På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Copyright Ridehesten.com
Fra venstre ses Amira Aasted Jespersen, mig, Rikke Arkesteijn og Line Hass. Vi er alle nogle af dem der blogger for Ridehesten.

I torsdags, i sidste uge inviterede RIDEHESTEN alle deres bloggere til et arrangement.  Her blev vi præsenteret for hinanden og fik et indblik i hvad vi hver især brænder for. Det var super hyggeligt at møde de andre bloggere, høre deres baggrundshistorier og ikke mindst høre om deres forskellige tilgange til ridesporten.  

Copyright Ridehesten.com
Vi fik en rundvisning i hele huset, hvor vi blandt andet hørte om historien for Mediehuset Wiegaarden og om hvordan det er at udgive et magasin som Ridehesten.

Udover at vi blev præsenteret for hinanden, fik vi også baggrundshistorien for stedet- og hvordan RIDEHESTEN blev til, samt en rundvisning på redaktionen. Undervejs var der nogle ting der gjorde mest indtryk på mig. En af de ting der kom mest bag på mig var, at redaktionen engang var en dyredestruktionsfabrik, og det fascinerede mig hvordan de har formået at bringe den historie videre ind i de nye lokaler, hvor der er fyldt med små og store ting, der er blevet bevaret fra den tid. En anden ting der kom lidt bag på mig var, at udover Mediehuset Wiegaarden har RIDEHESTEN og magasinet Hunden, står de også for en lang række andre ting, som fx bøger, logoer, plakater, tøj, hjemmesider, IT-support mv. og har desuden også deres egen kilde til tapning af kildevand.

En tredje ting der har gjort stort indtryk på mig, er den måde personalet tog imod os på. Alle var så imødekommende og glade. Jeg fik virkelig fornemmelsen af, at det er nogle varme og kreative ildsjæle der driver stedet. Det gik også op for mig, at de virkelig gør noget ud af, at der er plads til alle uanset niveau, så længe man bare brænder for det man laver, og jeg er stolt af at være en del af teamet.  

Jeg håber i nød at læse med

Bedste hilsner Rebecca

Læs også

År 2019: Et af de mest turbulente og lærerige år

31-12-2019 18:53, af Rebecca Sofie Larsen

2019 er næsten ovre, og for mit vedkommende har det været et meget turbulent og lærerigt år på mange måder, både i forhold til hestedelen, og på det personlige plan. I denne blog vil jeg kort fortælle om de mest væsentlige ting i forhold til hestedelen, som jeg vil tage med videre i livet, og hvad der har været godt og skidt i løbet af året

Hvad er et godt råd egentlig? Trailertræning – Part 2

07-11-2019 09:29, af Rebecca Sofie Larsen

Læs med her og hør hvordan anden del af trailertræningen forløb, samt en god definition på et godt råd - for hvornår er et råd godt, og hvornår er det ikke?

Vær altid to trin foran hesten, trailerlæsning - part 1

28-10-2019 13:32, af Rebecca Sofie Larsen

Læs med her og følg med i hvordan hesteekspert i horsemanship, Torben Andersen går til værks, når han skal lære Armantic at gå i trailer + generelle tips og gode råd der er værd at tage med videre

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser

14-01-2020 08:43, af Merete Haahr

Heste suger vores følelser til sig, og de reagerer meget stærkt og hurtigt på dem. En gruppe fritgående hopper, der ikke tidligere har haft megen kontakt med mennesker, udviste henholdsvis stress eller  afslapning, som reaktion på ”vrede” og ”glade” ansigtsudtryk og lyde

Swarovski får stor erstatning efter Donna Asanas død

12-01-2020 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Næsten ti år efter, at DV-hesten Donna Asana e. Don Schufro døde efter et dyrlægebesøg, har hestens østrigske ejer Evely Haim-Swarovski nu vundet retssagen mod dyrlægen og får udbetalt en erstatning på 250.000 euro

Anne-Marie og Kenneth går egne veje

11-01-2020 11:01, af Thomas Bach Jensen

De to Helgstrand-beridere Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard åbner egen forretning dagen efter Dansk Varmblods hingstekåring

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Henrik Palm Toft ny rytter på Bregnerødgård