Når planerne ændrer sig

14-04-2021 15:01

Rikke Arkesteijn

Når jeg lægger en plan for den næste stævnesæson, så gør jeg mit bedste for at lave en realistisk plan, som jeg altid håber på går op. Men… 99,9% af gangene sker der noget uventet, og så må man lave en ny plan

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Det seneste år har bestemt ikke gjort det nemmere, med aflysning af stævner på række. Efterhånden er det blevet sådan, at jeg næsten ikke tør lave nogle planer, for jeg forventer nærmest, at det bliver aflyst alligevel. Men derfor er det stadig vigtigt at holde gejsten oppe, og tænke på alle de sjove oplevelser man stadig kan have med sin hest. Jeg ved ikke med jer, men jeg startede ikke med at ride, fordi det var sjovt at gå til stævner. Jeg startede med at ride, fordi det er sjovt. Og det skal man huske. Bare fordi der ikke er stævner at se frem til, så er det stadig sjovt at have hest. Jeg kan i hvert fald mærke at jeg bliver en smule småskør, hvis jeg ikke har været ude at ride et par dage!

Nyheden fortsætter efter annoncen

I mit seneste blogindlæg skrev jeg, at vi endelig kunne se frem til det næste stævne, som skulle have været i sidste weekend. Det er efterhånden lang tid siden jeg har været til stævne, og jeg glædede mig så ekstremt meget, og så alligevel. Jeg turde ikke sætte mig alt for meget op til det, især i forhold til Corona-restriktioner, men også herpes-virus. Det gik som jeg næsten havde forventet, stævnet blev aflyst… Det var selvfølgelig helt vildt irriterende, at vi ikke kunne komme afsted, men sådan er det nu en gang, og der er ikke så meget man kan gøre ved det. Nu må vi bare kigge fremad og glæde os til næste stævne.

Copyright Ridehesten.com

Selvom det er vigtigt at tænke på, at det også er sjovt at have hest, selvom man ikke kan komme til stævner, så er det mange gange stævnerne, der er skyld i at jeg tager ud og rider i pis-øs regnvejr eller snestorm. For hesten skal jo trænes, og når jeg først kommer afsted, så virker vejret ikke så slemt alligevel. Derfor synes jeg også det er vigtigt at have en plan for stævneåret, men også en langsigtet plan. Det er en god ide at tænke på, hvad man gerne vil opnå i løbet af de næste 2-5 år. For mig er det den bedste motivation at kunne se på sine mål, og tænke på hvor fedt det vil være at opnå det. Selvom der er mange faktorer der spiller ind, og som kan ”forstyrre” planen, så er der heldigvis mange bogstaver tilbage i alfabetet, hvis ikke plan A går som den skal.

Læs også

Fra distancehest til filmstjerne (video)

05-07-2021 18:22, af Rikke Arkesteijn

Som I alle nok ved, så bliver mine heste til dagligt brugt som distanceheste. En dag fik jeg et opkald fra én af mine gamle klassekammerater fra gymnasiet, og det endte ud i et rigtig spændende projekt

Træning ved Isenbjerg

15-06-2021 17:36, af Rikke Arkesteijn

For ikke så lang tid siden havde vi en træningssamling ved Isenbjerg. Vi var samlet med seks ryttere, og samtidig med at det var min fødselsdag, så havde vi en rigtig hyggelig dag sammen

Foråret er på vej

08-03-2021 15:52, af Rikke Arkesteijn

Vinteren har været hård ved os i år, og mange af os har ikke haft mulighed for at træne som ønsket, grundet frost og sne. Nu er vi gået ind i den forårsmånederne, og de lyse timer bliver langsomt til flere. Hestene begynder at tabe vinterpelsen, og det er nu, at træningen for alvor kan gå i gang

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

1. Grand Prix-dag – Dufour sluttede som toer

24-07-2021 10:01, af Thomas Bach Jensen

Her beretter vi i løbet af i dag lørdag den 24. juli 2021 om Grand Prix-klassen ved OL 2021 i Tokyo, og vi opdaterer jævntligt med nye kommentarer fra den internationale dressurdommer Susanne Baarup Christensen og med friske billeder af den internationale fotograf Dirk Caremans

DR2 er klar til at sende dressur fra Tokyo

18-07-2021 13:19, af Kristine Ulsø Olsen

Nu er der snart ikke længe til at OL i Tokyo går i gang og diverse TV stationer begynder derfor også at offentliggøre sendetiderne. Lørdag og søndag i næste weekend rides der Grand Prix og det hele bliver sendt direkte på DR2

Patrik Kittels olympiske drøm er bristet

22-07-2021 11:47, af Kristine Ulsø Olsen

Svenske Patrik Kittel stod foran at skulle ride sit fjerde OL om få dage, men da hoppen Well Done de la Roche i går pådrog sig en mindre skade under træningen i Tokyo, har Kittel været nødsaget til at trække sig fra det svenske hold

DR1 sender når medaljerne i dressur bliver uddelt

21-07-2021 08:06, af Kristine Ulsø Olsen

Så er sendeplanen fra DR klar til de næste par dage og den afslører af DR2 sender dressuren fra OL lørdag og søndag den kommende uge, mens det bliver på DR1 når både hold- og individuelle medaljer skal uddeles i næste uge

Her kan man se OL i ridning

03-07-2021 09:57, af Kristine Ulsø Olsen

Lørdag den 24. juli tager dressurrytterne hul på OL og frem til den 7. august hvor springrytterne rider om de sidste medaljer, vil det være muligt at følge med hjemmefra når både DR og Discovery sender ridning i fjernsynet direkte fra Tokyo

Vi er overvældede, glade og euforiske!

24-07-2021 15:15, af Thomas Bach Jensen

Optimismen bobler i den danske dressurlejr ved OL i Tokyo, hvor Cathrine Dufour i dag blev nr. 2, og Nanna S. Merrald blev nr. 9. Ridehesten har talt med den danske holdleder Anne-Mette Binder

Østrig er ude af OL-holdkonkurrencen

24-07-2021 09:09, af Thomas Bach Jensen

Den østrigske dressurrytter Victoria Max-Theurer må i sidste øjeblik trække sig, da hendes hest Abegglen FH plages af et tandrodsproblem – og dermed er Østrig også ude af holdkonkurrencen

Dansk Varmblods-hingsten Glock's Zonik er død

17-07-2021 10:45, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 13-årige hingst Zonik efter Blue Hors Zack er blevet aflivet efter, at han brækkede begge bagben, mens han stod i boksen for at vågne op efter en ellers veloverstået operation 

De danske dressurheste strøg gennem vettjek (opdateret)

23-07-2021 06:43, af Kristine Ulsø Olsen

I de sene nattetimer dansk tid, har der været vettjek for dressurhestene i Tokyo, hvor alle danske heste blev godkendt. Det betyder også at der nu er startlister for de kommende to dage, hvor Cathrine Dufour, Carina Cassøe Krüth og Nanna Skodborg Merrald skal forsøge at kvalificere holdet til den afgørende Grand Prix Special

Første danske rytter på banen kl. 10:09