Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36

Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Copyright Ridehesten.com
Når du tænker negative og nedbrydende tanker, får du negative og nedbrydende følelser, som får dig til at leve et negativt og nedbrydende liv. - Know the feeling?
Nyheden fortsætter efter annoncen

Vores samfund er blevet sygt.

Det er så sygt, at vi bruger mere tid og energi på at børste tænder to gange dagligt og bruge den helt rigtige ansigtscreme, end vi bruger på at have det godt mentalt. Det er så forskruet som noget kan være. Vi spiser gerne piller for at undgå hovedpine, vi sover ikke om natten, vi arbejder hårdere og hurtigere, vi løber hele tiden, for at opnå den perfekte SoMe status på alle tænkelige medier.

Hvis jeg nu spørger dig hvad du helst vil miste. Vil du så helst miste alle dine tænder, dit job eller din forstand? Selvfølgelig vil du hellere være tandløs og arbejdsløs end at miste din forstand!

Vi vil så gerne læse en masse quotes og bøger om selvudvikling. Men vi gider ikke at "walk the mile". Og hvis vi ikke gider klemme ballerne sammen og ændre det i os, der ikke virker, sker der INTET. At forsøge at fikse vores mentale tilstand ved at læse blade og quotes, er det samme som at fikse en løbende vandhane ved at lægge håndklæder på gulvet. Ved at sige "i morgen gør jeg noget" er det samme som at forsøge at lappe et åbent sår med en skive pålægschokolade.

It doesn't work, honey.

Vi ønsker at quickfixe alt omkring os, fordi det er det vi er vokset op med.

"tab dig 15 kg på tre uger"

"få dit drømmejob ved denne ene øvelse"

Nyheden fortsætter efter annoncen

"find manden i dit liv, blot ved at klikke her"

- Og jeg kunne blive ved. Men det gør jeg ikke.

Vi kan bare ikke gøre for det. Så simpelt er det. Det er sådan en verden vi er vokset op i. Så selvfølgelig tænker vi, at vi ikke gider arbejde for vores mentale sundhed. Det tager for lang tid og det er for hårdt. Så hvis vi læser en masse quotes på Instagram, så får vi det helt sikkert bedre.  

MEN! (ja, der er altid et men. Du havde vel ikke forventet, at jeg lod dig slippe her, vel?)

Hvis du kigger dig omkring. Så ser du KUN succes hos de mennesker der GØR noget. Succesfulde mennesker er dem som bliver ved. De lader ikke modgang og hårdt arbejde stoppe dem. For ved du hvad. Vejen til succes er belagt med prøvelser, arbejde og mod. Hvis du vil have succes med at være en endnu bedre udgave af dig selv, er du nødt til at gå gennem dit sind og din mentalitet. Du er NØDT TIL at turde udfordre dig selv og dine vaner og det er et MUST, at du øver dig i at være mere af den person, som du gerne vil være. Det er dit sind og dit mindset det hele handler om. Det er dér det hele starter. Både problemerne og succeserne.

Copyright Ridehesten.com
Når du sætter farten ned og mærker efter. Sådan rigtig mærker efter hvad du har brug for, så får du ro på. Først når du har ro på, kan du arbejde med dine tanker.

John Milton sagde engang: "The mind is it's own place. It can make a heaven out of hell, or a hell out of heaven."

Tænk lige over det.

Kh Anja 

Læs også

Er jeg bange eller er jeg spændt?

29-11-2021 15:48, af Anja Nielsen

Det kan faktisk godt være en tricky fætter den hér. For det er faktisk sådan, at følelsen af ??angst/bange er fysiologisk næsten den samme, som følelsen af ??spænding. Begge følelser giver en forhøjet puls og en følelse af sommerfugle i maven. Begge kan få dig til at svede

Du får hvad du forventer..

