Få tips fra Line Hermann Hass

15-04-2019 19:21

Line Hass

Line Hass som har fuld tryk på som selvstændig, og som bruger meget af sin tid på at undervise, har her et par tips til træning, som hun selv har meget glæde af

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Kære Læsere

Der er fuld tryk på livet som selvstændig, især på undervisnings-delen, hvor jeg lægger rigtig meget af mit fokus for tiden! Jeg har undervist i mange år, og startede i november 2018 Dressurundervisning.dk fordi jeg elsker at undervise og finder glæde ved at give mine erfaringer videre til andre ryttere. Dressur er mega svært og komplekst, og kræver en stor værktøjskasse og kreativitet undervejs i den lange uddannelsesrejse af hest og rytter. Ingen heste eller ryttere er ens, og der er mange måder at nå målet på. Det er udfordrende og smadder sjovt at være med på rejsen som underviser. 

Jeg har blogget på Ridehesten Junior i en del år, og nogen af Jer har måske fulgt min rejse, særligt rejsen sammen med Tarsan frem mod Grand Prix internationalt. I mine fremtidige blogindlæg vil jeg dele min rejse med jer som dressurunderviser. Jeg vil fortsat give tips og inspiration til træningen i hvert blogindlæg, som jeg håber, I kan få fornøjelse af.

Her er 2 tips - ét til at holde hesten oppe og fremme med næsen og ét til at bruge godbidder som belønning i ridningen. 

Tip 1: En snor imellem ørerne: 

Nyheden fortsætter efter annoncen

Bliver din hest lidt for dyb indimellem og falder på forparten? Ud over at hesten mangler styrke bagtil, så kan man med fordel hjælpe hesten med tøjlen til at blive oppe og fremme med næsen - Forestil dig, at du har en snor imellem hestens ører, som du trækker i op mod taget, når du langsomt løfter hænderne op og dermed hjælper hesten til at blive oppe og fremme med næsen. Ved at forestille sig en snor imellem hestens ører, undgår du at trække bagud i tøjlen og få hesten kort i halsen og snæver, når du guider hesten op med hånden. Denne øvelse kræver, at hesten har lært at acceptere og har tillid til rytterens hånd.

Copyright Ridehesten.com

Tip 2: Godbid som belønning: 

Undervurder ikke en godbids effekt i træningen! Jeg har altid en godbid i lommen, og jeg stopper ofte efter en veludført øvelse og belønner med en godbid. Tarsan har eksempelvis fået mange sukkerknalder under piaf-træningen i løbet af hans uddannelse. Prøv det og mærk hvordan det giver en større arbejdsglæde hos både dig og hesten!

Rigtig god fornøjelse med træningen :)

Med venlig hilsen
Line Hermann Hass

Læs også

Et tæt samarbejde med avler er vigtigt

11-12-2019 16:11, af Line Hermann Hass

Det er en stor tillidssag at stå for uddannelse, fremvisning og salg af andres heste. I mit arbejde som selvstændig er et tæt samarbejde med avler om deres hest helt nødvendigt for et godt forløb

Tips til Den halve parade

12-09-2019 16:25, af Line Hermann Hass

Denne sommer fik jeg afholdt min første DressurCamp siden jeg startede Dressurundervisning.dk sidste år, og det var en rigtig god oplevelse

Videofilm af min træning

09-07-2019 16:03, af Line Hermann Hass

En fællesnævner for de sidste par uger har været et videokamera! Jeg har videofilmet min egen træning, jeg har afprøvet Pixio robotkamera, og vi har optaget salgsvideo

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Marie Helene Rigård Rohleder
20 24 29 28
mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Landsstævnedebut til Kronprinsesse Mary (video)

09-05-2021 13:25, af Kristine Ulsø Olsen

For blot otte måneder siden, red H. K. H. Kronprinsesse Mary sit første dressurstævne, og i denne weekend tog hun skridtet videre og debuterede med Blue Hors Edelman ved landsstævnet i Frederiksværk

Vanrøgtede Little Hope græsser nu i hestehimlen

12-05-2021 10:23, af Liv Haumann
Pony|

Det var et vendepunkt for den vanrøgtede pony Little Hope, da 16-årige Camilla Rask tog hende under sine vinger, tilbage i januar 2021. Desværre havde livet været for hårdt for Little Hope, og den lille pony har nu fået fred på de evige græsmarker

Sandra Enemark åbner op om en svær tid

11-05-2021 15:33, af Annika Knudsen Lorentsen

For 9 år siden mistede Sandra Enemark sin eneste søster, topspringrytteren Camilla Enemark. I et personligt interview fortæller Sandra om tiden mens Camilla var syg, og om tiden efter, at søsteren gik bort

Fra sorg til solstrålehistorie

06-05-2021 14:14, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Hos Stald Lindballe ved Holstebro har foråret budt på en svær foling, der efterfølgende har ført til store komplikationer for hoppen, der til sidst måtte aflives. Da slaget for at redde hoppen var tabt, handlede det om at finde en ammehoppe til føllet, og det krævede flere forsøg og til sidst en hel masse køresygetabletter

Flere flotte debuter i Frederiksværk (video)

07-05-2021 20:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Landsstævnet hos Frederiksværk Rideklub startede i dag med en sejr til Liva Addy Guldager Nielsen i MB1, mens Cathrine Dufour red en sejr hjem i den 7-årige Eternitys Prix St. Georg-debut. Anne Troensegaard tog sejren i Intermediaire II, mens Nadja Aaboe Sloth red sig til en andenplads i sin debut i Intermediaire med den 8-årige Favour Gersdorf

Dufour og Vamos Amigos dansede i aftensolen (video)

08-05-2021 22:22, af Kristine Ulsø Olsen

Der blev vist dressur på særdeles højt niveau ved dagens landsstævne i Frederiksværk, hvor der blev redet alt fra MB0 til Bundgaard Byg Cup og afslutningsvis Grand Prix, som Cathrine Dufour og Vamos Amigos trak sig sejrsrigt ud af med over 77%

Springbank II VH og Valverde solgt til Tyskland