Oplev disse ting i Herning

03-03-2020 06:52, af Maria Dose

Dagene tælles ned til den store hestefest i Herning, og forberedelserne til Hingstekåringen er i fuld gang. Rundt om i de danske stalde er vi rigtig mange der glæder os til at opleve det store event. De gode tilbud og de store oplevelser venter bare på hestefolket

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Vi kan faktisk næsten ikke vente. Hvilke heste får jeg mon at se? Hvad får jeg med hjem til min egen hest – nyt udstyr eller mere inspiration til min hverdag med ynglingsdyret? Du kan få alt til heste, om heste, for heste og med heste.

Her er mine anbefalinger til oplevelser du ikke må undvære ved Dansk Varmblods Hingstekåring:

Det store gallashow som i år har titlen ”Let the games begin”. Det er storslået underholdning for hestefolk i alle aldre. Både fredag og lørdag er gallashowet fyldt med spænding, sjov og fantastiske opvisninger hvor hyldesten af de smukke heste præsenteres i en flot kulisse med musik, lyd og lys. Om du er til neglebidende tidsspringning, imponerende frihedsdressur, hingstekvadrille, udklædning, prisuddelinger og musikalske optrædener, så har showet det hele. Læn dig godt tilbage på rækkerne sammen med flere tusinde andre tilskuere og nyd et show som er svært at matche. Let the show begin! 

Et besøg i staldene er bestemt også en oplevelse værd for dig som gerne vil helt tæt på de firbenede stjerner. Med duften af hest i næseborene kommer du ind i en verden med grooming, fodring og professionelt management af hestene uden for opvisningsbanerne. Der er altid en god stemning og mulighed for at nusse en blød mule eller to, hvis man begår sig med respekt for hestenes behov for hvile.  

Nyheden fortsætter efter annoncen

Ridehesten præsenterer som noget helt nyt i år foredragene Udvid din horisont med 7 foredragsholdere. Det bliver spændende og lærerigt hvordan de formidler deres viden og erfaringer med hestene i forskellige perspektiver. Vi får eksperters syn på hesten fra forskellige vinkler, så der bliver sikkert en masse inspiration at tage med hjem. For alle besøgende er der tilligemed gratis entré. What’s not to like!

Det du ikke vidste du manglede til din hest og det du ikke vidste fandtes til heste, finder du på Hest & Rytter-messen. Det skal virkelig opleves! Det er et ubeskriveligt mekka med udstillere, stande, produkter og konkurrencer. De ca. 60.000 besøgende gæster tager ikke fejl. På messen kan du købe alt, hvad hjertet begærer. Du kan nemt bruge flere timer på messen. Der vil være mange som kun mangler flere hænder til at bære poserne med dækkener og udstyr hjem. Du kan nemt fare vild i mængden af gode tilbud og mennesker, så hold godt øje med skilte og udgange. 

Så lad dig begejstre, bliv inspireret og udvid din horisont.

Jeg er naturligvis også igen i år på Hest & Rytter-messen i Herning, så kig endelig forbi. Jeg glæder mig til alle de store og små snakke om, hvordan vi kan forstå de smukke heste endnu bedre. Vi ses!

Læs også

Heste helbreder

29-03-2020 17:39, af Maria Dose

Kan en livsstil med heste være med til, at du undgår smitte og epidemier? Det svar får du her sammen med andre grunde til, hvorfor heste har en positiv indvirkning på vores fysiske og mentale helbred

Forbered din hest på fremtiden

28-01-2020 07:33, af Maria Dose

”Grundig forberedt er halvt udført”, siges det. Jeg er helt enig, når det gælder hestene. Det kan nemlig give udfordringer for både hest og ejer, hvis hesten ikke kan følge med i planerne for den. Det er eksempelvis vigtigt at hjælpe hesten til at forstå nye skift og overgange i sit liv. I dette blogindlæg giver jeg dig indblik i, hvor stor betydning det kan have set fra hestens synsvinkel

Forstå hestene mere intuitivt

06-12-2019 07:17, af Maria Dose

I denne blog fortæller jeg om, hvordan man selv kan begynde at kommunikere med sin hest

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Jytte Jarl lever ikke mere

23-01-2021 10:44, af Thomas Bach Jensen

I går mistede dansk ridehesteavl en stor personlighed, da Jytte Jarl sov ind i en alder af 91 år. Hun var en af de fremtrædende danske hingsteholdere i 60'erne og 70'erne, og efter 25 år på havet flyttede hun tilbage Danmark for at genoptage hesteavlen på Mors

Dufour: Det giver ro i maven

23-01-2021 18:38, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre år siden havde Cathrine Dufour kun Atterupgaards Cassidy som kunne gå Grand Prix, men nu begynder listen af udannede Grand Prix-heste at vokse og det giver både overskud og ro i maven hos Cathrine

18 heste, 3 lastbiler og 2 ryttere i Portugal

21-01-2021 20:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Martin Dinesen Neergaard og Kasper H. Hansen befinder sig nord for Paris på vej mod et 4-uger langt springstævne i Vilamoura, Portugal. De har 18 heste med sig

Arlandos skade satte gang i tankerne

24-01-2021 12:04, af Kristine Ulsø Olsen

Da Arlando blev skadet ved CHIO-stævnet i Aachen tilbage i 2018, satte det gang i nogle tanker hos Anna Zibrandtsen, som efterfølgende gennemgik alt management omkring hesten for at optimere fremadrettet

Schweizisk toprytter igen dømt skyldig

25-01-2021 14:54, af Annika Knudsen Lorentsen

Paul Estermann appellerede sin dom, som han modtog ved den schweiziske distriktsdomstol tilbage i 2019, og det betød, at kantondomstolen skulle vurdere sagen. Det har de nu gjort, og også de erklærer toprytteren skyldig i dyremishandling

Giver du din hest unoder?

20-01-2021 19:41, af Merete Haahr

Det er dybt frustrerende, hvis hesten udvikler dårlige vaner, men studier viser, at måden vi holder hesten på kan være med til at give den unoder og afvigende adfærd

Flot debut til Nanna Merrald og Atterupgaards Orthilia

21-01-2021 15:50, af Marie Helene Rigård Rohleder

Så er der endelig nogle danske dressurryttere til start i udlandet! Blue Hors-rytteren Nanna Merrald og Atterupgaards Orthilia blev placeret som nummer tre i grand prix'en til World Cup-stævnet i Salzburg

Vi er heldige, at vi har hestene (video)

25-01-2021 17:09, af Annika Knudsen Lorentsen

Karoline Munk Færch har lavet en video, som beskriver de tanker hun gør sig omkring corona, og hvorfor hun netop føler sig heldig og priviligeret over at have hendes hest at tage ud til hver dag - har du det på samme måde?

Se vikingernes hovedtøj

I 2017 startede udgravningen af en ryttergrav fra vikingetiden nær Skanderborg, og forskningsprojektet med Vikingen fra Fregerslev har nu ført til, at man har rekonstrueret et hovedtøj og lavet et testbidsel og afprøvet på nutidens heste 

RDH-hoppe solgt på 10 minutter

27-01-2021 13:13, af Thomas Bach Jensen

En 5-årig RDH-hoppe ud af en præstationsstærk hoppestamme og med fem elitehopper i lige linje blev annonceret på Ridehesten.com i weekenden, og ti minutter efter oprettelse af annoncen fik sælger et telefonopkald, som førte til salg