Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08, af Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Copyright Ridehesten.com
Så snart du accepterer at det skete er sket, vil du mærke en forløsning indeni med det samme. Foto: Privat
Nyheden fortsætter efter annoncen

Da Christmas Show blev aflyst, hørte jeg det næsten fra alle mine klienter de efterfølgende dage.

De var mildest talt MEGET pressede!

Vil du vide, hvad jeg blandt andet talte med dem om, for at få dem til at ændre fokus?

Jeg bad dem sætte sig ned og acceptere tingene som de var.

Det her med accept, er noget at det jeg lærer alle der søger hjælp hos mig. Det er SÅ vigtigt!

Det gør nemlig, at der ikke er ret meget der irriterer os længere, når vi mestrer netop dén Ninja-skill som er kaldet accept.

Vi arbejdede med at acceptere, at det var sket. Intet andet end, at det ikke kunne laves om. Ikke at det var okay, ikke at det skulle føltes retfærdig, ikke at det var fair.

Det er nemlig ikke det accept er.

Accept er blot at acceptere, at det skete er sket. I dette tilfælde, at Christmas Show var aflyst.

Det var blevet udmeldt. No more. Intet mindre. Intet mere. Nada. KUN accept af, at det allerede var meldt ud. Showet var aflyst.

Derefter bad jeg dem om at sætte sig ned og skrive mindst tre ting ned, som de kunne lave i stedet for.

Det behøvede ikke have noget med træning og stævner at gøre.

De svar de oftest kom med, var at de jo faktisk kunne se deres venner noget mere. At det ikke plejede at være det de havde fokus på op til Christmas Show, men at det jo faktisk kunne være ret hyggeligt!

Det dér med at finde en løsning på en udfordring. Eller som jeg plejer at kalde det, at knække koden på en  udfordring.

Det er den BEDSTE følelse jeg kan få!

Den følelse af at udfordringen giver slip og jeg får lidt bobler i maven, fordi jeg nu har skabt et nyt værktøj til min værktøjskasse, som jeg kan tage frem i lignende situationer, det er det fedeste!

Nyheden fortsætter efter annoncen

Så, søg at finde en løsning, så snart at du har accepteret, at det skete er sket.

Du skal ikke acceptere mere end det. Det er ok som en start. Med tiden, uden du tænker dybere over det, belønner din krop dig med en dybere form for accept at tingene.

Det er det der sker, når du ikke forcerer processen. For hvis du føler, at når du skal acceptere noget, så betyder det, at du skal være ok med det skete, så sker det sjældent, for du er ikke klar til dén form for accept fra start.

Med tiden vil du begynde at føle, at det er ”fint nok” og at du bare fandt på noget andet at lave.

Hvis du går rundt og ærgrer dig over noget, så prøv at acceptere at der er sket og dernæst sætte dig ned og skrive mindst tre ting ned, som du kan lave i stedet.

Når du accepterer tingene er sket, kan du hurtigere komme videre og bruge tiden på noget der er meget sjovere, end at sidde og ærgre dig over noget du ikke kan ændre.

Det er vigtigt for mig at sige, at når boget sket for dig, med dig eller imod dig, er det okay at føle noget. Den følelse du får, når noget sker, er en vejviser som har til formål at fortælle dig om du skal fortsætte med at gøre det du gør eller ej. Følelser er helt okay og SKAL være der.

Når du skal øve dig i accept, er det fordi du ikke skal stå fast i følelsen. Hvis ikke du accepterer, at det skete er sket, kan du ende med at gå i flere dage og tale med dig selv og dine venner om, hvor uretfærdigt det er.

Og, det du gør, bliver du jo som sagt god til .

Så hvorfor ikke øve dig i at finde en løsning, eller et bedre alternativ, i stedet for at bruge tid, overskud og energi på at ærgre dig over noget, som du ikke har nogen indflydelse på.

