Happy har det godt med et øje

15-01-2020 13:07, af Caroline Østerby

I starten af december var jeg til Christmas Show med Mitzi, da Happys part ringede hjemmefra og fortalte at der var noget galt med hans øje, og det endte med at han fik det fjernet

Copyright Ridehesten.com

D. 1 december 2019 var jeg taget afsted mod Christmas Show med min ene pony Mitzi, min mor og min søde veninde Sophia. Lige inden jeg gik på banen til min første klasse, blev jeg ringet op af Happys part, Carmen (som skulle passe Happy i den uge vi var væk) 

Carmen havde set at Happys øje var hævet til næsten dobbelt størrelse, og at det var blevet helt rødt... Jeg fortalte Carmen med det samme, at hun skulle tilkalde dyrelæge. Da dyrelægen havde kigget på det, fortalte hun at det ikke så helt godt ud, han havde fået en slags infiktion i øjet, som selvfølgelig gjorde rigtig ondt på ham. Vi besluttede at Happy skulle køres ind til KVL for at få et grundigt tjek.

Da dyrelægerne undersøgte ham på hospitalet, fortalte de at han havde virkelig ondt i øjet, og den eneste udvej de så, var at fjerne øjet igennem en operation. Da vi blev ringet op og fik de oplysninger sagde vi go for det hele, for Happy skulle jo ikke have ondt...

Copyright Ridehesten.com

Han blev opereret tirsdag d. 3 december, og han klarede det hele så godt. Det hårdeste var at jeg ikke kunne være hos ham, og give ham et kys, og fortælle ham at det hele nok skulle gå, da vi jo var i Århus til stævne... 

Men sødeste Carmen var ude og besøge ham lige efter operationen. Min far og søster tog der ud nogle dage efter. Det var dejligt at høre at han var glad og at alt var godt efter omstændighederne. 

Vi valgte at køre hjem fra Århus lørdag efter min sidste klasse, så vi kunne komme ud og hente Happy hjem søndag morgen. Da vi kom ud til ham om søndagen var jeg næsten grædefærdig over at se at han havde det godt og at han stadig var min glade lille Happy. 

Vi fik transporteret ham hjem efter lidt besvær med at få ham op i traileren, vi valgte sammen med dyrelægerne at give ham lidt beroligene så han ikke kom op og køre.

Da vi kom hjem tog vi det hele stille og roligt. Han skulle holdes helt i ro i 2 uger, hvor vi selvfølgelig striglede ham og hyggede med ham op til flere gange om dagen. 

Copyright Ridehesten.com

Efter to uger måtte vi tage forbindingen af, og vi (Min mor, Carmen og jeg) havde det lidt dårligt med at tage det af, da vi jo ikke vidste hvad vi ville se. Men da vi fik bandagen af så det hele faktisk rigtig fint ud. Han har en plet lige der hvor øjet plejede at sidde så man kan næsten ikke se, at øjet ikke er der mere.  Men det var stadig ret svært at se sin lille pony (som jeg har haft i 6 år) nu kun med 1 øje!

Nu er Happy helt frisk igen. Og jeg synes faktisk at man kan mærke på ham at han er blevet lidt gladere da øjet nok har trykket den sidste måneds tid.

Læs også

Mit 2019 med op- og nedture

05-02-2020 09:41, af Caroline Østerby

Mit 2019 har været med mange opture, men også rigtig mange nedture - læs mere om mit 2019 i dette blogindlæg

Jeg har set frem til Christmas Show hele året

04-12-2019 15:03, af Caroline Østerby

I denne uge er jeg til start ved Christmas Show med min pony Mitzi, og vi er allerede godt i gang. Men så har vi også modtaget et opkaldt netop som jeg skulle på banen, at min anden pony Happy var kommet til skade med sit øje

Jeg fik en dejlig overraskelse fra Ridehesten i fredags

15-10-2019 10:06, af Caroline Østerby

Det har de sidste 2 år været en fornøjelse at samarbejde med Ridehesten som blogger hvor jeg fortæller om mine store og små oplevelser med mine to dejlige ponyer

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kronprinsessen dansede igennem sin debut (video)

12-09-2020 16:43, af Kristine Ulsø Olsen

H. K. H. Kronprinsesse Mary havde i dag sin stævnedebut i Frederiksværk, og hvilken debut det blev. Med over 72% red Kronprinsessen sig direkte ind i placeringerne blandt flere beridere

Ejer til aflivet hoppe i Holbæk: Det er jo sindssygt

14-09-2020 16:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

I fredags på Holbæk Rideklub blev den drægtige Ågerupgårds Carli aflivet som følge af voldsomme skader i endetarmen. Skader som ikke er opstået naturligt. Ridehesten.com har talt med ejeren Stina Myrholm, som gennemlever sit livs ondeste mareridt 

DRF siger farvel til holdleder Helle Krasnik Trolle

15-09-2020 11:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Pr. dags dato har Dansk Ride Forbund valgt at afslutte samarbejdet med den nuværende holdleder for seniorlandsholdet i dressur, Helle Krasnik Trolle, som fratræder stillingen med umiddelbar virkning

Drægtig hoppe skudt af jæger: Sådan forløb sagen

15-09-2020 15:50, af Annika Knudsen Lorentsen

For knap et år siden berettede vi om, at avlshoppen Calicia Møgelvang blev skudt på sin egen mark af en jæger. Her et år efter er det en nedtrykt hoppeejer der står tilbage med en meget lille sum penge i erstatning for den hoppe han var meget glad for

Kan du genkende mulig gerningsmand?

16-09-2020 14:05, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet har offentliggjort overvågningsbånd fra Holbæk Rideklub, hvor fjordhesten Ågerupgårds Carli blev aflivet i fredags på grund af voldsom mishandling. Politiet beder offentligheden om hjælp til at identificere manden 

Drægtig hoppe aflivet efter mulig dyremishandling

12-09-2020 14:31, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet efterforsker en forfærdelig sag om mulig dyremishandling fra Holbæk Rideklub, hvor en drægtig hoppe fredag morgen blev aflivet som følge af voldsomme skader 

Kronprinsesse Mary til start i Frederiksværk

12-09-2020 09:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

I dag rider H.K.H Kronprinsesse Mary to klasser ved dressurstævnet i Frederiksværk Rideklub. Hun deltager med Wasabi OLD, som har været redet af Nanna Merrald fra Blue Hors, og Edelman

Vandt championatskvalifikation efter 4 mdr. i sadlen

15-09-2020 12:39, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af 2019 forelskede Iben Østergaard sig i hesten Elversøes Jason, og derfor blev han hendes. Inden hun kunne begynde træningen af ham brugte hun måneder på sin PhD-afhandling i USA, men på trods af kun få måneder i sadlen på ham, lykkedes det Iben at vinde championatskvalifikation for 4-års heste i Frederiksværk

Også Isabell Werth rider på Sezuan-afkom