Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Copyright Ridehesten.com
Når du tænker negative og nedbrydende tanker, får du negative og nedbrydende følelser, som får dig til at leve et negativt og nedbrydende liv. - Know the feeling?

Vores samfund er blevet sygt.

Det er så sygt, at vi bruger mere tid og energi på at børste tænder to gange dagligt og bruge den helt rigtige ansigtscreme, end vi bruger på at have det godt mentalt. Det er så forskruet som noget kan være. Vi spiser gerne piller for at undgå hovedpine, vi sover ikke om natten, vi arbejder hårdere og hurtigere, vi løber hele tiden, for at opnå den perfekte SoMe status på alle tænkelige medier.

Hvis jeg nu spørger dig hvad du helst vil miste. Vil du så helst miste alle dine tænder, dit job eller din forstand? Selvfølgelig vil du hellere være tandløs og arbejdsløs end at miste din forstand!

Vi vil så gerne læse en masse quotes og bøger om selvudvikling. Men vi gider ikke at "walk the mile". Og hvis vi ikke gider klemme ballerne sammen og ændre det i os, der ikke virker, sker der INTET. At forsøge at fikse vores mentale tilstand ved at læse blade og quotes, er det samme som at fikse en løbende vandhane ved at lægge håndklæder på gulvet. Ved at sige "i morgen gør jeg noget" er det samme som at forsøge at lappe et åbent sår med en skive pålægschokolade.

It doesn't work, honey.

Vi ønsker at quickfixe alt omkring os, fordi det er det vi er vokset op med.

"tab dig 15 kg på tre uger"

"få dit drømmejob ved denne ene øvelse"

"find manden i dit liv, blot ved at klikke her"

- Og jeg kunne blive ved. Men det gør jeg ikke.

Vi kan bare ikke gøre for det. Så simpelt er det. Det er sådan en verden vi er vokset op i. Så selvfølgelig tænker vi, at vi ikke gider arbejde for vores mentale sundhed. Det tager for lang tid og det er for hårdt. Så hvis vi læser en masse quotes på Instagram, så får vi det helt sikkert bedre.  

MEN! (ja, der er altid et men. Du havde vel ikke forventet, at jeg lod dig slippe her, vel?)

Hvis du kigger dig omkring. Så ser du KUN succes hos de mennesker der GØR noget. Succesfulde mennesker er dem som bliver ved. De lader ikke modgang og hårdt arbejde stoppe dem. For ved du hvad. Vejen til succes er belagt med prøvelser, arbejde og mod. Hvis du vil have succes med at være en endnu bedre udgave af dig selv, er du nødt til at gå gennem dit sind og din mentalitet. Du er NØDT TIL at turde udfordre dig selv og dine vaner og det er et MUST, at du øver dig i at være mere af den person, som du gerne vil være. Det er dit sind og dit mindset det hele handler om. Det er dér det hele starter. Både problemerne og succeserne.

Copyright Ridehesten.com
Når du sætter farten ned og mærker efter. Sådan rigtig mærker efter hvad du har brug for, så får du ro på. Først når du har ro på, kan du arbejde med dine tanker.

John Milton sagde engang: "The mind is it's own place. It can make a heaven out of hell, or a hell out of heaven."

Tænk lige over det.

Kh Anja 

Læs også

Tips til mentalt fokus når du skal til stævne (video)

28-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Når du skal til stævne, er det super vigtigt at du forbereder dig mentalt. Det er faktisk lige så vigtigt (hvis ikke mere) som al træningen og klargøring af det rette udstyr

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

En ting du aldrig må gøre når du skal acceptere noget

02-06-2020 17:12, af Anja Nielsen

At acceptere noget, bliver ofte defineret på en måde der ikke gavner vores proces i forhold til netop at skulle acceptere det skete

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Rytter fra USA mistænkes for brug af strøm i sporer

27-06-2020 15:03, af Annika Knudsen Lorentsen

FEI er i gang med at undersøge den amerikanske springrytter Andrew Kocher, som mistænkes for at have konkurreret med sporer, hvori der var strøm 

World Cup flytter til Vilhelmsborg i 2020