Tophoppe er blevet mor

16-04-2020 19:39, af Britt Carlsen

I Påsken blev den internationale Grand Prix-hoppe Forward Looking mor - se den skønne video på Instagram

Copyright Ridehesten.com
Dorothee Schneider og Forward Looking til start i Hagen. Foto: Ridehesten.com/Thomas Bach Jensen

Den tyske toprytter Dorothee Schneider have en lang vågenat i stalden i Påsken, da hende tidligere Grand Prix-partner hoppen Forward Looking e. Fidermark fik føl efter hingsten Escamillo e. Escolar. Escamillo blev udnævnt til præmiehingst ved kåringen i Hannover i 2017, og bestod sin materialprøve i februar 2019 med 8.38 i dressur. Hingste er ifølge Eurodressage kommet i stald hos Helen Langehanenberg for at fortsætte den grunduddannelse han har fået i stalden hos Isabell Werth.

Dorothee Schneider har selv uddannet Forward Looking, da hoppen kom i hendes stald, da hun var 4 år. Og frem til sit 15. år var hoppen succesfuld i sporten. De senere år i international Grand Prix. 
Nu er hun, som Dorothee skriver i sit opslag, en super mor, som folede hingsteføllet natten til torsdag. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Unser Fohlen ist da! Der Vater ist Escamillo, die Mutter die Stute Forward Looking von Fidermark. Forward Looking war lange Jahre mein Kaderpferd und ist ein absoluter Schatz ?? Ich habe sie 4-jährig bekommen und bis Grand Prix ausgebildet. Sie ist 7-jährig in den Besitz von Gabriele Kippert übergegangen und war, bis zum Alter von 15 sehr erfolgreich im internationalen Grand Prix-Sport unterwegs. Jetzt ist sie eine SUPER-Mama und liebt ihre neue Berufung - wie man sieht - sehr!! Geboren ist der kleine Hengst in der Nacht von Mittwoch auf Donnerstag. Bis das Darmpech abgegangen war und der kleine Mann die Milchbar gefunden hatte, war es 2.30 Uhr. Dann sind Roisin, Kim, Sophia, Jobst und ich glücklich ins Bett gefallen...????????Danke an das Team für Hilfe in dieser aufregenden Nacht!!! #fohlen #hengst #stallion #escamillo #fidermark #forwardlooking #osterfohlen #dankbar #happy

Et opslag delt af Dorothee Schneider (@dorotheeschneiderofficial) den

Læs også

Dorothee Schneider distancerer sig fra feltet

19-12-2020 14:14, af Thomas Bach Jensen

I indledningsklassen i finalen af den tyske dressurturnering, Nürnberger Burg Pokal, sørge en af verdens bedste dressurryttere, Dorothee Schneider, for – med begge sine hopper – at lægge sig i toppen med resten af startfeltet bag sig

Opdateret tysk OL-dressurlandshold

25-09-2020 09:15, af Thomas Bach Jensen

I forbindelse med det netop afholdte tyske mesterskab i dressur har dressurudvalget i den tyske olympiske komité aktualiseret det tyske landshold. En danskavlet Skovens Rafael-søn er på vej ind på holdet

Vitalis-søn vinder Nürnberger Burg Pokal (video)

12-07-2020 15:45, af Thomas Bach Jensen

I en solbeskinnet kvalifikation til Nürnberger Burg Pokal i Bettenrode i dag vandt den tyske OL-rytter Dorothee Schneider med Vitalis-sønnen Villeneuve. En Vivaldi-søn tog andenpladsen

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Ponyfamilie og danmarksmester på to år

17-01-2021 10:50, af Marie Helene Rigård Rohleder

I Sorø bor en familie som på lidt over to år er gået fra ikke at have noget med heste at gøre til at eje tre dressurponyer, tilbringe minimum tre timer i stalden hver dag, og blive en af de yngste danmarksmester i ponydressur nogensinde

– Min voldelige kæreste tvang mig til at sælge hesten

16-01-2021 14:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Marias partner var psykisk og fysisk voldelig mod hende og tvang hende til at sælge sin elskede PRE-hest Malí, da han ville have Maria for sig selv. Men hun gav ikke op og kæmpede en lang og sej kamp for at få sit liv og sin bedste ven tilbage

Helgstrand opkøber OL-vinder Ludger Beerbaum Stables

17-01-2021 18:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Helgstrand Dressage gør nu et storstilet forsøg på at erobre det internationale marked for springheste med et nyt opkøb og samarbejde med den tyske firdobbelte OL-vinder i springning Ludger Beerbaum

Bruttogrupperne for senior- og U25-ryttere er klar

13-01-2021 13:46, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner Natalie zu Sayn-Wittgenstein og holdleder Anne-Mette Binder har nu udtaget de ryttere, der skal udgøre bruttogrupperne for senior- og U25-ryttere i 2021

De er udtaget til Dansk Varmblods Hingstekåring

16-01-2021 17:56, af Thomas Bach Jensen
Avl|

I Jylland, på Sjælland og Fyn har Dansk Varmblods dommere besigtiget hingste på 37 forskellige lokationer, hvilket har resulteret i, at 62 hingste er udtaget til kåringen på Vilhelmsborg

Atterupgaard venter otte føl - heraf to sæt tvillinger

18-01-2021 21:33, af Thomas Bach Jensen
Avl|

På det danske stutteri Atterupgaard, der er internationalt anerkendte for deres avl af dressurheste af høj kvalitet, ventes der i år otte føl, og heraf to sæt tvillinger fra to skylninger af befrugtede æg fra elitehoppen Miranda

Tina Lund fylder 40 år

14-01-2021 19:52, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den internationale springrytter Tina Lund fylder 40 år i dag. Hun er flere gange danmarksmester og har opnået topplaceringer ved internationale stævner

Lidt men godt ventes hos Straight Horse

14-01-2021 18:32, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Hos Eva Götzsche og Mogens Pedesen, der driver stutteriet Straight Horse i Allerød, har det været et spændende og frugtbart reproduktionsår, selv om de kun venter fire føl i år. De har nemlig sat lidt i banken – eller rettere lagt nogle befrugtede æg i fryseren

Ugens mest sete salgshest: Skovgaardens Lamborghini

15-01-2021 19:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Miriam og Helena som ejer Skovgaardens Lamborghini er blevet nødt til at sige stop for henvendelser, da de allerede har over 20, som står og tripper for at få lov at komme og prøve deres hest.
Skovgaardens Lamborghini er Ugens mest sete salgshest på ridehesten.com 

Heste kommunikerer med ørerne

14-01-2021 10:14, af Merete Haahr

Heste har langt flere sanser end mange mennesker forestiller sig, og forskning har vist, at heste kommunikerer med hinanden ved at bevæge øjne og ører