Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Den eneste forskel der er, er at du selv skal designe den, i stedet for at jeg hjælper dig. 

Kender du det?

  • Du bøvler med vennerne.
  • Du bøvler med jobbet eller skolen.
  • Du bøvler med kæresten.
  • Du bøvler med troen på dig selv.

Du har hørt mig sige det før, jeg siger det meget gerne igen. Det du gør, bliver du god til.

Når du bøvler ét sted, bøvler du også lige om lidt andre steder i dit liv.

Copyright Ridehesten.com
Det du gør bliver du god til. Hvor længe vil du leve et liv, hvor følelserne tage energien fra dig?

Sådan er det. Det du fokuserer på, det vokser.

En af de øvelser vi ofte laver i mentaltræningen hos mig er simpel, men den er effektiv. Prøv at tage et stykke papir, og skriv alle de følelser, du kan huske du har haft de sidste 14 dage, ned. Jo flere gange du laver øvelsen, jo flere følelser er du bevidst om du har haft. 

Tæl så de ressourcestærke og derefter ressourcefattige. Jeg skelner ikke mellem gode og dårlige følelser, men mellem de der giver energi og de som tager energi. 

Når du har talt dem, så kig på hvilke der er flest af. Flertallet viser din generelle livskvalitet i løbet af en dag. Skriv så de to primære følelser ned, som genbesøger dig oftest. 

De to følelser er dem som definerer dig. Hvis du oftest fx føler dig i afmagt og frustreret, så er det de følelser der definerer dig og dine resultater. 

Som du gør én ting, gør du (næsten) alting. 

Derfor er det vigtigt at kigge på, hvilke følelser der definerer dig. For hvis du fx ofte handler i afmagt og frustration, vil det være de gennemgående følelser du vil hente frem i stort set alle henseender. 

Det der så er vigtigt at gøre, når du er blevet bevidst om dine handlemønstre, er at du får besluttet om det er gavnlige handlemønstre eller skadelige handlemønstre. 

Beslut dig derefter for at designe den du gerne vil være. 

Men... Fedt Anja. Jeg elsker min nyfundne bevidsthed. Hvad gør jeg så nu? - ville du måske spørge. 

Du mærker efter. Du mærker de følelser du ikke kan lide at mærke. Du lytter til det de vil fortælle dig. Du finder nysgerrigt ud af, hvad de vil.

Og så giver du slip.

SLIP følelserne.

Gør det ved at anerkende, at sådan er du også. Du er også de følelser du lige har besøgt. De er også en del af dig.

Og de vil fortælle dig noget.

Noget du ikke lytter til. Der er noget du gør, som giver dig de følelser.

Måske træner du derudaf, for at undgå dem. Måske overspiser du, for at undgå dem. Måske tager du forhastede beslutninger, for at undgå dem. Måske har du din egen helt specifikke måde at undgå dem på.

Uanset, så er mit råd, at du kigger på dem. Accepterer dem og slipper dem.

Når du har accepteret dine følelser, er det nu tid til at gøre noget andet end du plejer.

Flyt dig fra det der giver dig underskud på energikontoen. Gør det modsatte, hvis det er nødvendigt.

Øv dig i at være mere af den du gerne vil være. 

Ryd op. 

Kig på det du bruger mest tid og find ud af om det påvirker dig i positiv eller negativ retning. 

Kig på den måde du oftest gør tingene på og undersøg om det kan ændres. 

Der er mange muligheder, og hvis du finder de rigtige knapper at trykke på, så lover jeg dig, at du kan mærke det! 

Vidste du at dit kropssprog rent faktisk bærer en stor del af skylden for dit humør? 

Den måde du sidder på, når du kigger på din mobil, er faktisk det universelle udtryk for deprimeret. (hint: det du gør, bliver du god til) Så bare her er der en knap du kan dreje på. 

Copyright Ridehesten.com
Her ser du hvordan de fleste står med deres mobil, når de skriver på den eller blot scroller henover de sociale medier - skræmmende ikk?!

Det at finde vejen til et lettere liv, er en længere proces, men her har du nogen af ingredienserne.

Der findes intet Quickfix, indenfor mentaltræning. Men, hvis du er opsat på at skifte ham og gøre det der skal til, så er det muligt!

Hvis du ikke var bange, hvad ville du så gøre nu?

Kh Anja

Powermind Academy 

Læs også

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen

bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Det blinde "føl" Maria trives og er fyldt 1 år

23-05-2020 16:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Sidste år fik stutteri Jepha føllet Maria, som var født uden øjne, og selvom det en overgang virkede urealistisk, at hun kunne få en god tilværelse, er Maria nu fyldt et år og trives på bedste vis

Avler har mistet tre heste til græssyge

26-05-2020 09:32, af Britt Carlsen

En nordjysk avler og og opdrætter har mistet tre ungheste til græssyge - først troede familien, det var kolik, men undersøgelser har vist noget andet

Det skal Daniel Bachmann nu!

26-05-2020 12:19, af Britt Carlsen

Nu er de sidste brikker faldet på plads for landsholdsrytter Daniel Bachmann Andersen, der har opsagt sin stilling på Blue Hors, for at flytte med familie og heste ind på det smukke ridecenter Kleppenhus ved Ebeltoft

Fiontini skal have tvillinger