Klar til Christmas Show 2018?

12-11-2018 19:45, af Caroline Østerby

Hvordan planlægger man sin stævnestart til Christmas Show, og hvad skal der pakkes? Det har Ridehesten Juniors faste blogger Caroline Østerby helt styr på

Copyright Ridehesten.com

Christmas Show 2018 er lige om hjørnet, og jeg glæder mig utrolig meget til den fede oplevelse! Jeg har deltaget i  Christmas show før på min anden pony Happy, som nu er blevet blind. I år deltager jeg på min nye pony Mitzi, som aldrig har været til så stort et stævne før. Det bliver super spændende!

Mitzi og jeg skal ride Mesinge og bronze tur, som svare til LB1* og LB2**. 
Jeg har forberedt mig til Christmas med min ugentlige træner Michael Weisbjerg og min ekstern træner Jes Madsen. Vi har øvet en masse forskellige springtekniker og ridefærdigheder. Vi har også taget til stævner nogle steder, hvor Mitzi aldrig har været før. Ligesom vi har udvalgt indendørsstævner, som vi vidste havde meget pynt.  Det sidste stævne vi var til  havde utroligt meget halloween pynt, men Mitzi har været super sød til alle stævnerne og kiggede slet ikke på pynten! 

Forberedes til vores Christmas show, som løber over 6 dage  
Jeg har også tænkt på: 
Mitzi’s foder
Op til stævnet og under stævnet er det vigtigt med god foder. Vi har haft Ulla fra St. Hippolyt ude, og vi fået noget specialfoder til Mitzi. Mitzi skal spise sit foder får at få energi til hele stævnet.
Vi skal også have købt en stor pose med guleroder som vi kan tage med som lidt ekstra godt!

Mitzi skal klippes
Mitzi skal klippes fem dage inden Christmas, så hun har meget energi til at give den gas!

Vaske dækkener og underlag
Vi har kørt Mitzi’s underlag og et dækken,  der skal vaskes, så de er rene og fine

Pakning af rideudstyr 
Jeg har lavet en lang liste over alle de ting vi skal havde med, så vi ikke glemmer noget!

Vi er mange fra klubben, som tager af sted sammen, og vi skal alle sove i campingvogn lige ved stævnepladsen. Det bliver virkelig hyggeligt, og  vi er faktisk seks ryttere fra klubben, der skal starte! 

Mitzi og jeg glæder os utrolig meget, og jeg kan næsten ikke vente!!!

Følg med mig under Christmas show på min Instagram @Caroline_Osterby
 
Kærlig hilsen Caroline Østerby

Læs også

Blog: Christmas show var den bedste oplevelse!!

13-12-2018 08:03, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline fortæller denne gang om årets højdepunkt som ponyrytter, nemlig Danish Christmas Show, der har været den bedste oplevelse nogensinde

Fart over feltet på Vilhelmsborg

08-12-2018 08:30, af Cecilia Lindahl

Fredag bød på springning i topklasse til Christmas Show på Vilhelmsborg, hvor Christian Jansen kunne stille sig øverst på sejrsskamlen i Speed Battle Bronzefinalen, mens det Jessica Vinther Jensen som tog sejren i Arminox Grand Prix Tur

Endnu en sejr til Knirke og Cherie

22-11-2018 20:09, af Cecilia Lindahl

Der er fart over feltet, når ponyerne indtager den flotte julehal på Vilhelmsborg. Knirke Emilie Lebeck snuppede endnu en sejr i dagens Messingtur, mens det blev en sejr til Zac Kean Parry i Sølvtur for Kat.III ponyerne

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Lisbet har sagt farvel til Nørden

15-02-2019 09:48, af Thomas Bach Jensen

Dressurrytter Lisbet Seierskilde har sendt knap 20-årige Jonstrupgårdens Raneur på sin sidste rejse. På grund af en foldskade i knæet kunne den tidligere danmarksmester og OL-deltager ikke fortsætte sin pensionisttilværelse

Glædeligt gensyn med Agnete og Jojo AZ

12-02-2019 09:57, af Camilla Tiefensee Schrøder

(Opdateret 12/2) Agnete Kirk Thinggaard vandt søndagens Grand Prix på sin OL-hest Jojo AZ. Nanna Merrald og St. Schufro brillerede med endnu en flot sejr i lilletur. Og ponyrytteren Alexander Helgstrand vandt MB3-dressurklassen til hest ved landstævnet i Hedensted

Sådan får hesten mere bæring del 1

12-02-2019 09:52, af Cecilia Lindahl

Vil du gerne udvikle din hests bæring? Du får her en række værktøjer til, hvordan det kan lykkedes

Har du set kollektionen til Forårsauktionen?

12-02-2019 14:54, af Thomas Bach Jensen

De 28 auktionsheste fra kollektionen til Forårsauktionen ved Dansk Varmblods Hingstekåring i Herning i uge 10 findes nu online , og disse 28 ungheste ser ualmindeligt lovende ud

Heste kan også smile

14-02-2019 13:11, af Cecilia Lindahl

En ny undersøgelse viser, at heste har specifikke ansigtsudtryk, der afslører positive lykkefølelser, som minder om et smil. Kan du genkende din hests smil?

Forårsauktion: Nybagt vinder med 74%

16-02-2019 09:09, af Thomas Bach Jensen

Dansk Varmblods Forårsauktion 2019 byder på en fremragende kollektion af 27 unghingste og unge rideheste i alderen 3-8 år. I vores gennemgang af disse lovende unge dressur- og springheste ser vi her nærmere på vidunderhoppen Sorbét

Ny unghingst til Blue Hors

13-02-2019 12:19, af Kristine Ulsø Olsen
Avl|

Ved KWPN kåringen i Hertogenbosch investerede Blue Hors i en særdeles spændende unghingst, som har fået navnet Blue Hors Livius og fremover vil indgå i hingstekollektionen

Ryttere tror, de ved mere, end de egentlig gør

13-02-2019 07:43, af Cecilia Lindahl

Et nyt studie er det første, der viser, at hestefolk har en tendens til at overvurdere deres viden om heste, og det er bekymrende set i forhold til hestenes velfærd, mener forskerne

Ekstremt indspændt pony skaber furore

25-10-2007 10:05, af Maja Golles
Fotos af hesten Power and Paint fra dette års EM for ponyer i i Freudenberg skaber stor furore. Hingsten udsættes i ekstrem grad for rollkur.

Dansk juniorhold til Nations Cup i USA

13-02-2019 14:45, af Camilla Tiefensee Schrøder

Danmark stiller med tre ryttere ved nationsspringningen i Wellington denne uge takket være Caroline Rehoff Pedersen, som er rejst til Florida for at springe under det danske flag sammen med to dansk-amerikanske ryttere