Vidste du at.....?

22-07-2018 21:02, af Cecilia Lindahl

…..En hestehjerne er på størrelse med en gennemsnitlig kartoffel?

Copyright Ridehesten.com

 

 

Vidste du at.....?

…..Araberen er den reneste og ældste hesterace i verden?

 

Copyright Ridehesten.com


…..nedkøling af hestens ben er god førstehjælp, hvis hesten har fået et slag, en forstuvning eller haft en anstrengende ridetime?

 

Copyright Ridehesten.com



…...En hest kan gå på "toilettet" op til 15 gange i løbet af en dag?
 

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Vidste du at...?

06-08-2018 21:38, af Cecilia Lindahl

….stråfoder er uundværligt for hestens fordøjelse. Hvis ikke den får tilstrækkeligt med stråfoder, føler den sig ikke mæt, og den kan få kolik af det. Stråfoder er f.eks. hø, græs, wrap og halm

Vidste du at....?

18-05-2018 07:26, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, det hedder at hesten staller, når den tisser? Hingste og hopper stiller sig næsten ens, når de staller. De skræver med bagbenene lidt skråt bagud, krydset skænkes, og hales løftes højt i vejret. Det foregår altid stående, helst i boksen eller i højt græs

Vidste du at.....?

01-05-2018 06:42, af Cecilia Lindahl

Få styr på din paratviden om heste med Ridehesten Junior

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Oplev julen på Berleburg Slot

11-12-2018 08:53, af Kristine Ulsø Olsen

I aften kan man på TV2 opleve den danske dressurlandstræner prinsesse Nathalie vise rundt i sit barndomshjem, Berleburg Slot

Hoppen med flap-ørerne er død

10-12-2018 21:06, af Cecilia Lindahl

Rocher, også kendt som hoppen med "flapører", er død i en alder af 27 år

14 springbetonede hingste klar til Herning

12-12-2018 12:22, af Britt Carlsen
Avl|

Ved Dansk Varmblods forbesigtigelse på Vilhelmsborg er der i dag udtaget 14 unghingste til forbundets hingstekåring i marts i MCH Messecenter Herning. Kvaliteten var generelt god, og flere hingste løste opgaven med stort overblik

26 dressurhingste udtaget på Vilhelmsborg

12-12-2018 21:38, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Dansk Varmblods forbesigtigelse på Vilhelmsborg har forløbet særdeles godt i dag og er netop afsluttet forud for tidsplanen med 26 dressurhingste udtaget hingstekåringen i Herning

Stakkato-datter solgt for rekord beløb

11-12-2018 10:45, af Kristine Ulsø Olsen

Ved den 39. P.S.I. Auktion i søndags blev der slået rekord da en Stakkato-datter blev solgt for 2,4 millioner euro

Fra skovturshest til de internationale dressurbaner

16-12-2018 07:30, af Mathilde Falle

Findus B. har sammen med sin rytter Caroline Palsgaard bevist, at tro kan flytte bjerge. Tro kombineret med hårdt arbejde, tålmodighed og kærlighed har medvirket til, at ekvipagen nu har fundet vej til de internationale dressurbaner, efter Findus var kasseret som konkurrencehest

Dansk succes ved svensk landsstævne

10-12-2018 15:38, af Thomas Bach Jensen

Flere danske dressurryttere var til start ved et nationalt stævne i Helsingborg Fältrittklubb i Sverige i weekenden, hvor de tog godt for sig af præmierne

 

Daniel og Veneziano vinder Louisdor-Preis

16-12-2018 11:27, af Camilla Tiefensee Schrøder

Med et flot ridt bedømt til 75.140% sikrede Daniel Bachmann Andersen og Blue Hors Veneziano sig i dag sejren i den prestigefyldte Louisdor-Preis finale ved det internationale dressurstævne i Frankfurt

Kom med indenfor hos Katrinelund

11-12-2018 19:23, af Kristine Ulsø Olsen

Hingstestationen Katrinelund har fået lavet en flot video, hvor Ib Kirk giver et godt indblik i hvad Katrinelund står for

Bachmann brillerede i Frankfurt (video)

14-12-2018 11:34, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors' berider Daniel Bachmann Andersen har netop sikret sig sejren i den indledende Grand Prix i Festhallen Frankfurt med det unge talent Blue Hors Zepter