Blog: Vintertid er træningstid

10-01-2019 17:21

Johanne Jensen

Vinter betyder masser af træning for Johannes ponyer. Den seneste tid har blandt andet budt på et julekursus, hvor der er produceret et flot Kür-program til pony Da Capo

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen


Kære Ridehesten junior

Håber I har haft en god jul

Jeg har haft en travl juleferie, for vinter betyder træning med ponyerne inden sommerens stævner. Jeg har blandt været på jule-kursus hos min træner og lavet kür til Da Capo, som vi skal bruge ved årets første landsstævne i Vejle.

Mine ponyer er lidt forskellige steder i deres træning, men med to´er ponyerne har jeg arbejdet meget med at få dem til at bruge deres bagben bedre. Da Capos trav skal også være bedre, så det har jeg også arbejdet med. Den første weekend i januar var vi så til stævne i Varde for at se om træningen havde virket. Det havde den, for vi vandt begge klasser med over 70%. Hans takt er blevet meget bedre, men vi er selvfølgelig ikke færdige endnu.

 

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

 

I den kommende weekend skal jeg på programridningskursus hos dommer Kurt Christensen med to´er ponyerne. Vi skal ride PRT og PRM. Jeg glæder mig meget til at få nogle tips til, hvordan jeg kan ride mine programmer bedre.

Min etter pony har været lidt stærk for mig, når jeg har haft den med til stævne, så vi har øvet meget, at jeg kan komme igennem med mine halve parader og at den vil acceptere, at det er mig, der bestemmer farten, selvom jeg ikke er så tung. Jeg tror, at vi snart kan blive klar til at prøve et stævne igen.

Ellers prøver jeg at holde ponyerne glade hen over vinteren ved at give dem fridage og skridtture. Jeg lukker dem også ud på fold, så meget som muligt, når vejret er godt.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Endnu en samling med Frida

30-04-2021 18:12, af Johanne Kofod Jensen

Så har Frida og jeg været af sted til samling igen, og nej hvor var det fedt at ride inde i gården på Vilhelmsborg igen! Sidste gang jeg red der, var sammen med Aurora, hvor vi vandt hold guld og individuel bronze ved Nordisk Mesterskab, så det var skønt at være tilbage

Corona har sat en stopper for meget

05-02-2021 14:14, af Caroline Østerby

To af de ting jeg er mest ked af der blevet aflyst pga. af Corona er helt klart stævner og undervisning. Jeg synes, at det er svært at holde seriøsiteten oppe, når vi hverken har nogle stævner at se frem til eller en omgang undervisning en gang imellem - men vi prøver vores bedste

Når man skal lære at kende sin hest på ny

02-02-2021 18:48, af Rebecca Sofie Larsen

Og i en tid der ikke tilgodeser hestens basale behov. I en tid med strenge coronarestriktioner er det svært at imødekomme helt basale behov for heste med særlige udfordringer. I denne blog fortæller jeg om mine overvejelser omkring fremtiden med Armantic

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Efter 6 års tvist: Retfærdigheden har sejret

02-05-2021 15:39, af Thomas Bach Jensen

Den norske hesteejer Kristin G. Andresen har endelig vundet retssagen om KWPN-fløjhingsten Handsome O, som hun købte på auktion til sin datter Alexandra Andresen for over 6 år siden, og som viste sig at have hanetrit. Den hollandske sælger Jan Brouwer er dømt til at tage hesten retur og refundere køber alle udgifter med renter

Fra sorg til solstrålehistorie

06-05-2021 14:14, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Hos Stald Lindballe ved Holstebro har foråret budt på en svær foling, der efterfølgende har ført til store komplikationer for hoppen, der til sidst måtte aflives. Da slaget for at redde hoppen var tabt, handlede det om at finde en ammehoppe til føllet, og det krævede flere forsøg og til sidst en hel masse køresygetabletter

Farrell-hoppeføl med to nye mælkemødre

01-05-2021 17:44, af Thomas Bach Jensen
Avl|

På Stutteri Sartor er foråret for Karina Sartor Westergaard bedre end juleaften, for der ankommer føllene. Det har i år haft en noget anderledes start med en del dramatik omkring at få hopper og føl til at knytte bånd

Lazantas føl skal have ny mor

04-05-2021 12:12, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Hanne Elisabeth Bøggild og Tommy Rasmussen har måttet lade deres eneste avlshoppe aflive efter en hårdomgang med børdrejning, foling før termin, tilbageholdt efterbyrd og til sidst hård forfangenhed. Nu forsøger de at give det overlevende hoppeføl en ny mor

26-årige Kermo’s White Talisman er død

04-05-2021 14:14, af Thomas Bach Jensen

Dansk Varmblodshingsten Kermo’s White Talisman, der er kendt i flere lande for sin store personlighed og sit smukke ydre, er død i en alder af 26 år i sit hjem i Schweiz

Molslaboratoriet har mærket modvind

04-05-2021 20:02, af Thomas Bach Jensen

Den sidste uges tid har Molslaboratoriet mærket modvind fra hesteelskere og andre danskere med respekt for dyr, for mange privatpersoner har rettet stærkt kritik mod Molslaboratoriet i en særlig sag med en højdrægtig hoppe, der var stærkt generet af  et GPS-halsbånd

Nogle heste kravler bare ind under huden

05-05-2021 18:15, af Marie Helene Rigård Rohleder

Camilla Rask på 16 år driver sammen med søster Julie Rask og resten af familien en mindre salgsstald ved Silkeborg. Især shetlændere er en stor del af stalden, men stalden har et bredt udvalg af både heste og ponyer. Selvom hun godt ved, at hestene skal sælges igen. Så knytter man alligevel et helt særligt bånd til hver enkelt hest

Drægtig hoppe solgt på 24 timer på Ridehesten

01-05-2021 10:02, af Thomas Bach Jensen

Sidste lørdag aften satte hobbyavler Lone Westergaard Wollesen en drægtig hoppe efter Clarimo til salg på Ridehesten.com. Søndag morgen havde hun hoppens nye ejer i telefonen

Flere flotte debuter i Frederiksværk (video)

07-05-2021 20:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Landsstævnet hos Frederiksværk Rideklub startede i dag med en sejr til Liva Addy Guldager Nielsen i MB1, mens Cathrine Dufour red en sejr hjem i den 7-årige Eternitys Prix St. Georg-debut. Anne Troensegaard tog sejren i Intermediaire II, mens Nadja Aaboe Sloth red sig til en andenplads i sin debut i Intermediaire med den 8-årige Favour Gersdorf

Forrygende dansk indsats i Prag (video)

02-05-2021 22:22, af Thomas Bach Jensen

De danske springryttere har leveret flotte resultater ved det internationale springstævne i Prag i denne uge, hvor Adam Sparlund Olesen og Rikke Haastrup netop har opnået placering i en 160 cm klasse