I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

Mine forældre kørte mig derop sammen med begge ponyer søndag aften. Jeg havde fået mit eget værelse deroppe, hvor jeg skulle bo alene. Det var ret spændende sådan at flytte hjemmefra for en uge. Jeg havde købt forskelligt mad ind, for jeg skulle selv stå for at lave morgenmad og aftensmad, frokosten kunne jeg købe på Blue Hors.

Julie, som står for praktikanterne, tog imod mig og mine forældre, hun viste os, hvor ponyerne skulle være og hvor jeg selv skulle bo. Hun var rigtig sød og hjalp mig hele ugen. Jeg fik min egen chip, så jeg kunne låse mig ind overalt. Jeg skulle møde i stalden mandag morgen klokken 7, det var i ridestalden, hvor jeg skulle være hele ugen.

Jeg stod op halv seks næste dag, for jeg ville gerne nå ned til mine egne ponyer, før jeg skulle i stalden. De havde det heldigvis godt. De stod i to store og lyse bokse ved siden af hinanden, så de var glade.

Jeg mødte ind klokken 7 og hjalp med at strø bokse, pudse udstyr, trække heste ud på fold, sætte heste i skridtmaskinen, og så skulle jeg sadle op for Alva, der rider Nannas heste, når hun har fri. Det var så mega skønt at arbejde med de dejlige heste, de var alle sammen utroligt velopdragne og søde at gå med. Jeg arbejdede fra 7 til 16 med nogle pauser undervejs. Og bagefter skulle jeg så ride mine egne ponyer, så jeg var ret træt, når jeg nåede til aften.

Copyright Ridehesten.com

Der var også to andre praktikanter den uge, det var to rigtig søde piger fra Tronsøskolen, som jeg hyggede mig sammen med.

Om torsdagen skulle hele stalden på tur. Vi skulle besøge Agnethe på hendes ejendom. Vi kørte i bus derop og blev vist rundt. Stalden var mega flot, og jeg hilste på både Jo jo og Don O. Vi fik kage og sodavand, så det var en rigtig hyggelig tur.

Fredag havde jeg fri tidligt, min mor hentede mig, da jeg var færdig med at ride ponyerne, det var så dejligt at ride i den store hal, og nu glæder jeg mig ekstra meget til at skulle ride ECCO-finalen deroppe på Aurora om to uger.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Sidste ECCO cup-kvalifikation med Aurora

13-10-2019 16:47, af Johanne Kofod Jensen

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform, læs med her og hør om vores oplevelse ved ECCO Cup i Solrød

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour og Rasmine Laudrup indgår samarbejde

04-12-2019 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Springrytteren Rasmine Roesdahl Laudrup har indgået et samarbejde med den danske dressurstjerne Cathrine Dufour, og det betyder at Rasmine vil drive et mindre staldafsnit med springheste hos Cathrine

Tilfældig byttehandel endte i stor succes

04-12-2019 13:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Rigtig mange benytter sig af vores salgsside for heste her på Ridehesten.com og en af dem er springrytter Maria Mols Jakobsen, som for nogle år siden lavede en meget succesfuld byttehandel da hun satte sin pony til salg i håbet om at skaffe penge til hendes kommende springhest

Dufour er 5'er på verdensranglisten

05-12-2019 06:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Weekendens vinder af Saab Top-10, Cathrine Dufour, er kravlet endnu længere op ad FEI Longines Ranking i dressur med hendes makker Atterupgaards Cassidy, og er nu nummer 5

OL-ryttere på startlisten i Aalborg (video)

07-12-2019 18:47, af Britt Carlsen

I denne weekend afvikler Sportsrideklubben Aalborg Jysk Mesterskab i dressur. Og det med OL-ryttere og World Cup-finalister på startlisten, men det var Charlotte Heering som sikrede sejren i dagens Grand Prix

To hestemænd med en fælles mission

06-12-2019 10:30, af Thomas Bach Jensen

Under titlen “One Moment in Time” vil to af verdens dygtigste hestemennesker, spanske Severo Jurado Lopez og australske Will Rogers, føre publikum ind i deres træningsunivers i torsdags aftens showclinic under Dansk Varmblods Hingstekåring 2020 i MCH Messecenter Herning. Den ultimative julegaveidé?

Hjælp Maria Claumarch – hun mangler et rideben

03-12-2019 11:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

For et år siden fik Maria Claumarch amputeret sit ene ben pga. en hospitalsfejl. Hun har siden da forgæves forsøgt at få bevilget et rideben, så hun kan komme tilbage i sadlen og til sit daglige arbejde med heste. Hendes veninder har nu startet en indsamling for at hjælpe hende

Aquino og Jeanette tog forsiden

06-12-2019 12:17, af Thomas Bach Jensen

For 20 år siden prydede den nykårede vinderekvipage af dressurchampionatet for 4-års, Aquino og Jeanette Sund, forsiden af magasinet Ridehesten. Hvad der sidenhen blev af denne ekvipage, hvar vi snakket med Jeanette Sund om

Blue Hors-hingste på vej mod varmere himmelstrøg