Blog: Vintertid er træningstid

10-01-2019 17:21, af Johanne Jensen

Vinter betyder masser af træning for Johannes ponyer. Den seneste tid har blandt andet budt på et julekursus, hvor der er produceret et flot Kür-program til pony Da Capo

Copyright Ridehesten.com


Kære Ridehesten junior

Håber I har haft en god jul

Jeg har haft en travl juleferie, for vinter betyder træning med ponyerne inden sommerens stævner. Jeg har blandt været på jule-kursus hos min træner og lavet kür til Da Capo, som vi skal bruge ved årets første landsstævne i Vejle.

Mine ponyer er lidt forskellige steder i deres træning, men med to´er ponyerne har jeg arbejdet meget med at få dem til at bruge deres bagben bedre. Da Capos trav skal også være bedre, så det har jeg også arbejdet med. Den første weekend i januar var vi så til stævne i Varde for at se om træningen havde virket. Det havde den, for vi vandt begge klasser med over 70%. Hans takt er blevet meget bedre, men vi er selvfølgelig ikke færdige endnu.

 

Copyright Ridehesten.com

 

I den kommende weekend skal jeg på programridningskursus hos dommer Kurt Christensen med to´er ponyerne. Vi skal ride PRT og PRM. Jeg glæder mig meget til at få nogle tips til, hvordan jeg kan ride mine programmer bedre.

Min etter pony har været lidt stærk for mig, når jeg har haft den med til stævne, så vi har øvet meget, at jeg kan komme igennem med mine halve parader og at den vil acceptere, at det er mig, der bestemmer farten, selvom jeg ikke er så tung. Jeg tror, at vi snart kan blive klar til at prøve et stævne igen.

Ellers prøver jeg at holde ponyerne glade hen over vinteren ved at give dem fridage og skridtture. Jeg lukker dem også ud på fold, så meget som muligt, når vejret er godt.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Hvordan kan man udnytte tiden bedst muligt med sin hest, når den er skadet?

19-03-2019 11:26, af Rebecca Sofie Larsen

Har du også svært ved at finde ud af, hvordan du skal stimulere din hest, når den står med en skade? Jeg fortæller i denne blog om, hvad jeg har gjort for at stimulere min skadede hest

Til hestefest i Herning

14-03-2019 07:16, af Cecilia Lindahl

Junior-blogger Johanne har været til kæmpe hestefest i Herning. En særlig oplevelse var Cathrine Dufours Clinic om torsdagen, der har givet mange træningstips med hjem. Læs alt om, hvordan Johanne vil træne sine heste med gode råd fra Dufour

Blog: Det handler om at se muligheder i stedet for begrænsninger

15-02-2019 21:23, af Rebecca Sofie Larsen

For Rebecca handler det ikke om at finde den perfekte hest, men om at se muligheder i stedet for begrænsninger

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Daniel og Zack vinder World Cup kvalifikationen (opdateret)

16-03-2019 18:06, af Cecilia Lindahl

En helt fantastisk præstation fra Daniel Bachmann Andersen og Blue Hors Zack, der netop har vundet den tiende og sidste World Cup kvalifikation

Peter og Esben havde en hestefest i Herning

13-03-2019 18:59, af Mathilde Brejner

Peter Falktoft og Esben Bjerre Hansen besøgte Dansk Varmblods Hingstekåring. Her fik de bekræftet deres fordomme om vestjysk vejr, blev klogere på ridesport og fik testet hesteløbebånd 

Daniel rider sig til sikker sejr i Holland (video)

15-03-2019 14:38, af Annika Knudsen Lorentsen

Danmarks dressurprins Daniel Bachmann Andersen har netop vundet stort over tyske Isabell Werth i CDI3* Grand Prix med Blue Hors Don Olymbrio

Bekræftet tilfælde af herpes virus 1

14-03-2019 10:28, af Kristine Ulsø Olsen

Der er desværre konstateret et tilfælde af herpes virus 1 i en jysk rideklub

Tragisk dødsfald ved Sunshine tour

18-03-2019 18:02, af Kristine Ulsø Olsen

Ved det spanske springstævne Sunshine Tour, startede denne uge på den værst tænkelige måde, da en hestepasser mandag morgen døde grundet brand i en lastbil

Ny dressurhest til Bo Høstrup

18-03-2019 16:01, af Kristine Ulsø Olsen

Det er den nu 10- årige hannoveraner WL Hofprinz der er kommet i stald hos Bo Høstrup, som fremover skal uddanne  den sorte vallak 

Fornem start for Jorst og de sorte heste

14-03-2019 14:53, af Kristine Ulsø Olsen

Efter at have kendt både Zhaplin Langholt og Deep Impact i et par måneder, har Charlotte Jorst haft stævnedebut på begge heste med sejre til følge

Dufour: Jeg er meget følerytter

16-03-2019 12:29, af Cecilia Lindahl

Cathrine Dufour gav torsdag aften under Dansk Varmblods Hingstekåring et indblik i, hvordan hun træner sine heste. For hvordan får hun dem til at gå i så flot en holdning og med så meget energi og overskud? 

Jeg vil gøre det hele igen

13-03-2019 07:59, af Cecilia Lindahl

Den danske dressurrytter Rikke Svane endte i sidste øjeblik på det danske landshold til WEG 2018 i Tryon, hvor hun leverede en super præstation med sin egen hingst, som hun har modtaget millionbud for, men han er ikke til salg

Hest faldt fire meter ned i gylletank