Blog: Christmas show var den bedste oplevelse!!

13-12-2018 08:03, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline fortæller denne gang om årets højdepunkt som ponyrytter, nemlig Danish Christmas Show, der har været den bedste oplevelse nogensinde

Copyright Ridehesten.com

Christmas show 2018 var den bedste oplevelse med Mitzi indtil videre! Jeg kun haft Mitzi i 6 måneder, og hun blev først tilredet som 7 årig  og er nu 8! Derfor har Mitzi ikke gået det helt store, da hendes tidligere ejere fokuserede på military. Men Mitzi var virkelig sød og fandt sig i den lange køretur og nød sin nye boks i Stenladen!
Jeg havde besluttet hjemme fra, at vi bare skulle have nogle gode og sikre ture, da Mitzi jo aldrig har været til sådan et stort stævne før! Det fik vi også, der var ikke et eneste stop og Mitzi holdte energien. Hun var lige så frisk den sidste dag som den første!
Mitzi og jeg blev placeret som nr. 19 ud af 102 ekvipager torsdag eftermiddag - Det havde jeg slet ikke regnet med på nogle måde. Vi blev også kvalificeret til bronze finalen, fordi vi var mellem de bedste 40. Det havde jeg  overhovedet heller ikke regnet med!!!

Copyright Ridehesten.com

En fantastisk oplevelse der endte kaotisk
Vi fik en af store campingvogne til 7 selvom,  vi kun var 4 personer med min venindes mor og storesøster. Men i alt var vi 20 fra klubben, der var med og heppe. Min mor havde lavet sponser-tøj, så vi alle var ens.
Campingvogne lå meget tæt på Stenladen, så det  var super hyggeligt at bo så tæt på ponyerne.
Alle os fra AMR skiftes til at morgenfodre og aftenfodre, så vi ikke skulle op kl. 6.30 hver dag. Om aften spillede vi alle bordfodbold sammen i hallen og hyggende med ryttere fra andre klubber. En af aftenerne  var vi 27 ryttere og forældre, der tog ud og spiste på en kro 4 km fra Vilhelmsborg, hvilket også var mega hyggeligt.

 

 

Stævnet sluttede lidt kaotisk, da en fra min klub røg af på sidste spring og skulle med ambulance til hospitalet, heldigvis var der ikke sket noget alvorligt. Udover det var der en pony, der brækket benet på banen  og samme dag blev en anden pony også skadet på opvarmningen - de blev begge aflivet på dagen. Det må have været en barsk oplevelse for deres rytter.

Jeg havde glædet mig så meget og  så længe, derfor det er helt trist at det hele er slut nu, og at der nu er så lang tid til næste års Christmas show! Men igen, det er mit højdepunkt på året som ponyrytter. Jeg elsker det stævne. 

Hilsen Caroline Østerby
Følg også med på Instagram @Caroline_Osterby

Læs også

Fart over feltet på Vilhelmsborg

08-12-2018 08:30, af Cecilia Lindahl

Fredag bød på springning i topklasse til Christmas Show på Vilhelmsborg, hvor Christian Jansen kunne stille sig øverst på sejrsskamlen i Speed Battle Bronzefinalen, mens det Jessica Vinther Jensen som tog sejren i Arminox Grand Prix Tur

Endnu en sejr til Knirke og Cherie

22-11-2018 20:09, af Cecilia Lindahl

Der er fart over feltet, når ponyerne indtager den flotte julehal på Vilhelmsborg. Knirke Emilie Lebeck snuppede endnu en sejr i dagens Messingtur, mens det blev en sejr til Zac Kean Parry i Sølvtur for Kat.III ponyerne

Klar til Christmas Show 2018?

12-11-2018 19:45, af Caroline Østerby

Hvordan planlægger man sin stævnestart til Christmas Show, og hvad skal der pakkes? Det har Ridehesten Juniors faste blogger Caroline Østerby helt styr på

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Mirakelføl: Sædcelle har overlevet i 13 dage

07-04-2020 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Sidste år blev hoppen Dollar Girl insemineret frem mod, at der skulle laves et embryoføl på hende. Det lykkedes ikke i første omgang, da hun viste sig at være uren ved skylningen, og hos HP Horses valgte man derfor at prøve på ny. Da de nogle uger senere scannede for at se efter om der var et nyt æg der kunne insemineres, viste det sig, at hoppen var drægtig med et 14 dage gammelt foster

Kronprins Frederik højt til hest

04-04-2020 19:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Unge prinser der prøver kræfter med voltigering, en Ridehesten fotograf på pletten og en håndlavet billedcollage, som med nød og næppe når fra Hobro til Amalienborg i tide.
Ridehesten har været i arkiverne og fundet billeder og gode historier frem fra De Kongelige Stalde 

En frisk og fit Harry-K tilbage i Danmark

07-04-2020 17:31, af Annika Knudsen Lorentsen

DV-hingsten Harry-K, som er avlet og uddannet af Søren Knudsen, og som de seneste mange år har deltaget i alverdens Grand Prix-klasser med tyrkiske Derin Demirsoy er tilbage på dansk jord hvor han skal nyde sit otium hos Christina Madsen

Dyrlægen guider: Sådan sikrer du, at bid og trense passer

05-04-2020 10:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

En hestemund er ikke skabt til at få et bid i, og et utilpasset bid og trense kan give hesten skader. Bliv klogere på hvordan du opdager, om hesten har smerter i munden, og hvordan du derefter tilpasser trense og bid med dyrlæge og hestetandlæge Heidi Nielsen

Lukningen fortsætter yderligere fire uger