I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

Mine forældre kørte mig derop sammen med begge ponyer søndag aften. Jeg havde fået mit eget værelse deroppe, hvor jeg skulle bo alene. Det var ret spændende sådan at flytte hjemmefra for en uge. Jeg havde købt forskelligt mad ind, for jeg skulle selv stå for at lave morgenmad og aftensmad, frokosten kunne jeg købe på Blue Hors.

Julie, som står for praktikanterne, tog imod mig og mine forældre, hun viste os, hvor ponyerne skulle være og hvor jeg selv skulle bo. Hun var rigtig sød og hjalp mig hele ugen. Jeg fik min egen chip, så jeg kunne låse mig ind overalt. Jeg skulle møde i stalden mandag morgen klokken 7, det var i ridestalden, hvor jeg skulle være hele ugen.

Jeg stod op halv seks næste dag, for jeg ville gerne nå ned til mine egne ponyer, før jeg skulle i stalden. De havde det heldigvis godt. De stod i to store og lyse bokse ved siden af hinanden, så de var glade.

Jeg mødte ind klokken 7 og hjalp med at strø bokse, pudse udstyr, trække heste ud på fold, sætte heste i skridtmaskinen, og så skulle jeg sadle op for Alva, der rider Nannas heste, når hun har fri. Det var så mega skønt at arbejde med de dejlige heste, de var alle sammen utroligt velopdragne og søde at gå med. Jeg arbejdede fra 7 til 16 med nogle pauser undervejs. Og bagefter skulle jeg så ride mine egne ponyer, så jeg var ret træt, når jeg nåede til aften.

Copyright Ridehesten.com

Der var også to andre praktikanter den uge, det var to rigtig søde piger fra Tronsøskolen, som jeg hyggede mig sammen med.

Om torsdagen skulle hele stalden på tur. Vi skulle besøge Agnethe på hendes ejendom. Vi kørte i bus derop og blev vist rundt. Stalden var mega flot, og jeg hilste på både Jo jo og Don O. Vi fik kage og sodavand, så det var en rigtig hyggelig tur.

Fredag havde jeg fri tidligt, min mor hentede mig, da jeg var færdig med at ride ponyerne, det var så dejligt at ride i den store hal, og nu glæder jeg mig ekstra meget til at skulle ride ECCO-finalen deroppe på Aurora om to uger.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

ECCO-finale med op- og nedture

07-12-2020 07:10, af Johanne Kofod Jensen

I forrige weekend var jeg af sted til Ecco finale på Blue Hors. Jeg var utrolig glad og taknemlig over, at jeg havde fået Wild Card til junior finalen med Frida. Så jeg skulle både have Frida og Aurora med

Johanne Kofod : Jeg havde ikke regnet med det

29-11-2020 12:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Efter en flot Kür lykkedes det i dag Johanne Kofod Jensen at sikre sig sejren i årets ECCO Cup-finale med kategori 2-ponyen Aurora A, og hun fortæller, at det var dejligt, at det kunne lykkes på trods af corona

Johanne Kofod i front af ECCO Cup

28-11-2020 18:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Så har kategori 2-ponyekvipagerne været i aktion i første afdeling ved ECCO Cup-finalen hos Blue Hors, og det blev Johanne Kofod Jensen der tog sejren 

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour: Det giver ro i maven

23-01-2021 18:38, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre år siden havde Cathrine Dufour kun Atterupgaards Cassidy som kunne gå Grand Prix, men nu begynder listen af udannede Grand Prix-heste at vokse og det giver både overskud og ro i maven hos Cathrine

Giver du din hest unoder?

20-01-2021 19:41, af Merete Haahr

Det er dybt frustrerende, hvis hesten udvikler dårlige vaner, men studier viser, at måden vi holder hesten på kan være med til at give den unoder og afvigende adfærd

18 heste, 3 lastbiler og 2 ryttere i Portugal

21-01-2021 20:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Martin Dinesen Neergaard og Kasper H. Hansen befinder sig nord for Paris på vej mod et 4-uger langt springstævne i Vilamoura, Portugal. De har 18 heste med sig

Jytte Jarl lever ikke mere