Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Copyright Ridehesten.com
Du vil altid være ensom og ked af det indeni, når du peger på andre i stedet for at kigge på dig selv.

Jeg gætter på en del gange.

Ved du hvorfor jeg ved det?

Fordi jeg selv har været der BIG TIME!

Jeg har haft kærester, veninder, arbejdskollegaer osv., som er blevet skrottet, fordi jeg havde brug for dramaet. Fordi jeg havde brug for at der var noget der larmede, for at undgå at kigge på mig selv!

Det var ikke noget jeg vidste da jeg gjorde det. Bevares. Så led var jeg heller ikke!

Men, jeg har med tiden fundet ud af, at det var derfor jeg gjorde som jeg gjorde.

Jeg ville ikke se på mig selv. Det var nemmere at lege offer og nemmere at pege!

Jeg kunne i bund og grund ikke lide mig selv og havde derfor brug for at kontrollere andre. Hvis jeg fik alle andre til at gøre som jeg gerne ville have, ville alt jo bare være godt. Det ville jeg få ro af.

Men, når det så lykkedes og jeg stadig ikke var glad, måtte nogen lade livet. Så måtte en ven, en kæreste, et arbejde blive skåret fra. Udelukkende fordi jeg ikke var glad.

Jeg troede det handlede om menneskerne i mit liv, om det arbejde jeg havde, eller den fyr jeg så.

Men det handlede KUN om mig.

KUN MIG! Ingen andre.

Mit humør var styret af de mennesker der var omkring mig. Hvis de ikke handlede som jeg havde brug for, så blev de sorteret fra. Det kunne jo kun være dem der var noget galt med!

Ikk?

Som årene er gået, har jeg ransaget mig selv og har lige så stille filtret mit sind op. Én tråd ad gangen.

Jeg startede til psykolog og begyndte min mentale rejse.

Jeg lovede mig selv, at jeg ikke skulle finde nye venner eller kærester, før jeg havde fået trævlet alt op. Jeg var nødt til at finde mig selv. Jeg var nødt til at se på det jeg ikke havde villet se på – nogensinde!

Forstår du hvor jeg vil hen?

Jeg fortæller dig lige nu, det jeg ville ønske nogen havde fortalt mig dengang.

Hver gang du peger på noget eller nogen, så peger der tre fingre tilbage på dig.

Hver gang du peger, er det for at undgå at kigge på dig selv.

Hvorfor?

Fordi det er nemmere!

Det er så meget nemmere at skamme andre ud, for så at undgå at rette på dig selv.

Det er det nemmeste i hele verden at pege!

Du bliver bare ikke mere lykkelig af at pege. Tværtimod!

For når det heller ikke virker på humøret, at du peger på andre, hvad har du så tilbage?

Når du i bund og grund bare er godt og grundigt ulykkelig indeni, så kan du pege alt det du vil. Det hjælper bare ikke en skid. For når du mister dine venner og kærester, fordi du selv har smidt dem på porten, eller de har smidt dig på porten, så er du fucked!

Så er du helt alene.

Med dig selv.

Og de problemer du ikke gad kigge på i første omgang.

Så hvorfor skabe drama, for at undgå at kigge indad?

Hvorfor ikke bare gøre det fra nu af?

Du kommer til det på et eller andet tidspunkt uanset.

Copyright Ridehesten.com
Når du mærker hvad det gør ved dig at kigge indad, vil du aldrig tilbage til din gamle vane igen!

Så hvorfor ikke starte nu og få din glæde til at blusse indeni, fordi DU er glad.

Når du kigger på dig selv og arbejder med alle dine sider – grimme som smukke, så bliver du hel. Når du er hel, har du ikke behov for at pege og skabe drama. For så hviler du. Så er du ikke usikker og ked af det. Så bevæger du dig ikke rundt som ordenspoliti og bøddel. Det har du ikke behov for.

For når du er glad indeni, og når glæden er selvskabt, så ser du ikke hvad andre gør.

Du har ikke behov for at få dem til at rette ind.

Du tager ikke ansvar for hvad andre gør.

Du er bare glad for dig.

Og ved du hvad? – det er det eneste der betyder noget her i livet.

Trust me. I know!

Læs også

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Lucky Punch blev årets dressurhoppe i DSP

01-09-2019 14:26, af Camilla Tiefensee Schrøder
Avl|

Søstrene Anja og Gitte Kjelstrup fra Stald Søgaard har avlet guldmedaljehoppen Søgaards Lucky Punch, som denne weekend blev kåret som årets dressurhoppe ved Dansk Sportsponyavls Eliteskue i Ikast

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser

14-01-2020 08:43, af Merete Haahr

Heste suger vores følelser til sig, og de reagerer meget stærkt og hurtigt på dem. En gruppe fritgående hopper, der ikke tidligere har haft megen kontakt med mennesker, udviste henholdsvis stress eller  afslapning, som reaktion på ”vrede” og ”glade” ansigtsudtryk og lyde

Swarovski får stor erstatning efter Donna Asanas død

12-01-2020 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Næsten ti år efter, at DV-hesten Donna Asana e. Don Schufro døde efter et dyrlægebesøg, har hestens østrigske ejer Evely Haim-Swarovski nu vundet retssagen mod dyrlægen og får udbetalt en erstatning på 250.000 euro

Anne-Marie og Kenneth går egne veje

11-01-2020 11:01, af Thomas Bach Jensen

De to Helgstrand-beridere Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard åbner egen forretning dagen efter Dansk Varmblods hingstekåring

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Henrik Palm Toft ny rytter på Bregnerødgård