Ny rytter til Aurora

26-04-2020 10:21, af Johanne Kofod Jensen

I en tid hvor verden er sat i stå, og det meste af min tid går med hjemmeundervisning, Zoom møder og træning er der alligevel sket en hel del nyt hos mig. Jeg har nemlig fundet en skøn lille ny rytter til Aurora.

Copyright Ridehesten.com

Familien havde længe haft et godt øje til Aurora, men troede egentlig min lillesøster skulle overtage hende, men da de så så, at hun kom til salg, så valgte de at slå til. Steffanie er bare 8 år og derfor vil det være en gradvis overtagelse, hvor jeg hjælper hende godt i gang, træner hende og stadig rider nogle stævner på hende, indtil Steffanie selv er helt klar. Jeg er begyndt at undervise en hel del i min fritid og elsker det. Jeg er så glad for, at vi har fundet en god familie til Aurora, og at jeg kan hjælpe hende godt i gang. Jeg håber jo, at hun kan få lige så mange dejlige oplevelser på hende, som jeg selv har haft.

Aurora har givet mig alt, hvad jeg kunne drømme om, vi har vundet Ecco Cup, redet DM tre gange og NM to gange. Og så har hun bare en helt fantastisk personlighed, så det bliver vemodigt, at hun ikke længere er min.

Men det var min egen beslutning, da jeg gerne ville videre med min ridning på hest, så derfor var det nødvendigt.

Copyright Ridehesten.com

Til gengæld har Lone Bang Larsen givet mig en helt unik mulighed for at udvikle min sport ved at overlade tøjlerne på Frida Gold til mig. Da jeg besøgte hende hos Lone vidste jeg bare, at hun var den helt rigtige for mig. Frida Gold har gået mange år i Finland, men som 5 års var hun reserve for Tyskland til UVM. Ligesom Aurora har hun et rigtig dejligt temperament, og derfor tror jeg, at hun kan blive den bedste læremester for mig som juniorrytter. Jeg er Lone evigt taknemlig for, at hun har givet mig den her mulighed og ville ønske, at der var flere i dressursporten som hende.

Ellers går hverdagene jo med træning udenfor og heldigvis er vejret jo mega skønt. Jeg prøver at variere den så godt jeg kan.

Pas godt på hinanden derude til vi ses igen på stævnebanerneJ

I kan følge min træning på @jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

ECCO-finale med op- og nedture

07-12-2020 07:10, af Johanne Kofod Jensen

I forrige weekend var jeg af sted til Ecco finale på Blue Hors. Jeg var utrolig glad og taknemlig over, at jeg havde fået Wild Card til junior finalen med Frida. Så jeg skulle både have Frida og Aurora med

Johanne Kofod : Jeg havde ikke regnet med det

29-11-2020 12:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Efter en flot Kür lykkedes det i dag Johanne Kofod Jensen at sikre sig sejren i årets ECCO Cup-finale med kategori 2-ponyen Aurora A, og hun fortæller, at det var dejligt, at det kunne lykkes på trods af corona

Johanne Kofod i front af ECCO Cup

28-11-2020 18:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Så har kategori 2-ponyekvipagerne været i aktion i første afdeling ved ECCO Cup-finalen hos Blue Hors, og det blev Johanne Kofod Jensen der tog sejren 

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour: Det giver ro i maven

23-01-2021 18:38, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre år siden havde Cathrine Dufour kun Atterupgaards Cassidy som kunne gå Grand Prix, men nu begynder listen af udannede Grand Prix-heste at vokse og det giver både overskud og ro i maven hos Cathrine

Giver du din hest unoder?

20-01-2021 19:41, af Merete Haahr

Det er dybt frustrerende, hvis hesten udvikler dårlige vaner, men studier viser, at måden vi holder hesten på kan være med til at give den unoder og afvigende adfærd

18 heste, 3 lastbiler og 2 ryttere i Portugal

21-01-2021 20:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Martin Dinesen Neergaard og Kasper H. Hansen befinder sig nord for Paris på vej mod et 4-uger langt springstævne i Vilamoura, Portugal. De har 18 heste med sig

Jytte Jarl lever ikke mere