LIVE: Tegn abonnement på magasinet Ridehesten

10:05 senest den 20. januar - og få januar måneds magasin gratis med!

Min første Ecco finale

10-12-2018 21:33, af Cecilia Lindahl

Junior-rytter Johanne Jensen har netop været til sin første Ecco Cup finale med ponyen Aurora. Læs alt om den spændende oplevelse

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten junior

I weekenden red Aurora og jeg vores første Ecco finale sammen. Vi havde kvalificeret os som en af de ti bedste to´er ponyer.

Jeg havde glædet mig og trænet hårdt for at få de sidste ting på plads.

Stævnet skulle foregå hos Helgstrand i Uggerhalne. Min mor og jeg kørte derop om torsdagen, så Aurora kunne blive skridtet godt og få strakt benene ovenpå den lange køretur. Ridehallen var rigtig flot pyntet op til jul, så det var også vigtigt, at hun kom ind og fik kigget af, så det ikke skulle ødelægge vores programmer.

Den første dag skulle vi ride PRT. Hun var bare virkelig godt med mig. Vi fik en super tur og blev nummer tre. Den næste dag var det så PRM. Hun misforstod min hjælp i det første hjørne og kom lidt bag mine schenkler, så det gav nogle dyre fejl, men vi endte med ca. 67 % og en syvendeplads. Den sidste dag skulle vi ride kür. Hun var bedre med mig og vi endte på lidt over 69 %, så det var jeg godt tilfreds med. Samlet endte vi på en syvendeplads, så det var ok. Alle skulle ind til præmieoverrækkelse. Først skulle man ride en runde. De startede bag fra, så nummer 11 red først ind, så nummer 10 osv. Da det blev min tur blev Aurora noget spændt. Hallen var nemlig blevet pyntet op med Ecco skilte, præmier og en rød løber, det syntes hun var MEGET farligt. Heldigvis var både Rigmor og Jette der og kunne hjælpe mig rundt, så det var dejligt. Til sidst skulle de tre første ind til hest og vi andre ind til fods. Vi fik overrakt præmierne af Anna Kasprzak, som sagde tillykke, og så løb vi en æresrunde i hallen. Det var et rigtig godt og spændende stævne.

 

Masser af træning
Ellers så går min dagligdag mest med træning af alle ponyerne. Jeg arbejder med at bygge styrke i Da Capo og håber at få ham med til landsstævnet i Vejle til januar. Vi rider mange overgange for at styrke ham og lære ham at bruge sine bagben bedre, og så øver vi mange sidebevægelser for at få ham gjort mere smidig i siderne. Aurora har altid fri nogle dage efter et stævne, så jeg kan holde hende glad. Min etter pony går det også bedre med. Jeg øver mig i at kunne ride hende tilbage og få hende til at vente på min hjælp, da hun bliver meget hidsig, når jeg rider stævner på hende.

Ellers vil jeg bare ønske jer alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Årets sidste ECCO Cup finaler afgjort

02-12-2018 19:21, af Kristine Ulsø Olsen

Søndag eftermiddag og aften blev vinderne af ECCO Cup finalerne for junior, ungryttere og U25 kåret efter et festligt finalestævne. Det blev Sophia Ludvigsen, Karoline Rohmann og Victoria E. Vallentin som vandt åres sidste finaler

Cecilie og Alexander sejrede hos ponyerne

02-12-2018 12:51, af Kristine Ulsø Olsen

Så er de første ECCO Cup finaler i Uggerhalne afgjort og ikke overraskende gik sejren hos kategori I-ponyerne til Alexander Helgstrand mens Cecilie K. Hansen red sejren hjem for kategori II

Højt niveau i første afdeling af ECCO Cup finalerne

01-12-2018 19:16, af Kristine Ulsø Olsen

I dag red blev der redet første afdeling af finalerne for ECCO Cup, mens ekvipagerne morgen skal hente de sidste point i Kür

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kampagnefilm: ”Jeg vil have min bedste ven tilbage”

14-01-2019 10:23, af Mathilde Brejner

Siden 2010 er der rapporteret om mere end 2000 hesterelaterede ulykker på vejene i England. Heraf har 230 heste og 39 ryttere mistet livet. Det er alt for mange, så derfor har universitetsstuderende Holly Woollock lavet en stærk kampagnefilm, der skal sætte fokus på problemet 

Hvordan ryttere bruger penge

14-01-2019 14:29, af Kristine Ulsø Olsen

Har du lige købt et svimlende dyrt vinterdækken til din hest, mens du igen i år må vente med at købe ny vinterjakke til dig selv? Se her 11 påstande om hvordan ryttere bruger deres penge i forhold til almindelige mennesker

Blue Hors Don Schufro er WFFS-positiv

16-01-2019 15:44, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Da flere forhold har peget i retning af, at Blue Hors Don Schufro er bærer af WFFS-genet, har hingstestationen Blue Hors ladet hingsten teste, og han har vist sig at være positiv

Dressursportens fremtid samlet i Tønder (video)

12-01-2019 15:48, af Britt Carlsen

Der er i år 13. gang Toosbuys Fond og ECCO Centeret i Tønder støtter op omkring en talentsamling for de unge dressurryttere - uden hest - og dagen i dag har budt på en høj grad af engagement fra de unge ryttere

Sådan hjælper du din hest med strækøvelser

12-01-2019 08:31, af Cecilia Lindahl

En god træningstime kan faktisk begynde dagen forinden, såfremt man har giver sig tid til at strække hesten godt ud efter endt træning. Gitte Andersen Søby fra Mysir Osteopati og Hestemassage giver en række gode råd til udstrækningsøvelser til hesten, som man kan udføre efter endt træning

Hest aflivet efter World Cup-ulykke

15-01-2019 18:46, af Cecilia Lindahl

Den 13-årige hingst Chagrannus blev skadet under lørdagens World Cup-stævne i Basel. Desværre stod hingstens liv ikke til at redde

Dufour: Det er hårdt, men det virker (video)

13-01-2019 11:07, af Britt Carlsen

Ved weekendens træningssamling for de unge dressurryttere på ECCO Center i Tønder har rytterne fået input til fysisk træning ved siden af ridning, og OL-rytter Cathrine Dufour fortalte om, hvordan den træning har gavnet hende

Hööks Hestesport solgt