Når planerne ændrer sig

14-04-2021 15:01

Rikke Arkesteijn

Når jeg lægger en plan for den næste stævnesæson, så gør jeg mit bedste for at lave en realistisk plan, som jeg altid håber på går op. Men… 99,9% af gangene sker der noget uventet, og så må man lave en ny plan

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Det seneste år har bestemt ikke gjort det nemmere, med aflysning af stævner på række. Efterhånden er det blevet sådan, at jeg næsten ikke tør lave nogle planer, for jeg forventer nærmest, at det bliver aflyst alligevel. Men derfor er det stadig vigtigt at holde gejsten oppe, og tænke på alle de sjove oplevelser man stadig kan have med sin hest. Jeg ved ikke med jer, men jeg startede ikke med at ride, fordi det var sjovt at gå til stævner. Jeg startede med at ride, fordi det er sjovt. Og det skal man huske. Bare fordi der ikke er stævner at se frem til, så er det stadig sjovt at have hest. Jeg kan i hvert fald mærke at jeg bliver en smule småskør, hvis jeg ikke har været ude at ride et par dage!

Nyheden fortsætter efter annoncen

I mit seneste blogindlæg skrev jeg, at vi endelig kunne se frem til det næste stævne, som skulle have været i sidste weekend. Det er efterhånden lang tid siden jeg har været til stævne, og jeg glædede mig så ekstremt meget, og så alligevel. Jeg turde ikke sætte mig alt for meget op til det, især i forhold til Corona-restriktioner, men også herpes-virus. Det gik som jeg næsten havde forventet, stævnet blev aflyst… Det var selvfølgelig helt vildt irriterende, at vi ikke kunne komme afsted, men sådan er det nu en gang, og der er ikke så meget man kan gøre ved det. Nu må vi bare kigge fremad og glæde os til næste stævne.

Copyright Ridehesten.com

Selvom det er vigtigt at tænke på, at det også er sjovt at have hest, selvom man ikke kan komme til stævner, så er det mange gange stævnerne, der er skyld i at jeg tager ud og rider i pis-øs regnvejr eller snestorm. For hesten skal jo trænes, og når jeg først kommer afsted, så virker vejret ikke så slemt alligevel. Derfor synes jeg også det er vigtigt at have en plan for stævneåret, men også en langsigtet plan. Det er en god ide at tænke på, hvad man gerne vil opnå i løbet af de næste 2-5 år. For mig er det den bedste motivation at kunne se på sine mål, og tænke på hvor fedt det vil være at opnå det. Selvom der er mange faktorer der spiller ind, og som kan ”forstyrre” planen, så er der heldigvis mange bogstaver tilbage i alfabetet, hvis ikke plan A går som den skal.

Læs også

Foråret er på vej

08-03-2021 15:52, af Rikke Arkesteijn

Vinteren har været hård ved os i år, og mange af os har ikke haft mulighed for at træne som ønsket, grundet frost og sne. Nu er vi gået ind i den forårsmånederne, og de lyse timer bliver langsomt til flere. Hestene begynder at tabe vinterpelsen, og det er nu, at træningen for alvor kan gå i gang

Intet stævne uden hjælpere

16-08-2020 09:01, af Rikke Arkesteijn

Sådan lyder det når stævnearrangørerne går i gang med at arrangere stævner. For ikke ret lang tid siden var jeg med som hjælper til et stævne, og jeg vil i dette blogindlæg fortælle, hvorfor jeg synes det er en rigtig god ide at melde sig som frivillig hjælper

Blog: Virtuelt distanceridt var en succes

10-05-2020 07:00, af Rikke Arkesteijn

Det er efterhånden rigtig lang tid siden, at vi sidst har været til stævne. Vi savner det rigtig meget, og jeg kan også mærke på hestene, at de har alt for meget energi og har virkelig brug for at komme ud og bestille noget! Heldigvis var der en dansk distancerytter, som fik en rigtig god idé. Læs med her og hør mere.

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Landsstævnedebut til Kronprinsesse Mary (video)

09-05-2021 13:25, af Kristine Ulsø Olsen

For blot otte måneder siden, red H. K. H. Kronprinsesse Mary sit første dressurstævne, og i denne weekend tog hun skridtet videre og debuterede med Blue Hors Edelman ved landsstævnet i Frederiksværk

Vanrøgtede Little Hope græsser nu i hestehimlen

12-05-2021 10:23, af Liv Haumann
Pony|

Det var et vendepunkt for den vanrøgtede pony Little Hope, da 16-årige Camilla Rask tog hende under sine vinger, tilbage i januar 2021. Desværre havde livet været for hårdt for Little Hope, og den lille pony har nu fået fred på de evige græsmarker

Sandra Enemark åbner op om en svær tid

11-05-2021 15:33, af Annika Knudsen Lorentsen

For 9 år siden mistede Sandra Enemark sin eneste søster, topspringrytteren Camilla Enemark. I et personligt interview fortæller Sandra om tiden mens Camilla var syg, og om tiden efter, at søsteren gik bort

Flere flotte debuter i Frederiksværk (video)

07-05-2021 20:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Landsstævnet hos Frederiksværk Rideklub startede i dag med en sejr til Liva Addy Guldager Nielsen i MB1, mens Cathrine Dufour red en sejr hjem i den 7-årige Eternitys Prix St. Georg-debut. Anne Troensegaard tog sejren i Intermediaire II, mens Nadja Aaboe Sloth red sig til en andenplads i sin debut i Intermediaire med den 8-årige Favour Gersdorf

Dufour og Vamos Amigos dansede i aftensolen (video)

08-05-2021 22:22, af Kristine Ulsø Olsen

Der blev vist dressur på særdeles højt niveau ved dagens landsstævne i Frederiksværk, hvor der blev redet alt fra MB0 til Bundgaard Byg Cup og afslutningsvis Grand Prix, som Cathrine Dufour og Vamos Amigos trak sig sejrsrigt ud af med over 77%

Fra sorg til solstrålehistorie