Min første Ecco finale

10-12-2018 21:33, af Cecilia Lindahl

Junior-rytter Johanne Jensen har netop været til sin første Ecco Cup finale med ponyen Aurora. Læs alt om den spændende oplevelse

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten junior

I weekenden red Aurora og jeg vores første Ecco finale sammen. Vi havde kvalificeret os som en af de ti bedste to´er ponyer.

Jeg havde glædet mig og trænet hårdt for at få de sidste ting på plads.

Stævnet skulle foregå hos Helgstrand i Uggerhalne. Min mor og jeg kørte derop om torsdagen, så Aurora kunne blive skridtet godt og få strakt benene ovenpå den lange køretur. Ridehallen var rigtig flot pyntet op til jul, så det var også vigtigt, at hun kom ind og fik kigget af, så det ikke skulle ødelægge vores programmer.

Den første dag skulle vi ride PRT. Hun var bare virkelig godt med mig. Vi fik en super tur og blev nummer tre. Den næste dag var det så PRM. Hun misforstod min hjælp i det første hjørne og kom lidt bag mine schenkler, så det gav nogle dyre fejl, men vi endte med ca. 67 % og en syvendeplads. Den sidste dag skulle vi ride kür. Hun var bedre med mig og vi endte på lidt over 69 %, så det var jeg godt tilfreds med. Samlet endte vi på en syvendeplads, så det var ok. Alle skulle ind til præmieoverrækkelse. Først skulle man ride en runde. De startede bag fra, så nummer 11 red først ind, så nummer 10 osv. Da det blev min tur blev Aurora noget spændt. Hallen var nemlig blevet pyntet op med Ecco skilte, præmier og en rød løber, det syntes hun var MEGET farligt. Heldigvis var både Rigmor og Jette der og kunne hjælpe mig rundt, så det var dejligt. Til sidst skulle de tre første ind til hest og vi andre ind til fods. Vi fik overrakt præmierne af Anna Kasprzak, som sagde tillykke, og så løb vi en æresrunde i hallen. Det var et rigtig godt og spændende stævne.

 

Masser af træning
Ellers så går min dagligdag mest med træning af alle ponyerne. Jeg arbejder med at bygge styrke i Da Capo og håber at få ham med til landsstævnet i Vejle til januar. Vi rider mange overgange for at styrke ham og lære ham at bruge sine bagben bedre, og så øver vi mange sidebevægelser for at få ham gjort mere smidig i siderne. Aurora har altid fri nogle dage efter et stævne, så jeg kan holde hende glad. Min etter pony går det også bedre med. Jeg øver mig i at kunne ride hende tilbage og få hende til at vente på min hjælp, da hun bliver meget hidsig, når jeg rider stævner på hende.

Ellers vil jeg bare ønske jer alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Vinderne af ECCO Cup i Sundeved er fundet

17-03-2019 20:29, af Cecilia Lindahl

Det blev en sikker sejr hos kat. I ponyerne, mens der blev rykket rundt på stillingerne hos kat. II ponyerne efter søndagens kür, hvor de endelige vindere nu er fundet

Flotte takter i Sundeved

16-03-2019 20:10, af Cecilia Lindahl

De unge talenter viste i dag fine takter på dressurbanerne ved første afdeling af Ecco Cup for ponyer

Følg ponyernes Ecco Cup LIVE

16-03-2019 06:44, af Cecilia Lindahl

Unge talentfulde dressurryttere og deres ponyerne rider i dag på banen ved første kvalifikation af Ecco Cup, og du kan følge med LIVE

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Daniel og Zack vinder World Cup kvalifikationen (opdateret)

16-03-2019 18:06, af Cecilia Lindahl

En helt fantastisk præstation fra Daniel Bachmann Andersen og Blue Hors Zack, der netop har vundet den tiende og sidste World Cup kvalifikation

Peter og Esben havde en hestefest i Herning

13-03-2019 18:59, af Mathilde Brejner

Peter Falktoft og Esben Bjerre Hansen besøgte Dansk Varmblods Hingstekåring. Her fik de bekræftet deres fordomme om vestjysk vejr, blev klogere på ridesport og fik testet hesteløbebånd 

Daniel rider sig til sikker sejr i Holland (video)

15-03-2019 14:38, af Annika Knudsen Lorentsen

Danmarks dressurprins Daniel Bachmann Andersen har netop vundet stort over tyske Isabell Werth i CDI3* Grand Prix med Blue Hors Don Olymbrio

Bekræftet tilfælde af herpes virus 1

14-03-2019 10:28, af Kristine Ulsø Olsen

Der er desværre konstateret et tilfælde af herpes virus 1 i en jysk rideklub

Tragisk dødsfald ved Sunshine tour

18-03-2019 18:02, af Kristine Ulsø Olsen

Ved det spanske springstævne Sunshine Tour, startede denne uge på den værst tænkelige måde, da en hestepasser mandag morgen døde grundet brand i en lastbil

Ny dressurhest til Bo Høstrup

18-03-2019 16:01, af Kristine Ulsø Olsen

Det er den nu 10- årige hannoveraner WL Hofprinz der er kommet i stald hos Bo Høstrup, som fremover skal uddanne  den sorte vallak 

Fornem start for Jorst og de sorte heste

14-03-2019 14:53, af Kristine Ulsø Olsen

Efter at have kendt både Zhaplin Langholt og Deep Impact i et par måneder, har Charlotte Jorst haft stævnedebut på begge heste med sejre til følge

Dufour: Jeg er meget følerytter

16-03-2019 12:29, af Cecilia Lindahl

Cathrine Dufour gav torsdag aften under Dansk Varmblods Hingstekåring et indblik i, hvordan hun træner sine heste. For hvordan får hun dem til at gå i så flot en holdning og med så meget energi og overskud? 

Jeg vil gøre det hele igen

13-03-2019 07:59, af Cecilia Lindahl

Den danske dressurrytter Rikke Svane endte i sidste øjeblik på det danske landshold til WEG 2018 i Tryon, hvor hun leverede en super præstation med sin egen hingst, som hun har modtaget millionbud for, men han er ikke til salg

Hest faldt fire meter ned i gylletank