En ting du aldrig må gøre når du skal acceptere noget

02-06-2020 17:12, af Anja Nielsen

At acceptere noget, bliver ofte defineret på en måde der ikke gavner vores proces i forhold til netop at skulle acceptere det skete

Copyright Ridehesten.com
Så snart du accepterer at det skete er fortid, vil du straks blive belønnet med ro. Det er den vildeste oplevelse.

Dét at acceptere, bliver som regel defineret som noget vil så skal være okay med. At når vi har accepteret noget, skal vi også være okay med, at det skete er sket.

Derfor har rigtig mange mennesker svært ved at acceptere, fordi det der er sket for dem, ikke er noget de kan slippe. Altså handlingen.

Hvis fx din hest er blevet halt, fordi den nye staldhjælp havde lukket den på fold, (- på trods af at der var strenge ordre om, at den IKKE måtte komme ud), så kan du givet vis godt være en smule udfordret på, at du skulle acceptere det ( og derved være okay med, at du nu ikke kan komme med til det stævne du så inderligt gerne ville med til om 2 uger). Er det ikke rigtigt?

Men, det er her vi spænder ben for os selv. For det handler netop ikke om at skulle være okay med det der er sket, når vi accepterer.

Det handler om at acceptere at det er fortid. Dét er det eneste du skal acceptere.

Det ér sket. Der er intet du kan gøre for at ændre på fortiden.

Stregen er malet på væggen. Stenen er landet i skoen.

Når du begynder at have fokus på, at det eneste du skal, det er at acceptere, så begynder det at blive en leg at acceptere.

Det sker noget du skal accepteret hver eneste dag. Om det er stort eller småt, så får du et valg, flere gange om dagen, hvor du kan vælge at bøvle med det skete eller vælge at acceptere at det er fortid, og så give slip på det.

Jo mere du bøvler med, jo mere lever du i bøvl.

Men, selvom det er logik for burhøns, så er der utroligt mange der bøvler med følelserne. Jeg møder kvinder hver eneste dag, som bøvler med følelserne. Det er noget af det jeg arbejder rigtig meget med i mine sessions med mine kunder.

Jo flere gavnlige og lyse følelser du føler, og jo mindre tid du bruger på at bøvle med tunge og mørke følelser, jo letter er dit humør og din hverdag.

De følelser du får, når du bøvler, de følelser elsker simpelthen at få gæster. Så hvis du fx føler dig frustreret, så vil den følelse omgående sende bud efter flere følelser af samme kaliber.

Derfor er det utroligt essentielt, at du er opmærksom på, at du kan acceptere.

Accepter og giv slip.

Accepter og giv slip.

Accepter og giv slip.

Copyright Ridehesten.com
Jo mere du øver dig i ”Accepter og giv slip”, jo oftere vil du føle dig fri, fordi du slipper det der holder dig nede.

Jo mere du praktiserer den sætning, jo nemmere bliver det.

Det du træner, det du gerne vil blive god til, det skal være transportabelt.

Det nytter ikke noget, at det ligger hjemme på et stykke papir med øvelser du gerne vil være verdensmester i at praktisere. Det nytter ikke noget, at det du gerne vil være god til, står på en to-do liste.

Det skal være transportabelt, så du kan gøre brug af det, uanset hvor du er i verden.

For at gøre en øvelse transportabel, skal den gentages så ofte som muligt.

Så, i dag skal du prøve at acceptere på den nye måde.

Hav fokus på, at det blot er vigtigt at acceptere at det skete er sket og at du ikke kan fjerne det.

Handlingen er ikke det du skal acceptere i første omgang.

Handlingen får du nemmere ved at acceptere, når du tager fuldt ansvar for det der sker for dig, med dig og imod dig – men det er en helt anden snak.

Det eneste du skal prøve af i dag, det er at acceptere at noget er fortid.

Og så skal du lade det gå. Så skal du give slip på det.

Prøv så at mærke hvor forløsende det er, at du ikke lever med det hver eneste dag mere. For nu har du lagt det tilbage hvor det hørte det. Nemlig i fortiden.

Så nu følger det dig ikke rundt dagligt og er med til at dæmpe dine lyse følelser.

Accepter og giv slip.

Kh Anja

Læs også

Tips til mentalt fokus når du skal til stævne (video)

28-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Når du skal til stævne, er det super vigtigt at du forbereder dig mentalt. Det er faktisk lige så vigtigt (hvis ikke mere) som al træningen og klargøring af det rette udstyr

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dyreste hoppeføl til Danmark (video)

12-07-2020 21:19, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Et mørkrødt hoppeføl fik i dag højeste bud på Oldenburger Verbands online følauktion, nemlig 81.000 euro, hvilket er over 600.000 dkk. Føllet blev erhvervet af en dansk stamkunde

Kristin Andresen har vundet voldgiftssag

10-07-2020 14:29, af Thomas Bach Jensen

I en voldgiftssag har Kristin Andresen fået medhold i en tvist med det tyske hannoveraneravlsforbund

Hest aflivet efter fald fra trailer

08-07-2020 15:05, af Thomas Bach Jensen

I formiddag faldt en hest af en trailer under kørsel på landevejen på Lolland, hvor hesten havde sparket rampen af og derefter rev sig løs. Hesten måtte aflives efter fald fra traileren

Alexander Godsk er en ambitiøs ung mand

07-07-2020 07:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Den unge springrytter, Alexander Godsk, er bosat på sine forældres gård på Fyn, og her træner han flittigt for at holde sig selv og sine heste i form til at ride med på højt niveau, og trods sin unge alder, har han allerede flere gange vundet i de højeste seniorklasser

Lige ret for alle sportsgrene i Danmark, tak!

08-07-2020 12:30, af Britt Carlsen

Dansk Ride Forbunds formand Ulf Helgstrand retter en skarp kritik mod de ulige retningslinjer i forhold til forsamlingsforbuddet, hvor der åbnes op for tilskuerantallet – kun til fodboldkampe

Kom helt tæt på Agnete Kirk Thinggaard

10-07-2020 07:20, af Kristine Ulsø Olsen

I et åbenthjertet og ærligt interview fortæller Agnete Kirk Thinggaard om hverdagen på Julianelyst og om hvordan det er, når ambitionen om at være ponymor må lægges på hylden

14-årige Emmelie Aabech giver ikke op

08-07-2020 07:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Emmelie Aabech rider i år sit sidste år som childrenrytter, og på grund af corona-pandemien er det EM hun håbede at kunne ride blevet aflyst, så nu håber hun og tror på, at hun næste år kan klare sig i juniorklasserne

Kriterier for udtagelse til UVM i dressur

07-07-2020 15:00, af Thomas Bach Jensen

Grundet corona-situationen afvikles verdensmesterskaberne for unge dressurheste i år ikke i august måned, men i stedet for i dagene 9.-13. december 2020. Danmark har ét udtagelsesstævne i oktober

Med Ridehesten hos Nordentoft (video)

05-07-2020 14:48, af Thomas Bach Jensen

Du kan komme med magasinet Ridehesten på besøg hos Nordentoft Equestrian på Krastrup Herregaard i det nye julinummer af magasinet, der netop er på gaden nu

U25-bruttohold til EM i dressur er udtaget