Jeg glæder mig til Nordic Baltic Championship

11-06-2019 11:52, af Johanne Kofod Jensen

Læs her om mine forberedelser inden Aurora og jeg skal deltage ved det store stævne Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg, og læs om min deltagelse ved Sydjysk Mesterskab i springning

Copyright Ridehesten.com
Aurora A.

Kære Ridehesten

Så kom udtagelsen til Nordisk og vi har fået at vide at Aurora og jeg har redet os til en plads ved det store stævne Nordic Baltic Championships, som i år afholdes på Vilhelmborg sidste weekend i juni, så det glæder jeg mig helt vildt til. Vi skal bo i campingvogn på pladsen sammen med de andre, så det bliver mega godt. Det bliver et meget stort stævne med hele fem discipliner.

Lige nu går tiden med træning. Jeg skal have lavet en træningsplan for Aurora, som Jette skal godkende. Jeg træner altid Aurora meget varieret, så hun ikke mister lysten til at gå dressur. Som en del af forberedelsen op til Nordisk skal jeg starte ved landsstævnet i Gråsten i næste weekend. Jeg har valgt også at skulle starte min nye etter pony Revolution i lilleturs klasserne PRI og PRT, så det bliver også spændende at se, hvordan det kommer til at gå. Han har et rigtig dejligt temperament, og jeg er meget glad for at træne med ham.

Copyright Ridehesten.com
Cornelia til Sydjysk Mesterskab i springning.

Ellers har jeg også været til Sydjysk Mesterskab i spring på min lillesøsters pony siden sidst. Mesterskabet gik i LA og det var jeg lidt spændt på, jeg springer jo ikke så meget, så jeg havde kun redet en LA inden, og der fik jeg fire fejl, fordi jeg kom forkert ind i en dobbelt kombination. Om lørdagen red vi opvarmningsklasser i LB”” og LA med to placeringer, så det var jo super fint og om søndagen skulle mesterskabet så gå. Det gik i metode B12, hvilket betyder, at man rider en hovedrunde og alle dem som ikke udgår, de rider en hovedrunde mere og til sidst er der omspringning for de fejlfrie, hvor nogle af springene bliver sat op. Cornelia sprang bare super. Hun gik to fejlfrie hovedrunder og til sidst en fejlfri om springning, så det var mega fedt og vi fik en tredjeplads i mesterskabet.

I kan følge min træning op til Nordisk på #jkjdressage

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser

14-01-2020 08:43, af Merete Haahr

Heste suger vores følelser til sig, og de reagerer meget stærkt og hurtigt på dem. En gruppe fritgående hopper, der ikke tidligere har haft megen kontakt med mennesker, udviste henholdsvis stress eller  afslapning, som reaktion på ”vrede” og ”glade” ansigtsudtryk og lyde

Swarovski får stor erstatning efter Donna Asanas død

12-01-2020 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Næsten ti år efter, at DV-hesten Donna Asana e. Don Schufro døde efter et dyrlægebesøg, har hestens østrigske ejer Evely Haim-Swarovski nu vundet retssagen mod dyrlægen og får udbetalt en erstatning på 250.000 euro

Anne-Marie og Kenneth går egne veje

11-01-2020 11:01, af Thomas Bach Jensen

De to Helgstrand-beridere Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard åbner egen forretning dagen efter Dansk Varmblods hingstekåring

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Henrik Palm Toft ny rytter på Bregnerødgård