Du kan give øvelsen et skud og se om det ikke også kan flytte dit fokus.

Jeg ved det virker på os selv og de ryttere der mentaltræner sammen med mig. Så, hey, det virker helt sikker også for dig.

Kærlig hilsen

Anja

Powermind Academy

Hvis du har lyst til at få mentaltræne endnu mere, kan du finde flere øvelser her.

Læs også

You snooze – You loose

12-01-2021 15:02, af Anja Nielsen

Okay, okay. Hvad mener jeg så lige med den smarte overskrift? Lad mig lige tage det første først

Er tålmodigheden ved at slippe op?

06-01-2021 14:14, af Anja Nielsen

Jeg forstår dig godt. Du har været så god! Du har accepteret at stævnerne lukkede ned. Du har holdt afstand. Du har brugt sprit, mundbind og hostet ned i ærmet

Bliv forelsket i processen

27-10-2020 16:54, af Anja Nielsen

Hvis du spørger mig, hvad én af hovedingredienserne er i opskriften på en vinder, så er det evnen til at skille fårene fra bukkene

Tips til mentalt fokus når du skal til stævne (video)

28-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Når du skal til stævne, er det super vigtigt at du forbereder dig mentalt. Det er faktisk lige så vigtigt (hvis ikke mere) som al træningen og klargøring af det rette udstyr

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

En ting du aldrig må gøre når du skal acceptere noget

02-06-2020 17:12, af Anja Nielsen

At acceptere noget, bliver ofte defineret på en måde der ikke gavner vores proces i forhold til netop at skulle acceptere det skete

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder
29 92 98 22
mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bruttogrupperne for senior- og U25-ryttere er klar

13-01-2021 13:46, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner Natalie zu Sayn-Wittgenstein og holdleder Anne-Mette Binder har nu udtaget de ryttere, der skal udgøre bruttogrupperne for senior- og U25-ryttere i 2021

Løse heste på Vestmotorvejen skabte kaos og kø

09-01-2021 18:10, af Thomas Bach Jensen

I eftermiddag har Vestmotorvejen ved Køge været lukket efter et uheld med hestetrailer, hvor de firbenede passagere slap fri på motorvejen

Farvel til Unicorn's Royalisto

09-01-2021 11:14, af Thomas Bach Jensen

Den meget succesfulde danske springhest, Unicorn's Royalisto, som Bjarne Mark Jensen har fejret store triumfer med bl.a. i kostumespringningen i Dansk Varmblods Gallashow i Herning, er blevet aflivet i en alder af knap 20 år

Annabelle Rehn balancerer mellem to verdener

10-01-2021 11:34, af Thomas Bach Jensen

Dressurrytter Annabelle Rehn, der som 14-årig vandt bronze ved DM for juniorer, har det meste af sit liv boet i Asien. Hun var i 2020 på et syv måneders træningsophold i Danmark og kunne på grund af COVID19 ikke se sine forældre

Forårets små stjerner på vej hos Heiline

10-01-2021 21:38, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Hos Stald Heiline i Odder, hvor bl.a. den internationale dressurhest Heiline’s Danciera er kommet til verden, ser avlerparret Line Jensen og Heine Bonde Mikkelsen frem til at kunne byde velkommen til fem føl

Zhaplin Langholt er tilbage på sporet (video)

11-01-2021 07:53, af Thomas Bach Jensen

Zhaplin Langholt, der med Andreas Helgstrand i sadlen vandt UVM-bronze som 6-års, er efter en langvarig skade tilbage i fuld træning med sin ejer Charlotte Jorst, USA

Hest aflivet efter trafikulykke

11-01-2021 21:22, af Marie Helene Rigård Rohleder

En trafikulykke med en hestetrailer endte yderst tragisk, da en bilist ved en overhaling påkørte en forankørende bil med hestetrailer, som derefter væltede, og den ene af hestene måtte aflives 

Lidt men godt ventes hos Straight Horse