Sandheden bag de gode grunde til at date en ridepige

21-01-2020 11:57, af Philip Chr. Ulrich

Det er et emne, som der med jævne mellemrum deles lidt om på sociale medier blandt ridepiger: En række gode grunde til hvorfor man skal date en ridepige. Men som med så meget andet propagandamateriale, så er der en sandhed bag de gode grunde og løfter

Copyright Ridehesten.com

Så jeg har udvalgt et par af dem, og vil her prøve at afdække lidt af sandheden bag ”de gode grunde til at date en hestepige”.

Hun går i stramme ridebukser. Nuvel jo, det gør hun da. Men hvad der ikke står i propagandamaterialet er, at det jo altså ikke altid er de sprintnye ridebukser du bliver udsat for. Sådanne ridebukser kan / vil komme til at lugte ret intenst af hendes bedste ven, nemlig hesten, og ofte også kan være blevet dekoreret med ting som hestemad, hestesavl eller hvad man nu ellers kan blive udsat for i en stald. Det kan altså godt lige tage kanten af romantikken.

Du får meget tid til at gøre hvad du vil, for hun er i stalden. Jo jo, igen sandt nok. Men på et eller andet tidspunkt så finder du ud af, at hun altså virkelig mener det der med stalden. Så hvis du vil tilbringe tid med hende, så er du altså nødt til at følge trop, og lige pludselig er hendes djævelske plan lykkes, og du er nu på vej ud af det sidespor, som vi kalder ”rideverdenen”…

Hun er god til at finde på navne til kæledyr. Hvorfor det skulle være en grund til at date nogen ved jeg ikke, men her synes jeg altså også lige jeg vil sætte foden ned. Helt seriøst. Har I hørt navnene på jeres heste? Sådan rigtigt? Nogle gange skal I stoppe jer selv ??

Det er supernemt at købe gaver til hende. Idéen her er, at man jo bare skal gå ned i en rideudstyrsbutik og købe noget til hende. Igen, fuldt stop! Der er ikke noget ”bare” ved at gå ned i en rideudstyrsbutik og købe noget til din bedre halvdel. Mulighederne for at købe forkert er uendelige. Prøv at købe et par ridebukser til hende – I dare you! Hvis du virkelig har slået hovedet (eller har vundet i Lotto for det er virkelig dyrt), så køber du udstyr til hesten. Hvis du uden at spørge din bedre halvdel om størrelse kan købe et korrekt dækken til hesten, så er du en bedre mand end jeg. Lædertøj til hesten vil jeg anbefale dig at holde dig fra primært af økonomiske årsager, men igen også fordi variationerne er uendelige, og du er på ingen måde rustet til kvalificeret at svare på de spørgsmål, som den søde ekspedient vil stille dig for at give dig den bedste service.

Hun har styr på tingene. Igen, nej. Ifølge denne teori så har ridepigen fuldstændig styr på sit sh*t. Har du set mange ridepigers stævneskabe/saddelrum? De kan være så rodede, at de får Østerbro i København efter en Brøndby-FCK kamp i Parken til at se virkelig pænt og velryddet ud. Det er kun overgået af deres biler, som for manges vedkommende er helt ubeskrivelige. Jeg vil vove den påstand, at mange ridepiger faktisk kunne slukke deres airbags i bilen, og hvis de så kom ud i en ulykke, så ville mængden af møg i deres bil stadig beskytte dem.
Rod omgiver de fleste ridepiger. Det kan godt være de har styr på tingene, men når du står ved siden af, så kan det være MEGET svært at se systemet.

Det var lige nogle enkelte af grundene som præsenteres som grunde til at date en hestepige. Der er flere, og det bliver nok til et nyt blogindlæg en anden gang – der er jo rigeligt at tage fat på.

I mellemtiden kan du følge med i hverdagen på vores lille farm på min Facebookside her.

