Ny rytter til Aurora

26-04-2020 10:21, af Johanne Kofod Jensen

I en tid hvor verden er sat i stå, og det meste af min tid går med hjemmeundervisning, Zoom møder og træning er der alligevel sket en hel del nyt hos mig. Jeg har nemlig fundet en skøn lille ny rytter til Aurora.

Copyright Ridehesten.com

Familien havde længe haft et godt øje til Aurora, men troede egentlig min lillesøster skulle overtage hende, men da de så så, at hun kom til salg, så valgte de at slå til. Steffanie er bare 8 år og derfor vil det være en gradvis overtagelse, hvor jeg hjælper hende godt i gang, træner hende og stadig rider nogle stævner på hende, indtil Steffanie selv er helt klar. Jeg er begyndt at undervise en hel del i min fritid og elsker det. Jeg er så glad for, at vi har fundet en god familie til Aurora, og at jeg kan hjælpe hende godt i gang. Jeg håber jo, at hun kan få lige så mange dejlige oplevelser på hende, som jeg selv har haft.

Aurora har givet mig alt, hvad jeg kunne drømme om, vi har vundet Ecco Cup, redet DM tre gange og NM to gange. Og så har hun bare en helt fantastisk personlighed, så det bliver vemodigt, at hun ikke længere er min.

Men det var min egen beslutning, da jeg gerne ville videre med min ridning på hest, så derfor var det nødvendigt.

Copyright Ridehesten.com

Til gengæld har Lone Bang Larsen givet mig en helt unik mulighed for at udvikle min sport ved at overlade tøjlerne på Frida Gold til mig. Da jeg besøgte hende hos Lone vidste jeg bare, at hun var den helt rigtige for mig. Frida Gold har gået mange år i Finland, men som 5 års var hun reserve for Tyskland til UVM. Ligesom Aurora har hun et rigtig dejligt temperament, og derfor tror jeg, at hun kan blive den bedste læremester for mig som juniorrytter. Jeg er Lone evigt taknemlig for, at hun har givet mig den her mulighed og ville ønske, at der var flere i dressursporten som hende.

Ellers går hverdagene jo med træning udenfor og heldigvis er vejret jo mega skønt. Jeg prøver at variere den så godt jeg kan.

Pas godt på hinanden derude til vi ses igen på stævnebanerneJ

I kan følge min træning på @jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Det startede med Stallone

02-05-2020 19:58, af Johanne Kofod Jensen

Rigtig mange drømmer nok om at få flag på ridejakken og få lov til at ride for Danmark

Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Højt til hest

02-03-2020 15:31, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har det igen været stævnetid. Jeg har været så heldig at få lov til at låne en hest på rideskolen, hvor mine ponyer står opstaldet

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Lyager: Jeg har fået mere blod på tanden

02-06-2020 14:28, af Kristine Ulsø Olsen

Som bare 17-årig blev Anne-Mette Lyager selvstændig med egen salgsstald. Det var et stort projekt at være så ung og samtidig være gårdejer, men her 3,5 år efter går det mere end godt for den unge dressurrytter

Daniel Bachmann Andersen - Ponyfar & Danmarksmester

30-05-2020 14:00, af Thomas Pelle Veng

Thomas Pelle Veng, kendt fra sine blogindlæg som Ponyfar, møder flere af ridesportens profiler til en snak om deres "ponyfar" og enkelte af dem, er selv ponyforældre i dag. I denne nyhed møder Ponyfar Daniel Bachmann Andersen

Tredje gang er lykkens gang for moderløse Corleo

29-05-2020 12:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Et moderløst føl, en minitature til tante, tre ammehopper og masser af lange vågne timer. Dyrlæge Heidi Nielsen og føllets ejer Trine Larsen har sammen med dygtige hjælpere kæmpet med at finde en ammehoppe til moderløse Corleo

 

Hosdam havde stalden fuld fra første dag

03-06-2020 09:56, af Thomas Bach Jensen

Beriderparret Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard har kunnet melde om fyldt stald fra første åbningsdag i marts i deres nyetablerede virksomhed sydvest for Randers, hvor de har realiseret deres drøm om at få foden under eget bord

DRF: Fra 9. juni igangsættes stævner og aktiviteter

05-06-2020 16:32, af Annika Knudsen Lorentsen

Dansk Ride Forbund har netop meddelt, at det fra 9. juni igen er muligt at afholde stævner, da regeringen har givet en ny melding i forhold til forsamlingsforbuddet og reglerne for sportsarrangementer, ligesom Rigspolitiet har ændret deres måde at fortolke forsamlingsforbuddet på

Haps - af med kørekortet!

30-05-2020 11:09, af Britt Carlsen

Hvis man ikke lige er opmærksom, når man køre bil, så kan det blitze. Så hjælper det ikke at have dommertække - hos dressurdommerne, for det er en anden dommer, der siger: af med kørekortet!

Normale heste til almindelige mennesker

04-06-2020 06:56, af Thomas Bach Jensen

Majbrit Lindblad Lissau, 60, driver Stutteri Lissau, og hun fik købt så godt ind af stamhopper, at hun har oplevet en start på første klasse med masser af flotte resultater, men hun holder fast i sit avlsmål om at avle normale heste til almindelige mennesker 

Vi har tid til at nørde