Jeg har set frem til Christmas Show hele året

04-12-2019 15:03

Caroline Østerby

I denne uge er jeg til start ved Christmas Show med min pony Mitzi, og vi er allerede godt i gang. Men så har vi også modtaget et opkaldt netop som jeg skulle på banen, at min anden pony Happy var kommet til skade med sit øje

Copyright Ridehesten.com
Mitzi og jeg ved Christmas Show.

Så kom ugen alle os pony rytter ser frem til hele året “ Chrismas show “. Jeg har glædet mig så meget det er den bedste uge på helet året. Alt er forberedt omkring min pony, Mitzi, i forhold til spring - hvad skal der med og hvem skal med. 

Min træner har de sidste mange uger forberedt mig på spring, opvarmning, pauser og mad.

Jeg har skrevet huskelister, og sammen med min gode veninde Sophia planlagt dagene. 

Søndag d. 1 december tog vi afsted, der gik dig ikke lang tid før den var gal i traileren. Min ellers så søde pony var ikke så sød mod sin sidekammerat, og traileren vippede og hoppede, så vi troede den skulle vælte. Efter et par stop og beroligene ord kom vi afsted og derefter godt frem til Århus. 

Vi er en del fra klubben som står sammen i en stald og ligger på samme campingplads, så det er hyggeligt. 

Mandag skulle jeg ride min første klasse (en LB2**). Vi havde sadlet op og alt var egentlig klart, men så kom der et opkald hjemmefra om, at min anden pony, Happy, havde fået en skade på sit øje og var blevet kørt på dyrehospital hvor beskeden var at den skulle have fjernet sit øje. Jeg blev meget ked af det, mest fordi jeg ikke kunne være der for ham.

Copyright Ridehesten.com
Happy.

Men jeg besluttede at gå ind og ride og jeg fik en fin tur til ære for Happy! Mitzi var bare med på legen og sprang så fint. Over alt forventning fik jeg en 3. plads og jeg er så stolt af Mitzi-pigen. Det var sådan en fed oplevelse, og Mitzi var så glad.

Happy har det heldigvis godt og er i gode hænder, hvor både min far, min søster og hans part, Carmen, har været ude og besøge ham efter han er blevet opereret.

Jeg glæder mig til at komme hjem til lille Happy og give ham et kæmpe kys, men først vil jeg lige nyde resten af ugen her på Vilhelmsborg med Mitzi.

Du kan følge med hvordan det går her til stævnet på min instagram: Caroline_Osterby

Læs også

Corona har sat en stopper for meget

05-02-2021 14:14, af Caroline Østerby

To af de ting jeg er mest ked af der blevet aflyst pga. af Corona er helt klart stævner og undervisning. Jeg synes, at det er svært at holde seriøsiteten oppe, når vi hverken har nogle stævner at se frem til eller en omgang undervisning en gang imellem - men vi prøver vores bedste

Det har været en anderledes tid

19-10-2020 18:29, af Caroline Østerby

Der har været lidt stille her på bloggen, men det har også været en meget anerledes tid for os ponyrryttere i forbindelse med corona

Mit 2019 med op- og nedture

05-02-2020 09:41, af Caroline Østerby

Mit 2019 har været med mange opture, men også rigtig mange nedture - læs mere om mit 2019 i dette blogindlæg

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Trine Askjær-Jørgensen

Trine Askjær-Jørgensen
20 24 29 28
taj@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Herpesudbrud ved Viborg: Det er dybt tragisk

22-01-2022 13:21, af Annika Knudsen Lorentsen

– Vi forsøger at gøre alt hvad vi kan for, at vi ikke mister flere heste, fortæller ejerne af det opstaldningssted ved Romlund, som netop nu er ramt af et voldsomt udbrud af herpesvirus 1, hvor tre opstalderes heste er døde

Flere heste døde under herpesudbrud ved Viborg

21-01-2022 17:26, af Annika Knudsen Lorentsen

En stald ved Viborg er ramt af herpesvirus 1, og meldingen lyder at flere heste er døde, mens mange andre er syge. Det har fået flere stalde i området til at lukke staldene for alle udefrakommende

Nyt i sagen om den skamferede hoppe på Søballegard

20-01-2022 15:28, af Christine Krogh Frausing

Så er der nyt i sagen om den skamferede hoppe fra Søballegaard, i det der er fundet DNA på kosteskaftet der var efterladt i stalden

Shannon råber op efter snyd med hestehandel (video)

25-01-2022 11:03, af Annika Knudsen Lorentsen

Shannon Mejnert Ketterle driver en særdeles succesfulde stald med køb og salg af heste, og hun har netop haft en rigtig dårlig oplevelse med køb af en hest fra Spanien, som nu får hende til at råbe omkring, at vi skal huske på ordenligheden i branchen. Samtidig håber hun, at hun kan hjælpe andre til ikke at ende i samme situation

Embryon solgt til Danmark for 460.000 kr.

24-01-2022 11:49, af Christine Krogh Frausing
Avl|

Ved Global Dressage Auction i weekenden blev et embryon – et ufødt føl – erhvervet af den danske dressurstald HP Horses for 62.000 euro svarende til over 460.000 kr.

Grand Galaxy Win er blevet kastreret

18-01-2022 10:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Charlotte Jorsts Grand Galaxy Win, som tidligere har konkurreret i Danmark under Severo Jurado Lopez og som er kåret i Dansk Varmblod, er blevet kastreret 

Ingrid Dahlmann er sovet ind i en alder af 84 år