Klar til Christmas Show 2018?

12-11-2018 19:45

Caroline Østerby

Hvordan planlægger man sin stævnestart til Christmas Show, og hvad skal der pakkes? Det har Ridehesten Juniors faste blogger Caroline Østerby helt styr på

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Christmas Show 2018 er lige om hjørnet, og jeg glæder mig utrolig meget til den fede oplevelse! Jeg har deltaget i  Christmas show før på min anden pony Happy, som nu er blevet blind. I år deltager jeg på min nye pony Mitzi, som aldrig har været til så stort et stævne før. Det bliver super spændende!

Nyheden fortsætter efter annoncen

Mitzi og jeg skal ride Mesinge og bronze tur, som svare til LB1* og LB2**. 
Jeg har forberedt mig til Christmas med min ugentlige træner Michael Weisbjerg og min ekstern træner Jes Madsen. Vi har øvet en masse forskellige springtekniker og ridefærdigheder. Vi har også taget til stævner nogle steder, hvor Mitzi aldrig har været før. Ligesom vi har udvalgt indendørsstævner, som vi vidste havde meget pynt.  Det sidste stævne vi var til  havde utroligt meget halloween pynt, men Mitzi har været super sød til alle stævnerne og kiggede slet ikke på pynten! 

Forberedes til vores Christmas show, som løber over 6 dage  
Jeg har også tænkt på: 
Mitzi’s foder
Op til stævnet og under stævnet er det vigtigt med god foder. Vi har haft Ulla fra St. Hippolyt ude, og vi fået noget specialfoder til Mitzi. Mitzi skal spise sit foder får at få energi til hele stævnet.
Vi skal også have købt en stor pose med guleroder som vi kan tage med som lidt ekstra godt!

Mitzi skal klippes
Mitzi skal klippes fem dage inden Christmas, så hun har meget energi til at give den gas!

Vaske dækkener og underlag
Vi har kørt Mitzi’s underlag og et dækken,  der skal vaskes, så de er rene og fine

Pakning af rideudstyr 
Jeg har lavet en lang liste over alle de ting vi skal havde med, så vi ikke glemmer noget!

Vi er mange fra klubben, som tager af sted sammen, og vi skal alle sove i campingvogn lige ved stævnepladsen. Det bliver virkelig hyggeligt, og  vi er faktisk seks ryttere fra klubben, der skal starte! 

Mitzi og jeg glæder os utrolig meget, og jeg kan næsten ikke vente!!!

Følg med mig under Christmas show på min Instagram @Caroline_Osterby
 
Kærlig hilsen Caroline Østerby

Læs også

Blog: Christmas show var den bedste oplevelse!!

13-12-2018 08:03, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline fortæller denne gang om årets højdepunkt som ponyrytter, nemlig Danish Christmas Show, der har været den bedste oplevelse nogensinde

Fart over feltet på Vilhelmsborg

08-12-2018 08:30, af Cecilia Lindahl

Fredag bød på springning i topklasse til Christmas Show på Vilhelmsborg, hvor Christian Jansen kunne stille sig øverst på sejrsskamlen i Speed Battle Bronzefinalen, mens det Jessica Vinther Jensen som tog sejren i Arminox Grand Prix Tur

Endnu en sejr til Knirke og Cherie

22-11-2018 20:09, af Cecilia Lindahl

Der er fart over feltet, når ponyerne indtager den flotte julehal på Vilhelmsborg. Knirke Emilie Lebeck snuppede endnu en sejr i dagens Messingtur, mens det blev en sejr til Zac Kean Parry i Sølvtur for Kat.III ponyerne

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Landsstævnedebut til Kronprinsesse Mary (video)

09-05-2021 13:25, af Kristine Ulsø Olsen

For blot otte måneder siden, red H. K. H. Kronprinsesse Mary sit første dressurstævne, og i denne weekend tog hun skridtet videre og debuterede med Blue Hors Edelman ved landsstævnet i Frederiksværk

Vanrøgtede Little Hope græsser nu i hestehimlen

12-05-2021 10:23, af Liv Haumann
Pony|

Det var et vendepunkt for den vanrøgtede pony Little Hope, da 16-årige Camilla Rask tog hende under sine vinger, tilbage i januar 2021. Desværre havde livet været for hårdt for Little Hope, og den lille pony har nu fået fred på de evige græsmarker

Sandra Enemark åbner op om en svær tid

11-05-2021 15:33, af Annika Knudsen Lorentsen

For 9 år siden mistede Sandra Enemark sin eneste søster, topspringrytteren Camilla Enemark. I et personligt interview fortæller Sandra om tiden mens Camilla var syg, og om tiden efter, at søsteren gik bort

- Jeg glæder mig til DM med min bedste ven (video)

14-05-2021 07:06, af Kristine Ulsø Olsen

I næste uge afholder Equitour DM i dressur for seniorer og her har Cathrine Dufour valgt at medbringe 18-årige Atterupgaards Cassidy. Det bliver deres niende danmarksmesterskab sammen og måske det sidste af slagsen

Dufour og Vamos Amigos dansede i aftensolen (video)

08-05-2021 22:22, af Kristine Ulsø Olsen

Der blev vist dressur på særdeles højt niveau ved dagens landsstævne i Frederiksværk, hvor der blev redet alt fra MB0 til Bundgaard Byg Cup og afslutningsvis Grand Prix, som Cathrine Dufour og Vamos Amigos trak sig sejrsrigt ud af med over 77%

Springbank II VH og Valverde solgt til Tyskland

10-05-2021 15:44, af Thomas Bach Jensen

En tysk dressurrytter har sikret sig to lovende og meget vindende yngre dressurhingste hos Helgstrand Dressage, de to 7-årige hingste Springbank II VH og Valverde

To internationale Grand Prix-hingste tilbage i avlen

13-05-2021 18:57, af Kristine Ulsø Olsen
Avl|

Ved Blue Hors' online følaften i går, kunne avlsleder Martin Klavsen afsløre at de to internationale Grand Prix-hingste, Blue Hors Don Olymbrio og Blue Hors Veneziano, er vendt tilbage til hingstestationen og står til rådighed for avlerne i 2021

Daniel Bachmann: Det er mega nervepirrende (video)

15-05-2021 17:06, af Kristine Ulsø Olsen

For et år siden valgte Daniel Bachmann Andersen at gå selvstændig og han er nu ved at have opbygget en god base af unge og til dels uerfarne heste, som han den seneste tid har debuteret med. I dag havde han i München debut med den skimlede hingst Caracciola MT, som resulterede i en anden plads i Nürnberger Burg-Pokal kvalifikationen 

Sidste OL-kvalifikation i hus for Daniel Bachmann