Det er gået godt selvom vi ikke har redet stævner

17-06-2020 09:48, af Johanne Kofod Jensen

Selvom stævnerne har været lukket ned på grund af corona, har den sidste måned alligevel budt på mange gode oplevelser for mig

Da jeg fik mail fra Janne, som er holdleder om, at de gerne ville se Aurora og mig til samling blev jeg glad. Det er altid spændende at komme til samling og ride sit program foran dommer, landstræner og holdleder og få deres kommentarer med, som man kan gå hjem og arbejde videre med. Vi skulle ride PRT, så jeg havde trænet programmet sammen med mine trænere, Pernille og Anemette, så jeg var sikker på, at alt var helt på plads. Aurora havde også fået massage af Malene, så hun var løsgjort, og havde alle muligheder for at gøre det godt.

Samlingen foregik på Vilhelmsborg, hvor vi red Nordisk Mesterskab sidste sommer, så Aurora kendte banerne godt. Pga. corona måtte man kun have en hjælper med udover sin træner. Da min mor og jeg kom gik jeg lige ned og så banen, og Aurora fik lov til at græsse lidt for at falde til ro, hun var lidt frisk, fordi det nu snart var længe siden, vi havde været ude sammen. Jeg varmede op, og hun var stadig frisk, men jeg fik hurtigt styr på hende, og vi red et rigtig godt program. Bagefter øvede jeg nogle af tingene sammen med Kurt Christensen, som var dommer og Dennis, og så talte vi ellers om fremtiden, og jeg fortalte om Frida, som jeg har købt og som jeg vil ride min juniortid på.

Copyright Ridehesten.com

Jeg har brugt tiden uden stævner på at lære Frida rigtig godt at kende og for et par weekender siden syntes min træner Pernille Ørum så, at det var blevet tid til at prøve tingene af, så jeg var til programtræning hos Christine Winther Prip. Vi skulle ride MB1, da det er det program, som jeg skal bruge meget som juniorrytter. Det er et ret teknisk svært program, så jeg var selvfølgelig lidt spændt, men glædede mig også til at komme ud på hende for første gang. Ligesom Aurora er hun ret frisk, når man kommer nye steder hen, så jeg lagde kandaren på hende inde i traileren for bedre at kunne holde hende, men så snart jeg er oppe på hende, er hun rigtig flink. Vi varmede op indenfor og red programmet udenfor i blæst og regn, så det var godt vejr at træne i! Frida var frisk, men sød, og gjorde alle tingene virkelig fint, jeg var super godt tilfreds med vores debut. Christine og jeg gennemgik programmet bagefter, og jeg red nogle af øvelserne igen. Så nu glæder jeg mig bare så meget til at komme ud på stævnebanerne med hende.

Ellers har jeg brugt coronatiden på at træne og nørde nogle detaljer, som det ellers er svært at få tid til, så på mange måder har det været en god tid for mig. Jeg har blandt andet trænet trav på min etter pony Revolution, fordi jeg gerne vil have lavet lidt mere knæ på ham i traven.

Lige om lidt skal jeg konfirmeres, og det glæder jeg mig sindssygt meget til, konfirmationen er blevet udsat flere gange, men nu ser det da endelig ud til at kunne lykkes, og så kommer der jo også gang i stævnerne lige om lidt, så det skal nok blive rigtig godt.

I kan følge min træning på @jkj.dressage. Håber I får en skøn sommer

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Sidste midterlinje med Aurora

16-09-2020 13:32, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var det så blevet tid til, at jeg skulle ride ned ad midterlinjen på Aurora for sidste gang. Ved hold DM i Frederikshavn. Det var virkelig godt, at det var en holdkonkurrence, så mine veninder var med, for det var ret vemodigt

Blog: Sidste DM med Aurora

19-08-2020 17:30, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden blev det så tid til, at jeg skulle ride mit sidste DM på Aurora og det skulle vise sig at blive en weekend fuld af drama, skriver dressurrytter Johanne Kofod Jensen i dette blogindlæg 

Fantastiske Frida til DM for junior

10-08-2020 15:57, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var jeg til mit første DM på hest i Ringsted, og det var en stor oplevelse, og kun tredje gang jeg var afsted til stævne med Frida

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kronprinsessen dansede igennem sin debut (video)

12-09-2020 16:43, af Kristine Ulsø Olsen

H. K. H. Kronprinsesse Mary havde i dag sin stævnedebut i Frederiksværk, og hvilken debut det blev. Med over 72% red Kronprinsessen sig direkte ind i placeringerne blandt flere beridere

Ejer til aflivet hoppe i Holbæk: Det er jo sindssygt

14-09-2020 16:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

I fredags på Holbæk Rideklub blev den drægtige Ågerupgårds Carli aflivet som følge af voldsomme skader i endetarmen. Skader som ikke er opstået naturligt. Ridehesten.com har talt med ejeren Stina Myrholm, som gennemlever sit livs ondeste mareridt 

DRF siger farvel til holdleder Helle Krasnik Trolle

15-09-2020 11:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Pr. dags dato har Dansk Ride Forbund valgt at afslutte samarbejdet med den nuværende holdleder for seniorlandsholdet i dressur, Helle Krasnik Trolle, som fratræder stillingen med umiddelbar virkning

Drægtig hoppe skudt af jæger: Sådan forløb sagen

15-09-2020 15:50, af Annika Knudsen Lorentsen

For knap et år siden berettede vi om, at avlshoppen Calicia Møgelvang blev skudt på sin egen mark af en jæger. Her et år efter er det en nedtrykt hoppeejer der står tilbage med en meget lille sum penge i erstatning for den hoppe han var meget glad for

Kan du genkende mulig gerningsmand?

16-09-2020 14:05, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet har offentliggjort overvågningsbånd fra Holbæk Rideklub, hvor fjordhesten Ågerupgårds Carli blev aflivet i fredags på grund af voldsom mishandling. Politiet beder offentligheden om hjælp til at identificere manden 

Drægtig hoppe aflivet efter mulig dyremishandling

12-09-2020 14:31, af Marie Helene Rigård Rohleder

Politiet efterforsker en forfærdelig sag om mulig dyremishandling fra Holbæk Rideklub, hvor en drægtig hoppe fredag morgen blev aflivet som følge af voldsomme skader 

Kronprinsesse Mary til start i Frederiksværk

12-09-2020 09:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

I dag rider H.K.H Kronprinsesse Mary to klasser ved dressurstævnet i Frederiksværk Rideklub. Hun deltager med Wasabi OLD, som har været redet af Nanna Merrald fra Blue Hors, og Edelman

Vandt championatskvalifikation efter 4 mdr. i sadlen

15-09-2020 12:39, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af 2019 forelskede Iben Østergaard sig i hesten Elversøes Jason, og derfor blev han hendes. Inden hun kunne begynde træningen af ham brugte hun måneder på sin PhD-afhandling i USA, men på trods af kun få måneder i sadlen på ham, lykkedes det Iben at vinde championatskvalifikation for 4-års heste i Frederiksværk

Også Isabell Werth rider på Sezuan-afkom