Højt til hest

02-03-2020 15:31, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har det igen været stævnetid. Jeg har været så heldig at få lov til at låne en hest på rideskolen, hvor mine ponyer står opstaldet

Hesten kan alle dressurøvelser og har startet Prix st. George engang, så den er mega sjov at ride på. I weekenden skulle vi så til stævne for første gang. Jeg var lidt spændt på det, for det var min allerførste hesteklasse nogensinde og hesten har ikke været til stævne i flere år. Jeg havde aftalt med min underviser, at jeg skulle starte MBO, da det er nogle af de øvelser, som jeg skal bruge som juniorrytter. Vi tog af sted til c-stævne på Hestehaven, som er et rigtig godt sted at ride. Ejeren tog med for at hjælpe mig. Jeg glædede mig helt vildt til at skulle ride mod professionelle ryttere og var spændt på om jeg kunne huske det lange program. Da vi kom på banen var han lidt spændt så det kostede en del points, og da jeg kom til galoppen, kom jeg pludselig i tvivl om, hvor jeg skulle hen, men så tænkte jeg – jeg har vist ikke lavet volte tilbage endnu, og så var det heldigvis det jeg skulle! Vi fik vores første B-kvalifikation, så det var mega fedt, og jeg glæder mig sådan til at få min egen juniorhest, når jeg har fundet en rigtig sød og dygtig lille rytter, som kan overtage Aurora.

Om søndagen skulle jeg starte PRI på min 1'er pony Revolution samme sted. Til landsstævnet i Vejle havde jeg problemer med, at han kom bag mine schenkler især i travprogrammet. Det er ikke et problem, jeg har hjemme til træning, så jeg havde aftalt med min underviser, at jeg blev nødt til at tage ud og ride nogle C-stævner, indtil jeg kunne få det rettet. Så vi tog af sted og fik en ret god tur og en fjerdeplads, men jeg er ikke helt tilfreds med min travdel endnu, så vi bliver nødt til at øve os noget mere, men sådan er dressur jo.

Næste stævne på Aurora bliver landsstævnet i Herning, hvor vi skal ride 1. afdeling af Ecco Cup. Jeg har arbejdet med at få tempoet finpudset i min kür sammen min underviser og Norden Freestyle, så jeg glæder mig til at se om resultatet bliver endnu bedre end i Vejle.

I kan følge min træning på @jkj.dressage.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Ny stævnesæson i gang i Vejle

28-01-2020 13:53, af Johanne Kofod Jensen

Så har jeg endelig fået taget hul på den nye stævnesæson ved landsstævnet i Vejle. Horse World Cuppen er altid noget særligt, fordi det er årets første stævne, det er så fedt at møde alle sine rideveninder igen og mærke om formen er ok til den nye sæson

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

BREAKING: OL 2020 udsættes til næste år

24-03-2020 13:56, af Annika Knudsen Lorentsen

Det er nu officielt, at OL i Tokyo 2020 udsættes til 2021 - det er IOC-præsident Thomas Bach og Japans premierminister nu blevet enige om

Helgstrands tidligere Grand Prix-hest Carabas er død

24-03-2020 10:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Grand Prix-hingsten Carabas er død i en alder af 22 år, det meddeler familien på Helenenhof, som har ejet hingsten de sidste mange år

Ungdomslandsholdshesten Donna Fetti er død

24-03-2020 09:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Langkjærgaard's Donna Fetti er død i en alder af 19 år efter en succesfuld karriere først som ung under Andreas Helgstrand og Anna Kasprzak og senere på det danske ungdomslandshold under Mille Larsen Warncke og Victoria Kuusisto Pedersen

Hest til salg og fremvisning under corona

27-03-2020 09:30, af Annika Knudsen Lorentsen

Som hobby rytter, er der ofte mange ting der spiller ind, når økonomi og heste skal forsøge at løbe rundt, for os er det en hobby man gerne investere i, men hvad med de professionelle og hvad med salg af heste, her i uge 3, af corona-krisen i Danmark?

VIR: Vi har sendt medarbejdere hjem

28-03-2020 11:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Viborg Rideklub har lukket ned for al elevundervisning, ligesom klubben også har været nødt til at sende flere medarbejdere hjem, blandt andet deres daglige leder og berider. Corona-pandemien kommer til at koste klubben mange penge, men samtidig oplever de et fantastisk sammenhold og en fælles vilje til at kæmpe for klubbens eksistens

Mulighed for kompensation til rideklubber

23-03-2020 14:57, af Annika Knudsen Lorentsen

Som følge af COVID-19 har Folketinget vedtaget en ny, stor hjælpepakke til erhvervslivet, og denne indbefatter bl.a. en midlertidig kompensation for virksomhedens faste udgifter. Denne del af hjælpepakken kan være interessant for en række klubber - få et overblik her

Politi: I disse tilfælde må du benytte ridehallen

20-03-2020 12:34, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er lavet forbud mod alle indendørs sportsaktiviteter, og det gælder også brugen af ridehaller landet over - der er dog nogle undtagelser hvor ridehallen alligevel må benyttes

Søren Vallentin: Ud og nyd det gode vejr

22-03-2020 11:35, af Annika Knudsen Lorentsen

Berider Søren Vallentin foreslår alle der har muligheden for at ride udendøre, at nyde det gode vejr og få det bedste ud af situationen vi befinder os i på grund af corona - og så anbefaler han at klubber såvel som private skære ned på omkostningerne, så man kan holde forretningen kørende så længe som muligt

Solen skinner og livet er godt – trods alt

27-03-2020 12:54, af Thomas Bach Jensen

Vi har talt med den danske landsholdsrytter i dressur, Blue Hors-rytter Agnete Kirk Thinggaard, der er lykkedes med at få sine heste hjem fra USA og her fortæller om en ny hverdag i Corona-Danmark

Mathilde Lind Skjøtt: Det kan du lave udendørs (video)

27-03-2020 17:15, af Annika Knudsen Lorentsen

Ridehesten har været på besøg hos springrytter Mathilde Lind Skjøtt, som har nok at se til med at få trænet alle hestene, og hun har også et par idéer til hvad man kan lave med hestene udenfor hvis man gerne vil afveksle træningen lidt