Jeg kan virkelig godt lide heste!

12-06-2017 11:23

Magasinet Ridehesten har besøgt en af Danmarks mest afholdte og respekterede beridere, Karin Nissen, der lige nu er aktuel på den internationale dressurscene, men hun har ikke altid været dressurrytter

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

At en professionel rytter virkelig godt kan lide heste lyder næppe overraskende, men Karin Nissen, der er berider og daglig leder i Frederiksværk Rideklub, uddyber sin udtalelse med, at det oprigtigt er hestene, hun brænder for.

– Jeg kan virkelig godt lide heste, og det er den eneste grund til, at jeg er i branchen og miljøet. Ikke af andre grunde, fastslår Karin og tilføjer: – Jeg lever og ånder for dem og har derfor lyst til at løse problemerne med dem. Jeg synes, det er sjovt med udfordringer, og min indgangsvinkel i arbejdet med hestene er, at jeg er villig til at tage tiden og til at gå andre veje, hvis det er det, der skal til.

Nyheden fortsætter efter annoncen

En del af hendes forretning er uddannelse og salg af heste, men hendes egne heste er ikke på salgslisten.

– Jeg har kun solgt to af mine heste igennem tiderne. Jeg har svært ved at skille mig af med dem og plejer at beholde dem, til de dør, fortæller Karin, der oprindeligt var ponyspringrytter og først sprang ud som dressurrytter efter sin læretid hos Torben Suhr.

Læs Karin Nissens historie i magasinet Ridehesten.

Læs også

Vi skal stille krav til vores undervisere

09-10-2019 09:21, af Cecilia Lindahl

Skal ryttere, der starter stævner, fremadrettet have en underskrift fra en træner med trænerlicens? Berider og bestyrelsesmedlem Karin Nissen fortæller, hvilke tanker man gør sig omkring dette forslag, og hvorfor det kan være en nødvendighed

Danmark til FEI Nations Cup i Falsterbo

04-07-2017 17:16, af Thomas Bach Jensen

Når der under det hyggelige og traditionsrige stævne i Falsterbo i Sverige i næste uge skal rides FEI Nations Cup i dressur, kommer Malene Kohlscmidt Ebbesen, Karin Nissen og Allan Grøn til at forsvare de danske farver

Dobbelt dansk i Grand Prix Special

20-05-2017 21:22, af Thomas Bach Jensen

Ved det internationale stævne Norway Open Dressage satte danskerne Lotte Skjærbæk og Karin Nissen sig på første- og andenpladsen i CDI3* Grand Prix Special

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Ung irsk militaryrytter død ved træningsulykke

21-06-2021 12:23, af Annika Knudsen Lorentsen

I onsdags var den blot 15-årige Tiggy Hancock ude for en træningsulykke i forbindelse med en træningssamling, og ulykken kostede den unge og talentfulde rytter livet, det beretter det irske rideforbund. Til ære for Tiggy, valgte man i forbindelse med det store internationale stævne i Polen i weekenden,  at holde et minuts stilhed 

Onkel og nevø starter DM på pony sammen

19-06-2021 12:00, af Marie Helene Rigård Rohleder
Pony|

Ponyrytter Emil Pedersen starter DM i dressur for hold sammen med sin nevø Alex Pedersen. Begge ryttere er i familie med den tidligere danmarksmester på pony Ditte Pedersen, som døde efter en tragisk ulykke i 2002

Bohemian og Dufour tilbage i topform: Den bedste grand prix vi har redet!

19-06-2021 18:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

JA! Så kender vi dem igen. Cathrine Dufour og stjernehesten Bohemian har netop redet grand prix til 80.348% til stævnet i Herzlake, Tyskland. Cathrine fortæller, at det er den bedste grand prix nogensinde 

Politiet rejser sag mod Molslaboratoriet

17-06-2021 09:14, af Kristine Ulsø Olsen

Østjyllands Politi er færdig med at efterforske sagen mod Molslaboratoriet, og de har besluttet at rejse sag mod Naturhistorisk Museum for overtrædelse af dyrevelfærdsloven

STOP med at fodre vores heste

18-06-2021 17:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

Wienerbrød er ikke hestefoder! Fire heste fra Lisevang Rideskole er blevet voldsomt forfangen efter, at forbipasserende har fodret dem med wienerbrød. Ejererne Cecilie og Camilla Skov Mathiesen er dybt rystet

Dufour og Bachmann er bare bedst

20-06-2021 14:18, af Marie Helene Rigård Rohleder

Cathrine Dufour og Bohemian er tilbage på sporet, og Daniel Bachmann Andersen med den unge Marshall-Bell begynder også at blande sig i toppen. Til Ridehesten fortæller en stolt Daniel, hvordan Marshall bliver bedre og bedre for hver gang 

Quaterback er død i formiddag

22-06-2021 13:24, af Thomas Bach Jensen

I en alder af 18 år er brandenburger hingsten Quaterback død i formiddag, skriver Haupt- und Landgestüt Neustadt a.d. Dosse på deres facebookside

Fra pension til landsstævnesejr for 24-årige Magic Manipu (video)

20-06-2021 18:40, af Kristine Bjørg Frank Bojsen
Pony|

I denne weekend afholder Gråsten Rideklub af 2004 Horseworld Cup, som er deres landsstævne for ponyer. Miguel Schaldemose Larsen vandt Horseworld Cup for kat. III på den 24-årige pony Magic Manipu, som har en lang karriere i sporten bag sig 

Kæmpe træ vælter ned over banen til landsstævne (video)

21-06-2021 09:12, af Kristine Bjørg Frank Bojsen

Når ponyen stikker af midt under et program, plejer man at ærge sig godt og grundigt. Men denne gang  var det med god grund, at Pilegårdens Royal tog benene på nakken. Der væltede nemlig et stort træ ned lige foran ham til landsstævnet i Gråsten Rideklub

– Det har været en mega fed rejse

16-06-2021 10:11, af Kristine Ulsø Olsen

I søndags gik en drøm i opfyldelse for Nadja Aaboe Sloth, da hun og 8-årige Favour Gersdorf red op ad midterlinjen i Grand Prix ved landsstævnet i Vallensbæk. Nadia har ejet DV-vallakken siden han var to år gammel og selv redet ham op til Grand Prix