Quiz: Er du til dressur, springning eller military?

11-07-2018 20:17, af Cecilia Lindahl

Svar på disse spørgsmål og se, om du er mest til dressur, springning eller military?

Copyright Ridehesten.com

1. Du er på en mark, hvad gør du?
a. Tager en vild galop
b. Tager en rolig galop og sikrer dig, at du kan styre hesten
c. Rider lidt rundt og måske tager en lille galoptur til sidst

2. Hvilken farve sadel og hovedtøj er du mest til?
a. Sort
b. Brun
c. Kan lide begge dele

3. Hvor vigtig er ridebanen for dig?
a. Det er lige meget, bare man kan galoppere
b. Vil hellere ride i naturen
c. Skal være dejlig fjedrende og let at ride i

4. Hvordan ser dine drømmeridestøvler ud?
a. De er bløde og med lynlås bagi
b. De er stive, lange og støtter benene godt
c. De er bløde, og med snørebånd og lynlås

Resultat
1. 
A = Springrytter
B = Dressurrytter
C = I tvivl - måske skulle du prøve military?

2.
A = Dressur
B = I tvivl - måske skulle du prøve military?
C = Springrytter

3. 
A = Springrytter
B = I tvivl - måske skulle du prøve military?
C = Dressurrytter

4.
A =  I tvivl - måske skulle du prøve military?
B = Dressurrytter
C = Springrytter

Har du flest svar med dressurrytter, er du inderst inde dressurrytter
Hvis du har flest svar med springrytter er du inderst inde springrytter
Hvis du har flest svar med " I tvivl", så er det fordi, du både vil springe og ride dressur, og så kan du jo evt. prøve military, som er en kombination af dressur, ridebanespringning og terrænspringning.

Læs også

DM i Hest starter i morgen

14-01-2020 15:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Ung i DV's Quiz-konkurrence DM i Hest starter i morgen med første indledende runde. Vær klar ved computeren med dit hold når I kan besvare spørgsmålene i konkurrencen i morgen fra kl. 17-19.00 - de 5 bedste kommer i finalen, som afholdes under Dansk Varmblods Hingstekåring i Herning

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Heste og ejer medtaget efter trafikulykke

20-01-2020 08:13, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af sidste uge berettede vi om en trafikulykke der var sket på Vestsjælland, hvor en 31-årig mand mistede livet efter han kørte frontalt ind i en firhjulstrækker med hestetrailer. Her blev det meldt ud at hestene i traileren var okay, men virkeligheden er en anden fortæller ejer og fører af firhjulstrækkeren

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Sandheden bag de gode grunde til at date en ridepige

21-01-2020 11:57, af Philip Chr. Ulrich

Det er et emne, som der med jævne mellemrum deles lidt om på sociale medier blandt ridepiger: En række gode grunde til hvorfor man skal date en ridepige. Men som med så meget andet propagandamateriale, så er der en sandhed bag de gode grunde og løfter

Agnete Kirk Thinggaard trives i Florida (video)

21-01-2020 07:22, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors-dressurrytter Agnete Kirk Thinggaard har gjort status på sit ophold i Florida og fortæller her om, hvordan hun og hestene trives i det vanedannende dejlige klima og om hendes forestående stævnestart med tre avlshingste

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser