Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Copyright Ridehesten.com
Når du tænker negative og nedbrydende tanker, får du negative og nedbrydende følelser, som får dig til at leve et negativt og nedbrydende liv. - Know the feeling?

Vores samfund er blevet sygt.

Det er så sygt, at vi bruger mere tid og energi på at børste tænder to gange dagligt og bruge den helt rigtige ansigtscreme, end vi bruger på at have det godt mentalt. Det er så forskruet som noget kan være. Vi spiser gerne piller for at undgå hovedpine, vi sover ikke om natten, vi arbejder hårdere og hurtigere, vi løber hele tiden, for at opnå den perfekte SoMe status på alle tænkelige medier.

Hvis jeg nu spørger dig hvad du helst vil miste. Vil du så helst miste alle dine tænder, dit job eller din forstand? Selvfølgelig vil du hellere være tandløs og arbejdsløs end at miste din forstand!

Vi vil så gerne læse en masse quotes og bøger om selvudvikling. Men vi gider ikke at "walk the mile". Og hvis vi ikke gider klemme ballerne sammen og ændre det i os, der ikke virker, sker der INTET. At forsøge at fikse vores mentale tilstand ved at læse blade og quotes, er det samme som at fikse en løbende vandhane ved at lægge håndklæder på gulvet. Ved at sige "i morgen gør jeg noget" er det samme som at forsøge at lappe et åbent sår med en skive pålægschokolade.

It doesn't work, honey.

Vi ønsker at quickfixe alt omkring os, fordi det er det vi er vokset op med.

"tab dig 15 kg på tre uger"

"få dit drømmejob ved denne ene øvelse"

"find manden i dit liv, blot ved at klikke her"

- Og jeg kunne blive ved. Men det gør jeg ikke.

Vi kan bare ikke gøre for det. Så simpelt er det. Det er sådan en verden vi er vokset op i. Så selvfølgelig tænker vi, at vi ikke gider arbejde for vores mentale sundhed. Det tager for lang tid og det er for hårdt. Så hvis vi læser en masse quotes på Instagram, så får vi det helt sikkert bedre.  

MEN! (ja, der er altid et men. Du havde vel ikke forventet, at jeg lod dig slippe her, vel?)

Hvis du kigger dig omkring. Så ser du KUN succes hos de mennesker der GØR noget. Succesfulde mennesker er dem som bliver ved. De lader ikke modgang og hårdt arbejde stoppe dem. For ved du hvad. Vejen til succes er belagt med prøvelser, arbejde og mod. Hvis du vil have succes med at være en endnu bedre udgave af dig selv, er du nødt til at gå gennem dit sind og din mentalitet. Du er NØDT TIL at turde udfordre dig selv og dine vaner og det er et MUST, at du øver dig i at være mere af den person, som du gerne vil være. Det er dit sind og dit mindset det hele handler om. Det er dér det hele starter. Både problemerne og succeserne.

Copyright Ridehesten.com
Når du sætter farten ned og mærker efter. Sådan rigtig mærker efter hvad du har brug for, så får du ro på. Først når du har ro på, kan du arbejde med dine tanker.

John Milton sagde engang: "The mind is it's own place. It can make a heaven out of hell, or a hell out of heaven."

Tænk lige over det.

Kh Anja 

Læs også

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Politi: I disse tilfælde må du benytte ridehallen

20-03-2020 12:34, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er lavet forbud mod alle indendørs sportsaktiviteter, og det gælder også brugen af ridehaller landet over - der er dog nogle undtagelser hvor ridehallen alligevel må benyttes

HOSK takler corona-situationen med respekt

21-03-2020 08:06, af Annika Knudsen Lorentsen

Det er en svær tid for landets rideklubber, for det er svært at vide præcis hvilke regler og retningslinjer man skal følge i forhold til corona-restriktionerne. I Holstebro Sportsrideklub takler man situationen med respekt for både myndighederne og hestenes velfærd

BREAKING: OL 2020 udsættes til næste år

24-03-2020 13:56, af Annika Knudsen Lorentsen

Det er nu officielt, at OL i Tokyo 2020 udsættes til 2021 - det er IOC-præsident Thomas Bach og Japans premierminister nu blevet enige om

Helgstrands tidligere Grand Prix-hest Carabas er død

24-03-2020 10:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Grand Prix-hingsten Carabas er død i en alder af 22 år, det meddeler familien på Helenenhof, som har ejet hingsten de sidste mange år

Ungdomslandsholdshesten Donna Fetti er død

24-03-2020 09:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Langkjærgaard's Donna Fetti er død i en alder af 19 år efter en succesfuld karriere først som ung under Andreas Helgstrand og Anna Kasprzak og senere på det danske ungdomslandshold under Mille Larsen Warncke og Victoria Kuusisto Pedersen

Søren Vallentin: Ud og nyd det gode vejr

22-03-2020 11:35, af Annika Knudsen Lorentsen

Berider Søren Vallentin foreslår alle der har muligheden for at ride udendøre, at nyde det gode vejr og få det bedste ud af situationen vi befinder os i på grund af corona - og så anbefaler han at klubber såvel som private skære ned på omkostningerne, så man kan holde forretningen kørende så længe som muligt

Vi skal afsted til ridestævne i morgen

21-03-2020 12:45, af Annika Knudsen Lorentsen

Mette Vester Reymert er bosat i Sverige, og hun fortæller, at i Sverige fortsætter mange ting som normalt, dog med enkelte restriktioner på grund af corona-pandemien. Så i morgen tager Mette og hendes klub afsted med 8 ponyer til holdkonkurrence nær Göteborg

Kære forældre til en rytter

19-03-2020 11:01, af Lars Mars

Det kan kræve store ressourcer af forældre i disse corona-tider – her vil jeg dog nøjes mig at skabe fokus på forældres rolle til rytteren og ”mennesket inde i rytteren”.

Hest til salg og fremvisning under corona

27-03-2020 09:30, af Annika Knudsen Lorentsen

Som hobby rytter, er der ofte mange ting der spiller ind, når økonomi og heste skal forsøge at løbe rundt, for os er det en hobby man gerne investere i, men hvad med de professionelle og hvad med salg af heste, her i uge 3, af corona-krisen i Danmark?

Corona-hilsen fra landstræner Dennis Fisker (video)

21-03-2020 13:26, af Annika Knudsen Lorentsen

Disse dage er en udfordring for mange ryttere, som er underlagt de restriktioner som regeringen har indført i forhold til indendørs sportsaktiviteter, men landstræner for pony, junior- og ungryttere i dressur, Dennis Fisker forsøger at få noget positivt ud af situationen