TEST: Hvilket hestejob passer bedst til dig?

25-07-2018 12:19, af Cecilia Lindahl

Hvis du ELSKER AT HAVE MED HESTE AT GØRE og at omgås dem så meget som muligt, også i fremtiden, så se her, hvilket hestejob, der muligvis passer til dig!

Copyright Ridehesten.com

1. Du skal hente din hest på folden og ser, at den har fået et stort sår på benet. Du:
a) Trækker hesten ind fra fold, renser dens sår og lægge bandage om.
b) Kalder på en erfaren, som kan hjælpe dig.
c) Ærgrer dig over, at du nok ikke kan ride de næste par dage og får nogen til at hjælpe dig med at ordne såret.
d) Finder de ting frem, der skal bruges, og beder så om hjælp fra en erfaren, så du er sikker på, du gør det rigtigt.

2. Du er på vej til stævne, det sner, og pludselig sidder bilen fast. Du:
a) Kigger ind til hesten for at tjekke, at den står roligt og ikke er påvirket af situationen, før du gør noget andet.
b) Ringer straks til Falck, så I kan komme fri hurtigt.
c) Lader dine forældre sørge for, at I kommer fri, de er bedst til sådan noget.
d) Beder om hjælp fra forbikørende og går selv i gang med at grave bilen fri.

3. Hvad tænker du mest på i din daglige træning?
a) At min træning stemmer overens med hesten og forgår på dens principper
b) At have det sjovt og hyggeligt med min hest og folk i stalden. 
c) At arbejde seriøst frem mod et mål og rykke opad i klasserne.
d) At blive bedre og bedre hele tiden. Lære nye teknikker og vide præcis, hvilke "knapper" jeg skal trykke på.

4. Hvor meget tid bruger du i stalden om dagen?
a) Jeg tager mig god tid til at ride og passe min hest, men bruger ikke for lang tid i stalden.
b) Jeg rider min hest, strigler den og nusser med den - så går tiden lige pludselig hurtigt.
c) Jeg er nok mest typen, der lægger vægt på ridningen - det er vigtigt, at min hest og jeg er i god konkurrenceform.
d) Jeg bruger en del tid i stalden - både på min og på andres heste. Jeg elsker at være omkring heste hele tiden.

5. Hvad er det vigtigste for dig ved at ride?
a) At jeg kan ride og opnå nogle resultater, mens både min hest og jeg har det godt.
b) At have det sjovt socialt i stalden og rart med hesten.
c) At nå de mål, jeg har sat mig - jeg elsker gode resultater.
d) At blive rigtig god - til alt!

6. Er du god til at lægge en plan for din træning og så følge den?
a) Ja, jeg er rimelig god til det. Men hvis noget kommer i vejen, så hesten ikke kan følge med, vælger jeg at skrue lidt ned for tempoet.
b) Nej ikke rigtig. Jeg synes ikke, man kan lægge planer for ridning - så er det ikke sjovt.
c) Ja, jeg er virkelig god! Jeg ved altid, hvad problemet med hesten er og forbedrer de svage sider.
d) Jeg prøver at overholde planerne - det går som regel, men til tider glemmer jeg dem helt, fordi der er noget andet, jeg bliver nød til at give mig i kast med.

Flest A´er
Du tænker meget på, om hesten har det godt. Det er vigtigt for dig, at du og hesten følges ad, og at træningen foregår på hestens principper. Du ved, hvordan man omgås heste rigtigt og hvordan man træner bedst muligt, både hvad skader og mål angår. Dyrlæge ville være et job for dig.

Flest B´er
Du kan godt lide at ride, men du syne, det er lige så vigtigt at have det sjovt, som det er at blive bedre. Venner er vigtige for dig, selve ridningen er bare med til at gøre det endnu bedre! Du er ikke typen, der passer til et hestejob - du skal bare have ridning som en hobby.

Flest C´er 
Du er meget opsat på at nå de mål, du har sat dig. Træningen er seriøs og hård - du elsker din hest og jeres samarbejde. I er et team, der sammen skal ud og indtage stævnebanerne. Konkurrencerytter vil passe godt til dig.

Flest D´er 
Du elsker at være i stalden og omgås heste. Du kan hænge ud i flere timer, ride andres heste og også hjælpe til. Desuden er du god til at hjælpe andre, når de har brug for det. Du er energisk og vil gerne lære mere hele tiden. Måske underviser eller berider ville være noget for dig?
 

Læs også

Test unghesten ved Scandinavia Jumping Tour

31-12-2019 16:43, af Annika Knudsen Lorentsen

I uge 7 afholdes der for første gang Scandinavia Jumping Tour i Odense Congress Center, og det er en god mulighed for både pony- og hesteryttere, som  gerne vil ride i nogle ekstraordinære rammer. Det er også et oplagt sted at klargøre unghestene inden unghestechampionatet i Herning

Dansk hingst vandt 35-dages test i springning

24-11-2019 16:27, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Nu har også springhingstene afsluttet deres eksamen ved Dansk Varmblods 35-dages test på Tørring Ridecenter, hvor DV-hingsten Kammerherre Gårdens Sheik sprang fra sine konkurrenter

Tre dressurhingste med over 900 point

24-11-2019 14:27, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Dansk Varmblods 35-dages test er i dag afsluttet, og dommerne er meget begejstrede over dressurhingstene, der har vist særdeles høj kvalitet – med hele tre hingste over 900 point

Drømmer du om at arbejde indenfor hestebranchen?

05-05-2019 07:39, af Cecilia Lindahl

Anette Poulsen er uddannet jordbrugsteknolog med heste som speciale, og hun har et afvekslende og interessant job som staldansvarlig på Helgstrand Academy

Ryttere søges til reklameoptagelse i Thailand

05-06-2019 12:49, af Cecilia Lindahl

Er du til lange dage på hest og hurtig galop, så kan du måske være på vej til Thailand, hvor et bredbåndsfirma netop nu søger actionsøgende ryttere til reklameoptagelser

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Heste og ejer medtaget efter trafikulykke

20-01-2020 08:13, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af sidste uge berettede vi om en trafikulykke der var sket på Vestsjælland, hvor en 31-årig mand mistede livet efter han kørte frontalt ind i en firhjulstrækker med hestetrailer. Her blev det meldt ud at hestene i traileren var okay, men virkeligheden er en anden fortæller ejer og fører af firhjulstrækkeren

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Sandheden bag de gode grunde til at date en ridepige

21-01-2020 11:57, af Philip Chr. Ulrich

Det er et emne, som der med jævne mellemrum deles lidt om på sociale medier blandt ridepiger: En række gode grunde til hvorfor man skal date en ridepige. Men som med så meget andet propagandamateriale, så er der en sandhed bag de gode grunde og løfter

Agnete Kirk Thinggaard trives i Florida (video)

21-01-2020 07:22, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors-dressurrytter Agnete Kirk Thinggaard har gjort status på sit ophold i Florida og fortæller her om, hvordan hun og hestene trives i det vanedannende dejlige klima og om hendes forestående stævnestart med tre avlshingste

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser