Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Copyright Ridehesten.com
Når du gør noget nyt, er der altid en belønning. Enten får du det du havde håbet på, eller så ligger der en erfaring som du kan komme ned i rygsækken og tage frem når du har brug for det.

Det kan også være okay. Nogle gange.

Men, når vi udfordrer os selv, så får vi ALTID en belønning. ALTID.

Har du aldrig prøvet at give slip og bare flyde med? Det er så givende at gøre det.

Angsten stopper os bare for ofte, desværre. Vi tør ikke gøre noget vi ikke har gjort før, men vil gerne have noget andet end det vi har fået indtil nu.

Hmmm. Det hænger ikke sammen. Det er jeg overbevist om, at alle kan se. Men det ændrer ikke på, at vi alligevel ikke gør noget anderledes.

Har du prøvet at ride en anden vej i skoven end du plejede, og faktisk endt på den smukkeste sti, som viser dig en endnu smukkere side af skoven end du nogensinde har set?

Eller har du prøvet at bestille en pizza som du aldrig har prøvet før, som så endte med at blive den bedste pizza du nogensinde har smagt?

Ja ja.... Det kunne også ende med at være den værste pizza. Men, hvad nu hvis det ikke havde været det? Det finder du aldrig ud af, hvis du ikke tør prøve.

Copyright Ridehesten.com
Når du tør sparke gennem frygten, bliver det nemmere og nemmere at turde. Det du gør bliver du god til. Frygten er kun så farlig som du gør den til.

Get it?

Det er ALTID en belønning ved at gøre noget nyt.

Som minimum en erfaring.

Erfaringer kan du komme om i rygsækken og have dem liggende der indtil du skal bruge dem.

Så der er aldrig noget skidt ved at trodse angsten og gøre noget nyt.

Hver gang du står ved en skillevej, stor eller lille, så har du et valg.

Hvis du spørger mig, så skal du vælge den vej du ikke har prøvet endnu.

Du fortryder det ikke.

Når vi gør noget vi ikke har prøvet før, vil vi møde frygt. Frygt viser sig AAAALTID når vi skal gøre noget vi ikke er vant til. Det er en mekanisme vores krop ejer.

Den har til formål at holde os i live.

Den vil gerne stoppe os i at gøre noget nyt, fordi vi jo ikke kender udfaldet af det nye.

Så derfor stiller frygt sig foran dig, hver eneste gang du vil bryde et mønster.

Formålet er at holde dig i din komfortzone. Der er trygt og godt og der dør du ikke.

Eller gør du?

Altså en dag gør du. Det kan jeg ikke lave om på, selvom jeg gerne ville!

Men, hvorfor så ikke udvide den komfortzone, så den er GIGANTISK, fordi du har stoppet den ud med nye veje, mønstre og udfordringer?

Los til frygten på vej ud af komfortzonen. Vid at du ikke er den eneste der oplever frygt ved nye ting. Det gør vi alle. ALLE. 

Forskellen ligger blot i hvem der styrer igennem frygten, fordi de ved hvad der venter af erfaringer og belønninger på den anden side, og hvem der stopper og går tilbage i komfortzonen. 

Jeg ved godt hvad jeg vælger, næste gang jeg står ved en skillevej.

Hvad vælger du? 

Læs også

Tips til mentalt fokus når du skal til stævne (video)

28-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Når du skal til stævne, er det super vigtigt at du forbereder dig mentalt. Det er faktisk lige så vigtigt (hvis ikke mere) som al træningen og klargøring af det rette udstyr

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

En ting du aldrig må gøre når du skal acceptere noget

02-06-2020 17:12, af Anja Nielsen

At acceptere noget, bliver ofte defineret på en måde der ikke gavner vores proces i forhold til netop at skulle acceptere det skete

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Rytter fra USA mistænkes for brug af strøm i sporer

27-06-2020 15:03, af Annika Knudsen Lorentsen

FEI er i gang med at undersøge den amerikanske springrytter Andrew Kocher, som mistænkes for at have konkurreret med sporer, hvori der var strøm 

World Cup flytter til Vilhelmsborg i 2020