Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Copyright Ridehesten.com
Når du gør noget nyt, er der altid en belønning. Enten får du det du havde håbet på, eller så ligger der en erfaring som du kan komme ned i rygsækken og tage frem når du har brug for det.

Det kan også være okay. Nogle gange.

Men, når vi udfordrer os selv, så får vi ALTID en belønning. ALTID.

Har du aldrig prøvet at give slip og bare flyde med? Det er så givende at gøre det.

Angsten stopper os bare for ofte, desværre. Vi tør ikke gøre noget vi ikke har gjort før, men vil gerne have noget andet end det vi har fået indtil nu.

Hmmm. Det hænger ikke sammen. Det er jeg overbevist om, at alle kan se. Men det ændrer ikke på, at vi alligevel ikke gør noget anderledes.

Har du prøvet at ride en anden vej i skoven end du plejede, og faktisk endt på den smukkeste sti, som viser dig en endnu smukkere side af skoven end du nogensinde har set?

Eller har du prøvet at bestille en pizza som du aldrig har prøvet før, som så endte med at blive den bedste pizza du nogensinde har smagt?

Ja ja.... Det kunne også ende med at være den værste pizza. Men, hvad nu hvis det ikke havde været det? Det finder du aldrig ud af, hvis du ikke tør prøve.

Copyright Ridehesten.com
Når du tør sparke gennem frygten, bliver det nemmere og nemmere at turde. Det du gør bliver du god til. Frygten er kun så farlig som du gør den til.

Get it?

Det er ALTID en belønning ved at gøre noget nyt.

Som minimum en erfaring.

Erfaringer kan du komme om i rygsækken og have dem liggende der indtil du skal bruge dem.

Så der er aldrig noget skidt ved at trodse angsten og gøre noget nyt.

Hver gang du står ved en skillevej, stor eller lille, så har du et valg.

Hvis du spørger mig, så skal du vælge den vej du ikke har prøvet endnu.

Du fortryder det ikke.

Når vi gør noget vi ikke har prøvet før, vil vi møde frygt. Frygt viser sig AAAALTID når vi skal gøre noget vi ikke er vant til. Det er en mekanisme vores krop ejer.

Den har til formål at holde os i live.

Den vil gerne stoppe os i at gøre noget nyt, fordi vi jo ikke kender udfaldet af det nye.

Så derfor stiller frygt sig foran dig, hver eneste gang du vil bryde et mønster.

Formålet er at holde dig i din komfortzone. Der er trygt og godt og der dør du ikke.

Eller gør du?

Altså en dag gør du. Det kan jeg ikke lave om på, selvom jeg gerne ville!

Men, hvorfor så ikke udvide den komfortzone, så den er GIGANTISK, fordi du har stoppet den ud med nye veje, mønstre og udfordringer?

Los til frygten på vej ud af komfortzonen. Vid at du ikke er den eneste der oplever frygt ved nye ting. Det gør vi alle. ALLE. 

Forskellen ligger blot i hvem der styrer igennem frygten, fordi de ved hvad der venter af erfaringer og belønninger på den anden side, og hvem der stopper og går tilbage i komfortzonen. 

Jeg ved godt hvad jeg vælger, næste gang jeg står ved en skillevej.

Hvad vælger du? 

Læs også

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Vi bygger stort hestemekka i Hobro

01-04-2020 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

I samarbejde med LEGO, MCH og Dansk Varmblod starter vi nu byggeriet af et stort hestemekka i Hobro, som kommer til at huse et stort antal arenaer, hvor der i fremtiden kan holdes de største internationale ridestævner og mesterskaber

Kronprins Frederik højt til hest

04-04-2020 19:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Unge prinser der prøver kræfter med voltigering, en Ridehesten fotograf på pletten og en håndlavet billedcollage, som med nød og næppe når fra Hobro til Amalienborg i tide.
Ridehesten har været i arkiverne og fundet billeder og gode historier frem fra De Kongelige Stalde 

Seierskilde: Sådan takler vi situationen

31-03-2020 14:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Kim Lund og Lisbet Seierskilde driver Jonstrupgårdens Rideskole som både har traditionel rideskole, handicap-ridning, kæphest samt mange konkurrenceryttere på højt niveau i dressur. Lisbet fortæller her om nogle af de overvejelser parret har gjort sig i forbindelse med Corona-udbruddet

Blue Hors Fortron midlertidigt ude af avlen

02-04-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Det er ikke mange dage siden, at vi skrev, at præmiehingsten fra oldenburger-hingstekåringen og fra Dansk Varmblods hingstekåring, Blue Hors Fortron ville blive i Danmark på grund af den tårnhøje efterspørgsel herhjemme - men nu er hingsten midlertidigt ude af avlen meddeler Blue Hors

21-årige Fitou L elsker at få lov at vise sig (video)

31-03-2020 09:01, af Thomas Bach Jensen

Den 21-årige DV-vallak Fitou L er tidligere danmarksmester med sin ejer Lone Bang Larsen, der har ejet ham i næsten 20 år. I dag får Fitou lov at vise Lones 9-årige datter Victoria, hvad han kan

Mirakelføl: Sædcelle har overlevet i 13 dage