Læs også

Nytårsforsæt for ridepigen - ifølge den bedre halvdel

06-01-2020 16:32, af Philip Chr. Ulrich

Det er sæson for gode intentioner, når vi alle her i januar laver nytårsforsæt, som skal føre til en eller anden ændring i vores tilværelse for det bedre

Så du vil fri til en hestepige? Good luck with that

19-11-2019 10:47, af Philip Chr. Ulrich

Facebook mindede mig for nyligt om, at det den 6. november var to år siden, at jeg havde friet til min hustru. Det bragte selvfølgelig mange tanker frem om perioden op til og de mange overvejelser man har

Når du skal med hos hestene

30-09-2019 16:09, af Philip Chr. Ulrich

Lørdag var jeg med til stævne med min hustru. Det var egentlig ikke meningen. Mellem os så havde jeg lidt set frem til at slappe lidt af en lørdag formiddag. Så jeg lå i min seng og halvsov og læste nyheder. Så kom opkaldet… ”Kan du ikke komme op med min stævnejakke?”

Blog: Hverdagen på Tronsø

30-01-2018 15:55, af Michelle Tovgaard

Drømmer du om at komme på efterskole med din hest, men er lidt nysgerrig på hvordan hverdagene på efterskole er? Så har du her muligheden for at lære meget mere om hverdagen på Tronsø efterskole

Blog: Ferie og genoptræning

26-03-2019 12:52, af Caroline Østerby

Jeg er tilbage fra fire ugers ferie i Thailand, og nu er vi klar til genoptræning af Mitzi, der har været halt de sidste 5 uger. Du får også et helt særligt indblik i vores træningskalender

Blog: Christmas show var den bedste oplevelse!!

13-12-2018 08:03, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline fortæller denne gang om årets højdepunkt som ponyrytter, nemlig Danish Christmas Show, der har været den bedste oplevelse nogensinde

Min nye stjerne

28-03-2019 12:59, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har fundet sin nye fremtidige stjerne. En fantastisk 7-års hoppe ved navn Atterupgaards Mandalay, også kaldet Panda. Læs alt om, hvordan Amira fandt hende og planer for fremtiden

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Blog: Hesteliv i England

06-02-2018 08:28, af Stephanie Cornaby Elster

Drømmer du også om at flytte til udlandet og arbejde med heste? Så kan du med fordel læse denne måneds blogindlæg fra Juniorblogger Stephanie Cornaby Elster, der nu har boet 6 måneder i England, hvor hun dagligt rider en masse heste

Blog: Til landsstævne i Vejle

11-02-2019 07:18, af Amira Aasted Jespersen

Blogger Amira Aasted har denne måned været til landsstævne i Vejle. Et stævne, der på mange måder har været lærerigt for det unge talent. Læs alt om stævnet i hendes blog

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Det kan ske for selv den bedste

21-02-2020 17:18, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det var bare ikke Cathrine Dufour og Cassidys dag i dag. Først snublede Cassidy midt i sin ellers smukke travøgning og fik alle World Cup-tilskuerne til at gispe. Så var de lige ved at ride sejren hjem alligevel – men så gik det igen galt...

Rytter råber op: Stop med at dytte af os!

17-02-2020 17:14, af Camilla Tiefensee Schrøder

Efter en ridetur, hvor en bilist trykkede hornet i bund og gassede op lige ved siden af hestene, satte Mette Kofoed sig ned og skrev et opslag på facebook. Hendes budskab er nu gået viralt

Farvel til Romanov

20-02-2020 10:05, af Britt Carlsen

Hvornår er det tid til at sige farvel til en elsket hest? Aldrig, vil de fleste sige, men på et tidspunkt kommer det så vidt, at det er et ansvar, vi må påtage os som hesteejere. I dag blev der sagt farvel til en af de betydende avlshingste og sportsheste, Glock's (Blue Hors) Romanov

Verdens måske ældste hest er død

17-02-2020 15:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den australske quarter-pinto Calypso var fyldt 50 år, men alligevel kom dødsfaldet som en overraskelse for ejeren, da hesten var frisk og glad helt til det sidste

Dufour og Cassidy klar til World Cup

21-02-2020 11:37, af Camilla Tiefensee Schrøder

Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy får lov at slutte som kronen på værket i World Cup Grand Prixen ved Göteborg Horseshow i eftermiddag. Se livestreaming her

Et OL-eventyr i Hobro