Fra distancehest til filmstjerne (video)

05-07-2021 18:22

Rikke Arkesteijn

Som I alle nok ved, så bliver mine heste til dagligt brugt som distanceheste. En dag fik jeg et opkald fra én af mine gamle klassekammerater fra gymnasiet, og det endte ud i et rigtig spændende projekt

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Da min telefon pludselig ringede, og jeg kunne se at det var min klassekammerat fra gymnasiet, som jeg ikke har snakket med siden vi blev studenter, så troede jeg at det var en fejl, men sådan var det ikke. Han fortalte mig, at han går på Medieskolerne i Viborg, og han og hans gruppe havde fået til opgave at lave en film om en atlet, og det var her, at vi kom ind i billedet.

Copyright Ridehesten.com

Først fik jeg tilsendt en masse spørgsmål omkring sporten og mig selv, og ud fra det kunne de danne sig et billede af, hvem jeg er. Selve filmningen skulle foregå over 3 dage, hvor gruppen nøje havde planlagt hvordan det hele skulle foregå. Jeg havde valgt, at det var Sadeeq, der skulle være med i filmen, da det er ham jeg primært rider på, og så er han også bare helt vildt fotogen. Den første dag foregik inde i stalden, hvor jeg skulle interviewes. Her blev der stillet en hulens masse spørgsmål, som jeg så skulle forsøge at svare på. Nogle gange var det svært at finde svar til alle spørgsmålene, men jeg synes egentlig det gik rimelig godt. Dagen efter kom filmholdet igen, og her startede vi ud med at filme inde i stalden, hvor jeg skulle sadle Sadeeq op. Efter en frokostpause red vi ud i naturen, og her nåede vi også at få filmet en del. Heldigvis var der rigtig dejligt vejr, og vi fik også filmet i solnedgangen. På tredje og sidste-dagen skulle vi filme endnu mere ude i naturen, og heldigvis var det her også dejligt vejr.

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Jeg er superstolt af Sadeeq, som var rigtig tålmodig alle dagene. Under sådan en proces er der en del ventetid, fordi gruppen skulle finde ud af hvordan det helt præcist skulle gøres, og kameraerne skulle indstilles korrekt. Jeg og Sadeeq skridtede frem og tilbage, når de skulle gøre klar til at filme, og han var bare rigtig sød til at gøre som der blev sagt. Vi havde også en drone oppe, som filmede os, men Sadeeq var bare ligeglad.

I den samme uge skulle gruppen klippe filmen sammen, og jeg var meget spændt på at se det færdige resultat. Selvom det tog 3 dage at filme det hele, så blev videoen 4 minutter lang. Det virker måske lidt skørt, at det kan tage så lang tid at filme en video, der varer 4 minutter, men da jeg så videoen, så var det det hele værd.
Første gang jeg så filmen, fik jeg helt en klump i halsen. Hold op hvor har de været gode til at få lige præcis min historie frem. Filmen beskriver virkelig godt, hvem jeg er, og hvorfor jeg elsker at ride distanceridning, og jeg håber også det kan motivere andre ryttere til at prøve kræfter med distanceridning.
Det var virkelig sjovt at være med til at lave denne film, og stor ros til filmgruppen for at lave en virkelig smuk og ærlig film!

Læs også

Træning ved Isenbjerg

15-06-2021 17:36, af Rikke Arkesteijn

For ikke så lang tid siden havde vi en træningssamling ved Isenbjerg. Vi var samlet med seks ryttere, og samtidig med at det var min fødselsdag, så havde vi en rigtig hyggelig dag sammen

Når planerne ændrer sig

14-04-2021 15:01, af Rikke Arkesteijn

Når jeg lægger en plan for den næste stævnesæson, så gør jeg mit bedste for at lave en realistisk plan, som jeg altid håber på går op. Men… 99,9% af gangene sker der noget uventet, og så må man lave en ny plan

Foråret er på vej

08-03-2021 15:52, af Rikke Arkesteijn

Vinteren har været hård ved os i år, og mange af os har ikke haft mulighed for at træne som ønsket, grundet frost og sne. Nu er vi gået ind i den forårsmånederne, og de lyse timer bliver langsomt til flere. Hestene begynder at tabe vinterpelsen, og det er nu, at træningen for alvor kan gå i gang

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

1. Grand Prix-dag – Dufour sluttede som toer

24-07-2021 10:01, af Thomas Bach Jensen

Her beretter vi i løbet af i dag lørdag den 24. juli 2021 om Grand Prix-klassen ved OL 2021 i Tokyo, og vi opdaterer jævntligt med nye kommentarer fra den internationale dressurdommer Susanne Baarup Christensen og med friske billeder af den internationale fotograf Dirk Caremans

DR2 er klar til at sende dressur fra Tokyo

18-07-2021 13:19, af Kristine Ulsø Olsen

Nu er der snart ikke længe til at OL i Tokyo går i gang og diverse TV stationer begynder derfor også at offentliggøre sendetiderne. Lørdag og søndag i næste weekend rides der Grand Prix og det hele bliver sendt direkte på DR2

Patrik Kittels olympiske drøm er bristet

22-07-2021 11:47, af Kristine Ulsø Olsen

Svenske Patrik Kittel stod foran at skulle ride sit fjerde OL om få dage, men da hoppen Well Done de la Roche i går pådrog sig en mindre skade under træningen i Tokyo, har Kittel været nødsaget til at trække sig fra det svenske hold

DR1 sender når medaljerne i dressur bliver uddelt

21-07-2021 08:06, af Kristine Ulsø Olsen

Så er sendeplanen fra DR klar til de næste par dage og den afslører af DR2 sender dressuren fra OL lørdag og søndag den kommende uge, mens det bliver på DR1 når både hold- og individuelle medaljer skal uddeles i næste uge

Her kan man se OL i ridning

03-07-2021 09:57, af Kristine Ulsø Olsen

Lørdag den 24. juli tager dressurrytterne hul på OL og frem til den 7. august hvor springrytterne rider om de sidste medaljer, vil det være muligt at følge med hjemmefra når både DR og Discovery sender ridning i fjernsynet direkte fra Tokyo

Vi er overvældede, glade og euforiske!

24-07-2021 15:15, af Thomas Bach Jensen

Optimismen bobler i den danske dressurlejr ved OL i Tokyo, hvor Cathrine Dufour i dag blev nr. 2, og Nanna S. Merrald blev nr. 9. Ridehesten har talt med den danske holdleder Anne-Mette Binder

Østrig er ude af OL-holdkonkurrencen

24-07-2021 09:09, af Thomas Bach Jensen

Den østrigske dressurrytter Victoria Max-Theurer må i sidste øjeblik trække sig, da hendes hest Abegglen FH plages af et tandrodsproblem – og dermed er Østrig også ude af holdkonkurrencen

Dansk Varmblods-hingsten Glock's Zonik er død

17-07-2021 10:45, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 13-årige hingst Zonik efter Blue Hors Zack er blevet aflivet efter, at han brækkede begge bagben, mens han stod i boksen for at vågne op efter en ellers veloverstået operation 

De danske dressurheste strøg gennem vettjek (opdateret)

23-07-2021 06:43, af Kristine Ulsø Olsen

I de sene nattetimer dansk tid, har der været vettjek for dressurhestene i Tokyo, hvor alle danske heste blev godkendt. Det betyder også at der nu er startlister for de kommende to dage, hvor Cathrine Dufour, Carina Cassøe Krüth og Nanna Skodborg Merrald skal forsøge at kvalificere holdet til den afgørende Grand Prix Special

Første danske rytter på banen kl. 10:09