En spændende tid

26-11-2018 19:43, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger Johanne har fået en ny hingst i træning, og så har hun været til Christmas Show med sin lillesøster springpony

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten Junior

Det har været en super spændende tid.

Jeg har fået en sportsponyhingst i ridning for en avler. Jeg arbejder på at ride styrke i ham, så han kan komme med på B-plan til næste sæson. Vi har netop været til et C-stævne, hvor han vandt klassen. Jeg var faktisk lidt nervøs for, om jeg kunne styre en hingst på stævnepladsen, men heldigvis tog en af mine veninder med, så det gik bare rigtig fint. 

Til Christmas Show
Jeg har også været til Christmas Show på Vilhelmsborg, hvor jeg lånte min lillesøsters springpony. Det var bare så sjovt og spændende at ride i den store hal, som var pyntet mega flot op til jul. Det gik rigtig godt, og vi fik en placering og endte som nummer tolv i finalen. Jeg var godt nok lidt ærgerlig over, at jeg ikke red stærkere i finalen, så jeg vil øge mig i hurtige vendinger, for jeg vil helt sikkert med igen. Det var det sjoveste og hyggeligste springstævne, jeg har prøvet. Både hallen og stalden var varmet op, så det var bare luksus.

Når jeg ikke selv  skulle ride, skridtede jeg ture med de andre, eller så springning og havde det kanonsjovt.  Men jeg skulle jo også hjem og træne dressurponyerne, så jeg havde lidt travlt.   Aurora og jeg skal nemlig til Uggerhalne næste weekend og ride Ecco finalen, så det bliver rigtig spændende.

Copyright Ridehesten.com

Jeg har også været til landsstævne på hende siden sidst. Det var i Hedensted, hvor vi skulle ride PRT og PRM. Vi fik placering begge dage, så det var dejligt, men der var nogle småfejl, som jeg har arbejdet hårdt med min træner på at rette, så jeg håber, det bliver endnu bedre til Ecco.

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

Topmodel og youtuber til Blue Hors (video)

06-12-2018 12:34, af Thomas Bach Jensen

Den internationale fotomodel, blogger og youtuber Matt Harnacke er blevet optaget i Blue Hors-familien. Han har besøgt det danske stutteri, og de har nu indgået et samarbejde

Klar til Christmas Show 2018?

12-11-2018 19:45, af Caroline Østerby

Hvordan planlægger man sin stævnestart til Christmas Show, og hvad skal der pakkes? Det har Ridehesten Juniors faste blogger Caroline Østerby helt styr på

Blog: Til internationalt stævne i Holland

06-11-2018 21:24, af Amira Aasted

Ridehesten Juniors faste blogger Amira Aasted og hendes pony Topper har netop været til internationalt stævne i Holland. Læs alt om turen på Ridehesten Junior

Decemberunderholdning for fuld tryk

09-12-2011 15:10, af Maria Schacht
Danish Christmas Show lægger et stort underholdningsprogram for døren hele lørdag!

Dannebrog til tops ved Baltic Cup

03-12-2017 16:43, af Maria Schacht
Pony|

Finalen for Baltic Cup er denne weekend løbet af stablen på Vilhelmsborg, og i dag var det ponyernes tur til at finde de endelige vindere

Veloplagte hingste til 35-dages test

21-09-2011 12:10, af Thomas Bach Jensen
Avl|
Indsyning til Dansk Varmblods 35-dages hingsteafprøvning har i dag fundet sted på Vilhelmsborg

Mindeværdig afslutning på Landsfinalerne

26-06-2017 07:35, af Cecilia Lindahl

Landsfinalerne 2017 blev afsluttet med manér søndag eftermiddag på smukke Vilhelmsborg ved Århus

NM i ridesport indtager Aarhus i 2019

17-09-2018 17:17, af Pressemeddelelse

Det bliver en af de største ridesportsbegivenheder nogensinde på dansk grund, når ryttere i alle aldre fra hele norden til næste sommer rykker til Vilhelmsborg for at deltage i Agria Nordic-Baltic Championships i fem forskellige ridediscipliner

10-dages test mod slutning

22-04-2009 22:10, af Thomas Bach Jensen
Avl|
Det lakker mod enden for 10-dages afprøvningen af de tre hingste i Dansk Varmblods stald på Vilhelmsborg, hvor afslutningen afvikles fredag morgen kl. 9

Royalt besøg – intet mindre...

13-08-2016 20:15, af Tonya Bille Nielsen
Pony|

Når der fredag skal overrækkes medaljer i holdkonkurrencen i dressur ved FEI European Championships for Ponies sponsored by Equsana, bliver det ingen ringere end H.K.H. Kronprinsesse Mary, der skal stå for det

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Topmodel og youtuber til Blue Hors (video)

06-12-2018 12:34, af Thomas Bach Jensen

Den internationale fotomodel, blogger og youtuber Matt Harnacke er blevet optaget i Blue Hors-familien. Han har besøgt det danske stutteri, og de har nu indgået et samarbejde

Kanonslag slog min hest ihjel

08-12-2018 11:20, af Cecilia Lindahl

Torsdag eftermiddag skræmte 2-3 drenge livet af to heste, da de fyrede kanonslag og hjemmelavet fyrværkeri af blot ti skridt fra de to heste. Det endte med at få fatale konsekvenser, og en hest måtte aflives efter at have mistet følingen i bagparten

Casper har fundet sin hjemmebane

05-12-2018 11:50, af Kristine Ulsø Olsen

Den nordjyske smed Casper Jensen havde en svær skoletid grundet ordblindhed. Han fandt sin levevej som uddannet beslagsmed og kan nu fejre at være blandt landets gazelle-virksomheder

Severo Jysk Mester i Grand Prix

09-12-2018 18:40, af Cecilia Lindahl

Trods en uheldig dag for Severo Jurado López og hingsten Rialto Star, lykkedes det alligevel ekvipagen at snuppe titlen som Jysk Mester i Grand Prix

8 brækkede knogler forsinker hjemrejsen

07-12-2018 10:54, af Thomas Bach Jensen

Simone Pearce har endnu ikke udsigt til at kunne flyve tilbage til Europa, efter hun i sidste uge kom slemt til skade ved et styrt i Australien, hvor hun brækkede otte knogler

8 hingste videre fra Vallensbæk

09-12-2018 20:11, af Kristine Ulsø Olsen
Avl|

5 springhingste og 3 dressurhingste formåede ved dagens forbesigtigelse på Vallensbæk Ridecenter at komme igennem nåleøjet og derved sikre sig adgang til hingstekåringen i Herning

Hoppen med flap-ørerne er død

10-12-2018 21:06, af Cecilia Lindahl

Rocher, også kendt som hoppen med "flapører", er død i en alder af 27 år

Hvor skal passet ligge?

06-12-2018 07:13, af Cecilia Lindahl

De første hestepas blev lavet i 1999, siden da er der kommet regler og forordninger til. Hvor skal passet egentlig ligge?

Dobbelt op på to meter (video)

08-12-2018 19:01, af Britt Carlsen

Stemningen er nærmest elektrisk på Vilhelmsborg - der er totalt fyldt i hallen, og rytterne kvitterer ved super springning. To ryttere slog rekord og vippede op over to meter i Krafft Six Bar

Familien Kirk donerer millionbeløb til flygtningebørn