World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Kære Ridehesten

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning.

Torsdag tog jeg sammen med en veninde op for at se to af mine andre veninder, som også var med på springcampen i Bernstorffsparken i sommers. De havde kvalificeret sig på deres ponyer til finalen i Nordvest Bank cup og skulle springe i Boxen. Det var super sjovt at se dem springe der og være med til at heppe på dem.

Søndag havde jeg fået billetter, så jeg kunne komme op og se Kür finalen. Min veninde og jeg blev kørt derop tidligt for vi skulle selvfølgelig lige shoppe lidt rideudstyr først, for man mangler jo altid lige lidt.

Copyright Ridehesten.com
– Jeg håber, at jeg får mulighed for at møde Danial Bachmann Andersen, når jeg skal i praktik på Blue Hors i november. Foto: Ridehesten.com/Kristine Ulsø Olsen

Vi startede med at se springning, de sprang 145, puha det var godt nok højt, men hestene sprang super godt, så det gik heldigvis fint for dem alle. Bagefter tog vi over på messen, og mødte Cathrine Dufour, som stod og skrev autografer. Vi fik taget et billede med hende og hun spurgte, hvordan det gik med mine ponyer. Vi fortalte, at vi kom og heppede på hende senere, og det var hun selvfølgelig glad for.

Vi talte også med Jens Trabjerg, som er en af arrangørerne bag det store stævne. Han fortalte, at det faktisk tager et helt år at planlægge. Så når stævnet er slut, så går han med det samme i gang med at planlægge det næste World Cup stævne sammen med de andre arrangører. ” Det er hårdt arbejde, men også sjovt.” Fortalte han. Jeg spurgte om han da ikke kunne sørge for at dressurponyerne også fik mulighed for at ride ved stævnet og han sagde, at de faktisk havde overvejet det, så hvem ved, måske jeg selv kan være med til at ride deroppe næste år, det kunne vær mega sjovt.

Til sidst skulle vi se kür finalen. Jeg har selv brugt det meste af efterårsferien på at lave ny kür til Aurora, så det var super spændende at se, hvad de dygtige ryttere havde lavet. Stemningen i Boxen var fantastisk. Det var Agnete og Jojo´s sidste stævne, så vi tog afsked med dem. Hun red en super flot kür til 77% og fik en syvendeplads. Jeg havde også glædet mig til at se Daniels kür, han red også virkelig flot og fik 80% og en femteplads. Jeg håber, at jeg får mulighed for at møde ham, når jeg skal i praktik på Blue Hors i november. Endelig var det Cathrine og Bohemian og de var bare i topform, 88% og en sejr blev det til, hun vandt en helt ny trailer! Vi klappede og heppede alt, hvad vi kunne og håbede at hun kunne høre det.

Det var en fantastisk oplevelse at være til World Cup i Herning, som virkelig kan anbefales og jeg er meget taknemlig over at Ridehesten gav mig den oplevelse.

Kærlig hilsen

Johanne

Copyright Ridehesten.com
– Vi fortalte, Cathrine Dufour at vi kom og heppede på hende senere, og det var hun selvfølgelig glad for.

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

Sidste ECCO cup-kvalifikation med Aurora

13-10-2019 16:47, af Johanne Kofod Jensen

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform, læs med her og hør om vores oplevelse ved ECCO Cup i Solrød

Blog: En ekstra travl måned

08-05-2018 12:13, af Amira Aasted

En fuld stævnekalender, kursus hos Hasse Hoffmann og  konfirmation har givet Ridehesten Juniors faste blogger Amira sved på panden. Læs alt om Amiras særdeles travle måned

På ridelejr får man nye venner og nye inputs

13-08-2019 11:02, af Camilla Tiefensee Schrøder

Johanne Kofod Jensen fortæller i dette blogindlæg om de skønne ridelejre, hun har været på i sommerferien. Den ene af dem var hun selv med til at holde for børnene på sin lillesøsters rideskole, og det var både sjovt og lærerigt

