Klar til Christmas Show 2018?

12-11-2018 19:45, af Caroline Østerby

Hvordan planlægger man sin stævnestart til Christmas Show, og hvad skal der pakkes? Det har Ridehesten Juniors faste blogger Caroline Østerby helt styr på

Copyright Ridehesten.com

Christmas Show 2018 er lige om hjørnet, og jeg glæder mig utrolig meget til den fede oplevelse! Jeg har deltaget i  Christmas show før på min anden pony Happy, som nu er blevet blind. I år deltager jeg på min nye pony Mitzi, som aldrig har været til så stort et stævne før. Det bliver super spændende!

Mitzi og jeg skal ride Mesinge og bronze tur, som svare til LB1* og LB2**. 
Jeg har forberedt mig til Christmas med min ugentlige træner Michael Weisbjerg og min ekstern træner Jes Madsen. Vi har øvet en masse forskellige springtekniker og ridefærdigheder. Vi har også taget til stævner nogle steder, hvor Mitzi aldrig har været før. Ligesom vi har udvalgt indendørsstævner, som vi vidste havde meget pynt.  Det sidste stævne vi var til  havde utroligt meget halloween pynt, men Mitzi har været super sød til alle stævnerne og kiggede slet ikke på pynten! 

Forberedes til vores Christmas show, som løber over 6 dage  
Jeg har også tænkt på: 
Mitzi’s foder
Op til stævnet og under stævnet er det vigtigt med god foder. Vi har haft Ulla fra St. Hippolyt ude, og vi fået noget specialfoder til Mitzi. Mitzi skal spise sit foder får at få energi til hele stævnet.
Vi skal også have købt en stor pose med guleroder som vi kan tage med som lidt ekstra godt!

Mitzi skal klippes
Mitzi skal klippes fem dage inden Christmas, så hun har meget energi til at give den gas!

Vaske dækkener og underlag
Vi har kørt Mitzi’s underlag og et dækken,  der skal vaskes, så de er rene og fine

Pakning af rideudstyr 
Jeg har lavet en lang liste over alle de ting vi skal havde med, så vi ikke glemmer noget!

Vi er mange fra klubben, som tager af sted sammen, og vi skal alle sove i campingvogn lige ved stævnepladsen. Det bliver virkelig hyggeligt, og  vi er faktisk seks ryttere fra klubben, der skal starte! 

Mitzi og jeg glæder os utrolig meget, og jeg kan næsten ikke vente!!!

Følg med mig under Christmas show på min Instagram @Caroline_Osterby
 
Kærlig hilsen Caroline Østerby

Læs også

Blog: Christmas show var den bedste oplevelse!!

13-12-2018 08:03, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline fortæller denne gang om årets højdepunkt som ponyrytter, nemlig Danish Christmas Show, der har været den bedste oplevelse nogensinde

Fart over feltet på Vilhelmsborg

08-12-2018 08:30, af Cecilia Lindahl

Fredag bød på springning i topklasse til Christmas Show på Vilhelmsborg, hvor Christian Jansen kunne stille sig øverst på sejrsskamlen i Speed Battle Bronzefinalen, mens det Jessica Vinther Jensen som tog sejren i Arminox Grand Prix Tur

Endnu en sejr til Knirke og Cherie

22-11-2018 20:09, af Cecilia Lindahl

Der er fart over feltet, når ponyerne indtager den flotte julehal på Vilhelmsborg. Knirke Emilie Lebeck snuppede endnu en sejr i dagens Messingtur, mens det blev en sejr til Zac Kean Parry i Sølvtur for Kat.III ponyerne

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Politi: I disse tilfælde må du benytte ridehallen

20-03-2020 12:34, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er lavet forbud mod alle indendørs sportsaktiviteter, og det gælder også brugen af ridehaller landet over - der er dog nogle undtagelser hvor ridehallen alligevel må benyttes

HOSK takler corona-situationen med respekt

21-03-2020 08:06, af Annika Knudsen Lorentsen

Det er en svær tid for landets rideklubber, for det er svært at vide præcis hvilke regler og retningslinjer man skal følge i forhold til corona-restriktionerne. I Holstebro Sportsrideklub takler man situationen med respekt for både myndighederne og hestenes velfærd

BREAKING: OL 2020 udsættes til næste år

24-03-2020 13:56, af Annika Knudsen Lorentsen

Det er nu officielt, at OL i Tokyo 2020 udsættes til 2021 - det er IOC-præsident Thomas Bach og Japans premierminister nu blevet enige om

Helgstrands tidligere Grand Prix-hest Carabas er død

24-03-2020 10:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Grand Prix-hingsten Carabas er død i en alder af 22 år, det meddeler familien på Helenenhof, som har ejet hingsten de sidste mange år

Ungdomslandsholdshesten Donna Fetti er død

24-03-2020 09:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Langkjærgaard's Donna Fetti er død i en alder af 19 år efter en succesfuld karriere først som ung under Andreas Helgstrand og Anna Kasprzak og senere på det danske ungdomslandshold under Mille Larsen Warncke og Victoria Kuusisto Pedersen

Søren Vallentin: Ud og nyd det gode vejr

22-03-2020 11:35, af Annika Knudsen Lorentsen

Berider Søren Vallentin foreslår alle der har muligheden for at ride udendøre, at nyde det gode vejr og få det bedste ud af situationen vi befinder os i på grund af corona - og så anbefaler han at klubber såvel som private skære ned på omkostningerne, så man kan holde forretningen kørende så længe som muligt

Vi skal afsted til ridestævne i morgen

21-03-2020 12:45, af Annika Knudsen Lorentsen

Mette Vester Reymert er bosat i Sverige, og hun fortæller, at i Sverige fortsætter mange ting som normalt, dog med enkelte restriktioner på grund af corona-pandemien. Så i morgen tager Mette og hendes klub afsted med 8 ponyer til holdkonkurrence nær Göteborg

Kære forældre til en rytter

19-03-2020 11:01, af Lars Mars

Det kan kræve store ressourcer af forældre i disse corona-tider – her vil jeg dog nøjes mig at skabe fokus på forældres rolle til rytteren og ”mennesket inde i rytteren”.

Hest til salg og fremvisning under corona

27-03-2020 09:30, af Annika Knudsen Lorentsen

Som hobby rytter, er der ofte mange ting der spiller ind, når økonomi og heste skal forsøge at løbe rundt, for os er det en hobby man gerne investere i, men hvad med de professionelle og hvad med salg af heste, her i uge 3, af corona-krisen i Danmark?

Corona-hilsen fra landstræner Dennis Fisker (video)

21-03-2020 13:26, af Annika Knudsen Lorentsen

Disse dage er en udfordring for mange ryttere, som er underlagt de restriktioner som regeringen har indført i forhold til indendørs sportsaktiviteter, men landstræner for pony, junior- og ungryttere i dressur, Dennis Fisker forsøger at få noget positivt ud af situationen