07-11-2021 19:08, af Anja Nielsen

Kender du det? Du frygter eller forventer et nedslag eller at din hest ikke vil stå stille i paraden. Og hvad sker der? Det du frygtede

Barney har en stor fremtid i sporten

02-11-2021 15:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 6-årige Dansk Varmblodsvallak A.N. Barney er opdrættet af Anja og Nielsen Jørgen Nielsen, men blev allerede som føl solgt til Norge. Siden har han igen været et smut forbi Danmark, hvor han blev redet af Karen Møller Rohde fra Stutteri Ask. Nu er han igen udenlands, hvor han rides af den tyske toprytter Philipp Weishaupt

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Bliv forelsket i processen

27-10-2020 16:54, af Anja Nielsen

Hvis du spørger mig, hvad én af hovedingredienserne er i opskriften på en vinder, så er det evnen til at skille fårene fra bukkene

Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08, af Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Flyt dig så hurtigt du kan

08-08-2020 13:25, af Anja Nielsen

Kender du det? Du har en veninde, kammerat, kæreste, arbejdskollega etc. som er i super dårligt humør, og det bliver du påvirket af

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Marie Helene Rigård Rohleder
29 92 98 22
mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Maxie med hyldest til sin bedste ven der blev mobbet

01-12-2021 18:16, af Christine Krogh Frausing

Maxie Nabi Christiansen red under dette Christmas Show Warm Up for sin bedste ven, Zac Kean Parry, der er blevet mobbet, slået og sparket så meget, at han har valgt at stoppe i ridesporten på ubestemt tid

Hundebøl: Jeg rider ikke for at blive verdensmester

06-12-2021 11:31, af Annika Knudsen Lorentsen

Tilbage i 2016 begyndte Claus Hundebøl for alvor at springe, og siden har det taget fart. I dag lever han af sporten og har debuteret flere heste i de højeste klasser

Kandar for første gang valgfrit i alle klasser

02-12-2021 16:00, af Trine Askjær-Jørgensen

Dansk Ride Forbund er netop kommet ud med de nye, reviderede disciplinreglementer, som gælder fra 1/1-2022, og det er ikke kun i springning, der er ændret på reglerne, for som noget nyt er kandar nu valgfrit fra sværhedsgrad 3 og op – også på landsplan

Hvis landet lukker, gør Christmas Show også

08-12-2021 12:39, af Annika Knudsen Lorentsen

På grund af regeringens varslede corona-restriktioner, har der netop været ryttermøde i forbindelse med Christmas Show på Vilhelmsborg. Her blev der orienteret omkring, at i værste fald så slutter Christmas Show fredag kl. 16.00

Syv danske dressurekvipager i verdens top-50

02-12-2021 06:26, af Thomas Bach Jensen

Mens Cathrine Dufour med Bohemian bibeholder deres andenplads på FEI's verdensrangliste i dressur, rykker de øvrige danske ekvipager op ranglisten

Prinsesse Märtha Louises datter tog sejren (video)

03-12-2021 22:05, af Thomas Bach Jensen

Ved Baltic Cup finalerne på Vilhelmsborg var det den norske prinsesse Märtha Louises datter, Emma Tallula Behn, der sejrede individuelt hos childrenrytterne her til aften

Snart må du tage til springstævne i alle farver bukser

02-12-2021 13:00, af Trine Askjær-Jørgensen

Så blev det officielt fra 1/1-22 må du hoppe i alle farver ridebukser til og med C-stævner. Her kan du læse om nogle af de interessante ændringer i springreglementet

27-årige Little Miss Milton vandt ved Christmas Show

30-11-2021 19:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 27-årige hoppe Little Miss Milton har netop været til start ved Christmas Show Warm Up for pony, hvor hun med sin rytter Anna Sofia Fuhrmann har leveret indtil flere nulrunder i klasser med en højde på op til 1 meter

Hundredvis trodsede vejret for at se hingste (video)

03-12-2021 18:28, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Det årlige juleshow med hingstefremvisning hos Helgstrand Dressage fandt sted torsdag aften, og trods noget tvivlsom farbarhed på mange nordjyske veje, så var hallen fuld af gæster fra ind- og udland, der var mødt op for at opleve den enestående samling af nyindkøbte unghingste

Flot passage sikrede Merrald mesterskabssejren (video)

05-12-2021 13:03, af Annika Knudsen Lorentsen

I sadlen på Blue Hors Zatchmo har Nanna Skodborg Merrald netop vundet Grand Prix Special hos Sportsrideklubben Aalborg, og dermod tog hun også sejren i det samlede jyske mesterskab i sværhedsgraden Grand Prix