ECCO Cup 2014: Nana Gajhede

06-12-2014 07:58

Med hesten Dark Knight er Nana Gajhede klar til ECCO Cup-finalen for U18, som løber af stablen i Middelfart den kommende weekend – Ridehesten.com har talt med den talentfulde rytter

Copyright Ridehesten.com
Nana Gajhede og Dark Knight ved DM for juniorer og ungryttere 2014.

Hvornår og hvordan kom du i gang med at ride?
- Min mor har redet i mange år, og efter jeg havde været bange for heste i et par år, så fik jeg en lille sød shetlandspony, som jeg hurtigt blev tryg ved, og så fandt jeg interessen for at ride dressur og starte stævne efterhånden.

Fortæl lidt om den hest, du skal deltage på.
- Jeg skal deltage på Dark Knight – Darky er en 8-års hingst efter Don Crusador/Tannenhof´s Cheenook. Jeg har haft ham i ca. 5 måneder, men på trods af det, har han allerede givet mig nogle fantastiske oplevelser blandt andet deltagelse ved JBK og bronzemedalje til DM.

Hvem får du undervisning af, og hvad er det vigtigste han/hun har lært dig?
- Jeg får undervisning af Michael Søgaard og har fået det i snart 2 år. Jeg har haft stor gavn af Michaels fokus på grundridning, og så er han rigtig god til altid at komme med nye løsninger på de små problemer, der nu engang forekommer i træningen.

Hvad er du og din hest bedst til?
- Dark har utroligt meget udstråling, når han kommer på banen, og derudover er vores styrker især traverser og de frie bevægelser.

Hvad glæder du dig mest til ved ECCO Cup-finalerne?
- Jeg glæder til at slutte et godt stævneår med ECCO Cup-finalen. Jeg glæder mig til at ride på banen, for der er altid en fantastisk stemning ved dette stævne og til forhåbentlig at få endnu en god oplevelse med Darky.

ECCO Cup

Startlister

Læs også

Tilfreds landstræner efter årets første ECCO Cup

16-05-2021 21:13, af Kristine Ulsø Olsen

Kolding Rideklub har i denne weekend lagt baner til årets første ECCO Cup-kvalifikation for alle aldersgrupper, hvor Josephine Gert Nielsen, Cornelia Munch Sinding, Frederikke Gram Jacobsen, Sara Aagaard Hyrm og Josefine Hoffmann vandt hver deres kvalifikation. Landstræner Dennis Fisker fortæller at han er godt tilfreds med præstationerne efter en lang stævnepause

Alexander Helgstrand placeret i både junior og U25

15-05-2021 20:02, af Kristine Bjørg Frank Bojsen

I dag har Kolding Rideklub afholdt de sidste indledende rundter, i årets første ECCO Cup kvalifikations stævne. Der er blevet rykket rundt på placeringerne i det samlede resultat og det hele skal afgøres i morgen i kür

Cornelia og Karoline i front ved ECCO-Cup

14-05-2021 19:34, af Kristine Ulsø Olsen

I denne weekend afholder Kolding Rideklub årets første ECCO Cup-kvalifikation, hvor kvalifikationsklasserne oprindeligt først skulle rides i morgen. Grundet den massive tilmelding, måtte kategori I og juniorklasserne deles over to dage og her på førstedagen har Cornelia Munch Sinding og Karoline Mathilde Ravnsbo lagt sig i front

Flere placeringer i Azelhof

04-03-2018 09:19, af Camilla Tiefensee Schrøder

En tredjeplads til Nanna Merrald og ligeledes placeringer til Charlotte Heering og Nana Gajhede ved det internationale dressurstævne i Lier, Belgien

Et trist farvel til Overgaards Lawell

03-11-2019 13:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 17-årige DV-vallak Overgaards Lawell, som i år deltog ved EM i dressur for U25 med Nana Gajhede, blev tidligere på ugen pludselig ramt af en tarmkomplikation og stod desværre ikke til at redde

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Vanrøgtede Little Hope græsser nu i hestehimlen

12-05-2021 10:23, af Liv Haumann
Pony|

Det var et vendepunkt for den vanrøgtede pony Little Hope, da 16-årige Camilla Rask tog hende under sine vinger, tilbage i januar 2021. Desværre havde livet været for hårdt for Little Hope, og den lille pony har nu fået fred på de evige græsmarker

Landsstævnedebut til Kronprinsesse Mary (video)

09-05-2021 13:25, af Kristine Ulsø Olsen

For blot otte måneder siden, red H. K. H. Kronprinsesse Mary sit første dressurstævne, og i denne weekend tog hun skridtet videre og debuterede med Blue Hors Edelman ved landsstævnet i Frederiksværk

Sandra Enemark åbner op om en svær tid

11-05-2021 15:33, af Annika Knudsen Lorentsen

For 9 år siden mistede Sandra Enemark sin eneste søster, topspringrytteren Camilla Enemark. I et personligt interview fortæller Sandra om tiden mens Camilla var syg, og om tiden efter, at søsteren gik bort

Derfor mangler der nogle til DM i næste uge

16-05-2021 11:22, af Kristine Ulsø Olsen

Om præcis en uge bliver dette års danmarksmester i dressur kåret, men ved et kig på startlisten, mangler to af sidste års medaljetagere. Holdleder Anne-Mette binder fortæller at det er et bevidst valg med henblik på den optimale forberedelse frem mod OL

- Jeg glæder mig til DM med min bedste ven (video)

14-05-2021 07:06, af Kristine Ulsø Olsen

I næste uge afholder Equitour DM i dressur for seniorer og her har Cathrine Dufour valgt at medbringe 18-årige Atterupgaards Cassidy. Det bliver deres niende danmarksmesterskab sammen og måske det sidste af slagsen

Daniel Bachmann: Det er mega nervepirrende (video)

15-05-2021 17:06, af Kristine Ulsø Olsen

For et år siden valgte Daniel Bachmann Andersen at gå selvstændig og han er nu ved at have opbygget en god base af unge og til dels uerfarne heste, som han den seneste tid har debuteret med. I dag havde han i München debut med den skimlede hingst Caracciola MT, som resulterede i en anden plads i Nürnberger Burg-Pokal kvalifikationen 

Springbank II VH og Valverde solgt til Tyskland