Det har været en anderledes tid

19-10-2020 18:29, af Caroline Østerby

Der har været lidt stille her på bloggen, men det har også været en meget anerledes tid for os ponyrryttere i forbindelse med corona

Nyheden fortsætter efter annoncen

Det har være en noget anderledes tid for os ponyryttere i forbindelse med Corona. Der hvor vi stå opstaldet var det nogle svære måneder med skemaer og ridetider som naturligvis gjorde vores rideture og træning svært og udfordret.

Nu er der lukket op for stævner igen og vi er startet med de små hyggestævner. Men som alle ved har man også kunne mærke Corona når man var på stævnepladsen. Afstand, begrænset antal tilskuere og ingen æresrunder. Jeg og min rideveninde var også startet på jagt, som var så sjovt, men det er nu lukket helt ned igen grundet Corona. For første gang i 120 år er Hubertusjagten også aflyst - noget vi ellers havde set frem til. 

Nyheden fortsætter efter annoncen

Men gode stunder har der også været, jeg er blevet konfirmeret og naturligvis blev mine to ponyer en del af min store dag. Og så har vi fået en ny hjælper i stalden, min søsters lille dreng, Buster.

De næste par uger bliver meget travle Riders Cup i denne uge, praktikplads hos Helgstrand i Nordjylland ugen efter og så åres højde punkt Christmas show.

Så masser af gode ting at glæde sig til i de næste måender som jeg kommer tilbage med blogs på.   

Læs også

Mit 2019 med op- og nedture

05-02-2020 09:41, af Caroline Østerby

Mit 2019 har været med mange opture, men også rigtig mange nedture - læs mere om mit 2019 i dette blogindlæg

Happy har det godt med et øje

15-01-2020 13:07, af Caroline Østerby

I starten af december var jeg til Christmas Show med Mitzi, da Happys part ringede hjemmefra og fortalte at der var noget galt med hans øje, og det endte med at han fik det fjernet

Jeg har set frem til Christmas Show hele året

04-12-2019 15:03, af Caroline Østerby

I denne uge er jeg til start ved Christmas Show med min pony Mitzi, og vi er allerede godt i gang. Men så har vi også modtaget et opkaldt netop som jeg skulle på banen, at min anden pony Happy var kommet til skade med sit øje

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Grand Prix-hest død på banen

30-11-2020 07:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det internationale stævne i Belgien i den forgangne uge faldt holstenervallakken Tyson død om på banen under torsdagens 140 cm-klasse

Toppræstation: Danmark 2'er i Nations Cup!

28-11-2020 13:55, af Annika Knudsen Lorentsen

Det var lige ved og næsten for de danske ryttere i dagens Nations Cup i Spanien, hvor de endte på en fornem andenplads lige bag det stærke tyske hold og foran flere andre stærke topnationer

Jørgen Ravn fylder 70 år i dag

24-11-2020 14:02, af Thomas Bach Jensen

En af dansk ridehesteavls helt store profiler, den succesfulde opdrætter Jørgen Ravn, kan i dag fejre sin 70-års fødselsdag

Dansk rytter testet positiv i doping – foder under mistanke

24-11-2020 16:36, af Britt Carlsen

FEI har meddelt Dansk Ride Forbund, at militaryrytter Maibrit Laustsens hest Lillifee Ajk er testet positiv i en dopingtest foretaget ved UVM i Frankrig – foder er under mistanke

UVM i dressur i Verden er aflyst

27-11-2020 17:17, af Thomas Bach Jensen

Usikkerhed omkring planlægning af afviklingen af UVM i dressur har ført til aflysning, meddeler FEI, WBFSH og de tyske arrangerer her til aften

DRF ændrer deres licenstyper og priser

30-11-2020 12:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Dansk Ride Forbund har meddelt, at de har ændret således, at man kan betale licens fortløbende, og nu har de netop offentliggjort, at de også har valgt at ændre på deres licenstyper og priser fra det nye år 

Sara Aagaard Hyrm vinder ECCO Cup for ungrytter (video)

27-11-2020 13:10, af Marie Helene Rigård Rohleder

For tre uger siden faldt Sara Aagaard Hyrm af hesten og blev indlagt på traumeafdelingen. I dag har hun vundet finalen i ECCO Cup for ungryttere med Skovborgs Romadinov

Ridesporten afvikles i Versailles ved OL 2024

30-11-2020 10:29, af Annika Knudsen Lorentsen

Selvom vi lige skal forbi OL i Tokyo, så kan man godt begynde at glæde sig til OL i Paris 2024, og her bliver ridesportsbegivenhederne afholdt i Versailles

10 grunde til ikke at lægge dækken på

23-11-2020 07:58, af Merete Haahr

Mange lægger dækken på så snart vinteren er over os og vi selv begynder at fryse, men hvornår fryser hesten og har den egentlig brug for al den indpakning? Ifølge forskere, så er svaret måske ikke helt så naturgivet som vi tror

Over 84 % til Sophia og Adriano (video)

29-11-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen

Vinderen af den sidste ECCO Cup-finale 2020 blev Sophia Boje Obel Jørgensen med Adriano B. Hun sluttede virkelig finalestævnet af med manér, og landstræner Dennis Fisker fortæller, at han er overordnet godt tilfreds med rytternes præstationer, og at han ser frem til en ny stævnesæson i det nye år