Din telefon er vigtigere end du er

15-09-2020 07:35, af Anja Nielsen

Det er noget af en påstand, jeg ved det. Men, prøv lige at tænke nærmere over det

Copyright Ridehesten.com
Vær kræsen. Vælg nøje hvad og hvem du lukker ind. Foto: Privat

”Min telefon er vigtigere end jeg er”…. Den svier lidt, gør den ikke?

Lad os lige se på hvad det egentligt betyder.

Du har helt sikkert en kode til din telefon, er det ikke rigtigt? Det er jo ”sådan noget man skal have”..

Du vil jo gerne sikre dig mod, at andre kan gå ind i det allerhelligste. Derinde hvor alle de følsomme oplysninger ligger.

Du har med sikkerhed både:

  • Telefonnumre
  • Beskeder
  • Mails
  • Billeder
  • Videoer
  • Osv liggende.

Men du har sikkert også:

  • Nemid
  • Kortoplysninger

… og jeg kunne blive ved, liggende.

Dét beskytter du med dit liv - Eller i hvert fald minimum med én sikkerhedskode.

Du vil både beskytte dig selv (og din telefon) mod folk der vil snage og i værste tilfælde, stjæle den.

Så, hvis uheldet nu skulle være ude, så har du i det mindste sikret, at tyven ikke kan komme ind og udnytte alt det der ligger på telefonen.

Super klogt, at du beskytter din telefon på den måde.

Men, beskytter du sig selv?

Beskytter du dit allerhelligste indeni, mod dårlig energi og mennesker der ikke giver dig noget godt?

Mod mennesker der stjæler din energi?

Hvis du følger mig her, på Facebook eller Instagram, så ved du også, at jeg taler meget om at tage ansvar. Jeg taler om det faktum, at du altid skal tage ansvar for hvad der sker for dig, med dig og imod dig.

Derfor klinger det måske lidt hult, når jeg her skriver om at beskytte dig selv mod mennesker der stjæler din energi.

For ingen kan jo stjæle noget fra dig, når du tager ansvar for din egen beskyttelse.

Men, tager du ansvar for din egen beskyttelse? - for det er præcist derfor jeg skriver, at ”du skal beskytte dig selv mod mennesker der vil stjæle din energi”.

For det vil mennesker og situationer gøre, hvis ikke du har en kode på dig selv.

Du skal simpelthen selv tage kontrollen over, hvem og hvad der får lov at komme helt ind og påvirke dig.

Hvordan gør du det, spørger du måske?

Det gør du ved at blive kræsen. Du skal udvikle en kræsen tilgang til, hvad og hvem du lukker helt ind.

Det er med andre ord kun de mennesker og situationer som du tillader adgang, der kan påvirke dig.

Hvis du lukker alt shit indenfor.

Altså mennesker, holdninger, ord, handlinger og situationer, så er der en banegård kørende indeni dig.

Det eneste du ikke kan høre, det er dig selv og din tro på dig selv og det du gør.

Du får med andre det liv du tillader.

Tillader du shit, får du shit.

Tillader du kun kærlighed og lethed, får du dét.

Tillad derfor kun mennesker og handlinger i dit liv, som gavner dig og den du gerne vil være.

Vælg kræsent og klogt, hvem og hvad der skal have lov at fylde i dit hoved.

Det der fylder i dit hoved, det tager tid fra det der virkeligt betyder noget.

Tid med farmor, søster, hesten, veninderne, far.

Den tid du bruger på at bekymre dig om andres meninger, og den tid du bruger på ar være ked af en andens holdning og handling, den tid er spildt.

Den tid du bruger på at rydde op efter alt det shit du tillader og inviterer ind i dit inderste, den tid kan du bruge på og sammen med dem du elsker i stedet.

Hvad vælger du ?

Kh Anja

Følg mig på Facebook her, og Instagram her. Eller bliv en del af min Facebook-gruppe her.

