En stor dag – mødet med Severo Jurado Lopez

07-09-2017 12:49

Cecilie Lindahl

Der blev trænet hårdt op til DM, og Charlotte fortæller her lidt om hendes træning, og hvordan undervisningen pludselig tog en uventet drejning….

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

2 ½ uge før det individuelle DM, var perioden hvor Clark skulle rides og gøres klar til at toppe. DM var vores vigtigste stævne, for det var et stævne som jeg har trænet op til det sidste halvandet år.

Vores træning

Efter Hovgårdstævnet havde Clark helt fri mandag og tirsdag, hvor han var på fold og skulle hygge sig. Onsdag skridtede jeg en lang tur og torsdag havde han endnu en fridag på fold. Fredag og søndag red jeg løsgørende, mens lørdag gik med en god skridttur.
Ugen efter bestod mandagen af en fridag, hvor den tirsdag igen stod på løsgørende arbejde. Onsdag skridtede vi og fra torsdag skulle han rigtig i gang igen, og rides i stævne-form.

Så stod den på undervisning

Jeg fik undervisning torsdag, søndag, tirsdag og torsdag, hvor vi så skulle af sted senere om torsdagen til DM.

Nyheden fortsætter efter annoncen

De sidste dage ind imellem havde Clark fri på fold eller skridt/skovture dage, det absolut vigtigste er at holde ham glad, så han har stor gå-lyst. Jeg ville allerhelst have trænet hver dag, men så ved jeg godt at Clark går død i dressurtræningen, så jeg var nød til at stole på Mettes og min mors planlægning – men det var svært. Men Clark gav en super tur hver gang, og han var super fin til træningen – så husk at en glad pony er vigtig, så giver den så meget igen.

Ugen op til DM red jeg kun Clark. Mine store ponyer havde fri, for det er lidt svært både at ride kat. 3 og kat. 1 pony og for at hjælpe mig bedste muligt mod DM red jeg derfor kun Clark.

Kæmpe overraskelse – Severo Jurado Lopez

Mette havde en kæmpe overraskelse til mig en aften til træning – Severo Jurado Lopez kom for at ønske mig held og lykke til DM, og jeg ønskede selvfølgelig også ham held og lykke til EM. Jeg fik hans autograf – han er helt vildt sød. Tusind tak Severo, fordi du tog dig tiden til at snakke med mig.

Hilsen

Charlotte

Læs også

15-årige Lorenzo mulig OL-hest for Sverige

09-03-2021 13:38, af Annika Knudsen Lorentsen

Severo Jurado Lopez red Lorenzo ved OL i 2016, og nu er det meldt ud, at Lorenzo igen er mulig OL-hest til sommerens OL, men denne gang for svenske Jeanna Hogberg. Vallakken fortsat ejes af danskfødte Charlotte Jorst

Blue Hors Zackerey skal bedække i Tyskland

20-02-2021 16:31, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Godt på vej i sin dressurmæssige uddannelse under Severo Jurado Lopez står Blue Hors Zackerey nu overfor bedækningssæson 2021, der endnu engang byder på et tysk eventyr for den 7-årige guldmedaljehingst

Severo: Jeg elsker at være selvstændig (video)

28-12-2020 10:00, af Britt Carlsen

Den spanske OL-rytter Severo Jurado Lopez sagde i foråret sit job op hos Helgstrand Dressage efter 7 års ansættelse, for at blive selvstændig. Det har været 8 fantastiske måneder, fortæller han

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dorothee Schneider mister hest og er selv indlagt

19-04-2021 08:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I forbindelse med præmieoverrækkelsen ved stævnet i Pforzhein faldt tyske Dorothee Schneider af sin hest Fohlenhofs Rock'n Rose, da hoppen kollapsede og døde formodentligt som følge af et brud på hovedpulsåren

Fra narkohandler i Spanien til ridehest i Danmark

18-04-2021 12:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Mette Weye tog til Spanien for at arbejde og fandt ved et tilfælde sin drømmehest Alondra, som var blevet konfiskeret fra en 16-årig narkohandler. Hun tog Alondra med hjem til Danmark, men det var ikke helt uden besvær 

Mistede hest til kolik: Transportør fandt en ny

16-04-2021 10:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

For tre uger siden mistede Preben sin bedste ven på operationsbordet på Højgaard Hestehospital. Det var hestetransportør Jens Overgaard, som kørte hesten til hospitalet, og bagefter besluttede han at hjælpe med at finde en ny rolig koldblodshest til Preben, som bor på et bosted. I går flyttede shiren Kong Arthur ind 

Sodashi – det hvide lyn fra Japan (video)

15-04-2021 10:45, af Thomas Bach Jensen

I japan kniber det for alle galopheste med at følge med den hvide hoppe Sodashi, der foreløbigt er ubesejret

– Jeg blev kimet ned med henvendelser