Et fantastisk DM

04-09-2019 07:56, af Johanne Kofod Jensen

Så er jeg kommet hjem efter et fantastisk DM på Hovgaard. Jeg havde begge ponyer med. Aurora skulle gå DM og Revolution lille tur

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

Vi kørte derover om torsdagen, så ponyerne kunne vænne sig til banerne, før de skulle gå de første klasser fredag. Vi havde lejet en campingvogn, som stod klar derovre, så vi kunne være tæt på ponyerne hele weekenden. Det var helt vildt dejligt, at mødes med alle mine veninder fra Nordisk igen, for vi havde jo ikke set hinanden hele sommeren.

Første dag skulle Revo gå PRI. Han var rigtig fin på opvarmningen, men blev lidt mat i travturen inde i programmet, men gik en flot galoptur og blev nummer to med 67%. Auroras DM klasse skulle gå lidt senere. Hun var også rigtig fin. Det var PRT vi red og endte på 70,9% og en fjerdeplads. De 24 bedste gik videre til lørdagens klasse, så det var alle 2’er ponyer. Vi trak lod om rækkefølgen på den måde at den halvdel, som har flest points trækker lod om de sidste startnumre, så Aurora og jeg skulle ride i den sidste halvdel.

Om aftenen var der clinic med Dennis Fisker. Han skulle fortælle om, hvordan det er at gå fra pony til hest. Maja og Frederikke skulle ride på deres heste. Jeg stod sammen med nogle veninder og så på, da Dennis spurgte, hvem der ville prøve hans hest, det var der rigtig mange, som gerne ville, men det skulle være en, som aldrig havde prøvet det før. Han kom hen til os og sagde, at jeg kunne få lov til at ride på hans hest, mit hjerte hamrede helt af spænding, da jeg løb op efter mine støvler og hjelm. Jette hjalp mig først inde i hallen, stigremmene måtte snoes lidt før de passede til mine ben, og jeg skulle lige lære at holde tøjlerne, da den gik med kandar. Da hun havde undervist mig lidt, gik vi ud på banen til de andre. Her lærte Dennis mig at changere. Det var helt vildt sjovt, og vi kunne lave ettere sammen. Til sidst fik vi gaver og der blev taget billeder, hesten var mega sød og Dennis fortalte mig heldigvis først bagefter, at den faktisk godt kunne være ret vild.

Copyright Ridehesten.com

Lørdag red jeg PRT på Revo og PRM på Aurora. Hun var virkelig fin igen og gik over 71% og endte på en fjerdeplads. Revolution var mat og træt i varmen. Han gik 65%, men endte pænt midt i feltet. Om aftenen var der rytterfest. Det var super hyggeligt. Vi skulle selvfølgelig også til lydprøve med Kürmusikken og bagefter spillede vi rundbold i hallen.

Søndag var der finale. Først skulle jeg se treerne for jeg skulle heppe på min gamle pony Stallone, som jeg købte for mine egne penge i Den blå avis og uddannede til DM. Han vandt sidste år med Karoline og i år skulle han gå med Ulrikke. Og tænk han vandt simpelthen igen, jeg var bare så glad og stolt over ham. Han er verdens bedste lille treer pony.

Jeg havde trukket start nummer 14 i Kür, så jeg skulle ride næstsidst på Aurora, da det kun er de 15 bedste, som kommer i A-finalen. Hun var super fin på opvarmningen, og hun gik den bedste trav og skridttur, men da vi kom til galoppen blev hun forskrækket og det kostede nogle points, men vi endte på over 70% alligevel, og det lykkedes at holde vores fjerdeplads samlet.

Vi fik sløjfer på og red æresrunde, DM var en helt fantastik oplevelse og jeg ved bare, at jeg skal hjem og spare sammen til en juniorhest nu.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser

14-01-2020 08:43, af Merete Haahr

Heste suger vores følelser til sig, og de reagerer meget stærkt og hurtigt på dem. En gruppe fritgående hopper, der ikke tidligere har haft megen kontakt med mennesker, udviste henholdsvis stress eller  afslapning, som reaktion på ”vrede” og ”glade” ansigtsudtryk og lyde

Swarovski får stor erstatning efter Donna Asanas død

12-01-2020 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Næsten ti år efter, at DV-hesten Donna Asana e. Don Schufro døde efter et dyrlægebesøg, har hestens østrigske ejer Evely Haim-Swarovski nu vundet retssagen mod dyrlægen og får udbetalt en erstatning på 250.000 euro

Anne-Marie og Kenneth går egne veje

11-01-2020 11:01, af Thomas Bach Jensen

De to Helgstrand-beridere Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard åbner egen forretning dagen efter Dansk Varmblods hingstekåring

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Henrik Palm Toft ny rytter på Bregnerødgård