LIVE: Corona i Danmark

14:46 Forsamlingsforbuddet sænkes til 50 personer - hold øje her på siden, hvor vi giver en update på hvad det betyder for weekendens og de kommende ugers stævner, så snart vi ved mere

Højt til hest

02-03-2020 15:31, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har det igen været stævnetid. Jeg har været så heldig at få lov til at låne en hest på rideskolen, hvor mine ponyer står opstaldet

Hesten kan alle dressurøvelser og har startet Prix st. George engang, så den er mega sjov at ride på. I weekenden skulle vi så til stævne for første gang. Jeg var lidt spændt på det, for det var min allerførste hesteklasse nogensinde og hesten har ikke været til stævne i flere år. Jeg havde aftalt med min underviser, at jeg skulle starte MBO, da det er nogle af de øvelser, som jeg skal bruge som juniorrytter. Vi tog af sted til c-stævne på Hestehaven, som er et rigtig godt sted at ride. Ejeren tog med for at hjælpe mig. Jeg glædede mig helt vildt til at skulle ride mod professionelle ryttere og var spændt på om jeg kunne huske det lange program. Da vi kom på banen var han lidt spændt så det kostede en del points, og da jeg kom til galoppen, kom jeg pludselig i tvivl om, hvor jeg skulle hen, men så tænkte jeg – jeg har vist ikke lavet volte tilbage endnu, og så var det heldigvis det jeg skulle! Vi fik vores første B-kvalifikation, så det var mega fedt, og jeg glæder mig sådan til at få min egen juniorhest, når jeg har fundet en rigtig sød og dygtig lille rytter, som kan overtage Aurora.

Om søndagen skulle jeg starte PRI på min 1'er pony Revolution samme sted. Til landsstævnet i Vejle havde jeg problemer med, at han kom bag mine schenkler især i travprogrammet. Det er ikke et problem, jeg har hjemme til træning, så jeg havde aftalt med min underviser, at jeg blev nødt til at tage ud og ride nogle C-stævner, indtil jeg kunne få det rettet. Så vi tog af sted og fik en ret god tur og en fjerdeplads, men jeg er ikke helt tilfreds med min travdel endnu, så vi bliver nødt til at øve os noget mere, men sådan er dressur jo.

Næste stævne på Aurora bliver landsstævnet i Herning, hvor vi skal ride 1. afdeling af Ecco Cup. Jeg har arbejdet med at få tempoet finpudset i min kür sammen min underviser og Norden Freestyle, så jeg glæder mig til at se om resultatet bliver endnu bedre end i Vejle.

I kan følge min træning på @jkj.dressage.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Sidste midterlinje med Aurora

16-09-2020 13:32, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var det så blevet tid til, at jeg skulle ride ned ad midterlinjen på Aurora for sidste gang. Ved hold DM i Frederikshavn. Det var virkelig godt, at det var en holdkonkurrence, så mine veninder var med, for det var ret vemodigt

Blog: Sidste DM med Aurora

19-08-2020 17:30, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden blev det så tid til, at jeg skulle ride mit sidste DM på Aurora og det skulle vise sig at blive en weekend fuld af drama, skriver dressurrytter Johanne Kofod Jensen i dette blogindlæg 

Fantastiske Frida til DM for junior

10-08-2020 15:57, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var jeg til mit første DM på hest i Ringsted, og det var en stor oplevelse, og kun tredje gang jeg var afsted til stævne med Frida

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kronprinsessen dansede igennem sin debut (video)

12-09-2020 16:43, af Kristine Ulsø Olsen

H. K. H. Kronprinsesse Mary havde i dag sin stævnedebut i Frederiksværk, og hvilken debut det blev. Med over 72% red Kronprinsessen sig direkte ind i placeringerne blandt flere beridere

Ejer til aflivet hoppe i Holbæk: Det er jo sindssygt

14-09-2020 16:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

I fredags på Holbæk Rideklub blev den drægtige Ågerupgårds Carli aflivet som følge af voldsomme skader i endetarmen. Skader som ikke er opstået naturligt. Ridehesten.com har talt med ejeren Stina Myrholm, som gennemlever sit livs ondeste mareridt 

DRF siger farvel til holdleder Helle Krasnik Trolle

15-09-2020 11:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Pr. dags dato har Dansk Ride Forbund valgt at afslutte samarbejdet med den nuværende holdleder for seniorlandsholdet i dressur, Helle Krasnik Trolle, som fratræder stillingen med umiddelbar virkning

Drægtig hoppe skudt af jæger: Sådan forløb sagen

15-09-2020 15:50, af Annika Knudsen Lorentsen

For knap et år siden berettede vi om, at avlshoppen Calicia Møgelvang blev skudt på sin egen mark af en jæger. Her et år efter er det en nedtrykt hoppeejer der står tilbage med en meget lille sum penge i erstatning for den hoppe han var meget glad for

Kan du genkende mulig gerningsmand?

16-09-2020 14:05, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet har offentliggjort overvågningsbånd fra Holbæk Rideklub, hvor fjordhesten Ågerupgårds Carli blev aflivet i fredags på grund af voldsom mishandling. Politiet beder offentligheden om hjælp til at identificere manden 

Drægtig hoppe aflivet efter mulig dyremishandling

12-09-2020 14:31, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet efterforsker en forfærdelig sag om mulig dyremishandling fra Holbæk Rideklub, hvor en drægtig hoppe fredag morgen blev aflivet som følge af voldsomme skader 

Kronprinsesse Mary til start i Frederiksværk

12-09-2020 09:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

I dag rider H.K.H Kronprinsesse Mary to klasser ved dressurstævnet i Frederiksværk Rideklub. Hun deltager med Wasabi OLD, som har været redet af Nanna Merrald fra Blue Hors, og Edelman

Vandt championatskvalifikation efter 4 mdr. i sadlen

15-09-2020 12:39, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af 2019 forelskede Iben Østergaard sig i hesten Elversøes Jason, og derfor blev han hendes. Inden hun kunne begynde træningen af ham brugte hun måneder på sin PhD-afhandling i USA, men på trods af kun få måneder i sadlen på ham, lykkedes det Iben at vinde championatskvalifikation for 4-års heste i Frederiksværk

Også Isabell Werth rider på Sezuan-afkom