Blog: Christmas show var den bedste oplevelse!!

13-12-2018 08:03, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline fortæller denne gang om årets højdepunkt som ponyrytter, nemlig Danish Christmas Show, der har været den bedste oplevelse nogensinde

Copyright Ridehesten.com

Christmas show 2018 var den bedste oplevelse med Mitzi indtil videre! Jeg kun haft Mitzi i 6 måneder, og hun blev først tilredet som 7 årig  og er nu 8! Derfor har Mitzi ikke gået det helt store, da hendes tidligere ejere fokuserede på military. Men Mitzi var virkelig sød og fandt sig i den lange køretur og nød sin nye boks i Stenladen!
Jeg havde besluttet hjemme fra, at vi bare skulle have nogle gode og sikre ture, da Mitzi jo aldrig har været til sådan et stort stævne før! Det fik vi også, der var ikke et eneste stop og Mitzi holdte energien. Hun var lige så frisk den sidste dag som den første!
Mitzi og jeg blev placeret som nr. 19 ud af 102 ekvipager torsdag eftermiddag - Det havde jeg slet ikke regnet med på nogle måde. Vi blev også kvalificeret til bronze finalen, fordi vi var mellem de bedste 40. Det havde jeg  overhovedet heller ikke regnet med!!!

Copyright Ridehesten.com

En fantastisk oplevelse der endte kaotisk
Vi fik en af store campingvogne til 7 selvom,  vi kun var 4 personer med min venindes mor og storesøster. Men i alt var vi 20 fra klubben, der var med og heppe. Min mor havde lavet sponser-tøj, så vi alle var ens.
Campingvogne lå meget tæt på Stenladen, så det  var super hyggeligt at bo så tæt på ponyerne.
Alle os fra AMR skiftes til at morgenfodre og aftenfodre, så vi ikke skulle op kl. 6.30 hver dag. Om aften spillede vi alle bordfodbold sammen i hallen og hyggende med ryttere fra andre klubber. En af aftenerne  var vi 27 ryttere og forældre, der tog ud og spiste på en kro 4 km fra Vilhelmsborg, hvilket også var mega hyggeligt.

 

 

Stævnet sluttede lidt kaotisk, da en fra min klub røg af på sidste spring og skulle med ambulance til hospitalet, heldigvis var der ikke sket noget alvorligt. Udover det var der en pony, der brækket benet på banen  og samme dag blev en anden pony også skadet på opvarmningen - de blev begge aflivet på dagen. Det må have været en barsk oplevelse for deres rytter.

Jeg havde glædet mig så meget og  så længe, derfor det er helt trist at det hele er slut nu, og at der nu er så lang tid til næste års Christmas show! Men igen, det er mit højdepunkt på året som ponyrytter. Jeg elsker det stævne. 

Hilsen Caroline Østerby
Følg også med på Instagram @Caroline_Osterby

Læs også

Fart over feltet på Vilhelmsborg

08-12-2018 08:30, af Cecilia Lindahl

Fredag bød på springning i topklasse til Christmas Show på Vilhelmsborg, hvor Christian Jansen kunne stille sig øverst på sejrsskamlen i Speed Battle Bronzefinalen, mens det Jessica Vinther Jensen som tog sejren i Arminox Grand Prix Tur

Endnu en sejr til Knirke og Cherie

22-11-2018 20:09, af Cecilia Lindahl

Der er fart over feltet, når ponyerne indtager den flotte julehal på Vilhelmsborg. Knirke Emilie Lebeck snuppede endnu en sejr i dagens Messingtur, mens det blev en sejr til Zac Kean Parry i Sølvtur for Kat.III ponyerne

Klar til Christmas Show 2018?

12-11-2018 19:45, af Caroline Østerby

Hvordan planlægger man sin stævnestart til Christmas Show, og hvad skal der pakkes? Det har Ridehesten Juniors faste blogger Caroline Østerby helt styr på

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Daniel og Zack vinder World Cup kvalifikationen (opdateret)

16-03-2019 18:06, af Cecilia Lindahl

En helt fantastisk præstation fra Daniel Bachmann Andersen og Blue Hors Zack, der netop har vundet den tiende og sidste World Cup kvalifikation

Peter og Esben havde en hestefest i Herning

13-03-2019 18:59, af Mathilde Brejner

Peter Falktoft og Esben Bjerre Hansen besøgte Dansk Varmblods Hingstekåring. Her fik de bekræftet deres fordomme om vestjysk vejr, blev klogere på ridesport og fik testet hesteløbebånd 

Daniel rider sig til sikker sejr i Holland (video)

15-03-2019 14:38, af Annika Knudsen Lorentsen

Danmarks dressurprins Daniel Bachmann Andersen har netop vundet stort over tyske Isabell Werth i CDI3* Grand Prix med Blue Hors Don Olymbrio

Bekræftet tilfælde af herpes virus 1

14-03-2019 10:28, af Kristine Ulsø Olsen

Der er desværre konstateret et tilfælde af herpes virus 1 i en jysk rideklub

Tragisk dødsfald ved Sunshine tour

18-03-2019 18:02, af Kristine Ulsø Olsen

Ved det spanske springstævne Sunshine Tour, startede denne uge på den værst tænkelige måde, da en hestepasser mandag morgen døde grundet brand i en lastbil

Ny dressurhest til Bo Høstrup

18-03-2019 16:01, af Kristine Ulsø Olsen

Det er den nu 10- årige hannoveraner WL Hofprinz der er kommet i stald hos Bo Høstrup, som fremover skal uddanne  den sorte vallak 

Fornem start for Jorst og de sorte heste

14-03-2019 14:53, af Kristine Ulsø Olsen

Efter at have kendt både Zhaplin Langholt og Deep Impact i et par måneder, har Charlotte Jorst haft stævnedebut på begge heste med sejre til følge

Dufour: Jeg er meget følerytter

16-03-2019 12:29, af Cecilia Lindahl

Cathrine Dufour gav torsdag aften under Dansk Varmblods Hingstekåring et indblik i, hvordan hun træner sine heste. For hvordan får hun dem til at gå i så flot en holdning og med så meget energi og overskud? 

Jeg vil gøre det hele igen

13-03-2019 07:59, af Cecilia Lindahl

Den danske dressurrytter Rikke Svane endte i sidste øjeblik på det danske landshold til WEG 2018 i Tryon, hvor hun leverede en super præstation med sin egen hingst, som hun har modtaget millionbud for, men han er ikke til salg

Hest faldt fire meter ned i gylletank