Jeg glæder mig til Nordic Baltic Championship

11-06-2019 11:52

Johanne Kofod Jensen

Læs her om mine forberedelser inden Aurora og jeg skal deltage ved det store stævne Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg, og læs om min deltagelse ved Sydjysk Mesterskab i springning

Copyright Ridehesten.com
Aurora A.
Nyheden fortsætter efter annoncen

Kære Ridehesten

Så kom udtagelsen til Nordisk og vi har fået at vide at Aurora og jeg har redet os til en plads ved det store stævne Nordic Baltic Championships, som i år afholdes på Vilhelmborg sidste weekend i juni, så det glæder jeg mig helt vildt til. Vi skal bo i campingvogn på pladsen sammen med de andre, så det bliver mega godt. Det bliver et meget stort stævne med hele fem discipliner.

Lige nu går tiden med træning. Jeg skal have lavet en træningsplan for Aurora, som Jette skal godkende. Jeg træner altid Aurora meget varieret, så hun ikke mister lysten til at gå dressur. Som en del af forberedelsen op til Nordisk skal jeg starte ved landsstævnet i Gråsten i næste weekend. Jeg har valgt også at skulle starte min nye etter pony Revolution i lilleturs klasserne PRI og PRT, så det bliver også spændende at se, hvordan det kommer til at gå. Han har et rigtig dejligt temperament, og jeg er meget glad for at træne med ham.

Copyright Ridehesten.com
Cornelia til Sydjysk Mesterskab i springning.
Nyheden fortsætter efter annoncen

Ellers har jeg også været til Sydjysk Mesterskab i spring på min lillesøsters pony siden sidst. Mesterskabet gik i LA og det var jeg lidt spændt på, jeg springer jo ikke så meget, så jeg havde kun redet en LA inden, og der fik jeg fire fejl, fordi jeg kom forkert ind i en dobbelt kombination. Om lørdagen red vi opvarmningsklasser i LB”” og LA med to placeringer, så det var jo super fint og om søndagen skulle mesterskabet så gå. Det gik i metode B12, hvilket betyder, at man rider en hovedrunde og alle dem som ikke udgår, de rider en hovedrunde mere og til sidst er der omspringning for de fejlfrie, hvor nogle af springene bliver sat op. Cornelia sprang bare super. Hun gik to fejlfrie hovedrunder og til sidst en fejlfri om springning, så det var mega fedt og vi fik en tredjeplads i mesterskabet.

I kan følge min træning op til Nordisk på #jkjdressage

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

ECCO-finale med op- og nedture

07-12-2020 07:10, af Johanne Kofod Jensen

I forrige weekend var jeg af sted til Ecco finale på Blue Hors. Jeg var utrolig glad og taknemlig over, at jeg havde fået Wild Card til junior finalen med Frida. Så jeg skulle både have Frida og Aurora med

Johanne Kofod : Jeg havde ikke regnet med det

29-11-2020 12:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Efter en flot Kür lykkedes det i dag Johanne Kofod Jensen at sikre sig sejren i årets ECCO Cup-finale med kategori 2-ponyen Aurora A, og hun fortæller, at det var dejligt, at det kunne lykkes på trods af corona

Johanne Kofod i front af ECCO Cup

28-11-2020 18:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Så har kategori 2-ponyekvipagerne været i aktion i første afdeling ved ECCO Cup-finalen hos Blue Hors, og det blev Johanne Kofod Jensen der tog sejren 

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Landsstævnedebut til Kronprinsesse Mary (video)

09-05-2021 13:25, af Kristine Ulsø Olsen

For blot otte måneder siden, red H. K. H. Kronprinsesse Mary sit første dressurstævne, og i denne weekend tog hun skridtet videre og debuterede med Blue Hors Edelman ved landsstævnet i Frederiksværk

Vanrøgtede Little Hope græsser nu i hestehimlen

12-05-2021 10:23, af Liv Haumann
Pony|

Det var et vendepunkt for den vanrøgtede pony Little Hope, da 16-årige Camilla Rask tog hende under sine vinger, tilbage i januar 2021. Desværre havde livet været for hårdt for Little Hope, og den lille pony har nu fået fred på de evige græsmarker

Sandra Enemark åbner op om en svær tid

11-05-2021 15:33, af Annika Knudsen Lorentsen

For 9 år siden mistede Sandra Enemark sin eneste søster, topspringrytteren Camilla Enemark. I et personligt interview fortæller Sandra om tiden mens Camilla var syg, og om tiden efter, at søsteren gik bort

Flere flotte debuter i Frederiksværk (video)

07-05-2021 20:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Landsstævnet hos Frederiksværk Rideklub startede i dag med en sejr til Liva Addy Guldager Nielsen i MB1, mens Cathrine Dufour red en sejr hjem i den 7-årige Eternitys Prix St. Georg-debut. Anne Troensegaard tog sejren i Intermediaire II, mens Nadja Aaboe Sloth red sig til en andenplads i sin debut i Intermediaire med den 8-årige Favour Gersdorf

Dufour og Vamos Amigos dansede i aftensolen (video)

08-05-2021 22:22, af Kristine Ulsø Olsen

Der blev vist dressur på særdeles højt niveau ved dagens landsstævne i Frederiksværk, hvor der blev redet alt fra MB0 til Bundgaard Byg Cup og afslutningsvis Grand Prix, som Cathrine Dufour og Vamos Amigos trak sig sejrsrigt ud af med over 77%

Fra sorg til solstrålehistorie