-2021 11:34, af Thomas Bach Jensen

Dressurrytter Annabelle Rehn, der som 14-årig vandt bronze ved DM for juniorer, har det meste af sit liv boet i Asien. Hun var i 2020 på et syv måneders træningsophold i Danmark og kunne på grund af COVID19 ikke se sine forældre

Forårets små stjerner på vej hos Heiline

10-01-2021 21:38, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Hos Stald Heiline i Odder, hvor bl.a. den internationale dressurhest Heiline’s Danciera er kommet til verden, ser avlerparret Line Jensen og Heine Bonde Mikkelsen frem til at kunne byde velkommen til fem føl

Zhaplin Langholt er tilbage på sporet (video)

11-01-2021 07:53, af Thomas Bach Jensen

Zhaplin Langholt, der med Andreas Helgstrand i sadlen vandt UVM-bronze som 6-års, er efter en langvarig skade tilbage i fuld træning med sin ejer Charlotte Jorst, USA

Hest aflivet efter trafikulykke

11-01-2021 21:22, af Marie Helene Rigård Rohleder

En trafikulykke med en hestetrailer endte yderst tragisk, da en bilist ved en overhaling påkørte en forankørende bil med hestetrailer, som derefter væltede, og den ene af hestene måtte aflives 

Lidt men godt ventes hos Straight Horse