Læs også

Du er ikke som de andre – elsk det

26-08-2020 07:28, af Anja Nielsen

Du er ikke som de andre, du er noget for dig selv, som den gamle danske sang lyder. Og der er noget om netop dén påstand

Flyt dig så hurtigt du kan

08-08-2020 13:25, af Anja Nielsen

Kender du det? Du har en veninde, kammerat, kæreste, arbejdskollega etc. som er i super dårligt humør, og det bliver du påvirket af

Tips til mentalt fokus når du skal til stævne (video)

28-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Når du skal til stævne, er det super vigtigt at du forbereder dig mentalt. Det er faktisk lige så vigtigt (hvis ikke mere) som al træningen og klargøring af det rette udstyr

En ting du aldrig må gøre når du skal acceptere noget

02-06-2020 17:12, af Anja Nielsen

At acceptere noget, bliver ofte defineret på en måde der ikke gavner vores proces i forhold til netop at skulle acceptere det skete

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Thomas Dolleris Larsen er sovet ind

24-09-2020 15:11, af Thomas Bach Jensen

Berider Thomas Dolleris Larsen, der for fire måneder siden fik en hjerneblødning, er i nat sovet stille ind i sin nærmeste families nærvær

Kom indenfor hjemme hos Dufour og Laudrup

29-09-2020 10:47, af Annika Knudsen Lorentsen

– Det var ret nervepirrende og grænseoverskridende at give frie tøjler til dem i forhold til at indrette vores hjem, fortæller Cathrine Dufour og Rasmine Laudrup, som dog er blevet meget glade for resultatet, som møbelfirmaet FASMAS har skabt i deres fælles hjem 

Mindehøjtidelighed for Thomas Dolleris Larsen

28-09-2020 09:21, af Thomas Bach Jensen

Dansk ridesport mistede i sidste uge et menneske, der har gjort en stor forskel for mange i sporten, idet Thomas Dolleris Larsen gik bort. På lørdag afholdes en mindehøjtidelighed umiddelbart før hans bisættelse

Heste kan hjælpe unge med at forstå sig selv

23-09-2020 19:34, af Annika Knudsen Lorentsen

Undersøgelser antyder, at heste kan have en positiv virkning i forhold til at få børn og unge til at forstå sig sel. Ligesom heste kan være med til at skabe et positivt førstehåndsindtryk af et terapiforløb

17-årige Anders Hoeck har 5 heste i finalen

29-09-2020 15:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Til årets finale i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for ungheste har juniorrytter Anders Uve Sjøbeck Hoeck kvalificeret intet mindre end 5 heste, heriblandt er to af dem gået videre med landets højeste karaktergennemsnit fra kvalifikationerne i deres aldergrupper

Dramatisk ridebanespringning i senior DM i dag

26-09-2020 20:59, af Thomas Bach Jensen

Dramatisk ridebanespringning vendte op og ned på placeringsrækkefølgen i Orifarms DM for seniorer ved Copenhagen Eventing, der i dag bød på både refuseringer og en knækket tøjle

Sådan undgår du muk

23-09-2020 09:57, af Annika Knudsen Lorentsen

De fugtige omgivelser, der ofte er kendetegnet for efterårets folde, er perfekte for muk og dermatofilose. Sygdomme, som man skal holde ekstra øje med, hvis hesten skal holdes rask og glad. Agria Dyreforsikrings dyrlæge kommer her med en række gode råd til til, hvordan du hjælper din hest med at undgå muk og dermatofilose

Riders Cup tog guldet på hjemmebane (video)

27-09-2020 19:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev en spændende afgørelse i årets Agria DRF Mesterskab for klubhold i springning, hvor Riders Cup og Bækgaarden Sportsrideklub måtte dyste om sølv og guld i en hektisk omspringning

Ene 10-taller til shetlandsponyen Lord Louis

29-09-2020 19:55, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Riccalton DK's Lord Louis aflagde årets bedste prøve ved weekendens materialprøve for shetlandsponyer, og han blev belønnet med topkarakterer over hele linjen

Mishandlet hoppe: Ejer udlover dusør på 25.000 kr.

30-09-2020 11:42, af Annika Knudsen Lorentsen

Midt i september blev den drægtige fjordhest Ågerupgårds Carli aflivet som følge af grov mishandling, og nu håber ejer Stina Myrholm, at en dusør på 25.000 kroner er nok til at fange gerningsmanden