Nye heste og udvidelse af teamet

16-04-2020 12:03, af Line Hermann Hass

Der er kommet 2 nye heste i stalden, som kommer fra 2 lokale avlere. Og så er HassHorses-teamet blevet udvidet med en ny rytter, som hjælper med tilridningen

Copyright Ridehesten.com
Green Hopes Limerick og Stephanie Adstofte. Foto: Privat

Udvidelse af teamet
Stephanie Adstofte er min gode veninde, som jeg mødte for en del år tilbage, dengang vi begge var ansat hos Dressurstald Sølyst. Stephanie har en dejlig ukompliceret tilgang til tilridning, og så er hun sindsyg modig! Hun har bl.a. redet springheste i Spanien og Dubai og trænet galopheste. Så en frisk, rå unghest tager hun helt roligt. Nu bor hun i Danmark igen, kun få minutter fra mig, så jeg skyndte mig at hijacke hende til HassHorses-teamet. 

Med Stephanie i teamet kan jeg nu være med helt fra starten af hestens rejse som ridehest. Så det er jeg super glad for. Jeg har aldrig selv tilredet heste, og har heller ikke modet til det. Men det er vildt spændende at arbejde sammen med Stephanie i tilridningsfasen, og det giver mig et rigtig godt fundament til, når jeg efterfølgende overtager den videre uddannelse af hesten. 

Hestene vi har i tilridning, starter deres arbejde hos mig med longering og jordarbejde. Når hesten forstår mine signaler i longen, begynder vi arbejdet, hvor Stephanie først er oppe og ligge på hesten, og senere oppe og sidde i trav og galop i longen. Her er det stadig primært mig, som giver hesten signalerne. 

Til sidst i tilridningsfasen rider Stephanie løs, hvor jeg hjælper til fra jorden med at holde hesten fremadgående og ude på sporet. Når Stephanie kan ride løs i skridt, trav og galop, så overtager jeg.

Heste fra lokale avlere
Jeg har fået 2 nye heste i stalden fra 2 lokale avlere. Den ene er en 5 års vallak e. First Choice/Fürst Nymphenburg fra stutteri Green Hope i Allerød, og den anden er en 4 års vallak e. Governor/Preussenprinz fra stutteri Askemosen i Vejby. Begge avlere er passionerede, erfarne avlere, som får nye spændende afkom hvert år fra stærke hoppestammer og nøje udvalgte hingste. Jeg glæder mig rigtig meget til samarbejdet med dem. 

Nedenfor er en video af mit og Stephanies forløb med Green Hopes Limerick. Hastigheden i videoen er sat op, så den giver et indblik i et 2 ugers forløb vi havde med ham. 

Jeg er selv godt igang med Limerick, og han er fantastisk at ride på. Vi har haft besøg af avler og ejer Janne Sury flere gange, og det er smadder hyggeligt og nemt, når vi bor så tæt på hinanden. 

Og her er et billede af charmerende Askemosens Gryffindor. Jeg er godt igang med longearbejdet, og inden længe skal Stephanie op og sidde på ham. Jeg er spændt på at se ham under rytter. 

Man kan følge mit arbejde med hestene på HassHorses facebookside

Mvh. Line Hermann Hass

Læs også

Line Hass deler ud af sine erfaringer

30-04-2019 16:12, af Line Hass

Dressur skal være harmonisk og med samspil mellem hest og rytter. Udfordringer skal løses ved at analysere sig frem til tekniske løsninger. Læs med og få tips til din egen træning fra Line

Få tips fra Line Hermann Hass

15-04-2019 19:21, af Line Hass

Line Hass som har fuld tryk på som selvstændig, og som bruger meget af sin tid på at undervise, har her et par tips til træning, som hun selv har meget glæde af

Opstilling og indvirken DEL 2

02-02-2019 19:56, af Line Hermann Hass

Har du brug for hjælp til at forbedre din opstilling og indvirken på hesten? Så giver Grand Prix rytter Line Hermann Hass en række gode råd til rytterens opstilling fra top til tå

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Thomas Dolleris Larsen er sovet ind

24-09-2020 15:11, af Thomas Bach Jensen

Berider Thomas Dolleris Larsen, der for fire måneder siden fik en hjerneblødning, er i nat sovet stille ind i sin nærmeste families nærvær

Kom indenfor hjemme hos Dufour og Laudrup

29-09-2020 10:47, af Annika Knudsen Lorentsen

– Det var ret nervepirrende og grænseoverskridende at give frie tøjler til dem i forhold til at indrette vores hjem, fortæller Cathrine Dufour og Rasmine Laudrup, som dog er blevet meget glade for resultatet, som møbelfirmaet FASMAS har skabt i deres fælles hjem 

Mindehøjtidelighed for Thomas Dolleris Larsen

28-09-2020 09:21, af Thomas Bach Jensen

Dansk ridesport mistede i sidste uge et menneske, der har gjort en stor forskel for mange i sporten, idet Thomas Dolleris Larsen gik bort. På lørdag afholdes en mindehøjtidelighed umiddelbart før hans bisættelse

Heste kan hjælpe unge med at forstå sig selv

23-09-2020 19:34, af Annika Knudsen Lorentsen

Undersøgelser antyder, at heste kan have en positiv virkning i forhold til at få børn og unge til at forstå sig sel. Ligesom heste kan være med til at skabe et positivt førstehåndsindtryk af et terapiforløb

17-årige Anders Hoeck har 5 heste i finalen

29-09-2020 15:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Til årets finale i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for ungheste har juniorrytter Anders Uve Sjøbeck Hoeck kvalificeret intet mindre end 5 heste, heriblandt er to af dem gået videre med landets højeste karaktergennemsnit fra kvalifikationerne i deres aldergrupper

Dramatisk ridebanespringning i senior DM i dag

26-09-2020 20:59, af Thomas Bach Jensen

Dramatisk ridebanespringning vendte op og ned på placeringsrækkefølgen i Orifarms DM for seniorer ved Copenhagen Eventing, der i dag bød på både refuseringer og en knækket tøjle

Sådan undgår du muk

23-09-2020 09:57, af Annika Knudsen Lorentsen

De fugtige omgivelser, der ofte er kendetegnet for efterårets folde, er perfekte for muk og dermatofilose. Sygdomme, som man skal holde ekstra øje med, hvis hesten skal holdes rask og glad. Agria Dyreforsikrings dyrlæge kommer her med en række gode råd til til, hvordan du hjælper din hest med at undgå muk og dermatofilose

Riders Cup tog guldet på hjemmebane (video)

27-09-2020 19:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev en spændende afgørelse i årets Agria DRF Mesterskab for klubhold i springning, hvor Riders Cup og Bækgaarden Sportsrideklub måtte dyste om sølv og guld i en hektisk omspringning

Ene 10-taller til shetlandsponyen Lord Louis

29-09-2020 19:55, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Riccalton DK's Lord Louis aflagde årets bedste prøve ved weekendens materialprøve for shetlandsponyer, og han blev belønnet med topkarakterer over hele linjen

Mishandlet hoppe: Ejer udlover dusør på 25.000 kr.

30-09-2020 11:42, af Annika Knudsen Lorentsen

Midt i september blev den drægtige fjordhest Ågerupgårds Carli aflivet som følge af grov mishandling, og nu håber ejer Stina Myrholm, at en dusør på 25.000 kroner er nok til at fange gerningsmanden