Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Copyright Ridehesten.com
Du vil altid være ensom og ked af det indeni, når du peger på andre i stedet for at kigge på dig selv.

Jeg gætter på en del gange.

Ved du hvorfor jeg ved det?

Fordi jeg selv har været der BIG TIME!

Jeg har haft kærester, veninder, arbejdskollegaer osv., som er blevet skrottet, fordi jeg havde brug for dramaet. Fordi jeg havde brug for at der var noget der larmede, for at undgå at kigge på mig selv!

Det var ikke noget jeg vidste da jeg gjorde det. Bevares. Så led var jeg heller ikke!

Men, jeg har med tiden fundet ud af, at det var derfor jeg gjorde som jeg gjorde.

Jeg ville ikke se på mig selv. Det var nemmere at lege offer og nemmere at pege!

Jeg kunne i bund og grund ikke lide mig selv og havde derfor brug for at kontrollere andre. Hvis jeg fik alle andre til at gøre som jeg gerne ville have, ville alt jo bare være godt. Det ville jeg få ro af.

Men, når det så lykkedes og jeg stadig ikke var glad, måtte nogen lade livet. Så måtte en ven, en kæreste, et arbejde blive skåret fra. Udelukkende fordi jeg ikke var glad.

Jeg troede det handlede om menneskerne i mit liv, om det arbejde jeg havde, eller den fyr jeg så.

Men det handlede KUN om mig.

KUN MIG! Ingen andre.

Mit humør var styret af de mennesker der var omkring mig. Hvis de ikke handlede som jeg havde brug for, så blev de sorteret fra. Det kunne jo kun være dem der var noget galt med!

Ikk?

Som årene er gået, har jeg ransaget mig selv og har lige så stille filtret mit sind op. Én tråd ad gangen.

Jeg startede til psykolog og begyndte min mentale rejse.

Jeg lovede mig selv, at jeg ikke skulle finde nye venner eller kærester, før jeg havde fået trævlet alt op. Jeg var nødt til at finde mig selv. Jeg var nødt til at se på det jeg ikke havde villet se på – nogensinde!

Forstår du hvor jeg vil hen?

Jeg fortæller dig lige nu, det jeg ville ønske nogen havde fortalt mig dengang.

Hver gang du peger på noget eller nogen, så peger der tre fingre tilbage på dig.

Hver gang du peger, er det for at undgå at kigge på dig selv.

Hvorfor?

Fordi det er nemmere!

Det er så meget nemmere at skamme andre ud, for så at undgå at rette på dig selv.

Det er det nemmeste i hele verden at pege!

Du bliver bare ikke mere lykkelig af at pege. Tværtimod!

For når det heller ikke virker på humøret, at du peger på andre, hvad har du så tilbage?

Når du i bund og grund bare er godt og grundigt ulykkelig indeni, så kan du pege alt det du vil. Det hjælper bare ikke en skid. For når du mister dine venner og kærester, fordi du selv har smidt dem på porten, eller de har smidt dig på porten, så er du fucked!

Så er du helt alene.

Med dig selv.

Og de problemer du ikke gad kigge på i første omgang.

Så hvorfor skabe drama, for at undgå at kigge indad?

Hvorfor ikke bare gøre det fra nu af?

Du kommer til det på et eller andet tidspunkt uanset.

Copyright Ridehesten.com
Når du mærker hvad det gør ved dig at kigge indad, vil du aldrig tilbage til din gamle vane igen!

Så hvorfor ikke starte nu og få din glæde til at blusse indeni, fordi DU er glad.

Når du kigger på dig selv og arbejder med alle dine sider – grimme som smukke, så bliver du hel. Når du er hel, har du ikke behov for at pege og skabe drama. For så hviler du. Så er du ikke usikker og ked af det. Så bevæger du dig ikke rundt som ordenspoliti og bøddel. Det har du ikke behov for.

For når du er glad indeni, og når glæden er selvskabt, så ser du ikke hvad andre gør.

Du har ikke behov for at få dem til at rette ind.

Du tager ikke ansvar for hvad andre gør.

Du er bare glad for dig.

Og ved du hvad? – det er det eneste der betyder noget her i livet.

Trust me. I know!

Læs også

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen

bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Vi bygger stort hestemekka i Hobro

01-04-2020 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

I samarbejde med LEGO, MCH og Dansk Varmblod starter vi nu byggeriet af et stort hestemekka i Hobro, som kommer til at huse et stort antal arenaer, hvor der i fremtiden kan holdes de største internationale ridestævner og mesterskaber

Fynsk beslagsmedie hjælper rideklubber

30-03-2020 16:01, af Thomas Bach Jensen

Vi er midt i en svær tid, og for rideklubber, der har måttet indstille aktiviteterne, kan det være særligt hårdt. Fire fynske rideklubber har fået deres elevheste gratis skoet af deres beslagsmed, der gerne vil række en hjælpende hånd frem under krisen

Kronprins Frederik højt til hest

04-04-2020 19:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Unge prinser der prøver kræfter med voltigering, en Ridehesten fotograf på pletten og en håndlavet billedcollage, som med nød og næppe når fra Hobro til Amalienborg i tide.
Ridehesten har været i arkiverne og fundet billeder og gode historier frem fra De Kongelige Stalde 

Seierskilde: Sådan takler vi situationen

31-03-2020 14:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Kim Lund og Lisbet Seierskilde driver Jonstrupgårdens Rideskole som både har traditionel rideskole, handicap-ridning, kæphest samt mange konkurrenceryttere på højt niveau i dressur. Lisbet fortæller her om nogle af de overvejelser parret har gjort sig i forbindelse med Corona-udbruddet

Blue Hors Fortron midlertidigt ude af avlen

02-04-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Det er ikke mange dage siden, at vi skrev, at præmiehingsten fra oldenburger-hingstekåringen og fra Dansk Varmblods hingstekåring, Blue Hors Fortron ville blive i Danmark på grund af den tårnhøje efterspørgsel herhjemme - men nu er hingsten midlertidigt ude af avlen meddeler Blue Hors

21-årige Fitou L elsker at få lov at vise sig (video)

31-03-2020 09:01, af Thomas Bach Jensen

Den 21-årige DV-vallak Fitou L er tidligere danmarksmester med sin ejer Lone Bang Larsen, der har ejet ham i næsten 20 år. I dag får Fitou lov at vise Lones 9-årige datter Victoria, hvad han kan

42 væddeløbsheste døde af afrikansk sygdom i Thailand