Tokyo du Soleil solgt til ung japansk rytter

28-11-2019 07:18, af Annika Knudsen Lorentsen

Luca Marzianis tophest Tokyo du Soleil, som har deltaget ved EM to gange og ved VM en gang, er blevet solgt til den 21-årige japanske rytter Mike Kawai

Copyright Ridehesten.com
Luca og Tokyo du Soleil ved EM i sommers. Foto: Ridehesten.com/Britt Carlsen

Den 12-årige hingst Tokyo du Soleil e. Montender/Papillon Rouge har med den italienske rytter Luca Marziani været meget succesfuld i international topsport de seneste år. 

Sammen har parret deltaget ved VM i Tryon, USA sidste år, mens de både i år og i 2017 deltog ved EM. I år i Rotterdam blev det til individuel 18. plads. Parret har også deltaget ved Nations Cup-finalen i Barcelona både i 2018 og 2019, hvor de begge gange er blevet nummer fire med deres hold. 

– For mig og min karriere har Tokyo betydet alt, jeg har haft ham siden han var 4 år og vi er gået hele vejen sammen. Gennem Tokyo er mine bardomsdrømme gået i opfyldelse og han har opnået alle mål jeg har sat, sådan fortæller Luca Marziani til World of Showjumping, hvor han desuden fortæller:

– I fremtiden vil jeg gerne starte fra begyndelsen igen med andre unge og talentfulde heste. Jeg vil gerne opleve de følelser jeg har haft med Tokyo igen. Jeg ved det vil ske, for jeg tror på mig selv, og jeg har mennesker omkring mig som tror på mig. 

Nu er Tokyo solgt til den 21-årige japanske rytter Mike Kawai, hvor han skal fortsætte sin utrolige karriere. 

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Heste og ejer medtaget efter trafikulykke

20-01-2020 08:13, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af sidste uge berettede vi om en trafikulykke der var sket på Vestsjælland, hvor en 31-årig mand mistede livet efter han kørte frontalt ind i en firhjulstrækker med hestetrailer. Her blev det meldt ud at hestene i traileren var okay, men virkeligheden er en anden fortæller ejer og fører af firhjulstrækkeren

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Sandheden bag de gode grunde til at date en ridepige

21-01-2020 11:57, af Philip Chr. Ulrich

Det er et emne, som der med jævne mellemrum deles lidt om på sociale medier blandt ridepiger: En række gode grunde til hvorfor man skal date en ridepige. Men som med så meget andet propagandamateriale, så er der en sandhed bag de gode grunde og løfter

Agnete Kirk Thinggaard trives i Florida (video)

21-01-2020 07:22, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors-dressurrytter Agnete Kirk Thinggaard har gjort status på sit ophold i Florida og fortæller her om, hvordan hun og hestene trives i det vanedannende dejlige klima og om hendes forestående stævnestart med tre avlshingste

To topplaceringer til Agnete Kirk i Wellington

23-01-2020 18:28, af Camilla Tiefensee Schrøder

Agnete Kirk Thinggaard red i dag sin første Grand Prix ved Global Dressage Festival i Wellington med Blue Hors Olymbrio og Blue Hors Zatchmo, og hun sluttede i top-4 på begge heste

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser