Ny stævnesæson i gang i Vejle

28-01-2020 13:53, af Johanne Kofod Jensen

Så har jeg endelig fået taget hul på den nye stævnesæson ved landsstævnet i Vejle. Horse World Cuppen er altid noget særligt, fordi det er årets første stævne, det er så fedt at møde alle sine rideveninder igen og mærke om formen er ok til den nye sæson

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

Denne gang skulle jeg både have Aurora og Revolution med og min lillesøster skulle ride sit første landsstævne på sin treer pony. Vi fik fri fra skole og kørte alle ponyerne derop om torsdagen for at de kunne vænne sig til banen. Jeg skulle stå opstaldet sammen med nogle af mine rigtig gode veninder så det var bare mega hyggeligt.

Vi var oppe tidligt hver morgen for at gå med ponyerne og min lillesøsters klasse gik som den første. Fredag skulle jeg ride PRT på Aurora, hun var ok med mig, men vi fik et par dyre fejl og endte på en tredjeplads. Revolution skulle gå lille tur, så han skulle gå PRI. Han kiggede lidt, men vi fik en ok tur og endte på en sjetteplads.

Lørdag var det så PRM og denne gang var Aurora bare mega fin, hun gik 71% og vi blev nummer to. Revolution skulle gå PRT, men blev alt for frisk, så vi fik ikke ligefrem den bedste tur og endte på 65%.

Copyright Ridehesten.com

Søndag var det kür med Aurora. Hun gik 73% og vi blev samlet nummer to og kom ind til præmieoverrækkelse, hvor vi skulle ride æresrunde. Både Aurora og Mathildes pony, som blev nummer tre blev meget friske og løb af sted i fuld galop. Revolution gik en ok PRI med nogle dyre fejl til 67%. Det var dejligt at Revolution skulle gå lille tur for så havde jeg hele dagen sammen med mine veninder. Jeg vandt en højtaler den første dag, så vi hørte musik, mens vi flettede og hjalp hinanden med at sadle op.

Min lillesøster var meget nervøs, fordi det var hendes første landsstævne, men jeg hjalp hende så godt jeg kunne og de andre treerponypiger var mega søde til at tage hende med ind i deres fællesskab, så hun fik et rigtig godt stævne.

Jeg synes, det var et super hyggeligt første landsstævne i 2020, og jeg glæder til mange gode oplevelser med mine veninder og skønne ponyer, resten af sæsonen.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Sidste midterlinje med Aurora

16-09-2020 13:32, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var det så blevet tid til, at jeg skulle ride ned ad midterlinjen på Aurora for sidste gang. Ved hold DM i Frederikshavn. Det var virkelig godt, at det var en holdkonkurrence, så mine veninder var med, for det var ret vemodigt

Blog: Sidste DM med Aurora

19-08-2020 17:30, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden blev det så tid til, at jeg skulle ride mit sidste DM på Aurora og det skulle vise sig at blive en weekend fuld af drama, skriver dressurrytter Johanne Kofod Jensen i dette blogindlæg 

Fantastiske Frida til DM for junior

10-08-2020 15:57, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var jeg til mit første DM på hest i Ringsted, og det var en stor oplevelse, og kun tredje gang jeg var afsted til stævne med Frida

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kronprinsessen dansede igennem sin debut (video)

12-09-2020 16:43, af Kristine Ulsø Olsen

H. K. H. Kronprinsesse Mary havde i dag sin stævnedebut i Frederiksværk, og hvilken debut det blev. Med over 72% red Kronprinsessen sig direkte ind i placeringerne blandt flere beridere

Ejer til aflivet hoppe i Holbæk: Det er jo sindssygt

14-09-2020 16:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

I fredags på Holbæk Rideklub blev den drægtige Ågerupgårds Carli aflivet som følge af voldsomme skader i endetarmen. Skader som ikke er opstået naturligt. Ridehesten.com har talt med ejeren Stina Myrholm, som gennemlever sit livs ondeste mareridt 

DRF siger farvel til holdleder Helle Krasnik Trolle

15-09-2020 11:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Pr. dags dato har Dansk Ride Forbund valgt at afslutte samarbejdet med den nuværende holdleder for seniorlandsholdet i dressur, Helle Krasnik Trolle, som fratræder stillingen med umiddelbar virkning

Drægtig hoppe skudt af jæger: Sådan forløb sagen

15-09-2020 15:50, af Annika Knudsen Lorentsen

For knap et år siden berettede vi om, at avlshoppen Calicia Møgelvang blev skudt på sin egen mark af en jæger. Her et år efter er det en nedtrykt hoppeejer der står tilbage med en meget lille sum penge i erstatning for den hoppe han var meget glad for

Kan du genkende mulig gerningsmand?

16-09-2020 14:05, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet har offentliggjort overvågningsbånd fra Holbæk Rideklub, hvor fjordhesten Ågerupgårds Carli blev aflivet i fredags på grund af voldsom mishandling. Politiet beder offentligheden om hjælp til at identificere manden 

Drægtig hoppe aflivet efter mulig dyremishandling

12-09-2020 14:31, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet efterforsker en forfærdelig sag om mulig dyremishandling fra Holbæk Rideklub, hvor en drægtig hoppe fredag morgen blev aflivet som følge af voldsomme skader 

Kronprinsesse Mary til start i Frederiksværk

12-09-2020 09:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

I dag rider H.K.H Kronprinsesse Mary to klasser ved dressurstævnet i Frederiksværk Rideklub. Hun deltager med Wasabi OLD, som har været redet af Nanna Merrald fra Blue Hors, og Edelman

Vandt championatskvalifikation efter 4 mdr. i sadlen

15-09-2020 12:39, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af 2019 forelskede Iben Østergaard sig i hesten Elversøes Jason, og derfor blev han hendes. Inden hun kunne begynde træningen af ham brugte hun måneder på sin PhD-afhandling i USA, men på trods af kun få måneder i sadlen på ham, lykkedes det Iben at vinde championatskvalifikation for 4-års heste i Frederiksværk

Også Isabell Werth rider på Sezuan-afkom