Lyn, torden og flotte resultater ved ECCO Cup

29-04-2019 08:36, af Johanne Kofod Jensen

Kom med bagom Johanne Kofod Jensens oplevelse ved ECCO Cup-stævnet i Kolding i weekenden. Her havde Johanne medbragt sin pony Aurora og sammen opnåede de flotte resultater

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

I weekenden har jeg været til Ecco Cup i Kolding. Stævnet var det andet kvalifikationsstævne ud af tre. Man skal komme i A finalen mindst to gange for at kunne komme med til den store finale, der i år afholdes på Blue Hors.

Min mor og jeg kørte til Kolding med Aurora om torsdagen, så hun kunne se banen og komme ind i sin boks.

Fredag var første stævnedag. Vi skulle ride PRI, som var opvarmningsklassen. Lige før vi skulle ud og varme op begyndte det at tordne. Inde i ridehuset, hvor vi stod opstaldet lød der et kæmpebrag og lyset gik ud. Vi blev alle sammen meget bange, men Aurora var helt rolig og spiste bare hø. Da vi gik ud for at varme op var alt ret kaotisk, folk løb rundt, for lynet havde slået ned tæt ved og klassen måtte udsættes. Vi skridtede rundt inde i hallen, mens vi ventede på, hvornår vi kunne begynde igen. Da det holdt op med at lyne og tordne skulle vi ind, men regnede styrtede ned, og jeg var meget glad for, at jeg havde øvet miljøtræning med paraplyer for Aurora var stadig helt cool. Vi red vores program lidt forsigtigt, så hun ikke skulle glide på den våde bane, men det gik mega godt alligevel og vi fik 70,4% og en tredjeplads.

Lørdag var første afdeling af Ecco Cup. Den gik i PRM. Her var vejret fint og vi havde en god tur. Desværre kostede to små fejl i galopprogrammet os en placering, og vi blev nummer 6 og første uplaceret.

Søndag var det så finale. Der var 12 ryttere, som havde kvalificeret sig til at ride Kür. De ryttere med de højeste procenter fra lørdag rider sidst, og så trækker man ellers lod om rækkefølgen. Jeg trak nummer 9.

Aurora var virkelig fin på opvarmningen, vi varmede op indenfor, da banen udenfor var meget våd. Da vi så gik ud på banen for at ride küren, var hun stadig rigtig glad og vågen på den gode måde. Da jeg kom ind rakte jeg armen i vejret for at de skulle starte musikken. Det så dem, der styrede musikken ikke, så der skete ikke noget, dommeren stod op og ventede, og jeg måtte vifte med armen mens jeg travede rundt på Aurora for at holde hende i gang, for hun var nemlig helt klar kunne jeg mærke. Endelig kom musikken i gang, og det gik mega godt. Vi red 71% og blev nummer tre.

De fem bedste kom ind til præmieoverrækkelse, først red nummer fire og fem en runde på springbanen, og derefter kom vi ind på ponyerne og fik præmier, blomster og gaver. Det var en meget stor oplevelse, og jeg glæder mig helt vildt til vi skal ride finalen på Blue Hors.

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

Ny stævnesæson i gang i Vejle

28-01-2020 13:53, af Johanne Kofod Jensen

Så har jeg endelig fået taget hul på den nye stævnesæson ved landsstævnet i Vejle. Horse World Cuppen er altid noget særligt, fordi det er årets første stævne, det er så fedt at møde alle sine rideveninder igen og mærke om formen er ok til den nye sæson

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Amarone lever ikke mere

10-02-2020 21:29, af Thomas Bach Jensen

Thomas Sandgaards landsholdshest, den kårede hingst og hele familien Mørup Sandgaards betydningsfulde og afholdte Amarone er død i en alder af 18 år

Regerende verdensmester er død

14-02-2020 10:19, af Thomas Bach Jensen

Vinder af verdensmesterskabet for 6-årige dressurheste i Ermelo i 2019, Zonik-sønnen Zucchero, er død af kolik knap 7 år gammel

Alexander Helgstrand gør op med fordomme (video)

11-02-2020 13:07, af Thomas Bach Jensen

Alexander Yde Helgstrand står ved sin sport og gør op med mange fordomme i en artikel i avisen Nordjyske, hvor han også fortæller, at han i år stræber efter EM i dressur for juniorer 

Sparer du for meget på strøelsen?

12-02-2020 11:29, af Thomas Bach Jensen

En undersøgelse har vist, at det er en dårlig ide at spare på strøelse. Særligt i løsdriftsstalde er det vigtigt for rangordenens lavest stående individer i gruppen med tilstrækkelig område med strøelse, hvor hestene kan hvile sig

OL-hingsten Desperados pludseligt død