Ny stævnesæson i gang i Vejle

28-01-2020 13:53, af Johanne Kofod Jensen

Så har jeg endelig fået taget hul på den nye stævnesæson ved landsstævnet i Vejle. Horse World Cuppen er altid noget særligt, fordi det er årets første stævne, det er så fedt at møde alle sine rideveninder igen og mærke om formen er ok til den nye sæson

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

Denne gang skulle jeg både have Aurora og Revolution med og min lillesøster skulle ride sit første landsstævne på sin treer pony. Vi fik fri fra skole og kørte alle ponyerne derop om torsdagen for at de kunne vænne sig til banen. Jeg skulle stå opstaldet sammen med nogle af mine rigtig gode veninder så det var bare mega hyggeligt.

Vi var oppe tidligt hver morgen for at gå med ponyerne og min lillesøsters klasse gik som den første. Fredag skulle jeg ride PRT på Aurora, hun var ok med mig, men vi fik et par dyre fejl og endte på en tredjeplads. Revolution skulle gå lille tur, så han skulle gå PRI. Han kiggede lidt, men vi fik en ok tur og endte på en sjetteplads.

Lørdag var det så PRM og denne gang var Aurora bare mega fin, hun gik 71% og vi blev nummer to. Revolution skulle gå PRT, men blev alt for frisk, så vi fik ikke ligefrem den bedste tur og endte på 65%.

Copyright Ridehesten.com

Søndag var det kür med Aurora. Hun gik 73% og vi blev samlet nummer to og kom ind til præmieoverrækkelse, hvor vi skulle ride æresrunde. Både Aurora og Mathildes pony, som blev nummer tre blev meget friske og løb af sted i fuld galop. Revolution gik en ok PRI med nogle dyre fejl til 67%. Det var dejligt at Revolution skulle gå lille tur for så havde jeg hele dagen sammen med mine veninder. Jeg vandt en højtaler den første dag, så vi hørte musik, mens vi flettede og hjalp hinanden med at sadle op.

Min lillesøster var meget nervøs, fordi det var hendes første landsstævne, men jeg hjalp hende så godt jeg kunne og de andre treerponypiger var mega søde til at tage hende med ind i deres fællesskab, så hun fik et rigtig godt stævne.

Jeg synes, det var et super hyggeligt første landsstævne i 2020, og jeg glæder til mange gode oplevelser med mine veninder og skønne ponyer, resten af sæsonen.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Det kan ske for selv den bedste

21-02-2020 17:18, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det var bare ikke Cathrine Dufour og Cassidys dag i dag. Først snublede Cassidy midt i sin ellers smukke travøgning og fik alle World Cup-tilskuerne til at gispe. Så var de lige ved at ride sejren hjem alligevel – men så gik det igen galt...

Dufour og Cassidy klar til World Cup

21-02-2020 11:37, af Camilla Tiefensee Schrøder

Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy får lov at slutte som kronen på værket i World Cup Grand Prixen ved Göteborg Horseshow i eftermiddag. Se livestreaming her

Dufour og Cassidy kom stærkt igen og vandt kür

22-02-2020 19:00, af Camilla Tiefensee Schrøder

Efter et par uheldige overraskelser i gårsdagens Grand Prix lykkedes det Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy at holde tungen lige i munden hele vejen gennem deres flotte kür i dag og vinde World Cup-kvalifikationen med 87.860 %

Agnete Kirk Thinggaard ikke til Herning

26-02-2020 10:27, af Thomas Bach Jensen

Landsholdsrytter Agnete Kirk Thinggaard fra Blue Hors har i samråd med sin træner Lars Petersen besluttet sig for at forlænge sit ophold i Wellington. Samtidig udmeldes der, at Blue Hors Don Olymbrio er på vej hjem

Det er virkelig vigtigt at have sit team i ryggen

23-02-2020 14:25, af Camilla Tiefensee Schrøder

Både Cathrine Dufour og Cassidy fik sig en forskrækkelse, da Cassidy snublede voldsomt midt i World Cup Grand Prixen. Hvordan kommer man egentlig igen og vinder næste dag efter sådan en oplevelse? Det har Ridehesten spurgt Cathrine om

Carina og Danse på TV