Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Den eneste forskel der er, er at du selv skal designe den, i stedet for at jeg hjælper dig. 

Kender du det?

  • Du bøvler med vennerne.
  • Du bøvler med jobbet eller skolen.
  • Du bøvler med kæresten.
  • Du bøvler med troen på dig selv.

Du har hørt mig sige det før, jeg siger det meget gerne igen. Det du gør, bliver du god til.

Når du bøvler ét sted, bøvler du også lige om lidt andre steder i dit liv.

Copyright Ridehesten.com
Det du gør bliver du god til. Hvor længe vil du leve et liv, hvor følelserne tage energien fra dig?

Sådan er det. Det du fokuserer på, det vokser.

En af de øvelser vi ofte laver i mentaltræningen hos mig er simpel, men den er effektiv. Prøv at tage et stykke papir, og skriv alle de følelser, du kan huske du har haft de sidste 14 dage, ned. Jo flere gange du laver øvelsen, jo flere følelser er du bevidst om du har haft. 

Tæl så de ressourcestærke og derefter ressourcefattige. Jeg skelner ikke mellem gode og dårlige følelser, men mellem de der giver energi og de som tager energi. 

Når du har talt dem, så kig på hvilke der er flest af. Flertallet viser din generelle livskvalitet i løbet af en dag. Skriv så de to primære følelser ned, som genbesøger dig oftest. 

De to følelser er dem som definerer dig. Hvis du oftest fx føler dig i afmagt og frustreret, så er det de følelser der definerer dig og dine resultater. 

Som du gør én ting, gør du (næsten) alting. 

Derfor er det vigtigt at kigge på, hvilke følelser der definerer dig. For hvis du fx ofte handler i afmagt og frustration, vil det være de gennemgående følelser du vil hente frem i stort set alle henseender. 

Det der så er vigtigt at gøre, når du er blevet bevidst om dine handlemønstre, er at du får besluttet om det er gavnlige handlemønstre eller skadelige handlemønstre. 

Beslut dig derefter for at designe den du gerne vil være. 

Men... Fedt Anja. Jeg elsker min nyfundne bevidsthed. Hvad gør jeg så nu? - ville du måske spørge. 

Du mærker efter. Du mærker de følelser du ikke kan lide at mærke. Du lytter til det de vil fortælle dig. Du finder nysgerrigt ud af, hvad de vil.

Og så giver du slip.

SLIP følelserne.

Gør det ved at anerkende, at sådan er du også. Du er også de følelser du lige har besøgt. De er også en del af dig.

Og de vil fortælle dig noget.

Noget du ikke lytter til. Der er noget du gør, som giver dig de følelser.

Måske træner du derudaf, for at undgå dem. Måske overspiser du, for at undgå dem. Måske tager du forhastede beslutninger, for at undgå dem. Måske har du din egen helt specifikke måde at undgå dem på.

Uanset, så er mit råd, at du kigger på dem. Accepterer dem og slipper dem.

Når du har accepteret dine følelser, er det nu tid til at gøre noget andet end du plejer.

Flyt dig fra det der giver dig underskud på energikontoen. Gør det modsatte, hvis det er nødvendigt.

Øv dig i at være mere af den du gerne vil være. 

Ryd op. 

Kig på det du bruger mest tid og find ud af om det påvirker dig i positiv eller negativ retning. 

Kig på den måde du oftest gør tingene på og undersøg om det kan ændres. 

Der er mange muligheder, og hvis du finder de rigtige knapper at trykke på, så lover jeg dig, at du kan mærke det! 

Vidste du at dit kropssprog rent faktisk bærer en stor del af skylden for dit humør? 

Den måde du sidder på, når du kigger på din mobil, er faktisk det universelle udtryk for deprimeret. (hint: det du gør, bliver du god til) Så bare her er der en knap du kan dreje på. 

Copyright Ridehesten.com
Her ser du hvordan de fleste står med deres mobil, når de skriver på den eller blot scroller henover de sociale medier - skræmmende ikk?!

Det at finde vejen til et lettere liv, er en længere proces, men her har du nogen af ingredienserne.

Der findes intet Quickfix, indenfor mentaltræning. Men, hvis du er opsat på at skifte ham og gøre det der skal til, så er det muligt!

Hvis du ikke var bange, hvad ville du så gøre nu?

Kh Anja

Powermind Academy 

Læs også

Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08, af Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Bliv forelsket i processen

27-10-2020 16:54, af Anja Nielsen

Hvis du spørger mig, hvad én af hovedingredienserne er i opskriften på en vinder, så er det evnen til at skille fårene fra bukkene

Bliver du (også) ofte skuffet over dit resultat?

12-10-2020 12:53, af Anja Nielsen

Der er da ikke noget mere ærgerligt, end at komme ud af banen med rygsækken fyldt af fejl og skuffelse! Det forstår jeg godt

Tips til mentalt fokus når du skal til stævne (video)

28-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Når du skal til stævne, er det super vigtigt at du forbereder dig mentalt. Det er faktisk lige så vigtigt (hvis ikke mere) som al træningen og klargøring af det rette udstyr

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Jonathan spændte stigbøjlerne op (video)

19-11-2020 19:11, af Thomas Bach Jensen

Den danske springrytter Jonathan Hvalsøe Saul, der er i beriderlære hos Böckmann Pferde i Tyskland, måtte for nylig spænde bøjlerne godt op, da han skulle ride staldens ponyhingst til sportstest

Tre dressurhingste omkring 900 point

22-11-2020 14:43, af Thomas Bach Jensen

Ved den afsluttende prøve ved Dansk Varmblods 35-dages test på Tørring Ridecenter har dommerne i dag bedømt 15 dressurhingste. Holdet blevet toppet af tre hingste, der opnåede omkring 900 point

Over 2 millioner for dyreste hingst i Oldenburg

22-11-2020 21:08, af Annika Knudsen Lorentsen

Auktionen i forbindelse med kåringen i Oldenburger Pferdezuchtverband i Vechta er netop afsluttet, og dyreste hammerslag faldt på en dressurpræmiehingst e. For Dance, som blev solgt for over 2 millioner danske kroner

Danske hingste i top ved Oldenburger-kåring

21-11-2020 18:47, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Der var dansk succes ved hingstekåringen i Oldenburg i Tyskland, hvor fløjhingsten er danskejet, mens en af præmiehingstene er både danskejet og avlet

Brandslanger reddede islænder op af mudder

21-11-2020 08:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Midt på ugen lykkedes det brandvæsnet på Falster at redde en islænder op af et mudderhul, som hesten sad ubehjælpeligt fast i

Dansk rytter testet positiv i doping – foder under mistanke

24-11-2020 16:36, af Britt Carlsen

FEI har meddelt Dansk Ride Forbund, at militaryrytter Maibrit Laustsens hest Lillifee Ajk er testet positiv i en dopingtest foretaget ved UVM i Frankrig – foder er under mistanke

Hingsten Ferrari OLD er flyttet til sine nye tyske ejere

20-11-2020 17:32, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 8-årige hingst Ferrari OLD har forladt Helgstrand Dressage, og går nu en spændende fremtid i møde hos den tyske dressurstald Gestüt Ammerland

Auktionsføl vandt 35-dages testen (video)

22-11-2020 11:33, af Thomas Bach Jensen

Otte springhingste har i dag gået den afsluttende prøve ved Dansk Varmblods 35-dages test på Tørring Ridecenter. Vinderen af prøven i springning blev hingsten Cordento II DWB

Talentfuld walisisk rytter har mistet livet