En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

Copyright Ridehesten.com

Vi havde kvalificeret os i løbet af året og kom til finalen med en fjerdeplads.

Min mor og jeg kørte derop torsdag eftermiddag, så jeg kunne træne på banen og Aurora kunne vænne sig til at være der. Men straks da jeg kom, kunne jeg mærke, at hun var tryg for hun havde jo næsten lige været der sammen med mig i praktik. Hun fik en rigtig fin boks, og vi red på den flot pyntede bane i ridehuset, som var dejlig varmt – luksus.

Fredag skulle vi ride opvarmningsklassen, som var PRT, jeg elsker det program og Aurora var bare med mig hele vejen, vi red 71% og vandt. Præmieoverrækkelsen var meget højtidelig, vi kom ind til fods sammen med en mand i jakkesæt og fik blomster og flotte sløjfer.

Lørdag var så første afdeling af Ecco Cup-finalen. Det var PRM. Det er et program, som vi har øvet ret meget på, blandt andet til programtræningskursus hos Kurt Christensen fordi jeg gerne ville blive bedre til at ride det. Aurora var lidt mindre fremadgående, men det gik alligevel rigtig fint, så vi red 69,5% og vandt igen! Bagefter tog jeg i Lalandia med en af mine veninder, som jeg red Nordisk sammen med, det var bare så hyggeligt.

Copyright Ridehesten.com

Søndag skulle vi ride Küren, som jeg var så spændt på. Jeg havde arbejdet med en ny kür, fordi den jeg havde ikke var svær nok. Jeg havde fået hjælp til programmet af Sophia Ludvigsen og Frederikke Gram Jakobsen og så selvfølgelig mine dygtige trænere. Jeg kan virkelig anbefale, at man får hjælp af nogle ældre og dygtige ryttere, det har i hvert fald hjulpet mig mega godt. Jeg havde lavet musikken sammen med Norden Freestyle og brugt rigtig meget tid på at få den helt rigtig, men alligevel var jeg spændt, for jeg havde valgt at lave den over temaet dans, med dansemusik, som jeg selv kunne lide. Det var jo noget anderledes, så jeg var meget spændt på, hvad dommerne ville sige til det. Heldigvis kunne de rigtig godt lide det. Jeg fik 8 i musik og endte på 75% - så vi vandt simpelthen Ecco Cup 2019!

Jeg er så taknemlig for min dejlige pony, som har givet mig de mest fantastiske oplevelser i året der er gået og jeg glæder mig til flere dejlige oplevelser sammen med hende i året, der kommer.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Sidste midterlinje med Aurora

16-09-2020 13:32, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var det så blevet tid til, at jeg skulle ride ned ad midterlinjen på Aurora for sidste gang. Ved hold DM i Frederikshavn. Det var virkelig godt, at det var en holdkonkurrence, så mine veninder var med, for det var ret vemodigt

Blog: Sidste DM med Aurora

19-08-2020 17:30, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden blev det så tid til, at jeg skulle ride mit sidste DM på Aurora og det skulle vise sig at blive en weekend fuld af drama, skriver dressurrytter Johanne Kofod Jensen i dette blogindlæg 

Fantastiske Frida til DM for junior

10-08-2020 15:57, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var jeg til mit første DM på hest i Ringsted, og det var en stor oplevelse, og kun tredje gang jeg var afsted til stævne med Frida

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kronprinsessen dansede igennem sin debut (video)

12-09-2020 16:43, af Kristine Ulsø Olsen

H. K. H. Kronprinsesse Mary havde i dag sin stævnedebut i Frederiksværk, og hvilken debut det blev. Med over 72% red Kronprinsessen sig direkte ind i placeringerne blandt flere beridere

Ejer til aflivet hoppe i Holbæk: Det er jo sindssygt

14-09-2020 16:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

I fredags på Holbæk Rideklub blev den drægtige Ågerupgårds Carli aflivet som følge af voldsomme skader i endetarmen. Skader som ikke er opstået naturligt. Ridehesten.com har talt med ejeren Stina Myrholm, som gennemlever sit livs ondeste mareridt 

DRF siger farvel til holdleder Helle Krasnik Trolle

15-09-2020 11:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Pr. dags dato har Dansk Ride Forbund valgt at afslutte samarbejdet med den nuværende holdleder for seniorlandsholdet i dressur, Helle Krasnik Trolle, som fratræder stillingen med umiddelbar virkning

Drægtig hoppe skudt af jæger: Sådan forløb sagen

15-09-2020 15:50, af Annika Knudsen Lorentsen

For knap et år siden berettede vi om, at avlshoppen Calicia Møgelvang blev skudt på sin egen mark af en jæger. Her et år efter er det en nedtrykt hoppeejer der står tilbage med en meget lille sum penge i erstatning for den hoppe han var meget glad for

Kan du genkende mulig gerningsmand?

16-09-2020 14:05, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet har offentliggjort overvågningsbånd fra Holbæk Rideklub, hvor fjordhesten Ågerupgårds Carli blev aflivet i fredags på grund af voldsom mishandling. Politiet beder offentligheden om hjælp til at identificere manden 

Drægtig hoppe aflivet efter mulig dyremishandling

12-09-2020 14:31, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet efterforsker en forfærdelig sag om mulig dyremishandling fra Holbæk Rideklub, hvor en drægtig hoppe fredag morgen blev aflivet som følge af voldsomme skader 

Kronprinsesse Mary til start i Frederiksværk

12-09-2020 09:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

I dag rider H.K.H Kronprinsesse Mary to klasser ved dressurstævnet i Frederiksværk Rideklub. Hun deltager med Wasabi OLD, som har været redet af Nanna Merrald fra Blue Hors, og Edelman

Vandt championatskvalifikation efter 4 mdr. i sadlen

15-09-2020 12:39, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af 2019 forelskede Iben Østergaard sig i hesten Elversøes Jason, og derfor blev han hendes. Inden hun kunne begynde træningen af ham brugte hun måneder på sin PhD-afhandling i USA, men på trods af kun få måneder i sadlen på ham, lykkedes det Iben at vinde championatskvalifikation for 4-års heste i Frederiksværk

Også Isabell Werth rider på Sezuan-afkom