En spændende tid

26-11-2018 19:43, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger Johanne har fået en ny hingst i træning, og så har hun været til Christmas Show med sin lillesøster springpony

Topmodel og youtuber til Blue Hors (video)

06-12-2018 12:34, af Thomas Bach Jensen

Den internationale fotomodel, blogger og youtuber Matt Harnacke er blevet optaget i Blue Hors-familien. Han har besøgt det danske stutteri, og de har nu indgået et samarbejde

Jeg fik en dejlig overraskelse fra Ridehesten i fredags

15-10-2019 10:06, af Caroline Østerby

Det har de sidste 2 år været en fornøjelse at samarbejde med Ridehesten som blogger hvor jeg fortæller om mine store og små oplevelser med mine to dejlige ponyer

Min nye stjerne

28-03-2019 12:59, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har fundet sin nye fremtidige stjerne. En fantastisk 7-års hoppe ved navn Atterupgaards Mandalay, også kaldet Panda. Læs alt om, hvordan Amira fandt hende og planer for fremtiden

Optimering af rytteren – Hvem er jeg?

18-06-2019 07:42, af Lars Mars

Læs med her og hør lidt om hvem jeg er og hvorfor jeg er blevet blogger på Ridehesten. Mit koncept hedder optimering af rytteren og jeg håber I kan få glæde af de tips og tricks jeg giver her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour og Rasmine Laudrup indgår samarbejde

04-12-2019 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Springrytteren Rasmine Roesdahl Laudrup har indgået et samarbejde med den danske dressurstjerne Cathrine Dufour, og det betyder at Rasmine vil drive et mindre staldafsnit med springheste hos Cathrine

Tilfældig byttehandel endte i stor succes

04-12-2019 13:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Rigtig mange benytter sig af vores salgsside for heste her på Ridehesten.com og en af dem er springrytter Maria Mols Jakobsen, som for nogle år siden lavede en meget succesfuld byttehandel da hun satte sin pony til salg i håbet om at skaffe penge til hendes kommende springhest

Dufour er 5'er på verdensranglisten

05-12-2019 06:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Weekendens vinder af Saab Top-10, Cathrine Dufour, er kravlet endnu længere op ad FEI Longines Ranking i dressur med hendes makker Atterupgaards Cassidy, og er nu nummer 5

OL-ryttere på startlisten i Aalborg (video)

07-12-2019 18:47, af Britt Carlsen

I denne weekend afvikler Sportsrideklubben Aalborg Jysk Mesterskab i dressur. Og det med OL-ryttere og World Cup-finalister på startlisten, men det var Charlotte Heering som sikrede sejren i dagens Grand Prix

To hestemænd med en fælles mission

06-12-2019 10:30, af Thomas Bach Jensen

Under titlen “One Moment in Time” vil to af verdens dygtigste hestemennesker, spanske Severo Jurado Lopez og australske Will Rogers, føre publikum ind i deres træningsunivers i torsdags aftens showclinic under Dansk Varmblods Hingstekåring 2020 i MCH Messecenter Herning. Den ultimative julegaveidé?

Hjælp Maria Claumarch – hun mangler et rideben

03-12-2019 11:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

For et år siden fik Maria Claumarch amputeret sit ene ben pga. en hospitalsfejl. Hun har siden da forgæves forsøgt at få bevilget et rideben, så hun kan komme tilbage i sadlen og til sit daglige arbejde med heste. Hendes veninder har nu startet en indsamling for at hjælpe hende

Aquino og Jeanette tog forsiden

06-12-2019 12:17, af Thomas Bach Jensen

For 20 år siden prydede den nykårede vinderekvipage af dressurchampionatet for 4-års, Aquino og Jeanette Sund, forsiden af magasinet Ridehesten. Hvad der sidenhen blev af denne ekvipage, hvar vi snakket med Jeanette Sund om

Blue Hors-hingste på vej mod varmere himmelstrøg