Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Den eneste forskel der er, er at du selv skal designe den, i stedet for at jeg hjælper dig. 

Kender du det?

  • Du bøvler med vennerne.
  • Du bøvler med jobbet eller skolen.
  • Du bøvler med kæresten.
  • Du bøvler med troen på dig selv.

Du har hørt mig sige det før, jeg siger det meget gerne igen. Det du gør, bliver du god til.

Når du bøvler ét sted, bøvler du også lige om lidt andre steder i dit liv.

Copyright Ridehesten.com
Det du gør bliver du god til. Hvor længe vil du leve et liv, hvor følelserne tage energien fra dig?

Sådan er det. Det du fokuserer på, det vokser.

En af de øvelser vi ofte laver i mentaltræningen hos mig er simpel, men den er effektiv. Prøv at tage et stykke papir, og skriv alle de følelser, du kan huske du har haft de sidste 14 dage, ned. Jo flere gange du laver øvelsen, jo flere følelser er du bevidst om du har haft. 

Tæl så de ressourcestærke og derefter ressourcefattige. Jeg skelner ikke mellem gode og dårlige følelser, men mellem de der giver energi og de som tager energi. 

Når du har talt dem, så kig på hvilke der er flest af. Flertallet viser din generelle livskvalitet i løbet af en dag. Skriv så de to primære følelser ned, som genbesøger dig oftest. 

De to følelser er dem som definerer dig. Hvis du oftest fx føler dig i afmagt og frustreret, så er det de følelser der definerer dig og dine resultater. 

Som du gør én ting, gør du (næsten) alting. 

Derfor er det vigtigt at kigge på, hvilke følelser der definerer dig. For hvis du fx ofte handler i afmagt og frustration, vil det være de gennemgående følelser du vil hente frem i stort set alle henseender. 

Det der så er vigtigt at gøre, når du er blevet bevidst om dine handlemønstre, er at du får besluttet om det er gavnlige handlemønstre eller skadelige handlemønstre. 

Beslut dig derefter for at designe den du gerne vil være. 

Men... Fedt Anja. Jeg elsker min nyfundne bevidsthed. Hvad gør jeg så nu? - ville du måske spørge. 

Du mærker efter. Du mærker de følelser du ikke kan lide at mærke. Du lytter til det de vil fortælle dig. Du finder nysgerrigt ud af, hvad de vil.

Og så giver du slip.

SLIP følelserne.

Gør det ved at anerkende, at sådan er du også. Du er også de følelser du lige har besøgt. De er også en del af dig.

Og de vil fortælle dig noget.

Noget du ikke lytter til. Der er noget du gør, som giver dig de følelser.

Måske træner du derudaf, for at undgå dem. Måske overspiser du, for at undgå dem. Måske tager du forhastede beslutninger, for at undgå dem. Måske har du din egen helt specifikke måde at undgå dem på.

Uanset, så er mit råd, at du kigger på dem. Accepterer dem og slipper dem.

Når du har accepteret dine følelser, er det nu tid til at gøre noget andet end du plejer.

Flyt dig fra det der giver dig underskud på energikontoen. Gør det modsatte, hvis det er nødvendigt.

Øv dig i at være mere af den du gerne vil være. 

Ryd op. 

Kig på det du bruger mest tid og find ud af om det påvirker dig i positiv eller negativ retning. 

Kig på den måde du oftest gør tingene på og undersøg om det kan ændres. 

Der er mange muligheder, og hvis du finder de rigtige knapper at trykke på, så lover jeg dig, at du kan mærke det! 

Vidste du at dit kropssprog rent faktisk bærer en stor del af skylden for dit humør? 

Den måde du sidder på, når du kigger på din mobil, er faktisk det universelle udtryk for deprimeret. (hint: det du gør, bliver du god til) Så bare her er der en knap du kan dreje på. 

Copyright Ridehesten.com
Her ser du hvordan de fleste står med deres mobil, når de skriver på den eller blot scroller henover de sociale medier - skræmmende ikk?!

Det at finde vejen til et lettere liv, er en længere proces, men her har du nogen af ingredienserne.

Der findes intet Quickfix, indenfor mentaltræning. Men, hvis du er opsat på at skifte ham og gøre det der skal til, så er det muligt!

Hvis du ikke var bange, hvad ville du så gøre nu?

Kh Anja

Powermind Academy 

Læs også

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Det kan ske for selv den bedste

21-02-2020 17:18, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det var bare ikke Cathrine Dufour og Cassidys dag i dag. Først snublede Cassidy midt i sin ellers smukke travøgning og fik alle World Cup-tilskuerne til at gispe. Så var de lige ved at ride sejren hjem alligevel – men så gik det igen galt...

Dufour og Cassidy klar til World Cup

21-02-2020 11:37, af Camilla Tiefensee Schrøder

Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy får lov at slutte som kronen på værket i World Cup Grand Prixen ved Göteborg Horseshow i eftermiddag. Se livestreaming her

Dufour og Cassidy kom stærkt igen og vandt kür

22-02-2020 19:00, af Camilla Tiefensee Schrøder

Efter et par uheldige overraskelser i gårsdagens Grand Prix lykkedes det Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy at holde tungen lige i munden hele vejen gennem deres flotte kür i dag og vinde World Cup-kvalifikationen med 87.860 %

Agnete Kirk Thinggaard ikke til Herning

26-02-2020 10:27, af Thomas Bach Jensen

Landsholdsrytter Agnete Kirk Thinggaard fra Blue Hors har i samråd med sin træner Lars Petersen besluttet sig for at forlænge sit ophold i Wellington. Samtidig udmeldes der, at Blue Hors Don Olymbrio er på vej hjem

Det er virkelig vigtigt at have sit team i ryggen

23-02-2020 14:25, af Camilla Tiefensee Schrøder

Både Cathrine Dufour og Cassidy fik sig en forskrækkelse, da Cassidy snublede voldsomt midt i World Cup Grand Prixen. Hvordan kommer man egentlig igen og vinder næste dag efter sådan en oplevelse? Det har Ridehesten spurgt Cathrine om

Carina og Danse på TV