Nyudklækket student er lig med mere tid til hest

10-07-2019 09:00, af Rebecca Sofie Larsen

For 2 uger siden blev jeg langt om længe student, læs her hvad jeg har af planer for et forhåbentligt spændende og lærerigt år i hestens tegn

Copyright Ridehesten.com
Fotos taget af Rikke Lykke Thelin. Billederne er fra vores fotoshoot i sidste uge, hvor det gik lidt vildt for sig, idet Armantic blev forskrækket, stejlede og ramte min skulder. Dog skete der ikke noget alvorligt.

Efter 3 års hårdt arbejde kan jeg endelig kalde mig selv for student. Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg de sidste 3 måneder har haft svært ved at få alt til at gå op i en højere enhed, da jeg har, skulle koncentrere mig om eksamensforberedelse/eksamenslæsning, eksamener, arbejde og Armantic. Nu kan jeg til gengæld ånde lettet op, for nu er jeg færdig med skole for et stykke tid. Jeg har valgt at holde et sabatår for at få 100 % styr på, hvilken videregående uddannelse jeg vil søge ind på. Jeg har også valgt at holde et sabatår, for at kunne koncentrere mig lidt mere om Armantic og min ridning.

Mange mener at et sabatår er noget pjat, og at man hellere bare skulle komme direkte i gang med en videregående uddannelse, men trods det har jeg valgt at holde et sabatår. Jeg tror, at et sabatår er godt for mange unge mennesker, der endnu ikke er helt sikre på hvad de gerne vil (her inklusiv mig selv). Jeg tror også at et sabatår er godt for ens mentale velvære, ikke mindst fordi man får et pusterum, hvor der er plads til at dyrke sine interesser på et højere niveau end hvis man fx er under uddannelse og samtidigt har et job man skal passe for at få tingene til at hænge sammen.

Copyright Ridehesten.com

Som tidligere nævnt vil jeg blandt andet bruge mit sabatår på at fokusere mere på min sport. Jeg ser frem til et år, hvor jeg har muligheden for at komme endnu tættere på min hest og fokusere på hvordan vi skal videreudvikle os sammen. Allerede nu kan jeg afsløre at vi starter op på springundervisning hos en ny springunderviser, hvilket jeg ser meget frem til, da jeg virkelig savner at springe. Derudover sker der også en række andre ting, som jeg løbende vil fortælle om i mine kommende blogs. Fx vil jeg gerne i gang med stævner igen, inddrage horsemanship mere i min daglige omgang med heste, fokusere mere på min og hestens fysik, få ny inspiration i forhold til videreudvikling af dressuren, opstart af terrænridning mv.

Alt i alt ser jeg frem til et år med masser af nye og spændende udfordringer i vente, og jeg vil løbende opdatere og fortælle om mine oplevelser, - og til alle jer unge hestefolk derude, som er i gang med en ungdomsuddannelse vil jeg bare lige kort sige, at i skal passe på jer selv og at i skal se frem til de dage/uger, hvor i bliver fejret som ny udklækkede studenter. Det er dage/uger fyldt med de fedeste oplevelser man aldrig får igen.

Tak fordi i læste med,
Kh Rebecca

Læs også

År 2019: Et af de mest turbulente og lærerige år

31-12-2019 18:53, af Rebecca Sofie Larsen

2019 er næsten ovre, og for mit vedkommende har det været et meget turbulent og lærerigt år på mange måder, både i forhold til hestedelen, og på det personlige plan. I denne blog vil jeg kort fortælle om de mest væsentlige ting i forhold til hestedelen, som jeg vil tage med videre i livet, og hvad der har været godt og skidt i løbet af året

Hvad er et godt råd egentlig? Trailertræning – Part 2

07-11-2019 09:29, af Rebecca Sofie Larsen

Læs med her og hør hvordan anden del af trailertræningen forløb, samt en god definition på et godt råd - for hvornår er et råd godt, og hvornår er det ikke?

Vær altid to trin foran hesten, trailerlæsning - part 1

28-10-2019 13:32, af Rebecca Sofie Larsen

Læs med her og følg med i hvordan hesteekspert i horsemanship, Torben Andersen går til værks, når han skal lære Armantic at gå i trailer + generelle tips og gode råd der er værd at tage med videre

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser

14-01-2020 08:43, af Merete Haahr

Heste suger vores følelser til sig, og de reagerer meget stærkt og hurtigt på dem. En gruppe fritgående hopper, der ikke tidligere har haft megen kontakt med mennesker, udviste henholdsvis stress eller  afslapning, som reaktion på ”vrede” og ”glade” ansigtsudtryk og lyde

Swarovski får stor erstatning efter Donna Asanas død

12-01-2020 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Næsten ti år efter, at DV-hesten Donna Asana e. Don Schufro døde efter et dyrlægebesøg, har hestens østrigske ejer Evely Haim-Swarovski nu vundet retssagen mod dyrlægen og får udbetalt en erstatning på 250.000 euro

Anne-Marie og Kenneth går egne veje

11-01-2020 11:01, af Thomas Bach Jensen

De to Helgstrand-beridere Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard åbner egen forretning dagen efter Dansk Varmblods hingstekåring

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Henrik Palm Toft ny rytter på Bregnerødgård