En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

Copyright Ridehesten.com

Vi havde kvalificeret os i løbet af året og kom til finalen med en fjerdeplads.

Min mor og jeg kørte derop torsdag eftermiddag, så jeg kunne træne på banen og Aurora kunne vænne sig til at være der. Men straks da jeg kom, kunne jeg mærke, at hun var tryg for hun havde jo næsten lige været der sammen med mig i praktik. Hun fik en rigtig fin boks, og vi red på den flot pyntede bane i ridehuset, som var dejlig varmt – luksus.

Fredag skulle vi ride opvarmningsklassen, som var PRT, jeg elsker det program og Aurora var bare med mig hele vejen, vi red 71% og vandt. Præmieoverrækkelsen var meget højtidelig, vi kom ind til fods sammen med en mand i jakkesæt og fik blomster og flotte sløjfer.

Lørdag var så første afdeling af Ecco Cup-finalen. Det var PRM. Det er et program, som vi har øvet ret meget på, blandt andet til programtræningskursus hos Kurt Christensen fordi jeg gerne ville blive bedre til at ride det. Aurora var lidt mindre fremadgående, men det gik alligevel rigtig fint, så vi red 69,5% og vandt igen! Bagefter tog jeg i Lalandia med en af mine veninder, som jeg red Nordisk sammen med, det var bare så hyggeligt.

Copyright Ridehesten.com

Søndag skulle vi ride Küren, som jeg var så spændt på. Jeg havde arbejdet med en ny kür, fordi den jeg havde ikke var svær nok. Jeg havde fået hjælp til programmet af Sophia Ludvigsen og Frederikke Gram Jakobsen og så selvfølgelig mine dygtige trænere. Jeg kan virkelig anbefale, at man får hjælp af nogle ældre og dygtige ryttere, det har i hvert fald hjulpet mig mega godt. Jeg havde lavet musikken sammen med Norden Freestyle og brugt rigtig meget tid på at få den helt rigtig, men alligevel var jeg spændt, for jeg havde valgt at lave den over temaet dans, med dansemusik, som jeg selv kunne lide. Det var jo noget anderledes, så jeg var meget spændt på, hvad dommerne ville sige til det. Heldigvis kunne de rigtig godt lide det. Jeg fik 8 i musik og endte på 75% - så vi vandt simpelthen Ecco Cup 2019!

Jeg er så taknemlig for min dejlige pony, som har givet mig de mest fantastiske oplevelser i året der er gået og jeg glæder mig til flere dejlige oplevelser sammen med hende i året, der kommer.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Sidste ECCO cup-kvalifikation med Aurora

13-10-2019 16:47, af Johanne Kofod Jensen

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform, læs med her og hør om vores oplevelse ved ECCO Cup i Solrød

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour er 5'er på verdensranglisten

05-12-2019 06:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Weekendens vinder af Saab Top-10, Cathrine Dufour, er kravlet endnu længere op ad FEI Longines Ranking i dressur med hendes makker Atterupgaards Cassidy, og er nu nummer 5

OL-ryttere på startlisten i Aalborg (video)

07-12-2019 18:47, af Britt Carlsen

I denne weekend afvikler Sportsrideklubben Aalborg Jysk Mesterskab i dressur. Og det med OL-ryttere og World Cup-finalister på startlisten, men det var Charlotte Heering som sikrede sejren i dagens Grand Prix

To hestemænd med en fælles mission

06-12-2019 10:30, af Thomas Bach Jensen

Under titlen “One Moment in Time” vil to af verdens dygtigste hestemennesker, spanske Severo Jurado Lopez og australske Will Rogers, føre publikum ind i deres træningsunivers i torsdags aftens showclinic under Dansk Varmblods Hingstekåring 2020 i MCH Messecenter Herning. Den ultimative julegaveidé?

Dufour og Rasmine Laudrup indgår samarbejde

04-12-2019 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Springrytteren Rasmine Roesdahl Laudrup har indgået et samarbejde med den danske dressurstjerne Cathrine Dufour, og det betyder at Rasmine vil drive et mindre staldafsnit med springheste hos Cathrine

Aquino og Jeanette tog forsiden