Din telefon er vigtigere end du er

15-09-2020 07:35

Anja Nielsen

Det er noget af en påstand, jeg ved det. Men, prøv lige at tænke nærmere over det

Copyright Ridehesten.com
Vær kræsen. Vælg nøje hvad og hvem du lukker ind. Foto: Privat
Nyheden fortsætter efter annoncen

”Min telefon er vigtigere end jeg er”…. Den svier lidt, gør den ikke?

Lad os lige se på hvad det egentligt betyder.

Du har helt sikkert en kode til din telefon, er det ikke rigtigt? Det er jo ”sådan noget man skal have”..

Du vil jo gerne sikre dig mod, at andre kan gå ind i det allerhelligste. Derinde hvor alle de følsomme oplysninger ligger.

Du har med sikkerhed både:

  • Telefonnumre
  • Beskeder
  • Mails
  • Billeder
  • Videoer
  • Osv liggende.

Men du har sikkert også:

  • Nemid
  • Kortoplysninger

… og jeg kunne blive ved, liggende.

Dét beskytter du med dit liv - Eller i hvert fald minimum med én sikkerhedskode.

Du vil både beskytte dig selv (og din telefon) mod folk der vil snage og i værste tilfælde, stjæle den.

Så, hvis uheldet nu skulle være ude, så har du i det mindste sikret, at tyven ikke kan komme ind og udnytte alt det der ligger på telefonen.

Super klogt, at du beskytter din telefon på den måde.

Men, beskytter du sig selv?

Beskytter du dit allerhelligste indeni, mod dårlig energi og mennesker der ikke giver dig noget godt?

Mod mennesker der stjæler din energi?

Hvis du følger mig her, på Facebook eller Instagram, så ved du også, at jeg taler meget om at tage ansvar. Jeg taler om det faktum, at du altid skal tage ansvar for hvad der sker for dig, med dig og imod dig.

Derfor klinger det måske lidt hult, når jeg her skriver om at beskytte dig selv mod mennesker der stjæler din energi.

For ingen kan jo stjæle noget fra dig, når du tager ansvar for din egen beskyttelse.

Men, tager du ansvar for din egen beskyttelse? - for det er præcist derfor jeg skriver, at ”du skal beskytte dig selv mod mennesker der vil stjæle din energi”.

For det vil mennesker og situationer gøre, hvis ikke du har en kode på dig selv.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Du skal simpelthen selv tage kontrollen over, hvem og hvad der får lov at komme helt ind og påvirke dig.

Hvordan gør du det, spørger du måske?

Det gør du ved at blive kræsen. Du skal udvikle en kræsen tilgang til, hvad og hvem du lukker helt ind.

Det er med andre ord kun de mennesker og situationer som du tillader adgang, der kan påvirke dig.

Hvis du lukker alt shit indenfor.

Altså mennesker, holdninger, ord, handlinger og situationer, så er der en banegård kørende indeni dig.

Det eneste du ikke kan høre, det er dig selv og din tro på dig selv og det du gør.

Du får med andre det liv du tillader.

Tillader du shit, får du shit.

Tillader du kun kærlighed og lethed, får du dét.

Tillad derfor kun mennesker og handlinger i dit liv, som gavner dig og den du gerne vil være.

Vælg kræsent og klogt, hvem og hvad der skal have lov at fylde i dit hoved.

Det der fylder i dit hoved, det tager tid fra det der virkeligt betyder noget.

Tid med farmor, søster, hesten, veninderne, far.

Den tid du bruger på at bekymre dig om andres meninger, og den tid du bruger på ar være ked af en andens holdning og handling, den tid er spildt.

Den tid du bruger på at rydde op efter alt det shit du tillader og inviterer ind i dit inderste, den tid kan du bruge på og sammen med dem du elsker i stedet.

Hvad vælger du ?

Kh Anja

Følg mig på Facebook her, og Instagram her. Eller bliv en del af min Facebook-gruppe her.

Læs også

Er jeg bange eller er jeg spændt?

29-11-2021 15:48, af Anja Nielsen

Det kan faktisk godt være en tricky fætter den hér. For det er faktisk sådan, at følelsen af ??angst/bange er fysiologisk næsten den samme, som følelsen af ??spænding. Begge følelser giver en forhøjet puls og en følelse af sommerfugle i maven. Begge kan få dig til at svede

Du får hvad du forventer..

07-11-2021 19:08, af Anja Nielsen

Kender du det? Du frygter eller forventer et nedslag eller at din hest ikke vil stå stille i paraden. Og hvad sker der? Det du frygtede

Barney har en stor fremtid i sporten

02-11-2021 15:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 6-årige Dansk Varmblodsvallak A.N. Barney er opdrættet af Anja og Nielsen Jørgen Nielsen, men blev allerede som føl solgt til Norge. Siden har han igen været et smut forbi Danmark, hvor han blev redet af Karen Møller Rohde fra Stutteri Ask. Nu er han igen udenlands, hvor han rides af den tyske toprytter Philipp Weishaupt

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Bliv forelsket i processen

27-10-2020 16:54, af Anja Nielsen

Hvis du spørger mig, hvad én af hovedingredienserne er i opskriften på en vinder, så er det evnen til at skille fårene fra bukkene

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

En ting du aldrig må gøre når du skal acceptere noget

02-06-2020 17:12, af Anja Nielsen

At acceptere noget, bliver ofte defineret på en måde der ikke gavner vores proces i forhold til netop at skulle acceptere det skete

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

Bliver du (også) ofte skuffet over dit resultat?

12-10-2020 12:53, af Anja Nielsen

Der er da ikke noget mere ærgerligt, end at komme ud af banen med rygsækken fyldt af fejl og skuffelse! Det forstår jeg godt

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestevognsulykke kostede kusk livet

27-11-2021 21:58, af Christine Krogh Frausing

En kvindelig kusk kom alvorligt til skade i en hestevognsulykke, hvor kvæstelserne endte med at koste hende livet. Det var en løbsk hest der forårsagede ulykken, hvor hestevognen væltede med passagere i

Dansk magtdemonstration i Stockholm af Dufour og Krüth (opdateret)

28-11-2021 14:16, af Kristine Ulsø Olsen

Nærmest alting lykkedes i dag for både Cathrine Dufour og Carina Cassøe Krüth i küren ved Saab Top 10. De to danske piger red begge helt fænomenalt og det sikrede dem på flotteste vis anden- og tredjepladsen blandt verdens bedste ryttere

Maxie med hyldest til sin bedste ven der blev mobbet