Vidste du at.....?

22-07-2018 21:02, af Cecilia Lindahl

…..En hestehjerne er på størrelse med en gennemsnitlig kartoffel?

Copyright Ridehesten.com

 

 

Vidste du at.....?

…..Araberen er den reneste og ældste hesterace i verden?

 

Copyright Ridehesten.com


…..nedkøling af hestens ben er god førstehjælp, hvis hesten har fået et slag, en forstuvning eller haft en anstrengende ridetime?

 

Copyright Ridehesten.com



…...En hest kan gå på "toilettet" op til 15 gange i løbet af en dag?
 

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Nosework med heste er det nye sort

25-11-2019 13:18, af Merete Haahr

Nosework er en ny og hastigt voksende sport inden for hundeverdenen, men vidste du at heste også har en meget veludviklet lugtesans, som let kan trænes og udvikles?

Bør hesten have solcreme på?

26-04-2019 06:16, af Mathilde Brejner

Du kender sikkert alle solrådene for mennesker til fingerspidserne og husker nok solcremen til dig selv, men vidste du, at også din hest kan blive solskoldet samt, at gentagne solskoldninger i værste fald kan føre til hudkræft hos hesten?

Vidste du at...?

06-08-2018 21:38, af Cecilia Lindahl

….stråfoder er uundværligt for hestens fordøjelse. Hvis ikke den får tilstrækkeligt med stråfoder, føler den sig ikke mæt, og den kan få kolik af det. Stråfoder er f.eks. hø, græs, wrap og halm

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Heste og ejer medtaget efter trafikulykke

20-01-2020 08:13, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af sidste uge berettede vi om en trafikulykke der var sket på Vestsjælland, hvor en 31-årig mand mistede livet efter han kørte frontalt ind i en firhjulstrækker med hestetrailer. Her blev det meldt ud at hestene i traileren var okay, men virkeligheden er en anden fortæller ejer og fører af firhjulstrækkeren

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Sandheden bag de gode grunde til at date en ridepige

21-01-2020 11:57, af Philip Chr. Ulrich

Det er et emne, som der med jævne mellemrum deles lidt om på sociale medier blandt ridepiger: En række gode grunde til hvorfor man skal date en ridepige. Men som med så meget andet propagandamateriale, så er der en sandhed bag de gode grunde og løfter

Agnete Kirk Thinggaard trives i Florida (video)

21-01-2020 07:22, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors-dressurrytter Agnete Kirk Thinggaard har gjort status på sit ophold i Florida og fortæller her om, hvordan hun og hestene trives i det vanedannende dejlige klima og om hendes forestående stævnestart med tre avlshingste

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser